Thursday 20 August 2015

AKHIRNYA PAS DEDAHKAN BETAPA PKR DAN PAS SAMA-SAMA BERSETUJU DAN SEPAKAT SETUJU UNTUK LANTIK KU LI SEBAGAI PERDANA MENTERI SEMENTARA SEBELUM MEMBERI LALUAN KEPADA ANWAR IBRAHIM SEKIRANYA PR MENANG PRU KE-13 LALU



Pas akhirnya mendedahkan apa yang ‘disenyapkan’ selama ini tentang pendirian parti itu bersama PKR untuk melantik Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Perdana Menteri sementara sebelum memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sekiranya memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu.

Pengarah Pilihan Raya Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, kedua-dua parti sepakat memilih Ahli Parlimen Gua Musang itu dengan memberi tempoh menerajui tampuk pemerintahan negara tidak kurang daripada dua tahun dan tidak me­lebihi tiga tahun.

Sejurus tempoh itu berakhir, jelas beliau, jawatan Perdana Menteri akan diserahkan kepada Anwar yang juga Penasihat PKR.

Mustafa yang juga bekas Setiausaha Agung Pas berkata, keputusan itu dibuat dalam perjumpaan antara kepemimpinan tertinggi Pas dan PKR di sebuah hotel di ibu negara beberapa bulan sebelum PRU-13.

Menurutnya, dalam perbinca­ngan itu, Pas diwakili oleh bekas Mursyidul Amnya, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat; timbalannya yang kini Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din; Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; bekas timbalannya, Mohamad Sabu; Setiausaha Politik kepada Presiden Pas, Dr. Syamsuri Mokhtar serta beliau sendiri.

Jelas beliau, PKR pula diwakili Anwar; Setiausaha Agung parti itu, Datuk Saifuddin Nasution serta dua orang lagi pemimpinnya, Datuk Johari Abdul dan Dr. Abdul Rahim Ghouse.

“Jadi, saya nak bagi senario sebenar, ini ‘untold story’ yang berlaku. Saya tak pernah cerita lagi perkara ini dan hari ini saya rasa satu kewajipan untuk saya beritahu berdasarkan kenyataan Penasihat DAP, Lim Kit Siang,” katanya dalam sidang akhbar di Pejabat Perhubungan Pas negeri di sini hari ini.

Pendedahan itu bagi menangkis dakwaan Kit Siang kononnya Presi­den Pas menolak Anwar sebagai Perdana Menteri jika pakatan pembangkang memenangi pilihan raya umum itu.

“Saya nak beritahu tahu Kit Siang, hentilah berbohong sebab Pas tak pernah tolak Anwar jadi Perdana Menteri.

“Apa yang disebut Kit Siang itu, saya tak tahu apa tujuan dia dan selama ini dia serang Presiden Pas macam-macam. Janganlah sampai peringkat berbohong kepada rakyat, tidak bagus begitu,” ujarnya.

Mustafa mendakwa, berikut­an pertemuan itu, pihaknya menerima respons positif daripada Tengku Razaleigh yang bersetuju menerima tawaran untuk menggalas tanggungjawab sebagai Perdana Menteri sekali gus menyertai pakatan pembangkang.

Katanya, keutamaan diberi kepada Tengku Razaleigh sebagai Perdana Menteri berdasarkan bebe­rapa faktor termasuk ketokohan, pengalaman yang luas dan prestasi cemerlang dalam politik selain menghormatinya sebagai pemimpin lebih berusia daripada Anwar.

Menurutnya, beliau mempu­nyai bukti kukuh mengenai persetujuan Pas melantik Ahli Parlimen Gua Musang itu sebagai Perdana Menteri berdasarkan ramai saksi daripada kedua-dua belah pihak yang hadir dalam perjumpaan tersebut.

