KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 14 August 2015

AKHIRNYA PKR MELALUI SAIFUDDIN NASUTION MOHON MAAF SECARA TERBUKA KEATAS KHALID IBRAHIM KERANA MEMFITNAH DIRINYA DI MAHKAMAH TINGGI SHAH ALAM PAGI INI.



SHAH ALAM - Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

“Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.

“Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

“Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.


Khalid diwakili Edmund Bon manakala Wiliam Leong yang juga Ahli Parlimen Selayang dari PKR mewakili Pengarah Pilihan Raya PKR itu.

Bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tiba jam 8.50 pagi diiringi pegawai penjara untuk memberi keterangan sebagai saksi bagi kes tersebut yang telah ditetapkan untuk perbicaraan bermula hari ini.

Turut hadir, keluarga Anwar, Naib Presiden, Tian Chua, Rafizi Ramli, Penasihat DAP, Lim Kit Siang, bekas Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkifi Ahmad dan Adun Sementa, Dr Daroyah Alwi.

Sekarang dimana maruah dan integriti parti terutamanya Saifuddin Nasution dan Rafizi Ramli dalam isu ini .. mereka berdua inilah arkitek utama dalam menjalankan gerak kerja mau menjatuhkan Tan Sri Khalid dalam cara jahat, jijik, tidak beretika, tidak berperikemanusiaan dan tidak berakhlak langsung.

Cara Tan Sri Khalid Ibrahim diadili oleh parti saling tak tumpah apa yang dialami oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim sendiri pada tahun 1998 dahulu ... dipecat dalam keadaan sepantas kilat .. dihebahkan dengan kisah-kisah kesalahan direka cipta dengan 91 muka pertuduhan sama seperti 50 dalil mengapa Anwar Tidak Layak Jadi PM ... dijaja cerita dengan membuat roadshow jelajah satu Selangor... akhirnya???? terpaksa melutut mohon maaf jua walaupun sebelum ini ada suara-suara cabar mencabar agar dibawa kemuka pengadilan jika pertuduhan ini tipu dan fitnah dan sanggup berdepan untuk didedahkan secara terbuka.

Perlu akui betapa episod ini sudah pasti akan menghakiskan sedikit sebanyak kepercayaan rakyat terutamanya warga Selangor kepada PKR dalam keadaan sekongan semakin menipis .. sudah pasti akan berbunyi diakar umbi betapa PKR mengamalkan politik Machiavelli matlamat menghalalkan cara asalkan dapat kuasa.

Politik mendabik dada sembang kencang sudah seperti sinonim dengan PKR kini .... sedih dan pilu bila semangat dan roh demi keadilan, kebebasan dan kebenaran sudah semakin jauh dari tubuh PKR dewasa ini.

63 comments:

  1. amboi3...minah yg tundon merah bergigi mancong tuh bkn main lagi...putar omak putar, jgn x putar. setahu aku dua2 pihak kholdi dan saifudin saling minta maaf and settle the case luar court...omak betul2 boleh jd bos GHB (geng hadi bangang sama geng harun barua) ngeh3


    jeff babi tua
    anti dap mkn babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram

      Kurang setahun lebih selepas keputusan PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB.

      TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau

      Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti.

      Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang. Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata.

      Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik.

      Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB.

      Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI.

      Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB.

      Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak.

      Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang.

      Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon.

      Delete
    2. ahaha.....

      geli nengok Omak Kau....mata tak berkedip langsung "menikmati" wajah khalid. Seberapa yang boleh Omak sedaya upaya menghimpit untuk duduk disebelah khalid tapi malang, ada pulak mamat yang memisahkan Omak Kau.

      Ada 11 keping gambar Omak mengendeng....tersengih-sengih macam macam kerang busuk di depan, sisi dan belakang khalid.

      WALAUBAGAIMANA pun Saifudin dan khalid lebih mulia hatinya daripada Hadi Awang. Mereka saling bermaafan. Berbanding Hadi Awang langsung tidak terlintas dibenaknya memohon maaf atas fitnahnya walau pun disahkan dia membfitnah oleh mahkamah.

      Delete
    3. Takleh nk jwb isu kaki fitnah...messenger yg diserang...bingai barua2 dap dan pkr ni

      Delete
  2. Tahniah...Kebenaran terserlah juga akhirnya...
    Kumpulan pemfitnah korang memang sialanlah!

