Wednesday 26 August 2015

16 MAHASISWA BERKAMPONG DILUAR PARLIMEN KENA CEKUP



Polis menangkap 16 orang pelajar -13 lelaki dan tiga wanita - yang berkampung di luar perkarangan Parlimen dan membawa mereka ke balai polis Jinjang.

Tidak lama selepas mereka ditangkap pada kira-kira jam 10.30 malam, seorang lagi aktivis ditangkap kerana mengambil gambar barangan yang dirampas.

Beberapa pegawai polis cuba menghalang wartawan daripada merakam gambar semasa tangkapan yang kedua.

Aktivis itu kelihatan berdarah pada kakinya.

Sebelum itu, sekumpulan 30 anggota polis yang memakai jaket polis meminta pelajar-pelajar yang berkhemah di situ sejak semalam supaya beredar dari situ.

Mereka telah meminta sekumpulan kira-kira 20 pelajar supaya meninggalkan tempat itu atau ditangkap.

Ketua Polis Daerah Sentul R Munusamy berkata mereka telah memberi pelajar tersebut lebih 24 jam untuk berkhemah di situ dan apa yang dilakukan pelajar berkenaan boleh menjadi suatu kesalahan di bawah 124B Kanun Keseksaan.

Katanya, memaksa seseorang untuk meletakkan jawatan melalui demonstrasi jalanan adalah haram.

Bagaimanapun, jurucakap #Langkahsiswa Khairul Najib berkata mereka tidak akan berganjak.

Sebelum ini mereka memberi tempoh 24 jam untuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak berbincang dengan mereka mengenai isu-isu semasa.

37 comments:

  1. Mahasewel elok hantar kat hospital mental.kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak harap GHB, DAP dgn Kajang Move nak bayar Wang jaminan keluar lokap

      Silaplaaaaaa

      Delete
    2. Kao cakap baik2 okey. Jgnhina zombie, Ingat kami hina ka nak masuk GHB

      Boy Zombie
      Zombie Kampung Pisang

      Delete
    3. Korang tau ka apasal GHB takkan tolong budak2 tu?? Sebab GHB bukan until berjuang for d sake of rakyat. Tapi berjuang until career sendiri yg dah padam. ITU sebab GHB sanggup Jadi amah DAP.
      FATWA PERTAMA DARI "MURSYIDUL AM" GHB!!!

      Ya!!! Jangan terperanjat sangat bila kita kata yang Geng Haprak Baru tu pun ada jugak 'Mursyidul Am' diorang sendiri. Cuma diorang je yang tak punyai kemaluan nak guna gelaran tu.

      Disebabkan Geng Haprak Baru tu merupakan gabungan Barua yang sanggup tunduk dan akur kepada semua kehendak PKR serta DAPigs, maka diorang gugurkan gelaran 'Mursyidul Am'.

      Sebaliknya, Geng Haprak Baru tu menggabungkan kedudukan 'Tuan Besar' diorang untuk dijadikan satu jawatan yang memang sama dan serupa dengan gelaran Mursyidul Am PAS tu sendiri.

      Kalau DAPigs gunakan Penasihat, manakala PKR pulak menggunakan gelaran Ketua Umum. Jadi, Geng Haprak Baru tu gabungkan kedua - duanya dan mewujudkan jawatan Penasihat Umum.

      Jangan silap! Walaupun namanya lain, tapi tugasnya tetap sama iaitu mengeluarkan 'Fatwa Songsang' supaya semua orang tunduk dan akur dengan segala kehendak serta kemahuan mereka.

      Maka hari ini, Si Punah-Sihat Geng Haprak Baru tu telah memulakan tugas dia dengan memberikan 'Fatwa' baru kepada semua Wakil Rakyat dari kalangan PAS yang mahu menjadi Pengkhianat.

      Antara lain, fatwa pertama yang dikeluarkan ialah supaya golongan Pengkhianat tu tidak mempedulikan arahan serta desakan yang dibuat agar mereka melepaskan jawatan yang disandang pada ketika ini.
      "Rakyat memilih kerana mereka mewakili Pakatan Rakyat yang menjanjikan agenda untuk membuat perubahan politik dalam negara dengan matlamat menjatuhkan rejim pemerintahan Umno dan BN.


      "Selagi wakil rakyat yang dipilih kekal memperjuangkan matlamat ini, maka mereka layak untuk terus menggalas amanah rakyat," katanya menerusi kenyataan pada Ahad.
      Secara tidak lansung, nampak sangat 'Fatwa Songsang' yang dikeluarkan oleh Si Punah-Sihat Geng Haprak Baru tu hanya sekadar mahu pemimpinnya mengutamakan jawatan semata - mata.

