Friday 28 August 2015

CONTOH TERBAIK FIRST CLASS FACILITY THIRD CLASS MENTALITY ..... KERETA TOYOTA CAMRY GUNA LORONG MOTOSIKAL.


Inilah dinamakan betul-betul memiliki 3rd class mentality walaupun disediakan 1st class facility ... tak tahu nak kata apa dah lagi ... bertindak tidak sivik dan bertamadun ini dikatakan semata-mata mau mengelak kesesakkan lalulintas.

47 comments:

  1. tak...tak risau...gumbira. gumbira

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebujik macam GHB , Gila kuasa salah jalan

      Delete
    2. BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!!!

      Delete
    3. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

      Huh! Apa la faedahnya puak - puak PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

      Hanya semata - mata Geng Haprak Baru yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

      Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

      Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

      Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

      Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng Haprak Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

      Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

      Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

      Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang MUNAFIK dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

      Delete
    4. 1451/ 1453
      KO NI KER YG SAMAN NAJIS TU?

      KER KO NI YANG MAMAI SBB BANYAK SANGAT SEDUT ASAP RANGE ROVER 200K?

      TANYA AJE..
      TANYA PUN MARAH KER?

      Delete
  2. GHB memang salah jalan. Macam Camry masuk lorong motor. Cakap Islam pun nak daoat Greenlight DAP.

    Kiss my ass la GHB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ass kena cucuk dgn rocket kut. Demi restu Bukit Penang

      Delete
    2. ITU BUKAN TOYOTA CAMRY 2.0G LA...
      ITU RANGE ROVER YANG BELI 200K HARI TU
      NAK GI CERAMAH KENALAH IKUT JALAN MOTO

      Delete
    3. SORRY....
      ITU BUKAN ITU BUKAN RANGE ROVER
      ITU BMW 7 SIRI BELI MURAH MODIFAIT HARI TU
      DIN IKUT JALAN MOTO NAK GI JUAL AYAM

      Delete
  3. Kess terbaru Camry masuk Jln Motor dlm suasana politik

    DEIG BUAT MB CAP AYAM "BERAK KAPUR"!!!

    Heh! Kalau sebelum ini, bukan main lantang Si Menteri Besar Selangor dan konco - konco Pakatan Haramjadah tu berkokok macam Ayam Jantan menjaja cerita pasal isu skandal 1MDB.

    Macam - macam dakwaan dan juga bahan fitnah dijaja ke hulu dan ke hilir memburukkan lagi imej pihak Kerajaan Pusat yang didakwa gagal menguruskan Dana Rakyat sehingga mengakibatkan kerugian.

    Tapi bila isu berkaitan dengan Darul Ehsan Investment Group pulak dijadikan bahan pertikaian, semua pakat main tutup mulut sambil memberikan alasan bertaraf Longkang semata - mata.

    Bahkan, Si Menteri Besar Selangor tu sendiri pun masih terkedu apabila persoalan demi persoalan dibangkitkan pelbagai berhubung skandal syarikat yang kini semakin diselubungi kontroversi tu.

    Terbaru, Si Menteri Besar Selangor tu bukan sahaja tidak menjawab soalan yang diajukan oleh wakil media, bahkan dia juga turut dilihat cuba untuk melarikan diri dari berhadapan dengan mereka.

    Semasa ditemui pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor, Si Menteri Besar tu kata, maklumat mengenai entiti itu telah dijawab dalam sidang DUN Selangor baru-baru ini.
    "Saya telah jawab dalam dewan (DUN) mengenai perkara ini. Tengok 'handouts' saya," katanya ringkas.
    Hakikatnya, tidak semua persoalan itu dijawab dan dijelaskan sewaktu sidang DUN yang lalu. Kewujudan syarikat bermodalkan RM 2 ringgit tu masih lagi menjadi tanda tanya dikalangan rakyat.

    Terutama sekali mengenai dakwaan yang dibuat oleh sebuah laman portal Ekonomi sebelum ini bahawa syarikat tersebut telah memulakan operasi mereka seawal Jun tahun ini.

    Itu pun belum isu mengenai pengendalian Dana Rakyat bernilai RM 30 billion milik Menteri Besar Incorperated tu lagi. Pun Si Menteri Besar Selangor tu masih belum menjelaskannya.

    Maka persoalan yang kini menjadi tanda tanya dikalangan rakyat, ke mana hilangnya duit Dana Rakyat bernilai RM 30 billion tu menghilang? Adakah ianya diserahkan bulat - bulat kepada DEIG? Atau, adakah ianya lenyap begitu sahaja? Selebihnya, korang fikir la sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DEIG BELUM BEROPERASI
      AKAN MULA OPERASI 2016
      TAK ADA KES DUIT HILANG LAGI
      SBB BELOM BEROPERASI

      JANGAN PANCUT DULU BHAII....