62 comments:

  1. Jenis x mengucap ni jangan kita percaya bulat2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn Percaya Gang Roket dan pencacai hina mereka GHB (Amanoi). Fitnah TSKI macam2 sampai Hasnol fitnah TSKI culas solat. Kurang Hajarrrr punya Hasnul GHB. Kata JIM/ ikram /IRC tapi cakap dusta macam Haman.

      Kajang Move berdusta.................... Itu sebab Saifuddin Nasution pun dah mintak maaf. Lahanat Saari Sungib dgn Hasnul GHB bila nak minta maaf kat TSKI.

      GHB/Amanoi kira apa. Kepiah ke mana, ikutan Yusuf Qardawi kemana. Semua halal asalkan roket happy. Nahhh Amanoi kao isap la asap exhaust roket tu banyak2

      Ingat. akar umbi PKR akan memboikot GHB PRU-14 nanti

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      (Hasnul, kao cari balik kaset lagu Tears for Fears tu kasi layan. Nak layan Al Hafiz Misyari Umar takut master roket marah)

      Delete
    2. Fitnah menfitnah adalah ajaran GHB. Gang Hati Busuk.

      Sebijik macam Kajang Move.

      Delete
    3. Hi Jeff, Welcome Back.

      Sini ada banyak pencacai GHB, kaki clone nama orang, Jaga2 okey

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
    4. peguam planntif: Dato'Seri merujuk kepada penyata saksi Dato'Seri soalan 1 hingga 23 yang telah Dato'Seri bagitahu tadi ada atau tidak Dato'Seri menafikan memberi ceramah yang mengatakan yang ada calon calon bertindih kerusi jual pil kuda?

      Dato'Seri TGHH: tidak

      peguam planntif: Dato'Seri setuju dengan saya Dato'Seri ada memberi ceramah yang mengatakan calon calon bertindih kerusi jual pil kuda?

      Dato'Seri TGHH: saya sebut secara umum

      peguam planntif: ada Dato'Seri sebut tentang calon calon bertindih kerusi ini menjual pil kuda?

      Dato'Seri TGHH: ada

      peguam planntif: Dato'Seri merupakan ahli majlis presiden PR bukan?

      Dato'Seri TGHH:betul

      Kalu Tuang Presideng pong cakap berbelit-belit dan berboong, yang lain pun tidak layak dipercayai juga

      Delete
    5. Anon 16:07 Gang Hati busuk

      Delete
    6. Transkrip menunjukan TGHH tidak bersalah dalam kes saman. Tunjuk lagi, sebab kalau rasa salah keputusan Mahkamah sila rayu. Kita pun ada Transkrip nenek rasis Transkrip liwat

      Delete
    7. Masalahnya ada org melayu lebih beriman dengan sabda LKS berbanding org islam sendiri walaupun sembahyang jumaat sama2...camna yer nak wat org camni???

      Delete
    8. Pendedahan oleh Mustapa Ali, sebuah cerita lama bagaimana Pas membuat keputusan anih yang boleh ditafsirkan sebagai pengkhianat menjelang pilihan raya ke-13 dahulu yang mana mahu menukarkan jawatan perdana menteri daripada Anwar Ibrahim kepada Tengku Razaleigh Hamzah sekiranya Pakatan Rakyat menang, bukan mendedahkan ketulusan Mustapa dan Pas, sebaliknya membuka kelemahan diri dan parti sendiri.

      Mustapa sekonyong-konyong menjelaskan usaha menukar jawatan PM daripada Anwar kepada Tengku Razaliegh Hamzah dicadangkan oleh Pas. Tujuan Mustapa mendedahkan cerita "benar" yang dianggap tidak ada moral dan setiakawan bagi Pas itu bagi membela dan mempertahankan presiden Pas, yang dituduh oleh DAP menolak Anwar.

      Penjelasan Mustapa itu tidak menguntungkan Pas sebenarnya, tetapi mendedah hakikat yang selama ini dipersoalkan oleh umum terhadap presiden parti itu. Apabila Pas mencadangkan nama Tengku Razaleigh sebagai menjadi PM, tetapi tidak nama Abdul Hadi Awang, jelas menunjukkan presiden Pas itu tidak layak untuk menjadi PM.

