Thursday 27 August 2015

BEKAS TIMBALAN PENGARAH CAWANGAN KHAS (SB) AKAN DIBERIKAN SURAT TUNJUK SEBAB KERANA TINDAKANNYA MENGELUARKAN KENYATAAN KEPADA MEDIA BERHUBUNG PERTUKARANNYA



Bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas (SB), Datuk Abdul Hamid Bador, akan diberikan surat tunjuk sebab untuk memberi penjelasan berhubung tindakannya mengeluarkan kenyataan kepada media berhubung pertukarannya baru-baru ini, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar. 


Beliau berkata, sebagai pegawai polis, Abdul Hamid terikat dengan peraturan pasukan dan tidak boleh sembarangan mengeluarkan kenyataan kepada media. 

Katanya, surat tunjuk sebab itu bagi memberi peluang kepadanya untuk memberi penjelasan sebelum sebarang tindakan disiplin dan tatatertib dikenakan terhadapnya. "Saya telah temui dan berbincang dengan beliau panjang lebar, tetapi saya tidak mahu ulas lanjut apa yang kami bincang. 

Saya percaya beliau bertindak demikian kerana rasa kecewa. "Dalam pertemuan itu, saya juga telah mengingatkan yang beliau telah melanggar peraturan polis, kerana polis ada peraturan (mengenai), siapa yang boleh bercakap dengan media. Jadi kita terpaksa ambil tindakan disiplin dan tatatertib," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas Istiadat Pengurniaan Pingat Jasa Pahlawan Negara (PJPN) di Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Shah di sini hari. 

Khalid berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Abdul Hamid yang membuat kenyataan media baru-baru ini tentang beberapa perkara termasuk soal pertukarannya ke Jabatan Perdana Menteri. 

Sementara itu, beliau menafikan dakwaan bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan kononnya ada 'tangan-tangan ghaib' yang sering campur tangan dalam urusan pentadbiran pasukan polis. 

"Saya sebagai Ketua Polis Negara, mentadbir pasukan polis. Tidak ada tangan yang beri arahan kepada pasukan saya, sebarang arahan adalah saya sendiri keluarkan. 

"Kami melaksanakan polisi yang telah dibentuk oleh kerajaan tetapi sebarang pelaksanaan polisi ini adalah tanggungjawab saya sebagai ketua untuk arahkan anak buah untuk ikut peraturan," katanya.

35 comments:

  1. Saya cukup sedih dengan apa terjadi dengan timbalan pengarah. Saya memang simpati kerana beliau dikenakan tindakan surat tunjuk seba

    Tetapi

    Saya lagi bersedih dengan GHB kerana terlalu sayangkan DAP, sehingga nasib penduduk2 kampung di Pulau Pinang tidak dipedulikan.

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!!!

      Delete
    2. Surat Tunjuk Sebak Untuk Mat Sabu

      Habis la Abang Mat, Mujahid dan Husam nak jawatan Mat Sabu.

      Jgn Mat Sabu, Ust Ahmad Awang, Mariah Kari, Hanipa pi buat GHB2 pulak.

      Pening teman nak kutuk. Tapi tak pa, kasi mereng lagi Greenpork, Meloyawaves, Addingdong, Hogdweller dgn Kotaklanie

      Delete
    3. Sape yang mereng......ko ke?

      Delete
  2. Orang yg Berpangkat macam Azmin pun patut kena surat tunjuk sebab

    SKANDAL DEIG: MB CAP AYAM MASIH BERSEMBUNYI!!!

    Biarpun pelbagai pendedahan telah dibuat oleh pelbagai pihak berhubung skandal Darul Ehsan Investment Group yang menggunakan Dana Rakyat sebanyak RM 30 billion sebelum ini, Si Menteri Besar Selangor tu masih mendiamkan diri,.

    Tindakan Si Menteri Besar Selangor didakwa cuba menyembunyikan sesuatu daripada diketahui umum apabila tidak bercakap benar berkenaan operasi Darul Ehsan Investment Group (DEIG).

    Di dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor baru-baru ini, Azmin memberitahu bahawa operasi DEIG akan bermula pada Januari 2016. Namun laporan The Edge menunjukkan fakta sebaliknya.