      Sekiranya pemimpin dikalangan Geng Haprak Baru tu jenis yang tidak mementingkan jawatan dan mengutamakan rakyat, kenapa pulak susah sangat diorang nak lepaskan jawatan?

      Dalam erti kata mudahnya, fatwa Si Punah-Sihat GHB tu hanya sekadar 'Matlamat Menghalalkan Cara' je sebab dia sendiri pun takde maruah! Semuanya untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri je. Bukannya untuk memperjuangkan rakyat sangat pun!!!

      Delete
    4. Sendiri tanggung la.
      Dah masuk u mestilah orang pandai. Bukan bodoh.
      kena ikut suara majoriti , bukan minoriti.

      Delete
    5. Nak ikut Anuar Braheem kutt. Muda2 mengamuk kat U. Bila tua gila nepotism d bini MB d pecat kawan sindri.

      Delete
  2. kenapa Hadi Awang tak hantar wakil berhimpun depan parlimen?Adakah beliau ke laut menagkap ikan tenggiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taknpayah cakap pasal dia. Mariah Kari pi ka???

      Delete
    2. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

      Huh! Apa la faedahnya puak - puak PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

      Hanya semata - mata Geng Haprak Baru yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

      Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

      Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

      Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

      Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng Haprak Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

      Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

      Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

      Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang MUNAFIK dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

      Delete
  3. Mungkin mahasiswa tersebut berhimpun untuk memastikan MP tidak memonteng lagi.

    Atau mencatat siapa MP yang paling kuat memonteng sidang Parlimen.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak harap GHB, DAP dgn Kajang Move nak bayar Wang jaminan keluar lokap

      Silaplaaaaaa

      Delete
    2. MAT SABU AKUI, KHALID SAMAD GHAIRAH TAK TENTU ARAH!!!

      Heh! Tak heran la kalau benda seumpama ni berlaku dikalangan puak - puak Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Diorang ni masing - masing memang 'Ghairah' tak tentu arah.

      Maklum la. Masing - masing semuanya Gila Kuasa belaka. Jadi, ada je yang nak tunjuk dia lebih bagus dari orang lain sampai tahap nak buat pendirian pun terpaksa berbalah sesama sendiri.

      Korang bayangkan. Nak buat kenyataan mengenai sama ada diorang nak bertanding atau tidak dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak pun boleh sampai bercanggah diantara satu sama lain.

      Itu belum diorang buat keputusan mengenai perkara lain. Masing - masing dok sibuk nak buat kenyataan sendiri. Sekali gus ianya membuktikan bahawa diorang ni takde istiqomah dalam membuat keputusan.

      Dengan erti kata mudahnya, dikalangan diorang ni, tak wujud perkataan 'Berjemaah' dalam membuat apa saja keputusan. Maka sebab itulah diorang mudah ber-Mufaraqah dengan PAS.

      Masing - masing nak ikut kepala otak sendiri je. Jadi, macam mana diorang nak buat keputusan yang mampu memberikan keuntungan kepada rakyat kalau dah semuanya bagi pandang peribadi sepanjang masa. Kot itu pun diorang tak mampu buat, boleh pergi jahanam la jawabnya!!!
      SHAH ALAM: Gerakan Harapan Baru (GHB) masih berkira-kira untuk bertanding di pilihan raya negeri (PRN) Sarawak tahun depan, demikian kata pengerusinya Mohamad Sabu.

      Beliau berkata tiada sebarang perancangan untuk GHB berbuat demikian dalam masa terdekat kerana masih menumpukan isu-isu rakyat di Semenanjung.

      "Kami belum bincang hal pertandingan pilihan raya sekarang tumpu pendaftaran parti kemudian nanti kami nak tumpu menambah ahli dan mengangkat isu rakyat dalam ceramah."

      "Itu pandangan dia (Khalid Samad), kita belum buat keputusan dan pandangannya itu nanti kita akan bawa dalam perbincangan. Kita pun tidak tahu pilihan raya Sarawak bila?" katanya dalam sidang media, merujuk kepada kenyataan Khalid sebelum ini.

      Khalid yang juga Ahli Parlimen Shah Alam dalam sidang medianya pagi tadi berkata GHB bersedia untuk bertanding dalam PRN Sarawak selepas penubuhan parti politik baru berkenaan bagi membentuk Pakatan Rakyat 2.0 tidak lama lagi.