      Abdul Hadi bagi Pas sendiri tidak disenaraikan sebagai pemimpin nombor satu Malaysia


      Bertolak dari realiti itulah mungkin maka berlaku protes dari kalangan bekas pimpinan Pas kepada Abdul Hadi Awang. Mereka malu dan segan untuk berketuakan kepada orang yang tidak tersenarai sebagai perdana menteri.

      Sekiranya Abdul Hadi mencapai standard sebagai PM, sudah tentu nama beliau dicadang menggantikan Anwar Ibrahim apabila Majlis Syura Ulama (MSU) membuat pertimbangan dari segi moral Anwar tidak layak. Nama Abdul Hadilah paling layak apabila nama Lim Kit Siang juga bermasalah selepas nama Anwar tidak diperlukan bukannya Tengku Razaleigh orang yang berada di luar lingkungan Pakatan Rakyat.

      Tanpa Pas menamakan presidennya sendiri sebaliknya menggadaikan jawatan itu kepada Tengku Razaleig menunjukkan Abdul Hadi dalam keadaan teruk dan tidak bermutu. Tanpa disedari penamaan Tengku Razaleigh itu sebagai penghinaan secara halus terhadap Abdul Hadi yang mungkin hanya disengehinya sahaja.

      Yang merujakan lagi bukan sahaja kalangan Jawatankuasa kerja Pas tidak mencadangkan Abdul Hadi menjadi PM, tetapi MSU badan yang dikira tertinggi dimana Allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat menjadi Mursyidul juga tidak terliur dengan Abdul Hadi.


      Walasil balik, walasal balik asil, pendedahan Mustapa bertujuan untuk memburuk-buruk Lim Kit Siang dan menunjukkan Pas, khasnya Abdul Hadi baik dan bersih, jadi sebaliknya. Pendedahan itu secara tidak langsung merenah-rendahkan martabat Abdul Hadi sebagai pemimpin bertaraf dunia yang disanjungi, dan ia jelas tidak setanding dengan status yang diraih Anwar.

      Makanya lain kalau Mustapa hendak membuat kejutan dan membuka cerita-cerita sebenar yang misteri dan berlapis, harus berfikir banyak kali dan melihat apakah implikasi daripada yang dilakukan. Jangan pula kerana hendak membungkus nangka, kain kita pula terkoyak.

      [wm.kl.6:54 pm 20/08/15]
      Posted by mso.im at 7:00:00 PM

      Delete
    9. BURUK BETUL AKHLAK ORANG PAS NIH. BENDA YG FIPERSETUJUI UTJ DIRAHSIAKAN PUN DIDEDAHKAN. TAK BOLEH SIMPAN RAHSIA. TAK AMANAH APABILA BERJANJI. BILA BERJANJI IA MEMUNGKIRI.

      SIFAT SIAPA TU?

      Delete
    10. INI SUMA KARUT. NAK BAGI KITA LUPA DUIT AKAUN 2.6 BILUON

      Delete
    11. cina bukit dua ekor tu memang kaki bangang..tapi ada Melayu sanggup jadi barua..
      kes kajang pas salah,kes fitnah tski pas salah,kes PM pun pas juga yg salah..dah macam mana ahli pas tak nak maki..dgn perangai macam beruk..semua nak kerekoh..

      Delete
  2. Yannei dei thamby cit cit poooraaah !........... kami dari parti Ameena Curry son of MIC, anak saudara of PPP and kawan punya kawan punya saudara of IPF sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf utk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.......Dusyum ! Dusyum ! PKR Parti Kelentong Rakyat = GHB Geng Hipokrit Barua = sama2 Kaki Auta !

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP hadir Oktoberfest, GHB yg paling baik akan senyap macam khunsa perasan jantan. Yg kaki hisap exhaust roket akan cakap.

