Wednesday 5 August 2015

AHLI PAS MESTI PELAJARI DAN MEMAHAMI ILMU POLITIK ISLAM TEGAS HADI AWANG



TITIWANGSA: Ahli PAS mesti mempelajari dan memahami ilmu politik Islam sebagaimana juga solat, puasa dan ibadah lain kerana tidak memadai kecerdikan tanpa fekah politik, demikian seru Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.
Jelasnya, dalam perkara politik diajar oleh Nabi SAW terdapat dua bahagian iaitu ‘thawabit’ yakni perkara yang tetap dan tidak berubah, serta ‘mutaghayyirat’ iaitu perkara boleh berubah dan mesti dilihat cara melaksanakannya.
“Akidah perjuangan Islam ini tetap, percaya adanya dosa pahala. Dasar halal dan haram, boleh dan tidak boleh, wajib, sunat, makruh, ini dasar tempat kita berpijak. Matlamat dunia, pasti Islam berkuasa memerintah, dan matlamatnya untuk mencapai keredaan Allah. Nak capai keredaan Allah mestilah memerintah dengan Islam, ini matlamat. Dalam perkara ini PAS tidak ada tolak ansur.
“Perkara kedua ‘mutaghayyirat’ melibatkan pendekatan, seperti menentang kezaliman, membetulkan sistem pilihan raya, cara pilihan raya yang bersih, menangani masalah rasuah, gejala sosial, ini boleh bincang.
“Tetapi bila sentuh dasar PAS, (bila) DAP minta PAS senyapkan pasal Islam, jangan cakap, ini tidak dibolehkan,” terangnya ketika berucap dalam Himpunan Beristiqamah Hingga Kemenangan (Pihak 4.0) di Desa Pandan, di sini 2 Ogos lalu.
Menurut Tuan Guru, pada tahun 2001 yakni ketika Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan Dato’ Ustaz Fadzil masih ada, DAP telah meminta PAS mendiamkan mengenai Islam dan tidak disebut untuk menarik pengundi-pengundi bukan Islam.
Tetapi apabila PAS katanya, menyatakan permintaan seperti itu tidak boleh dilakukan, DAP telah bertindak keluar daripada Barisan Alternatif.
Begitu juga ujarnya, DAP meminta PAS membatalkan pelaksanaan hukum syariat melibatkan hudud, qisas dan takzir.
“Tak boleh, ini merupakan perkara akidah kita, disebut dalam Quran. Hudud ini bukan hukum PAS, ini hukum Tuhan, tak boleh. Cara melaksanakannya, ulama mengatakan, boleh laksanakan untuk orang Islam, orang bukan Islam diberi pilih.
“Kita tangguh dulu untuk orang bukan Islam. Tetapi kita nak laksanakan untuk orang Islam sahaja pun tak boleh juga, apa jenis macam ni? Kalau tidak orang bukan Islam tidak sokong PAS,” ujarnya menyanggah permintaan DAP itu.
Malangnya ujar beliau, terdapat di kalangan anggota di dalam PAS yang merasa dirinya cerdik, tetapi tidak memahami fekah politik dan merasa sangat bimbang dan takut PAS tidak akan dapat sokongan.
Maka katanya, mereka diperingatkan dengan firman Allah yang bermaksud, “Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatu-padukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka”.
“Saya baca ayat ini, tapi tak mahu juga, lawan dalam muktamar. DAP sokong, DAP ikut sama kempen dalam muktamar PAS, tak ke pelik DAP kempen untuk muktamar PAS? Akhirnya ahli-ahli PAS menolak, setelah ditolak ini adalah keputusan mesyuarat. Mengikut kaedah Islam, kita kena terima keputusan mesyuarat, termasuk Nabi kita Muhammad SAW.
“Dalam perkara yang tidak ada nas, Nabi terima keputusan mesyuarat. Dalam kisah Perang Uhud yang terkenal, Nabi beri pandangan lain dalam perkara yang tidak ada nas, sahabat beri pandangan lain. Majoriti sahabat bersetuju, maka Nabi terima majoriti.
“Kita yakin pada Allah, bukan pada manusia. Ada kalangan kita yakin pada manusia, bukan yakin kepada Allah, semangat Islamnya tinggi, tapi yakin pada manusia, tak yakin kepada Allah, ini masalah yang kita hadapi,” luahnya.