      Delete
  4. Mungkin mahasiswa tersebut berhimpun untuk memastikan MP tidak memonteng lagi.

    Atau mencatat siapa MP yang paling kuat memonteng sidang Parlimen.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin GHB suka Jadi hamba abdi roket.

      Orang melayu mesti menolak GHB Dan roket.
      Georgetown: Usaha lebih 1,000 orang termasuk penduduk yang tinggal di 66 rumah di Kampung Mutiara, Batu Ferringhi, dekat sini yang membuat demonstrasi secara aman membantah pengusiran mereka dari kampung berkenaan, semalam, berjaya mendapat penangguhan sementara daripada mahkamah.

      Mat shampooo mana????

      Delete
    2. Sham TM kao cakap baik2 okey. Jgnh hina zombie, Ingat kami hina ka nak masuk GHB

      Boy Zombie
      Zombie Kampung Pisang

      Delete
  5. Mungkin mahasiswa tersebut berhimpun untuk memastikan MP tidak memonteng lagi.

    Atau mencatat siapa MP yang paling kuat memonteng sidang Parlimen.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin GHB suka Jadi hamba abdi roket.

      Orang melayu mesti menolak GHB Dan roket.
      Georgetown: Usaha lebih 1,000 orang termasuk penduduk yang tinggal di 66 rumah di Kampung Mutiara, Batu Ferringhi, dekat sini yang membuat demonstrasi secara aman membantah pengusiran mereka dari kampung berkenaan, semalam, berjaya mendapat penangguhan sementara daripada mahkamah.

      Mat shampooo mana????

      Delete
    2. Sham TM Kao cakap baik2 okey. Jgn hina zombie, Ingat kami hina ka nak masuk GHB

      Boy Zombie
      Zombie Kampung Pisang

      Delete
    3. Heh! Nampak sangat la Si Khalid Samad dan Si Meriah Kari tu mudah sangat untuk dicari ganti. Diorang ingat selama hari ni, diorang BAGUS sangat ke? Jangan mimpi la!!!

      ShamnTM. Pujaan kao ni semua loser tau tak. LOSER Frust

      Delete
  6. parliament bersidang 19/10/2015 bodohnya GHB nak catat konon. Nampak sangat sesat Kerja Malaikat pun Kononnya nak ambil alih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua org dah tak suka dia. Pegi aje la. Tak paham bahasa ke?

      Delete
    2. PAS DAH JUMPA PENGGANTI KHALID SAMAD, MERIAH KARI!!!

      Badan Perhubungan PAS Selangor hari ini mengumumkan pihaknya telah mengambil alih pentadbiran tiga kawasan Pas di negeri itu iaitu di Kota Raja, Shah Alam dan Kelana Jaya.

      Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi berkata, pengambilalihan tiga kawasan tersebut dibuat mengikut peruntukan dalam Fasal 26(9)(j) Perlembagaan Pas (Pindaan 2011).
      "Jawatankuasa Tadbir Sementara ini berkuasa untuk melaksanakan fungsi-fungsi dan tugas-tugas Jawatankuasa Kerja Pas Kawasan dan ia bagi melicinkan proses mengisi kekosongan jawatan.
      "Pentadbiran Pas Kota Raja dan Shah Alam, proses pelantikan jawatan-jawatan pemangku dan ahli jawatankuasa kerja kawasan itu telah disahkan setiausaha agung Pas Pusat dalam satu pertemuan pada 21 Ogos lalu di Pejabat Agung Pas," katanya pada sidang media di Badan Perhubungan Pas Selangor, di sini, hari ini.
      Beliau mengulas mengenai peletakan jawatan beramai-ramai ahli jawatankuasa Pas Selangor di beberapa kawasan termasuk semalam seramai 10 pemimpin dari kawasan Hulu Langat.

      Ahmad Yunus juga turut mengumumkan muka baharu bagi menggantikan Yang Dipertua Pas Kota Raja dan Shah Alam, masing-masing ialah Muhammad Diah Baharom dan Abdul Halim Omar, manakala Kelana Jaya akan diumumkan pada minggu ini.

      Jawatan tersebut menjadi kosong apabila Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja) dan Khalid Samad (Shah Alam) mengumumkan meletakkan jawatan dalam Pas, pada minggu lalu.