      Cheers !!!! I dont drink but I wish U guys Yiiiiimaaaaaak Guinesss Stout Innapuladeeee

      Delete
    2. Kerana sedikit pangkat dan fulus, segalanya kami gadaikan. Gadai Ugama, Bangsa dan Negara

      Pembenci Jeff Ulu Bernam
      Gerakan Harapje Baru (Gang Hati Busuk AKA GHB)

      Delete
    3. Aku ahli pas Ulu Bernam sanggup bersekongkol dgn umno demi memastikan cita2 tuan guru presden kami menjadi pm selepas ini. Kepada Anon, jangan clone orang dan fitnah aku sebab aku sedang di masjid seri petaling dekat bukit Jalil.

      Delete
    4. Semua orang yg tak suka GHB akan dicop cap keris. Siapa yg menolak Kajang move akan dicop keris juga.

      Dlm hal ini jgn tuduh Omak, Jeff, Jesse sebagai cap keris kerana menolak DAP dan menolak GHB

      Berapa banyak Ang Pow Penang Kau dapat ni haaaaaaaaaaaa

      Delete
    5. INI SUMA KARUT. CAI NAK BAGI KITA LUPA PASAI HUTANG 42 BILLION.

      KITA BUKAN BODO LA

      Delete
  3. Pas pis pus

    Talam seribu muka

    Jom kluar pas ramai ramai

    Bagi lumpuh terus pas pis pus

    Azmin Ali teruska. DEIG ..... Untuk rakyat Selangor jgn bagi MBI berlagak mcm zaman gagap

    ReplyDelete
    Replies
    1. KELUAR PAS BUKAN KELUAR ISLAM KATANYA!!!

      Heh! RETORIK sungguh alasan yang diberikan oleh Si Ahli Parlimen Kota Raja ni. Nampak sangat dia hanya sekadar memberikan alasan demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri.

      Kenapa baru hari ini diorang nak kata, kalau keluar dari PAS tidak bermakna mereka keluar dari Islam? Adakah selama hari ini mereka hanya berbohong kepada rakyat secara terang - terangan?

      Dan yang lebih memalukan ialah pengakuan seperti itu dibuat selepas pemimpin seperti Si Siti Mariah tu KALAH dalam pemilihan parti yang diadakan sebelum ini. Kalau dia menang, adakah dia akan buat pengakuan sedemikian?

      Secara tidak lansung, kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Siti Mariah tu semalam membuktikan bahawa mereka dari kalangan parti itu selama hari ini telah MENIPU rakyat secara terbuka.

      Tambah memburukkan keadaan, pemimpin seperti Si Siti Mariah tu hari ini bukan sahaja mengakui bahawa mereka adalah dari golongan pembohong. Malah mereka juga boleh dianggap sebagai Pengkhianat.

      Jadi, bagaimana mungkin pemimpin seperti Si Siti Mariah ni nak mengharapkan rakyat memberi sokongan kepada mereka yang memang terbukti kuat MENIPU dan menjadi Pengkhianat demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!

      ALMAKLUMLAH MACAI ROKET

      Delete
    2. KUMPULAN serpihan Harapan Baharu ini sedikit pun tidak merasa bersalahkah dengan perbuatan mereka bersekongkol menjaja fitnah kepada Tan Sri Khalid Ibrahim yg melibatkan sampai berjela-jela fitnah yang disenaraikan sehingga 90 muka surat?

      Belumpun sempat dibicarakan secara penuh di Mahkamah, sekarang PKR dan Saifuddin Nasution sudah mengaku memfitnah dengan mengaku kesemua 90 muka surat berkenaan, tidak ada satu pun yg betul.

      Sudah membuat ikrar bersumpah di depan Pesuruhjaya Kehakiman di dalam mahkamah bahawa beliau tidak akan lagi mengulangi dan menyebut fitnah itu lagi.

      Kerana fitnah ini orang marah pada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, para ulama dan Pas yang tidak menyokong perbuatan ini dengan membabi buta.