71 comments:

  1. Alhamdulillah,

    Kami orang2 grassroot keadilan pun mahu keadilan balik krpada asal dan bukan hamba DAP atau organisasi yg boleh ditumpang oleh sampah masyarakat GHB.

    Masalahnya dlm Keadilan ada ramai hamba2 DAP yg rosak akhlak demi pangkat Dan fulus

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEHEH..hehehehh..teruskanlas racist kamu..moga2 diredha oleh allah

      Delete
    2. jeff = omak

      cian

      Delete
    3. Jeff + omak =pukimak jeff

      Delete
    4. Kelentong sana kelentong sini...last2 gi Jepun makan sushi...

      Delete
    5. Pemimpin Pas Parti Suci mesti mempelajari ilmu kelentong untuk kekal pegang jawatan dan hidup mewah...

      Delete
    6. Putar belit atas nama islam. Saya salah orang mangsa dgn amanat hadi, hilang sahabat dan masam muka dlm keluarga. Dulu umno kafir. Dap tak kafir pula, boleh masuk geng PR, bila PR tahu hadi presideng berkulit musang, nak sokong umno pula. Siapa yg sebenarnya kafir. Bolehkah tuang presideng kembalikan hidup saya yg porak peranda akibat amanat gila tu. Tanggunglah balasan nanti.

      Delete
    7. HADI PATUT AJAR AHLI AHLI HYA CARA BUAT CHAI DAN CARA NAK MELABEL KAN ORANG ITU YANG LEBIH AFDAL.SANGAT BERGUNA BUAT PUAK ULAMAK DAPAT MENGEKAL KAN KUASA.

      Delete
  2. Bang Non, kita dok bantah hudud, tapi awat Bang Non mintak Saiful dikenakan hudud qazaf? Ini namanya politik kong-kalikong, cakap tak serupa bikin Bang Non! Fenin Jah...fenin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangang ko ni

      Delete
    2. Anon 11:53 ko le bangang keturunan...

      Delete
    3. Kesalahan Anuar dgn Sepol sahaja. Tapi kesalahan najib dengan 28 juta rakyat Msia. Itu yg Hj Hadi tak nampak. Sebab dah khayal makan sushi.

      Delete
  3. http://www.malaysia-today.net/dap-is-a-threat-to-racial-harmony/

    DAP IS A THREAT TO RACIAL HARMONY

    No, my loyalty is to Abdul Hadi Awang and PAS. And if you regard Hadi and PAS as your enemy, which the DAP Chinese do, then I also regard you as my enemy. And in case you do not realise it, this is what democracy is all about: the right to choose.

    NO HOLDS BARRED

    Raja Petra Kamarudin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha..Raja Petra..if u love ur country, u should be here.Why barking outside.....U r enemy of the state.Btw, who support u???Last time u did ask harris to lead malaysian to lead LBG group???what happen then???do u think PAS will accept LGB?????NO WAY MAN...if they accept means PAS is the greatest hypocrite on earth....

      Delete
  4. Saya hormat TSMY aebab dia tak belot kepada partinya walaupun dipecat.

    Saya meludah muka GHB sebab kalah (Bukan dipecat) belot akan party mereka.

    Mungkin jiuga Aziz Bari ni pun GHB versi Keadilan.

    Psssst: Jaga2 Rafizi tu pro DAP. Silap haribulan tergadai Kedilan dibuatnya


    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa...PAS reform pun ada,keadilan reform pun ada..last-last nak bantai DAP..lepas ni kita tubuh..party TSKIPAS..BAGUSKAN.

      Delete
    2. Jeff dah makan ubat ke belum. Kalau belum pi makan ubat dulu jeff. Kesian pakcik tengok. Dok melalak yg bukan2.

      Delete
  5. Huh! Hebat tak Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya.

    Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya? Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran?

    Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu?

    Apabila ditanya soal modal untuk siri pilihanraya kecil; Mursyidul Am Sebenar GHB (Sungai Buloh) yakinkan supaya mereka jangan risau. Kalau setakat 11 kawasan Parlimen; 17 DUN; rasanya modal yang ada sudah cukup.

    Modal ini akan turut dibantu oleh satu arahan khas kepada Azmin dari Sungai Buloh. Bajet tertentu Kerajaan Negeri Selangor akan digunapakai.

    GHB akan mempunyai modal yang cukup, apabila kemampuan kewangan DAP dan PKR membantu parti baru tersebut. Buat masa sekarang, invois bulanan Abang Mat Sabu sahaja sekitar RM20 ribu sebulan. Belum masuk buat open house dan turun ke negeri-negeri. Ini semua rezeki bulan Syawal.
    Nah! Sekarang kita tengok la sama ada Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup atau tidak untuk menuruti segala titah perintah yang dibuat oleh Si KIng Nepotism Matang Mareiii

    Demi roket bukit bendera Lim Mat Sabu, Lim Hatta, Lim Mujahid, Lim Hanipa dan Lim Koled gadai kebenaran yg hakiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat duit derma sikit dari PM, banyak beb 1400 tahun tak habis lagi collect dari ATM.

      Delete
  6. Kadang2 saya rasa GHB nu sampah maayarakat yg tak malu. Akar umbi PKR ramai dibelakang TGHA untuk menegakkan kebenaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee..heeee sejak bila akar umbi PKR geng hadi...pandai-pandai buat citer.Semua akar umbi PKR tahu hadi ni tak amanah,selalu ponteng parlimen,bodek TSKI,menang undi pakai CHAI...NAK BUAT GUANO..Diiinnggg.

      Delete
    2. Biasalah kalau orang dahaga ditengah panas,didepan nampak macam air je,berlari kejar sampai2 bukan air taoi tahi hadi

      Delete
  7. Important Info

    Saya tengok Saifuddin Nasution making akrab dengan GHB. Apa mungkin Saifuddin akan bersama2 GHB dan tidak lagi PKR

    INI bukan tuduhan tapi soalan

    Nampak gaya PKR ditikam oleh DAP Dan GHB

    Mari Terjah

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama pun labu,mmg bangang ko labu

      Delete
  8. Cakap saja lebih ni.

    Hudud apa cerita.

    Dengar cerita nak tangguh pulak.

    Sebabnya UMNO tak setuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uiii GHB.laaa. Dah makan bihon sop.Pasmacha belum

      Delete
    2. 9:31 bihun sup lg bagus drp mkn pil kuda hadi

      Delete
  9. Saifuddin Nasution ni kecewa dgn Rafizi. Jawatan Sec Gen hilang kat Rafizi. Awal2 dulu yg sokong Nepotism Anuar Beraheem ni Rafizi saja.

    Muka bulat jgn dikata innocent. Aku syak Rafizi ni ejen DAP untuk memburukkan Anwar. Caranya meracun Anwar untuk Pro Nepotism. Memecat best MB in Malaya mahu ganti dengan bini beliau yg tercinta

    Baik2 Okey, Jahat Rafizi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xla.rafizi kan ejen israel sama mcm anwar.kahkahkah. Bodo nya ko ni

      Delete
  10. Ulama pil kuda nak sembang pasal hudud lagi muka tampal kulit babi ke apa.masa bentang hudud kenapa cabut lari..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lantak la labu, Ini blog keadilan bykan blog GHB

      Delete
    2. ini bukan blog keadilan.

      ini blog omakkau yg gila kat Khalid yg dpt diskaun hutang rm70juta!

      ko nak test, cuba ko kutuk klahid. berlendir2lah muka kena sembur...

      Delete
  11. Nak heran apa dap tolak hudud mereka bukan islam Kan.tapi kalau umno tolak hudud dah tentu ulama pil kuda minta saksi 4 orang.ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr tolak hudud plk nak panggil ape je...kafir harbi tiga suku geng baling kerusi ok tak...hehehe

      Delete
  12. Betul tu Abg Hj. Tapi banyak sangat sulit nya dlm PAS sendiri. Mungkir janji, aku ulamak shj yg betul dll.