    “Azmin Ali selaku Dato’ Menteri Besar Selangor beritahu dalam Dewan Undangan Negeri Selangor tempoh hari betapa Darul Ehsan Investment Group (DEIG) akan mula beroperasi mulai Januari 2016 …
    “Petikan dari akhbar The Edge ini apa kes???? … DEIG cari rakan kongsi untuk bina perbandaran baru bernilai RM10 bilion,” dedah Hanisya Abdul Hamid.
    Dalam laporan yang disiarkan The Edge, 8 Julai melaporkan DEIG sedang mencari rakan kongsi baharu untuk memajukan beberapa bidang tanah di Shah Alam, Gombak dan Bukit Beruntung.

    Memetik sumber daripada Ketua Pegawai Operasi Permerbadanan Menteri Besar (MBI), Selangor, Soffan Affendi Aminuddin, The Edge Financial Daily, 1 Jun melaporkan DEIG akan membangunkan lima bandar baharu dengan gabungan nilai pembangunan kasar sebanyak RM10 bilion di Selangor tahun ini.

    Beliau berkata DEIG akan mengenal pasti lima rakan kongsi menjelang akhir tahun. DEIG adalah 100% milik MBI yang bertindak sebagai pemangkin kepada Unit Pelaburan Strategik kerajaan Selangor dengan menyatukan dan merasionalkan aset negeri yang bernilai kira-kira RM30 bilion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surat Tunjuk Sebab dekat Hasnul

      Weiiiii Hasnul, memang kau ni Jebon Sekular. Menfitnah TSKI tak pi Solat

      Hasnul GHB fitnah TSKI tak solat. Weiiii Hasnul Al Finati Akhirul Zaman, minta 4 saksi. Nama ja dulu JIM tapi perangai huduh dengan fitnah.

      Wahai hasnul, adakah waktu kamu pi usrah dulu kamu simpan walkman bawah kepiah sambil dengar lagu Hot Chocalate - You Sexy Thing. Aku tanya bukan fitnah. Sebab Kao tuduh orang tak solat tanpa bukti. Mai sini tunjuk Naqib Usrah kao dulu. Kalau Saari Sungib baik tak payah Walaupun aku jahil ugama, benda2 basic macam jgn fitnah aku paham. Amacam YB (Yang Bahlol) Hasnul, baik kao pi keluar tabligh 7 hari. Moga2 hati busuk kao tu jadi jernih.

      Lepas tu kao tarbiah plak member hang tu Saari Sungib Hangpa nak tuduh Jeff buruk perangai, buruk kasap, huduh perangai ......... Jeff tak marah.

      Janji kita bagi sedar orang kita kejahatan Kajang Move dan GHB. Kita lawan depa sebab kita sayang kat depa. Takkan ni pun tak tau. Nahhhh Hambikkk Ptuiiiiiiiiiii

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. Surat tunjuk sebab kepada Greenpork, Meloyawaves, Addingdong, Hogdweller dgn Kotaklanie kerana suka sebar fitnah

      Delete
    3. Hello Jeff,

      Lama tak dengaq. Van LiteAce apa kabor.

      Memang patut rakyat suruh GHB berambos. Pengkhianat perjuangan reformasi

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
  3. Turun!

    Turun !

    Turun!

    2juta orang

    Jadilah sebahagian dari sejarah negara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turun...turun...turun...dlm longkang...

      Delete
    2. turun...turun...turiun...kasi turun

      Delete
  4. Saya rasa dia berhak membuat kenyataan media kerana masa kenyataan dibuat dia bukan lagi bertugas dengan pdrm.....dia telah ditukarkan ke Jpm......dalam masa dia membuat press conference dia adalah dalam bercuti..... Rasa saya dia tak terikat dengan syarat2 itu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu baca surat tunjuk sebak. U r finish. Husam n Mujahid mau Abang Mat punya jawatan

      Delete
    2. Kalau tak tahu peraturan dlm perkhidmatan awam, tak payah komen. Jgn main rasa2 je. Bercuti tidak bermaksud putus perkhidmatan. Kalau gatal sgt mulut nak buat press conf, berhenti kerja. Sedar diri sikit sapa yg layak beri pc...kecuali dgn izin, lisan/tulisan.

      Delete
    3. 2212....dia bukan bacul mcm najik

      Delete
  5. Tak kemana pun geng GHB ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB... Geng Hadi Barua..ngeh3

      Delete
  6. MANAKAAM ! Berita terkincit mengenai Ameena Curry parti @ kawan punya kawan punya kawan punya saudara of Restoran Insaf yang tak insaf2 :

    1 Parti Ameena Curry telah mengeluar kan lagu rasmi parti @ gerakan GHB : Kici kici lembu jaga , sudah besar kaki Auta , sudah pencen (kalah pemilihan) jadi Barua , Satu pistol peluru tak da ! ............. kah kah kah puak2 GHB mana ada telur ............... sampai sekarang masih tak nak letak jawatan walaupun jadi pengkhianat dan bencikan PAS !