      Kerana fitnah ini Sultan Selangor dan Institusi Sultan dipertikai kuasa dan dibuat serta dibiarkan jadi bahan sendaan oleh golongan ini.

      Kerana fitnah bukan sahaja rakyat Selangor, malah rakyat seluruh negara terpalit najis dosa mengumpat keji Khalid Ibrahim kerana percaya kepada mereka yg bersungguh menjaja cerita. Ke sana ke mari dengan roadshownya.

      Demi fitnah ini, ada Adun Pas yang mengkhianati ketetapan parti sendiri. Sekarang sudah nyata sifat mereka dengan mengisytihar keluar Pas.‎

      Semua yg bersekongkol melakukan perbuatan fitnah inilah yang ALLAH SWT zahirkan supaya umat manusia senang kenal dengan mengumpulkan mereka dalam satu kumpulan yang mereka nama kan Harapan Baharu. Dan 'bisnes seperti biasa, roadshow lagi".

      Mereka ini disokong kuat oleh DAP dan hampir mustahil kita akan jumpa mereka akan sanggup keluarkan kenyataan yg bertentangan dengan kepentingan DAP hatta dalam perkara yang menjolok mata bercanggah prinsip Islam mahupun menggugat kepentingan orang Melayu.

      Mereka menyerang Pas yang sekarang teguh bersatu dgn lebih 80 peratus ahli yang memilih kepimpinan sekarang dengan proses demokratik yang tak mampu dipertikaikan.

      Mereka memfitnah Pas konon akan masuk Umno. Sedangkan Pas siang malam pagi petang mengajak ahli Umno agar meninggalkan bahtera rosak dan reput yg sedang karam, mengajak sertai Pas sebagai pilihan baru, nafas baru untuk orang-orang Islam, melayu dan bukan Melayu yang mahu ikut bersatu membina kebangkitan baru.

      Setakat ini purata kemasukan baru ahli ahli Pas adalah sekitar 4,000 diseluruh negara dengan permohonan baru lebih 10,000. Ini sejak muktamar Pas terakhir yang lalu.

      Pas menyeru rakyat supaya jatuhkan BN, tetapi mereka seru agar Umno diberi harapan baru dengan tukar Najib dengan Muhyiddin. Apa mereka mahu buat setelah Muhyiddin pula yg jadi Perdana Menteri, pengerusi BN? Gencatan senjata 2 tahun sebab orang baru putih bersih belum buat salah?

      Tun Mahathir berulangkali menyebut tujuan menyingkirkan Datuk Seri Najib untuk menyelamatkan Umno.

      Islam tak tertegak dengan menjadikan tabiat memfitnah sebagai rutin dan seruan yg menghasut dan menyesatkan rakyat.

      Islam hanya akan tertegak jika kita terus beristiqomah atas prinsip dan dasar Islam. Bukan dengan menggadaikannya atas apa alasan pun.

      Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan, sebarang perubahan dan seruan kebangkitan, jangan sampai melibatkan kekacauan dan menyusahkan rakyat.

      Kita mahu mensejahterakan kehidupan. Bukan mengheret rakyat ke jurang penderitaan.

      HJ AHMAD AMZAD HASHIM
      Pengarah
      Jabatan Penerangan Pas Pusat
      19 Ogos 2015

      Delete
    3. Aku ahli pas Ulu Bernam menyokong umno untuk memerintah malaysia. Jangan clone orang sbb aku tengah di masjid seri petaling. Aku juga mendewa2kan tuan presden kerana keulamakan beliiau dan kata2 beliau adalah benar melainkan yg benar.

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      P/s - pembersihan pas sudah bermula.
      Gembira.....gembira.