    Kita dah advance bang Hj.

    ReplyDelete
  13. Anon 9.48..9.52..jgn tunjuk bodoh ko kat sini..pegi main jauh2..ko tak tahu apa2 la..wat semak ja..shohh..shohh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhheheheh..hheehheheh..nak main jauh-jauh...kau ada kat sini lagiiiiiiiiiii somakkkkkkk...den raso ko ni..datang dari kampong rhu rhendang gamaknya..dah lupo..dunio terbuka luas...

      Delete
  14. Semuga ALLAH melaknat pengkhianat jemaah ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngko ingat islam tu mak bapak ko sorang sajee..kerr!!

      Delete
    2. Jemaah islam konon...perangai mcm jebon nak mengaku islam ke....

      Delete
  15. PAS Ori Kodiang5 August 2015 at 10:27

    Geng GHB mula menjeling dan menikmati sedikit kemanisan harta dajal melalui musuh-musuh Islam. Kerosakakn (GHB Geng Haru Biru) bermula apabila di hidangkan PUTRAJAYA, tempat segala macam menikmat nafsu serakah idaman mereka. Mereka tewas dengan hidangan dajal ini dan mengkhianati perjuangan asal mereka malah segelintir daripada peminpin GHB sememangnya sejak dulu lagi bertaqiyyah dan menyamar sebagai ahli gerakan Islam (Golongan Jim baca Jin/Syaitan, IRC, Alami n kompolan yang kebanyakan cenderong syiah dan dianggap profesional dan angkuh sombong dlm ilmu akademik). Mereka sebenarnya di hantar khusus oleh 'tangan ghaib' untuk merosakkan perjuangan gerakan Islam yang tidak berhawa nafsu serakah seperti mereka. Mereka telah lama menunggu masa yang sesuai dan masa itu sudah tiba bagi pendapat n matlamat mereka. Mereka lupa, mereka sudah tesilap 'masa'. Perancangan mereka di tewaskan dengan kehebatan yang di anugerahkan Allah kepada ulama-ulama dalam gerakan Islam PAS...Sesungguh nya wahai para Jemaah sekalian bersedialah sama2 kita perangi ideology golongan munafiqun (belaan cina crist dap/mca/gerakan n kacukkan cina - iban/kadazan crist) ini, dlm versi sekarang dgn semangat Ulamak dulu-dulu...ingat dana wang taukey judi haram n along kompolan ini besar...mereka berligar dgn wang haram (black money) ini senatario negara merosakan Jamaah kita...konsepnya tak boleh tanduk teliunga kita pulas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apo ko merepek jang...satu nak tanyo ekau....Haram tak makan duit elaun parlimen ponteng memanjang???/jawab soalan basic ini dulu.

      Delete
    2. pembetulan. GHB = Geng Hadi Bangang (Barua, Beruk, Bewok, Bongok, Bab_ dan yg sewaktu dgnnya) GHBB = Geng Hadi Bangang Betul. GHBBB = Geng Hadi Betul Betul Bangang. Ngeh3...

      tuang guru sushi

      Delete
    3. pernah kah hang masuk parliment ....sila rujuk kehadiran barapa ekoq ahli palimen geng ghb yg ada di pelimen semasa hari perbahasan... semua kaki gila ceramah.. bilangan ahli ghb hang yg paling byk tuang... cuma hadir bila ada isu nak serang orang... tolong rujuk senarai kehadiran ahli palimen ghb n lge cm penang yg syg pejabat di komtar n lain2 ghb / dap yg hadir ke parliment...INGAT WAHAI TOTOK GHB....LEBIH HARAM MAKAN DUIT JUDI BLACK MONEY ( ALONG/TAWKEY JUDI HARAM) DARI MAKAN ELAUN AHLI PARLIMENT....