      Dalam pada itu, Ahmad Yunus berkata lagi, peletakkan jawatan itu tidak menjejaskan urusan pentadbiran dan pengurusan Pas di tiga kawasan terbabit.
      "Peletakkan jawatan ahli-ahli tersebut juga tidak memberi kesan terhadap status pembubaran kawasan dan cawangan kerana kuasa untuk membubarkan cawangan adalah di bawah kuasa Jawatankuasa Kerja Pas Pusat berdasarkan Fasal 26(9)(j)," katanya lagi.
      PS: Heh! Nampak sangat la Si Khalid Samad dan Si Meriah Kari tu mudah sangat untuk dicari ganti. Diorang ingat selama hari ni, diorang BAGUS sangat ke? Jangan mimpi la!!!

      Delete
    3. tak risau...tak risau...gumbira2

      Delete
  7. parliament bersidang 19/10/2015 bodohnya GHB nak catat konon. Nampak sangat sesat Kerja Malaikat pun Kononnya nak ambil alih.

    ReplyDelete
  8. Tahukah anda najib tidak pernah habiskan pengajiannya. Justeru beliau tidak pernah tahu jerih pedih orang yang berusaha untuk skor spm nak buat degree.

    Maka semasa beliau menjadi menteri pelajaran, degree telah dilacurkan bila mana kelayakan untuk mengambil degree bukan lagi kepandaian, calon serendah 3A/10 subjek pun boleh ambil ada yang cakap calon gred 3 pun boleh ambil. Begitulah hinanya degree dibuat najib.

    Sebab itulah ramai skorer masih menganggur dan bodo pula diterima bekerja bukan berdasarkan kepandaiannya.

    Oleh itu kepada skorer di luar sana jom pangkah keadilan kembalikan keadilan sosial agar semua orang berfungsi ikut kepandaian masing masing dalam masyarakat.heee

    KEDEPAN (kembalikan degree berasaskan kepandaian spm 5A< degree & guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah & pekerja am) demi kualiti pendidikan negara dan masa depan anak-anak kita. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau macam tu Mat Shampoo GHB pun tak layaklah Jadi penghisap exhaust rocket.

      Mat Shampoo Tak da degree

      Delete
    2. Kalau macam tu Hadi Ayoh ping UG pun tak layaklah Jadi penghisap taik hamno.

      Hadi ayoh ping xda spm

      Delete
    3. PAS DAH JUMPA PENGGANTI KHALID SAMAD, MERIAH KARI!!!

      Badan Perhubungan PAS Selangor hari ini mengumumkan pihaknya telah mengambil alih pentadbiran tiga kawasan Pas di negeri itu iaitu di Kota Raja, Shah Alam dan Kelana Jaya.

      Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi berkata, pengambilalihan tiga kawasan tersebut dibuat mengikut peruntukan dalam Fasal 26(9)(j) Perlembagaan Pas (Pindaan 2011).
      "Jawatankuasa Tadbir Sementara ini berkuasa untuk melaksanakan fungsi-fungsi dan tugas-tugas Jawatankuasa Kerja Pas Kawasan dan ia bagi melicinkan proses mengisi kekosongan jawatan.
      "Pentadbiran Pas Kota Raja dan Shah Alam, proses pelantikan jawatan-jawatan pemangku dan ahli jawatankuasa kerja kawasan itu telah disahkan setiausaha agung Pas Pusat dalam satu pertemuan pada 21 Ogos lalu di Pejabat Agung Pas," katanya pada sidang media di Badan Perhubungan Pas Selangor, di sini, hari ini.
      Beliau mengulas mengenai peletakan jawatan beramai-ramai ahli jawatankuasa Pas Selangor di beberapa kawasan termasuk semalam seramai 10 pemimpin dari kawasan Hulu Langat.

      Ahmad Yunus juga turut mengumumkan muka baharu bagi menggantikan Yang Dipertua Pas Kota Raja dan Shah Alam, masing-masing ialah Muhammad Diah Baharom dan Abdul Halim Omar, manakala Kelana Jaya akan diumumkan pada minggu ini.

      Jawatan tersebut menjadi kosong apabila Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja) dan Khalid Samad (Shah Alam) mengumumkan meletakkan jawatan dalam Pas, pada minggu lalu.

      Dalam pada itu, Ahmad Yunus berkata lagi, peletakkan jawatan itu tidak menjejaskan urusan pentadbiran dan pengurusan Pas di tiga kawasan terbabit.
      "Peletakkan jawatan ahli-ahli tersebut juga tidak memberi kesan terhadap status pembubaran kawasan dan cawangan kerana kuasa untuk membubarkan cawangan adalah di bawah kuasa Jawatankuasa Kerja Pas Pusat berdasarkan Fasal 26(9)(j)," katanya lagi.
      PS: Heh! Nampak sangat la Si Khalid Samad dan Si Meriah Kari tu mudah sangat untuk dicari ganti. Diorang ingat selama hari ni, diorang BAGUS sangat ke? Jangan mimpi la!!!