      Delete
    4. Nak tanya....
      Keluar pas tu kira keluar islam ker?
      Mintak Hadi beri penjelasan.
      Kami was2 nih....heeeee

      Delete
    5. ewah fitnah ts khalid je dia ni komplen

      fitnah pada ahli jemaah sendiri yg byk berjasa
      fitnah pil kuda jebon munafik dlll.... tk kira ke

      lu ckp la sorang2 PASUG.... ahli dh muak

      JOM KE BAHTERA GHB BERAMAI2

      Delete
    6. Kesian kat penggerak2 Reformist dlm PKR termasuk aku sendiri. Nampak gayanya kita tak kenal GHB tu siapa.

      Sepatutnya, selaku pendokong idealisma reformasi ni dah tau perangai Haramjadah yang dimiliki oleh puak - puak Geng Haprak Baru pimpinan Mat Sabu tu dan Pendokong Kajang Move oleh Siafuddin Nasution/Rafizi.

      Kita sepatutnya dah masak dengan sifat MUNAFIK yang dimiliki oleh mereka yang telah mengkhianati parti demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Sifat MUNAFIK puak - puak yang lebih mengutamakan dunia dari memperjuangkan dasar perlembagaan parti PAS dan idelisma Reformasi dlm Keadilan

      Memang hakikatnya, Geng Haprak Baru tu semuanya 'Tak Gentlemen'. Sama juga dgn Gang Kajang Move

      Dan secara realitinya, diorang lebih suka menjadi Pengkhianat dan bertindak seperti 'Duri Dalam Daging' untuk menghancurkan PAS dan PKR dari dalam. Semua tu diorang buat demi untuk memuaskan nafsu puak - puak Roket Asap Tungityang memang Anti dengan orang Islam dan Melayu!!!

      Delete
    7. ANON 16:20,

      MEMANG TUJUAN KITA NAK PUPUSKAN PAS
      LAGI CEPAT LAGI BAGUS
      SEBAB DAPAT KURANGKAN FITNAH PARA ULARMAK
      DAPAT KURANGKAN DOSA ULAR DALAM SEMAK
      BUKAN ITU SATU KEBAIKAN?
      KENAPA NGOK SANGAT?

      Delete
    8. Bagusla musuh dgn sesama islam..... bila kiamat besar nanti muncul dajjal esok jgnlak anak cucu kita sanggup tukar akidah kerana dunia dan politik

      Delete
    9. AKU BUKAN NAK TUKAR AKIDAH.
      AKU CUMA NAK KELUAR PARTI PAS.
      TAK KAN NAK KELUAR PUN TAK BOLEH.
      APA PAS TU AGAMA KER SAMPAI TAK BOLE KELUAR? PAS TU AGAMA KER?

      AKU DAH PENAT LA KENA BARUA....

      Delete
    10. INI SEMUA KARUT. CAI MAHU KITA LUPA DUIT DERMA PUTERA ARAB MASUK AKAUN SENDIRI

      Delete
  4. Keluar pas jatuh kafir kata ustaz norazli,ajk pas pusat..sbb tu aku kata masuk pas dijamin masuk syurga..pas dah lebih sesat dari yahudi..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cam amno gak...
      Ptuiiiiii

      Delete
    2. INI SEMUA CERITA KARUT. CAI MAHU TIPU KITA SUPAYA KITA LUPA GST

      Delete
    3. INI SEMUA CERITA KARUT. CAI MAHU TIPU KITA SUPAYA KITA LUPA GST

      Delete
  5. Sorong papan tarik papan,
    Buah keranji dalam perahu,
    Suruh makan dia makan,
    Suruh belajar dia tak mahu.

    Buah keranji dalam perahu,
    Perahu belayar ke Mongolia,
    Suruh belajar dia tak mahu,
    SPM tak ada A pun najib beri degree juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI SEMUA CERITA KARUT. CAI MAHU KITA LUPA DIA PUNYA TOKEY PUNYA SYKT SARAT HUTANG.

      Delete
  6. peguam planntif: Dato'Seri telah memberi ceramah mengatakan ada calon calon bertindih kerusi ini menjual pil kuda .Ada atau tidak Dato'Seri maklumkan kepada sesiapa di pkr?