    2 Adakah patut blogger Abuya Albuaya AlHusyeen dok heboh satu Malaya video Mat Sabu bagitau DAP tak anti Islam tapi sayang Islam sbb peruntuk wang jutaan ringgit utk Islam di Penang. Awat hang ingat duit mak bapak dia ka atau duit toooookkkmu ka AlHusyeen dan Mat Sabu ooooooiiiiii ! Hanya mat bahlol ukur sayang kpd Islam dgn nilai wang ringgit ! Kalau ikut sumbangan wang .......... negara Amerika banyak sumbang jutaan malah billion dollar kpd negara2 Islam spt Mesir dsbnya. Apakah US sayang kpd Islam ? Tidak ! Tapi kerana negara tersebut sanggup jadi boneka dan Pak Turut US !

    3 Kah kah kah geng macai terdesak guna gambar arwah tgna pas tu bagitau wajib hadir demo bersih 4 .............. aku risau nanti dia kata wajib pula hadir untuk pesta arak dan langgan pelacur sbg aktiviti sampingan bersih 4 ngeh3 ............tak gitu tuan guru greenboc @ ulamak DAP.

    4 Kah kah kah GHB geng haru biru semakin terdesak setelah gagal dlm pemilihan Pas depa cuba pula nak hijack parti KITA tapi ditolak ahli KITA dan laporan polis telah dibuat ...........oooooiiii muka tak malu pi mana2 pun org reject .......... senang cerita pakat2 masuk DAP lah.

    5 Adakah patut Mat Sabu kata dia tubuh GHB kerana ajakan & pujukan kawan2 ............ tulah sbb terlalu mesra dan wala' kpd kafir dan munafik akhirnya jadi barua depalah maka lahirlah gerakan Geng Hipokrit Barua ! ngeh3

    6 Adakah patut kerana terdesak depa minta Ust Haslin Bollywood berposing dgn depa dan sbg menghormati mereka Ust tu pun tunai hajat depa tapi tak semena2 depa putar cerita kata Ust sokong dan join GHB .......... bila dinafikan oleh ust Haslin ada macai dan balaci marah2 dan mula buat fitnah serta tohmah macam2 kat ustaz ............ jelaslah puak2 nilah suka jatuhkan maruah ulamak dan mungkin depa jugalah yg buat fitnah video lucah UAI !

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB...geng hadi barua betol

      Delete
  7. Tuang Presideng harus juga diberi surat tunjuk sebab kerana.

    1. Fitnah pil kuda.
    2. Melabel yang tidak baik sesama ahli.
    3. Ponteng mesyuarat Pakatan Rakyat.
    4. Ponteng sidang Parlimen.
    5. Lari ke Jepung masa sidang Parlimen.
    6. Membiarkan ramai ahli keluar parti.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkat doa KO oleh adik nik aziz dulu tu Pas jd huru hara sekarang ni.
      Tak sedar diri lg ke?

      Delete
    2. amno kepala taik

      Delete
  8. Sudah mnjadi kelaziman org2 atasan klau nk buat kenyataan msti dah terlambat...dan akan dikenakan tindakan.....demokrasi taik khinzir yg berlaku di m' sia ni....cm biasa tgn2 ghaib yg penuh bermcm2 rasuah msti kamcing giler ngan kpn skrg....off course la kpn bermatian menafikan kenyataan bekas kpn tu.....alahai m'siaku yg tercinta....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org selatan ni mesti bangsa johor. Bila nak tubuhkan Negara Bangsa Johor?

      Delete
  9. KHALID SAMAD CUBA "COVER" KEMALUAN SENDIRI!!!

    Heh! Kalau dah namanya Pengecut tu, maka Pengecut jugak la namanya. Hakikat tu takkan dapat diubah oleh Si Khalid Samad tu walaupun dia bagi 1001 alasan sekali pun kepada rakyat.

    Realitinya, Si Khalid Samad dan Geng Haprak Baru yang dapat jawatan sebagai Ahli Parlimen dengan menggunakan tiket PAS tu tak ubah perangainya macam Si Ibrahim Ali sebelum ini.