      Delete
    4. Hadi kata-suka ati aku la nk g ke x.baik.g jepung mkn sushi sdp nye

      Delete
  16. 1. Saya masih ingat ketika mula-mula bertemu Tok Guru Nik Aziz, beliau berkata kepada saya, “Bala, kalau kamu mahu harta dan kekayaan, pergilah kepada MIC. Tapi kalau mahu bersama kebenaran, marilah kepada kami.” Maka saya memilih kekal bersama PAS ke hari ini kerana PAS memperjuangkan Islam dan berada di pihak yang benar. 2. Berada di dalam PAS, saya telah banyak belajar tentang Islam. Saya boleh datang ke masjid. Kalau saya dalam MIC, pastinya Umno tak akan ajak saya ke masjid dan saya tidak akan faham kebaikan Islam. Tapi apabila saya bersama PAS, saya diajak ke masjid, saya belajar dengan para ulamak dan saya dapak mengenali Islam dan hukum Islam dengan lebih baik. 3. Saya belajar Islam dari pimpinan PAS. Saya belajar syahadah. Bahkan saya sudah bermimpi bertemu dengan Nabi Muhammad (SAW). Bukan sekali. Sudah berkali-kali. Dan Dato’ Tuan beritahu kepada saya, ya benar awak bertemu Nabi Muhammad kerana nabi Muhammad tidak mengira bangsa. 4. Di dalam PAS lah saya belajar mengenali hukum Hudud dan saya dapati ia adalah hukum yang benar. Sepatutnya apabila Lim Guan Eng memfitnah Presiden PAS dan hukum Hudud, semua pimpinan PAS hendaklah perjelaskan kepada Cina itu hal yang sebenar dan terangkan kepada dia kebaikan hukum Hudud. Malangnya ada yang mempertahankan Guan Eng dan menghentam Presiden PAS. Saya memilih untuk menyokong Hudud kerana inilah ajaran yang betul sedangkan dia (Guan Eng) tidak betul. 5. Lapan tahun lalu ketika mula menyertai PAS, ketua kami yang banyak memberikan bimbingan dan tunjuk ajar ialah saudara Dr Mujahid. Apabila Pak Lah perkenalkan Islam Hadhari, Mujahid dengan tegas berkata, Islam hanya satu sahaja tiada yang lain. Islam Hadhari bukan dari Islam. Islam adalah Islam. Tapi malangnya hari ini saya lihat Dr Mujahid membawa Islam baru yang diberi nama Islam Progresif. 6. Tokoh yang bertanggungjawab memperkenalkan PAS kepada saya ialah Dr Hamzah. Saya terhutang budi dengannya hinggakan saya sebut namanya dalam ucapan saya di Muktamar Pusat lalu sebagai ucapan terima kasih saya kepadanya yang telah membawa saya ke dalam PAS. Tetapi hari ini Dr Hamzah sudah jadi orang No 1 dalam Harapan Baru. Bahkan dia menelefon saya untuk mengajak saya keluar dari PAS dan menyertai Harapan Baru. Saya jawab, doktor yang perkenalkan PAS kepada saya hingga akhirnya saya temui kebenaran. Bila saya sudah berada di jalan yang benar ini, tiba-tiba doktor mahu ajak saya ke jalan yang sesat? Saya tiada sebarang kepentinganpun dalam PAS. Doktor sudah 3 kali diberi penghormatan oleh PAS untuk bertanding dalam pilihanraya. Saya tidak pernahpun bertanding. Dan saya tidak pernahpun minta dengan PAS untuk bertanding. Bahkan saya tidak ada masalahpun jika tidak dipilih menjadi calun. Cukuplah bagi saya berada di atas jalan yang benar bersama dengan para ulamak. 7. Adakah mereka yang tidak faham ini perlu mengikuti kuliah dari saya untuk faham perjuangan Islam? Eloknya buat kuliah subuh la... Kah kah kah malulah macai Pkr dan balaci Dap khususnya greenboc , tulang besi dan alhusyeen ............ Bala seorang bukan Islam lebih memahami perjuangan Islam serta istiqamah dgn perjuangan dan lebih memahami serta menghayati pesanan TGNA ..................... malulah wei GHB yg jadi barua DAP !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap xda fitnah org jual pil kuda

      Delete
    2. DAP bukan parti pemerintah, dap hanya parti pembangkang yang majoritinya berbangsa cina.Kalau negeri kelantan mundur itu salah DAP dan PKR kerana 2 parti ini yang berkuasa keatas bajet dan royalti petroleum negeri kelantan.