    Dato'Seri TGHH: tidak saya menerima...errrr maklumat ...errrr daripada risikan parti ...errrr tentang calon calon secara umum oleh kerana keluar media saya terpaksa membuat kenyataan secara umum juga.

    peguam planntif: media mana Dato'Seri keluarkan dulu calon calon pkr yang bertindih kerusi ini jual pil kuda?

    Dato'Seri TGHH: saya tidak ingat...errrr media ini menyebut calon pkr

    peguam planntif: bila dato' sri terima maklumat mengatakan calon-calon kerusi bertindih jual pil kuda?

    Dato'Seri TGHH: tentang secara spesifik tidak ada cuma kita menerima calon -calon tidak mempunyai kelayakan

    # yang cakap berbelit-belit ni siapa? bukan Tuang Presideng ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuda abah kau terlepas kandang. Sila tambat. -Danny DAPsy-

      Delete
    2. 17:42.....tu bukan ke tuang presdeng yg cskap? Kski belit2 rupanys. Cam ko jugak

      Delete
    3. INI SUMA CERITA KARUT. CAI MAHU KITA KASI LUPA DUIT DERMA DARI TIMUR TENGAH

      Delete
  7. Yg mula mula jumpa ku li kump dari pas di rumah ku li jln u thant. Kenapa cerita ini tak dimaklumkan lebih awal. Yg cadang tu PAS. PKR mesti tsk setuju sebab Anwar pilihan mereka. Sekarang putar belit cerita, ubahsuai. Inikah perilaku pejuang gerakan islam? Tertanya tanya!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS ka, UMNGOK ka, Pee Gay Arr ka, Geng Haru Biru ka, Parti Alamak Rakyat ka, apa ada hal.....semua cheebaaaiiiiii......DAP yg akan membela nasib rakyat!
      -DannyDAPsy-

      Delete
    2. Pastikan golongan anti islam menangis tak berlagu macam Atuk LKS bila islam dapat dimartabatkan bukan sahaja di nusantara malah segenap sudut dunia....cuma jgn zalimi mereka seperti zalimnya zionis thdap org islam tapi tempatkan mereka ke tempat yg selamat spt kisah bani quraizah dan bani mustalik

      Delete
    3. Anon 2007....tapi klu perangai tsk senonoh cam skang nih, sampsi bila2 pun x akan dpt memartabatksn islam. Memusnahkan islsm lagi ada la...

      Delete
    4. Perangai tak senonoh, nak martabatkan islam....

      Ptuiiiiii

      Delete
    5. INI SEMUA KARUT. CAI MAU BIKIN KITA LUPA PASAL PUTRA JO LOO

      Delete
  8. peguam planntif: bila dato' sri terima maklumat mengatakan calon-calon kerusi bertindih jual pil kuda?

    Dato'Seri TGHH:tentang secara spesifik tidak ada cuma kita menerima calon -calon tidak mempunyai kelayakan

    peguam planntif: adakan dato' seri terima maklumat sebelum pencalonan atau selepas pencalonan untuk PRU 13?

    Dato'Seri TGHH: menerima umum sebelum pencalonan. kalau menerima selepas pencalonan tidak ada makna apa-apa lagi.

    peguam planntif: ' seri kata menerima maklumat,boleh bagitahu sape yang memberi maklumat ini kepada dato' seri

    Dato'Seri TGHH:risikan parti.

    peguam planntif: dan selepas terima maklumat ini, ada atau tidak dato' seri telepon atau memaklumkan kepada kepimpinan PKR tentang maklumat yang dato' seri telah terima bahawa calon-calon bertindih kerusi ini ada jual pil kuda?

    Dato'Seri TGHH: tidak. itu urusan negeri masing-masing.

    peguam planntif: ade dato' seri telefon?

    Dato'Seri TGHH: tidak ada.

    peguam planntif: dato' seri merupakan presiden pas , betul?