    Jadi, apa gunanya Si Khalid Samad tu nak membezakan diri dia dengan Si Ibrahim Ali tu? Kenapa pulak dia nak kata suara Si Ibrahim Ali tu tak didengari sewaktu berada didalam Parlimen?

    Seandainya seorang wakil rakyat tu benar - benar nak memperjuangkan hak kepentingan rakyat, sudah pasti dia dapat melakukan apa yang telah menjadi tanggungjawab dia kepada rakyat.

    Tapi, sekiranya puak - puak Geng Haprak Baru macam Si Khalid Samad tu hanya sekadar mengutamakan soal nak menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri, memang takde la orang nak dengar.

    Mana ada orang nak peduli kalau apa yang dibangkitkan didalam Parlimen tu jika ianya hanya berkisarkan kepada diri dia semata - mata. Bahkan ianya melanggar amanah yang telah diberikan.

    Tinggal lagi, orang macam Si Khalid Samad dan Geng Haprak Baru tu hanya sekadar menjadikan ianya sebagai satu alasan untuk dia terus kekal memegang jawatan yang disandang pada ketika ini.

    Si Khalid Samad tu tau, jika dia melepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen sekarang, dia dah tak dapat merasa kedudukan tu selepas ini sebab yang bagi dia jawatan tu pun dari kalangan orang PAS jugak.

    Waima kalau dia keluar dari PAS sekarang pun, dia boleh menyertai DAPigs atau pun PKR jika dia nak suara dia didengar dalam sidang Parlimen. Takkan itu pun Si Khalid Samad tu susah sangat nak buat?

    Lagi pun, apa gunanya dia dan Geng Haprak Baru tu nak menyusahkan diri dan membuang masa menubuhkan parti baru sedangkan diorang boleh menyertai PKR atau pun DAPigs pada ketika ini?

    Dalam erti kata lainnya, orang macam Si Khalid Samad tu hanya sekadar mementingkan jawatan dari nak menjaga kebajikan rakyat. Maka sebab itulah dia keluar dengan pelbagai alasan untuk menutup kemaluan diri dia sendiri!!!

    ReplyDelete
  10. GENG HAMBAT BABI MASUK HUTAN JOIN BAPAK BERUK ( GHBMHJBB)

    ReplyDelete
  11. Umno sayang Melayu,

    Beri BRIM RM 500 one off, sendiri ambil RM 2 600 000 000.

    Suruh rakyat berjimat, sendiri shopping tak hingat.

    Habis berbilion bayar bonus penjawat awam, tapi perkhidmatan lembab kena harap Myeg & swasta juga.

    Suruh murid belajar rajin senang masuk U, tiba-tiba ubah dasar orang tak pandai pun boleh ambik degree.

    Tukang ajar anak-anak rakyat UPSR A penuh pun jarang jumpa, anak menteri hantar luar negara.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  12. buat apa cakap dengan media cakap dgn rakyat minta azmin sewa stadium rakyat akan bersama demi untuk gulingkan najib dan kerajaan kerna salah laku pecah amanah .tangkap najib bersama rakyat jelata,ketua kamu tu patut kamu tangkap dulu sebab salah guna kuasa.bersama lah dgn ribuan rakyat wahai polis

    ReplyDelete
  13. Kpn muka kimak ni cakap dia pun macam pukimak juga...tk boleh dipercayai...
    Cakap bekas kpn memang logik dan boleh dipercayai....rakyat tak bodohla....pukimak!

    ReplyDelete
  14. Akibat tekanan ekonomi yang tenat, pembuangan perkerja sudah bermula. Rakyat akan makin di himpit kehidupan yang sukar.

    Apa boleh buat ada juga dua ulama donia PAS yang masih kuat sokong Najib iaitu Hardy Octopus dan Haron Ding....................Mereka inilah perlindung Najib... Sanggup bela orang yang bangsatkan bangsa sendiri...............

    Ini lah Labu dan Labi PAS (Hardy & Haron).

    ReplyDelete
  15. https://fazlizainul.wordpress.com/2013/09/15/pas-keluar-pakatan/

    baca,fahami dan forward pd ahli2 pas

    ReplyDelete
  16. SAPA YG HENDAK DITIPUNYA......
    TANGAN GHAIB SENTIASA ADE DLM MEMBUAT KEPUTUSAN...APATAH LAGI MELIBATKAN VVIP DAN KONCONYA....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...