    ReplyDelete
  3. Butuh la saling minta maaf. Khalid kena fitnah. Saifuddin dan pkr pemfitnah. Pemfitnah minta maaf logik. Yang difitnah nk minta maaf kenapa pula. Bodo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarla dia bodo ke apa ke...janji bkn barua danbbingai cam kau...lagipun tu nama sindiran kt pkr...tp ko bkn fhm...klu x xkan kau kata dap tu islamik...bingai

      Delete
  4. Bodoh punya khaldi ,ada peluang dapt duit dia maaf je.bodoh piang,kes bolih menang dan dapat ganjaran bolih juga bagi pada awek baju hitam tudung merah yang khaldi tenguk geram je,ni dah melepas.duit tak dapat awek baju hitam melapas juga lah.Tapi tak apa lain x ada peluang,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia x terliur cam kau terliur payment dap..

      Delete
    2. Xleh nk ckp apa2 psl fitnah...tski plak yg dikecam...bingai...tegskla benang basah...tkpe...elok fitnah ni demi matlamat...x gitu

      Delete
  5. Ada lg menatang macai dan balaci yg tak puas hati ............ dah jelas bersalah pun cuba spin utk tegak benang basah dan buat fitnah lg pastu bila kena saman mulalah merayu ihsan pihak yg difitnah.
    Mmg macai pkr , balaci Dap dan GHB ni puak2 walaun yg tak akan insaf dan akan berterusan buat fitnah demi survival politik depa hinggalah masuk kubur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saifudin Nasution pun GHB. Mahu rosakkan PKR

      Delete
    2. betul tu..mcm nuar aljubo yg didapati bersalah menjubo tapi masih tak mengaku yg dia menjubo..ngeh3

      Delete
  6. Barua dap & pkr bila pulak nak mintak maaf pada TSKI?

    korang nak bawak masuk kubur dosa fitnah TSKI...na'uzubillah

    kah kah kah kahak tuihhhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiii bengap.
      Dah mintak maaf la
      Tak belajar agama ke umno nih..

      Delete
  7. Ini yg dianjurkan dalam islam.. meminta maaf dan memaafi...
    persoalannya... beginikah cara politik pkr dlm mengukuhkan parti sehingga mengaibkan lawan hatta kawan sendiri. Lebih buruk lg tuduhan semua berunsur fitnah semata-mata. Apa guna kita mendabik dada membela nasib rakyat sedangkan belum memerintah sudah terserlah perangai sebenar yg tak ubah macam perangai umno... kembalilah kepada islam insyaallah selamat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kena fitnah pun dah naafkan.
      Yg bangang2 aje lebih2

      Delete
    2. Muidin tanya. Duit belen letak kat mana? Ada sapa2 bole tolong bgtau muidin?

      Delete
  8. Cara budak2 berfikir:-
    Anuar ibrahim = bos
    Saifudin n rafizi= kuli
    1. Beranikah kuli buat kerja tanpa pengetahuan bos.. kemana anuar ibrahim yang kita kenali sebagai seorang yg islamik dalam kes fitnah ini????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya najib la
      Dia bole jawab

      Delete
    2. Kemana perginya org yg kira kenali sbg pemfitnah pil kuda dan kaki kincing anak buah dalam kes ini? Adakah mereka berkulit tebal spt kulit biawak?

      Delete
  9. Muka OmakKau macam haram jadah rupanya. Biji kelentit terjulur-julur depan Sahak Gagap ye? Blog kamu ni tempat Jerumun Babi rupanya (tempat kediaman selesa bagi babi-babi UMNO dan PasUG berhimpun).

    Patutlah muka tebal, rupanya ada spesis keturunan Astora Jabat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah lg....tu jerla keje korg...dari ftinah ke fitnah...

      Delete
    2. Jangan fitnah org pil kuda. Jangan kincin anak buah. Tak baik

      Delete
  10. Cara budak2 berfikir:-
    Anuar ibrahim = bos
    Saifudin n rafizi= kuli
    1. Beranikah kuli buat kerja tanpa pengetahuan bos.. kemana anuar ibrahim yang kita kenali sebagai seorang yg islamik dalam kes fitnah ini????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pihak yg rugi bila mereka dah bermaafan ialah:
      i. Umno
      ii. Pas

      Delete
    2. Satu kaki kincin.
      Satu kaki fitnah pil kuda.
      Dua2 kebal