    Dato'Seri TGHH: ya, betul.

    peguam planntif: sebagai presiden pas, yang diberi tanggungjawab besar untuk pastikan kemenangan PR telah terima maklumat tapi tidak salurkan maklumat itu kepada pucuk kepimpinan PKR?

    Dato'Seri TGHH: itu terpulang kepada kepimpinan masing-masing.

    peguam planntif: .ada Dato'Seri bagitahu atau tidak?

    Dato'Seri TGHH: .tentang.

    peguam planntif: terima maklumat ada risikan mangatakan ada calon calon jual kuda ini?

    Dato'Seri TGHH: itu ada maklumat secara umum saya sudah tentu bagitahu maklumat cara umum yang berkait dengan akhlak dan sudah tentu tidak wajar bagi saya menyenaraikan orang orangnya dan tidak wajar bagi saya menyenaraikan nama namanya.

    peguam planntif: ada Dato'Seri maklum kepada pucuk kepimpinan pkr

    Dato'Seri TGHH:tidak

    # Tanya lain, jawab lain sehingga ditanya bekali-kali baru dapat jawapan betul....sebijik macam Najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai....PLAINTIF....bukan Planntif....k...jgn butthurt, ko memang jendul. Sia-sia je ko follow politik, tapi bangang..........-Danny DAPsy-

      Delete
    2. Tuan presden tu bila org tanya x bole ke jawab betol2. Asyik nak menipo aje kerja

      Delete
    3. INI SEMUA CAI PUNYA KERJA MAU KITA LUPA HAL DERMA 2.6 RIBU JUTA

      Delete
  9. Haji hadi ulamak suci
    Haron din bertaraf wali
    Hasan ali pewaris nabi
    Hasan tontowi serban berduri

    ReplyDelete
    Replies
    1. So....ko wali Allah?? Islam banyak versi sekarang neh....mungkin versi ko, ko ni wali Allah
      -Danny DAPsy-

      Delete
    2. Ada aku cakap aku wali Allah?
      Mengong...

      Delete
  10. Walau apapun aku tetap bersama ulamak kerana haji hadi dan haron din akan membawa pengikut pengikutnya kesyurga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom...ikut aku ke neraka. What, ko ingat ko maksommm?? Hebat?? -Danny DAPsy-

      Delete
    2. Ko cakap nak gi neraka? Kulit ko dah kebal?
      Mengongg.....

      Delete
  11. PAS ni memang pamalu dan tak malu lagaknya.

    Tapi dalam pemalu tu suka tikam belakang.

    Ahli PAS Bukit Raja ramai yang keluar dari parti PAS.

    Mereka hilang kepercayaan terhadap pimpinan ularmak shushi PAS walau telah dijanjikan syorga.

    Padan muka.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  12. Mat spender berckp?

    susah nk percayalah.

    dh tu yg hadi asyik ponteng majlis presiden apahal...

    ketika anwar dipenjara fitnah II...knpa hadi dn pas tk bela?

    tu tanda hadi seolah2 memang xsuka anwar

    ReplyDelete
  13. releks bros...

    jangan sampai lebih lajak dari laju...

    jangan sampai dengar cakap enggang termakan buah belolok...

    kita tunggu nama-nama yang disebut nafi dulu...

    dah ada yang nafi ka?

    ReplyDelete
  14. Korang prcaya ke yg omk tulis tu...? Omk pun nk jadi mcm zahid gak...reka citer...pr yg bertungkus lumus nmk jatuhkn BN..ttiba nk lantik org BN jdi PM..bodo ka apa...atau simustapa tu dh nyanyuk...

    ReplyDelete
  15. Salaam,

    Saya adalah Jim abang kepada Jeff Ulu Bernam.

    Dukacita ada orang yang clone Jeff di sini.

    Jeff masih mendapat rawatan di unit Psikiatri dan Vetneri pada masa ini.

    Moga-moga kesihatan kembali pulih. Tolong jangan clone dia.

    Jim Mata Togel

    Ulu Bernam

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...