      Delete
  17. ini blog cuba alih perhatian dpd isu 2.6b

    ini blog SB omak

    rakyat dh malas nk dengar mitos hudud yg bukan hudud sebenar hj hadi

    dah putus hubungan dgn DAP masih nk jaja hudud lagi. tak der maruah punya hadi awangnya kecik.

    nnti bila negara dh runtuh nnti, org nk makan pun susah, hadi masih nk jaja hudud

    memanglah hadi idup atas alat hudud semata2.

    semuga PAS lenyap dpd mukabumi malaysia ini, islam tetap akan tertegak oleh pejuang2 yg ikhlas dn bijak pilihan Allah..... yg pasti bukan PAS.

    tapi yg lebih pasti dan tiada bangkangan sikit pun hatta dpd beruk sekali pun ialah....

    bahawa omak memang sgt menyintai khalid.. (ewah senyum omak bila aku uja mcm ni.... gatai)

    ReplyDelete
  18. Omak kau cuba untuk menarik perhatian oarang ramai .dia ambil muka hadi untuk menyedapkan tulisanay ,tapi dia silap dia ambil peminpin yang menyokong peminpin zalam ,jadi lebih kurang sama je tarafnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak suka kuar saja....masuk dok coment buat pe....dasar totok geng haru biru...dah mula fenin cuze dok mula kedarah wang tawkey babi n judi bersama kepala syiah

      Delete
  19. Sebenarnya malas nk baca blog bodo maslan omakkau ni sbb rata2 bwk.isu bodo2 je mcm org bodo sgt spt macai bn/pas hadi...tapi best juga tgk komen2 bodo terutama jeff dan jesse labu...nmpk best juga tgk gelagat2 otak singkat omakkau /jeff dan jesse labu.best jg tgk org2 bodo komen.hahhahahahaa

    ReplyDelete
  20. Ahli AMANAT SUSHI mesti pelajari dan memahami ilmu gohead gostand u turn PASNO UG.Haruang jin kata x masok akal duit derma berjumlah 2.6 bilion.Bila x masok akal sudah tentu tuang presideng akan ke jepung cari 4 saksi:
    1. otromen (punca kebakaran bangunan peace hill)
    2. Hagimaru (macai bentang hudud)
    3. Gaban (kepakaran melabel ahli)
    4. Doraemon (buku akaun ajaib)

    - Tindakan yang akan mendapat pujian ketua umngok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha..ha..ha..haDI bangang, eh bersin pulok doh!

      tuang guru sushi

      Delete
  21. Satu lagi putar belit dari tuang presideng.kalau yakin pada allah tidak perlu 4 saksi yakni 4 orang tu adalah manusia.bagaimana kalau manusia yang dituduh itu tidak mengaku seperti perpatah melayu berpantang kiok sebelum ajal kepada semua kesalahan yang telah dilakukan.manusia dalam hidup ini ada yang berusaha mengelak hukuman dunia berbanding hukuman akhirat kerana tiada pengalaman alam kematian yang belum pasti lagipun belum ada umat yang bangkit dari alam kematian untuk menceritakan seksaan kubur.Buka lilitan serban supaya otak dapat oksigen secukupnya.Tongkat yang nak rebah akan membawa padah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak 4 saksi?
      1. Otromen - tembakan terkena bangunan bila raksasa semoh berselindung disebalik bangunan peace hill.
      2. Hagimaru watak kartun yang tidak serius.bila nak bentang hudud yang dia berdegar2 nak laksana dia terlupa bila waktu nak makan sushi dan melancong.Akhirnya hagimaru kenyang makan sushi dan teringat macai-macai masih tertinggal dalam dewan untuk berdegar2 nak tanya pasai apa hudud undang2 kerajaan allah x dapat bentang kalah dengan urusan kerajaan dunia.
      3 dan 4 cincai penerangannya, gaban tak juai pil kuda tapi kalau melabel tahap gaban mungkin ada dalil dalam alquran yang membenarkannya.Doraemon punyai poket ajaib.kalau malas macam dan nak jadi guinness book of records penerima derma paling besar mintalah buku akaun ajaib dari Doraemon.tak perlu berusaha hanya perlu menafikan demi penafian sehinggalah duit terbukti masok dalam akaun peribadi.
      Sekian terima kasih.