      Delete
  11. Tahniah. Tak kira siapa yang bersalah kena minta maaf. Suatu tindakan yang baik. Jangan jadi macam sorang tu dahlah kata orang, tipu lagi, tabur fitnah lepas tu muka selamba je. Bukan nak minta maaf. Perangai sama je dengan kaki kencing sorang lagi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua2 tu dah kebal
      Kulit dia keras mcm kulit biawak

      Delete
  12. Tapi pengikut Khalid seolah-olah tidak berpuashati dan meviralkan bahawa Khalid menang kes hari ini sedangkan dalam persetujuan bersama, Dato saifudin Nasution mesti minta maaf pada Khalid dan dalam masa yang sama, Khalid juga kena mohon maaf juga. Jadi, apa keputusannya? Kesian melihat gelagat pengikut Khalid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca betul2 statement Saifudin yg panjang berjela tu, alasan dia minta maaf tu....sbb tlh memfitnah Khalid kaw2.. Statement minta maaf Khalid pendek je...sbb bln syawal.

      Delete
    2. Baca betul2 statement Saifudin yg panjang berjela tu, alasan dia minta maaf tu....sbb tlh memfitnah Khalid kaw2.. Statement minta maaf Khalid pendek je...sbb bln syawal.

      Delete
    3. Maknanya dr segi moral...si pudin tu xdak moral la...ngok dan bingai...keje nk putar belit

      Delete
    4. Dari segi moral, yg paling teruk dlm kalangan manusia ialah org yg telah memfitnah org lain sbg tokey pil kuda. Orang ni nak bawak fitnah yg dia buat tu masuk dlm lubang kubor sekali. Orang ni tak ada moral langsung.

      Delete
    5. Ketua yg kincin ahlinya lagi tarak moral

      Delete
  13. Dah mintak maaf jgn buat fitnah lagi.... asyik kuaq masuk mahkamah je kerjanyer rakyat marhean terkial2 nak hidup sampai nak berkais pagi pun belum tentu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg buat fitnah pil kuda dan mewalikan org islam dgn dap tu bila nak minta maaf? Nak tunggu mati dulu ker?

      Delete
    2. Yang kincin pompuan amno tu bila nak mintak maap?

      Delete
  14. Kalaulah anuwar mtk maaf Kat epol atas perbuatan yg disukainya iaitu memasukkan kotenya dlm jubo epol...dah tentu dia tak kena penjara. Suka sama suka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi2 kalau Anwar masukan kotenya dalam faraj mak kau ,mak kau lagi marah kalau kau report polis.

      Delete
    2. Oiiii....muhidin tanya..
      Duit belen tu simpan kat mana?

      Delete
  15. Kalau kena fitnah kenapa TSKI pun kena mohon maaf kepada Saifudin? Pakai otaklah, kalau straight forward tentu TSKI akan ambil sebanyak mileage yang boleh untuk membersihkan diri yang tercemar. Dalam kes ini dua dua pihak rasa adalah buang masa dan wang untuk teruskan, baik fokus untuk rakyat dan bersatu menentang rejim yang korup iaitu UMNO dan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bingai lg sekor ni

      Delete
    2. Bingai lagi org yg buat fitnah pil kuda tapi langsung x berani mintak maaf. Agaknta nak mintak maaf dr dalam kubur kot?

      Delete
    3. Yg ketua kaki kincin tu bila pulak nak mintak maaf?

      Delete
  16. Nak juga saifuddin minta maaf,x mcm ulama pil kuda fitnah org lepas tu wat muka macam kambing kenyang..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaa...x bersalah...x bersalah la...bingai ke?

      Delete
    2. Dah kena saman 2 juta pun tak salah jugak?
      Kalu pkr fitnah - salah
      Klu amno ngan pas fitnah - tak salah
      Agama apa la ko bawak ni? Agama pas ker?

      Delete
    3. Satu ketua kaki fitnah pil kuda.
      Satu ketua kaki kincin.

      Delete
  17. Bagus la sedar akan kesilapan dan saling bermaafan di bulan Syawal yang mulia ini.

    Tapi ada satu kumpulan geng ostad yang rasa diri mereka maksum dan tidak perlu memohon maaf walaupon sudah terbukti mereka memfitnah.

    Marilah kita ramai-ramai pergi ke Jepung untuk mempelajari amalan mulia bermaaf-maafan ini.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg pasti sape ygvterbukti kakibfitnah
      Sekian terima kasih

      Delete
    2. Dlm dunia ini ularmak paspispus saja yg tak perlu mintak maaf klu fitnah orang. Darjat dia org tinggi......

      Delete
    3. Ahli parti apa yg sudah kina kincin?