      Delete
    2. Tak pe tauke Pulau Pinang sedekah.

      Delete
  4. Kess terbaru Camry nak pi Haji terpergi ke Bukit Penang

    MEMANG HINA SUNGGUH GENG HAPRAK BARU NI!!!

    Bagi setengah pihak, MUNGKIN mereka melihat Geng Haprak Baru tu sebagai sebuah parti yang mampu menyelamat "Jiwa" Pakatan Haramjadah tu. Mereka anggap GHB tu sebagai "Last Resort".

    Mereka rasa apa yang dilakukan oleh Geng Haprak Baru tu adalah sesuatu yang dituntut dalam Islam. Maka sebab itu mereka sanggup bertindak untuk menjadi Pengkhianat kepada parti.

    Namun hakikatnya, Geng Haprak Baru tu hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dan juga kepada musuh Islam tu sendiri. Atas alasan itu jugak meletakkan Geng Haprak Baru tu kelembah kehinaan. Cuma diorang sendiri je yang tak sedar!!!
    ALOR SETAR - Pas menyifatkan Harapan Baru umpama ‘nyamuk kecil’ yang mengganggu ketenteraman parti, namun ia bukanlah suatu masalah besar kepada parti.

    Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, parti itu pernah berdepan cabaran lebih besar sebelum kemunculan Harapan Baru dan semua masalah itu mampu diatasi sebaiknya.

    “Kita anggap ia seperti nyamuk kecil, bukan cabaran besar. Pas pernah hadapi cabaran lebih besar pada tahun 80-an apabila presiden Pas keluar parti, diikuti lebih 10 pimpinan utama sehingga hanya tinggal seorang ahli parlimen ketika itu, iaitu Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat,” katanya, pada sidang media, selepas merasmikan Himpunan Tolak BN atau Perhimpunan Beristiqamah Hingga Kemenangan (Pihak 8.0), di Kompleks Pas Kedah, semalam.

    Menurutnya, parti itu mampu bangkit semula selepas apa yang berlaku dan membuktikan kes terpencil seperti kewujudan Harapan Baru, mampu diatasi.

    “Masalah itu lebih mencabar dari sekarang ini. Kita boleh bangkit semula malah dapat menarik lebih ramai penyertaan dari golongan muda,” katanya.

    Mengulas dakwaan konon Pas kini seolah-olah kembali kepada parti bertaraf kampung atau mengundur, Abdul Hadi bertegas mengatakan hanya pendekatan parti yang berubah.

    “Dasar dan matlamat parti tidak berubah, hanya pendekatan kita berubah. Kita dapat lihat kini Pas bukan lagi parti kampung kerana sudah melibatkan semua peringkat masyarakat.


    "Ahli Pas bukan sahaja dari golongan agamawan, tetapi termasuk profesional di mana penyertaan mereka semakin meningkat,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. YANG MASUK 3OO ORANG
      YANG KELUAR 3000 ORANG

      YANG NAK MASUK 4000 ORANG
      YANG NAK KELUAR 40000 ORANG

      Delete
  5. Tu kreta puak umno bodoh tak reti bahasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin. Tapi aku rasa kereta Balaci Bersih

      Delete
    2. Mana ada org umno d KL ni,,,, GHB bapak beruk ooi...itu salah seorang j/kuasa penaja G 18 yg nak pegi beli tisu nak lap jubor lps berak.

      Delete
    3. Dlm kereta tu ada bwk brg warna kuning, mungkin t-shirt Bersih 4 utk edaran kws PJ.

      Delete
    4. Tu bukan camry la.
      Tu Range Rover yang beli RM200K hari turr
      Dia beli ikut jalan moto

      Delete
    5. Yaaaa Bua pun Bershit. Dengat kata Bersih ni agenda DAP??. Betoi kaaaaa

      Delete
    6. Memang betoiiii agenda Penang. Semua GHB hisap roket

      Delete
    7. UNTUK MAKLUMAN KEPADA ORANG RAMAI:

      PENUBUHAN PARTI BARU AMANAH AKAN DIUMUMKAB PADA 31 OGOS 2015.
      PELANCARAN RASMI AKAN DIBUAT PADA 16 SEPTEMBER. BORANG KEAHLIAN BOLEH DIDAPATI DI MANA2 PEJABAT GHB BERHAMPIRAN YANG AKAN DIMAKLUMKAN PADA 31 OGOS INI.