      Delete
  22. Hadi taknk ckp ka jgn sokong rasuah & pemimpin salah laku.

    SPRM perlu jelaskan hasil siasatan 2.6billuun yg dikatakan derma.

    1.Bilakah tarikh & waktu SPRM panggil Najib utk dapatkan keterangan & penjelasan tentang 2.6b yg masuk?
    2. Siapa yang menderma
    3. Apa tujuan menderma
    4. Kenapa 2.6b itu dirahsiakan.
    5. Kenapa guna akaun peribadi
    6. Adakah penderma terlibat usahasama dlm Malaysia?
    7. Bagaimana Wang itu dibelanjakan(bukti transaksi@resit)
    8. Adakah sesiapa di Malaysia boleh menerima wang sebanyak itu dengan menggunakan alasan derma dengan tidak banyak soal ?

    SPRM benarkah badan ini ada melakukan siasatan pada pemunya akaun?
    Atau memberi keputusan tanpa ada melakukan apa2 siasatan.

    ReplyDelete
  23. Kompolan totok ghb (geng hancur n barua) dah mula panas...mula ulas yg pelik2... ada kala lidah munafiq..lidah dap comunist...lidah barua/broker...lidah jim..jin/syaitan...lidah syiah..
    N lidah fitnah bercabang

    ReplyDelete
  24. Tapi Hadi sendiri tak pandai politil

    ReplyDelete
  25. Salam...
    Mantop....
    Mintak tolong wat jihad ekonomi....
    Priority satu....
    Bak pepatah melayu, yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran....
    Islam pasti berjaya...

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti bro ibrahim ni bagi hujah mantop sokong GHB, tu yg omak delete tu

      Delete
  27. Politik Islam itu termasuk menghalau mereka yang tidak sehaluan dengan kita dan tidak lupa memberi gelaran dan panggilan buruk kepada mereka.

    ReplyDelete
  28. Saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yang dulunya mungkin orang yang paling susah,makan pun harus hutang dulu sama tetangga syukur-syukur kalau ada yang mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan,dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yang membenci saya,karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain,karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yang bisa menembus nomor togel,dan disuatu hari saya bertemu sama teman yang pernah dibantu sama MBAH LIMPAH melalui angka togel,dan dia memberikan nomor MBAH LIMPAH,dia bilan kepada saya kalau MBAH LIMPAH bisa membantu orang yang lagi kesusahan,dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi MBAH LIMPAH...dan dengan senan hati MBAH LIMPAH ingin membantu saya,alhamdulillah saya sudah bisa menang togel 4D bocoran SGP...dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana,yang ingin merubah nasib seperti saya,silahkan hubungi nomor: MBAH LIMPAH {~085~312~407~999~} saya sangat bersyukur kepada ALLAH...karna melalui bantuan MBAH LIMPAH kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tidah akan datang untuk yang kedua kalinya..

    ReplyDelete
  29. Apa yang aku pelajari dari Tuan Guru Haji Hadi ialah, Pil Kuda, Barua, Tolol, Jebon, Liberal, Penapisan, Ponteng, U turn, UG, anti- Anwar, takiyah, mencandat sotong, memancing ikan dan dll. Ke guaner, Din...