      Delete
  9. Isu Kg Mutiara Diputarbelitkan, Ia Telah Tergadai Zaman Umno BN...

    Tanah Kg Mutiara, Tergadai Zaman UMNO Pulau Pinang - Dr Zaidi Zakaria GHB

    Kes ini adalah antara Penduduk Kampung Mutiara dengan Tuan Tanah.

    Ringkasan Fakta.

    1. Tanah Kg Mutiara asalnya milik Lorraine Osman.

    2. Atas sebab tertentu, Bank melelong tanah tersebut dan dibeli oleh Tuan Tanah sekarang pada 2007.

    3. Tuan Tanah selaku Plaintif, telah memfailkan di Mahkamah supaya penduduk mengosongkan tanah miliknya.

    4. Kes ini telah dibicarakan di Mahkamah Tinggi, seterusnya di Mahkamah Rayuan, memihak kpd Tuan Tanah.

    5. Kes ini pada asal dan awalnya dikendalikan oleh Umno. 'Kebetulan' majoriti penduduk Kg Mutiara adalah ahli dan/atau penyokong Umno.

    6. Tanah Park Royal Hotel.
    Sebahagian penduduk Kg Mutiara sebelum ini menduduki tanah Hotel Park Royal. Bila Hotel Park Royal dibina, mereka berpindah ke Kg Mutiara.

    7. Sehingga hari ini, TIDAK PERNAH ADA perundingan/perbincangan antara Penduduk dgn Tuan Tanah.

    8. Atau antara Penduduk dengan Kerajaan Negeri.

    9. Yang ada, adalah naik turun mahkamah yg akhirnya tetap berpihak kpd Tuan Tanah.

    10. Oleh kerana kes ini kes yg melibatkan penduduk dan tuan tanah, dan pada asal dan awalnya dikendalikan oleh Umno, Kerajaan Negeri tidak terlibat dalam kes ini.

    11. Peranan Kerajaan Negeri. Kerajaan Negeri akan berpegang kpd polisi pentadbirannya; iaitu :-

    TIDAK AKAN MELULUSKAN apa jua projek memajukan tanah tersebut SEHINGGA penduduk diberi pampasan yang sewajarnya.

    12. Hingga hari ini, Tuan Tanah tidak hantar sebarang permohonan kepada kepada kerajaan negeri untuk memajukan tanahnya.

    13. Sebaliknya, mengguna kuasa Mahkamah supaya penduduk mengosongkan tanahnya.

    14. Atas kuasa tersebutlah, kampung tersebut sepatutnya dirobohkan pada hari ini, 24.8.15.

    15. Atas pandangan keselamatan pihak polis, mereka menangguhkan perobohan ini selama 2 minggu.

    16. Ambil maklum, bahawa TIADA PERNAH PERUNDINGAN RASMI antara Penduduk vs Tuan Tanah , dan Penduduk vs Kerajaan Pulau Pinang.

    17. YB Zairil (MP DAP Bukit Bendera), TKM1, dan YB Mujahid akan cuba membawa Tuan Tanah ke meja rundingan BUAT PERTAMA KALI.

    Ini akan dilakukan dalam masa 2 minggu ini.

    Semoga dipermudahkan Nya dan berjaya.

    Dr Zaidi Zakaria

    Wakil JK Khas (GHB) Kg Mutiara

    LGE: Pembangunan Kpg Mutiara tak akan diluluskan

    Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak akan meluluskan sebarang permohonan pelan pembangunan di Kampung Mutiara, Batu Feringghi, kata Ketua Menteri Lim Guan Eng.

    Beliau berkata setakat ini pemilik tanah berkenaan belum mengemukakan permohonan untuk memajukan tanah itu.

    "Kami tidak pernah meluluskan sebarang pelan pembangunan di kawasan itu dan kerajaan negeri tidak mengambil tindakan mengusir penduduk di situ," katanya kepada pemberita di George Town sini hari ini.

    Semalam, kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara berkumpul membantah tindakan pemilik tanah yang mengarahkan mereka mengosongkan tanah berkenaan tanpa membuat rundingan.