      Delete
  18. Yang cakap x salah tu mahkamah umno.tuang pil kuda selamat sebab x sebut nama tp dia sebut calon pkr..ngeh3

    ReplyDelete
  19. Pkr ni mmg 'parti kencing rakyat'. Sinonim dgn lambangnya 'all seeing eye' atau lambang dajjal. Tu sbb bertebaran fitnah kepada mana2 pemimpin yg x sehaluan. Bak kata si tua ni "I support all efforts to protect the security of the state of Israel". Byk jin,iblis,setan besar2 bersarang dlm pkr,dap,pas. Yg terbaru jin ifrit dr ghb. Slh sekor iblis besar yg keje kaki fitnah ni tuan bolgger omakkau dan sekutu2 nya. Patut perangai setan...lambang pun lambang setan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada pompuan umno cakap ketua dia sudah kasi kincin mereka.

      Kesian mereka suda kina kincin

      Delete
  20. Hahaha omak bergigi muncung ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dia sibuk kat situ spa hal?
      Dia loyar ker?

      Delete
  21. OMAK KAU KALU TAK PUAS HATI LAGI, OMAK KAU BOLE SAMAN SAIFUDIN.

    ReplyDelete
  22. Ada sebab tak saman turrr....
    Ingat duit VSS tak?
    Lesap la jawapnya....

    ReplyDelete
  23. Omak prasan asyik nak duduk dekat khalid ibrahim je. Sambil tu asyik tgk camera. Ada jugak org mcm ni.

    ReplyDelete
  24. MASA KHALID DIGUGURKAN DULU PUN ANWAR DH JELASKAN BUKAN KERANA RASUAH ATAU BUKTI PENYELEWENGAN.

    SO JGN NK FITNAH PKR/ANWAR TUDUH KHALID RASUAH. SEBB KALAU RASUAH SPRM LAH YG AKAN BERTINDAK.

    PUNCA UTAMA KHALID KETEPI KEPUTUSAN PARTI. BERTINDAK SENDIRI YG MANA MENDEDAHKAN KEPADA MASUK PERANGKAP UMNO.. TANPA KHALID SEDARI.

    INI BUKAN FITNAH PKR PADA KHALID. JGN LA BUAT BUTA HATI KERANA BYK VIDEO ADUN PAS SENDIRI PUN AKUI SIKAP KHALID YG MEMBAHAYAKAN PR ITU.

    KHALID HANYA DISURUH TURUN, TIADA CACI MAKI.

    TAPI GENG JEBON DICACI MAKI DGN TERUK OLEH GENG PASUG YG KUNUNNNNYA LULUSAN AGAMA. KUNUNNYA LAH.

    Nota :

    percintaan omak pd khalid bukan rahsia lagi. biar foto omak berbicara. omak kita diperingkat mendedahkan sejelas2nya cinta beliau setelah disembunyikan perasaan itu, khalid jenis tk faham aje.

    so gelodak cinta yg berbuih2 itu menyebabkan omak perlu tunjuk pada dunia bahawa dia benar2 cinta pada khalid dn bukan ckp2 org aje.

    so apa saja yg kena pada khalid akan menjadi dendam kesumat pada omak.
    sapa saja yg berdepan khalid seperti saifudin akan menjadi dendam kesumat omak. even najib dn rosmah pun tidak menjadi isu bg omak, anwar wan azizah dan PKR yg menurunkan khalid itulah akan sentiasa menjadi isu sepanjang zaman selagi omak hidup.

    hatta seekor nyamuk mengigit khalid dan khalid menjerit adoooi, maka seluruh keturunan nyamuk itu akan menjadi dendam kesumat pada omak.

    bygkan lagi 30 tahun, omak berusia 75 thn, semua karaktor yg lain telah kembali ke rahmatullah, omak dgn bertongkat mengigil2 masih bercakap terketar2 ....."aaaakkkuu bbeeennccii annwarrr dddn ppp kkk rrr"

    begitu mendalamnya cinta omak pd khalid. umpama filem air mata duyung yg mana nordin ahmad sanggup mati kering mcm ikan kering diatas batu tepi pantai demi khalid seorg...tiada dua nya.

    ReplyDelete
  25. TU FOTO MAJLIS PERTUNANGAN KHALID KE?

    POMPUAN TUDUNG MERAH TU TAK NAK DUDUK PUN , BERDIRI TEGAAAAAAK JE DEPAN KHALID

    TAHNIAH LAH

    ReplyDelete