    ReplyDelete
  30. Lama2 aku nengok muka tuang jepung ni seropa muka pok jib.Kalau la jutawan derma tuh dipakaikan serban 2x5 bagai pinang dibelah dua

    ReplyDelete
  31. MAKA, blogger Omak Kau pun mengulas di sini, himpunan anjuran anak-anak muda semalam tidak mendapat sambutan disebabkan tiada penglibatan Pemuda Pas. Ertinya, selama ini semua demo yang berjaya hanya kerana ada penglibatan Pemuda Pas? Demo HINDAR pun tiada penglibatan Pemuda Pas gamaknya sebab itu hambar walaupun kemudahan selesa diberi untuk demo itu. Blogger ini sejak terpelantingnya TSKI, beliau banyak menulis tentang Azmin. Apa jua yang beliau tulis semuanya tentang Azmin. Andainya bukan Azmin yang menjadi MB Selangor dan Azizah menjadi MB Selangor, tidak mustahil Azizah pun dia hentam. Maklumlah, hanya TSKI saja yang terbaik baginya. Oleh kerana hatinya yang terlalu derita dek kerana TSKI tidak menjadi MB Selangor, maka tidak hairanlah beliau setiap hari meroyan.
    Tulisan terbarunya dia meroyan pula apabila anak-anak muda berdemo. Beliau mungkin berfikir bahawa demo itu semestinya mencapai ratusan ribu. Jika tidak, demo itu gagal kerana tiada Pemuda Pas. Lojik atau tidak, himpunan anjuran Pas sendiri seperti HINDAR pun tidak jauh bezanya dengan demo anjuran budak-budak muda ini, masakan Pemuda Pas gagal menjadikan himpunan HINDAR itu demo terbesar? Jika demo anjuran parti sendiri pun mereka gagal, apakah lojik untuk menyatakan demo semalam itu juga gagal kerana tiada Pemuda Pas?
    Beliau kena tahu bahawa walau sepuluh orang pun yang hadir tetapi tujuannya untuk melawan rejim, itu sudah cukup untuk kita tabik apa yang mereka lakukan. Sudahlah kita tidak menyokong semangat anak-anak muda ini, kita pula memperlecehkannya. Perbuatan kita itu sebiji seperti amno. Sebelum TSKI ini dipecat, tidak pernah kita dengar beliau memperlekehkan demo walaupun kita tahu sahak gagap ini bukan orang yang suka bersusah berdemo ini. Boleh dibilang sahak gagap hadir demo. Dapat dua kali hadir pun sudah dikira kuat. Begitulah beliau menunjukkan kekecewaannya yang amat sangat semenjak terpelantingnya Sahak gagap. Partinya sendiri pun sudah tidak memperdulikannya. Kepada siapa beliau ingin mengadu? Tahniah kepada anak-anak muda dari berbagai kaum yang turun semalam di hadapan Sogo. Ramai yang ditahan. Mereka ternyata lebih berani dari para penyokong Muhyidin yang berterusan menyerah diri kepada rejim zalim walaupun bos mereka turut menjadi mangsa kezaliman.

    ReplyDelete
  32. kita dah masuk perangkap musuh kita yg tak suka islam. Sehingga kita dlm jemaah telah bertukar sifat. Kita caci mencaci maki memaki sesama sendiri sehingga lupa siapa musuh kita yg sebenarnya dan apa perjuangan kita. Kita dah semakin jauh dari nilai nilai islam yg kita perjuangkan. Mereka diluar sana dan mungkin ada sebahagian mereka yang didalam sini gembira dan sedang meraikan kejayaan diatas kehancuran kita. Mereka akan secara halus terus mengekalkan momentem ini kerana kesatuan kita adalah halangan besar matlamat mereka. Marilah kita bertindak bijak dan ikhlas terhadap Allah. Sedarlah saudara saudara ku.

    ReplyDelete
  33. Saya bertanggung Jawab, Saya bertanggung Jawab, Saya bertanggung Jawab.
    Saya Tak Nak Jawab, Saya Tak Nak Jawab, Saya Tak Nak Jawab.
    Barua, Jebon, Liberal, Anjing, Serigala, Tapisan, Pil Kuda, Komunis.
    Inilah Olamak Donia.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...