    Bagaimanapun hasil campur tangan Umno dan kerajaan negeri, pemilik tanah berkenaan menangguhkan tindakan itu ke satu tarikh yang akan ditetapkan oleh penduduk.

    Lim berkata isu itu melibatkan tanah milik swasta dan kerajaan negeri akan terus membela penduduk di kawasan itu dan mencari jalan penyelesaian sekiranya pemilik tanah mendapatkan perintah pengusiran daripada mahkamah. - Bernama

    ReplyDelete
  10. Omakkau pelacur UG

    ReplyDelete
    Replies
    1. U ni tak tak terpilih sebagai balaci DAp lagi ka? kira low class laaaaa.

      Padan marah2 carut2. U taruk la roket dlm lobang u. Kasi letop bikin rompeng

      Huduh perangai, huduh bahasa Huduh rupa

      GHB!!!? GHB!!!!

      Delete
    2. Mak Nyah, Zombie, Negro semua tak mau GHB.

      Kira hina tu GHB!!!!!

      Orang lain lagi lahhh. Inilah akibatnya dilabelkan LOSER

      Delete
  11. Yannei dei thamby cit cit poooraaah !........... kami dari parti Ameena Curry son of MIC, anak saudara of PPP and kawan punya kawan punya saudara of IPF sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf utk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.......Dusyum ! Dusyum ! PKR Parti Kelentong Rakyat = GHB Geng Hipokrit Barua = sama2 Kaki Auta !
    Here comes Ameena Curry party's song :
    Kici kici lembu jaga , sudah besar kaki Auta , sudah pencen (kalah pemilihan) jadi Barua , Satu pistol peluru tak da ! ............. kah kah kah puak2 GHB mana ada telur ............... sampai sekarang masih tak nak letak jawatan walaupun jadi pengkhianat dan bencikan PAS !
    Adakah patut blogger Abuya Albuaya AlHusyeen dok heboh satu Malaya video Mat Sabu bagitau DAP tak anti Islam tapi sayang Islam sbb peruntuk wang jutaan ringgit utk Islam di Penang. Awat hang ingat duit mak bapak dia ka atau duit toooookkkmu ka AlHusyeen dan Mat Sabu ooooooiiiiii ! Hanya mat bahlol ukur sayang kpd Islam dgn nilai wang ringgit ! Kalau ikut sumbangan wang .......... negara Amerika banyak sumbang jutaan malah billion dollar kpd negara2 Islam spt Mesir dsbnya. Apakah US sayang kpd Islam ? Tidak ! Tapi kerana negara tersebut sanggup jadi boneka dan Pak Turut US !

    ReplyDelete
  12. Puak UG ni dah mcm hilang akal 42 bilion dah hilang dok meroyan kt ghb..hutang sampai 42 bilion tapi hutang 2 billion x mampu nak bayar sampai kena pinjam kt kroni..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tolong jawab peleburan harta Negeri Selangor sebanyak 37 bilion? dok sibuk pasai orang punya bisnes. MB Selagor sakit mulut ker x leh nak bagi jawapan. MP pondan dan tunie puaka pun sakit gigi laning.

      Delete
  13. Tahniah mahasiswa berani. Bukan macam yang takde teloq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelajar universiti yang terlibat dengan perhimpunan Bersih 4.0 boleh dikenakan tindakan tatatertib mengikut akta dan prosedur universiti, kata Pengerusi Jawatankuasa Naib Canselor/Rektor Universiti-Universiti Awam, Datuk Prof. Dr. Kamarudin Hussin.

      Beliau berkata, tindakan yang boleh diambil antaranya digantung pengajian atau dibuang daripada universiti.

      "Pelajar sewajarnya mengelak diri mereka diperalatkan oleh pihak-pihak tertentu atau pertubuhan yang tidak diiktiraf oleh kerajaan, sebaliknya menumpu pada pengajian," katanya kepada Bernama ketika diminta mengulas pembabitan pelajar universiti dalam perhimpunan itu.

      Kementerian Dalam Negeri semalam mengeshkan Bersih 4.0 yang merancang menganjurkan perhimpunan di Kuala Lumpur, Kuching dan Kota Kinabalu pada Sabtu dan Ahad ini adalah pertubuhan haram kerana tidak berdaftar.

      Kamarudin yang juga Naib Canselor Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) menasihati pelajar supaya merujuk kepada universiti masing-masing untuk mendapatkan maklumat tepat mengenai tindakan yang boleh diambil terhadap mereka jika menyertai demonstrasi jalanan seperti Bersih 4.0


      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...