      HARAP MAKLUM

      Delete
    8. GHB TUKAR NAMA JADI "PARTI AMANAH"!!!

      Hahaha!!! Inilah berita yang paling lawak kita dengar setakat hari ini. Dengar katanya, Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu dah tukar nama. Diorang tak nak guna GHB lagi.

      Kalau dulu, diorang nak jadi 'Harapan Baru' kepada rakyat. Tapi kali ini, dari sumber yang dilaporkan, Geng Haprak Baru tu akan menggunakan nama "Parti Amanah Rakyat" atau AMANAH.
      KUALA LUMPUR - Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam.

      Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya.

      Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos.


      Keputusan mengenai nama, logo dan warna parti itu dimuktamadkan pada mesyuarat di Shah Alam semalam yang dihadiri pemimpin-pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB), yang merupakan sebahagian daripada ahli Parlimen dan pemimpin politik PAS yang paling menonjol.
      Itu yang buat kita rasa geli bulu ketiak. Sebab Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu ingat, dengan menukar nama kepada 'Amanah' tu boleh buat sifat diorang pun berubah juga.

      Hakikatnya, perangai Haramjadah puak - puak tetap takkan berubah jugak. Setakat guna je nama 'Amanah' tapi diorang 'Tak Amanah' pun dalam menjalankan tugas yang diberikan oleh rakyat.

      Jika betul Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu 'Amanah', sudah pasti diorang takkan menjadi 'Pengkhianat' kepada perjuangan PAS dan tetap beristiqomah dengannya.

      Kalau betul pemimpin - pemimpin Geng Haprak Baru macam Khalid Samad, Mujahid Rawa, Hatta Ramli, Dr. Dzul atau pun Siti Mariah tu 'Amanah', dah lama dah diorang letak jawatan.

      Tapi sehingga ke hari ini, bila didesak supaya diorang melepaskan jawatan sebagai Wakil Rakyat, sama ada ADUN atau pun Ahli Parlimen, sekor pun diantara mereka tak Berani nak buat.

      Jadi, bagaimana mungkin Geng Haprak Baru tu boleh mendabik dada dan menggelarkan diri diorang sebagai "Amanah" jika yang menjadi keutamaan diorang hanya setakat menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je! Bukannya diorang AMANAH nak menjalankan tugas!!!

      Delete
    9. Amanah menjalankan tugas termasuklah menerima apa juga pemberian berupa derma ke dalam akaun pertubuhan yang sah serta menyatakan butir2 penggunaan dan bakinya dalam setiap kali mesyuarat agung tahunan atau dalam mesyuarat jawatankuasa tertinggi.

      Harap maklum.

      Delete
  6. Lagi cerita Camry salah Jalan. Demi Boss Penang, GHB Jadi pembenci Perjuangan Murni

    Bukti GHB Macai DAP

    KIT SIANG MAHU PARTI ISLAM YANG BOLEH DICUCUK HIDUNG!!!

    Hebat tak wayang Opera Cina yang dimainkan oleh Si Apek Kit Siang ni? Depan orang Melayu, sibuk dia buat dakwaan KONONnya dia mahukan sebuah parti Islam bagi menggantikan PAS.

    Kenyataan Si Apek Kit Siang tu dikeluarkan sewaktu dia turut serta merasmikan Geng Haprak Baru tu di Pontian, Johor baru - baru ini. Kononnya Si Apek Kit Siang tu kata, ia untuk orang Islam di Malaysia ni.
    “Kita perlukan parti Islam yang baru, yang boleh menyatukan orang Islam dan seterusnya menyatukan rakyat Malaysia,” kata Kit Siang.
    Persoalannya, parti Islam bagaimana yang didambakan oleh Si Punah-Sihat DAPigs tu? Adakah dia hanya mahu parti Islam yang boleh menurut segala perintah dan arahan dari DAPigs?

    Hakikatnya semua orang sedar bahawa Si Apek Kit Siang tu hanya mahukan sebuah parti Politik yang mempergunakan Islam untuk memperdayakan orang Melayu demi kepentingan dirinya sendiri.

    Si Apek Kit Siang tu sendiri cuba nak menyembunyikan agenda subversif yang selama ini disemai oleh puak - puak DAPigs tu bagi merampas pemerintahan Negara dengan mempergunakan orang lain.

    Jika kita lihat, sejak dari dulu lagi Si Apek Kit Siang ni memang tegar menentang perlaksanaan Hukum Hudud yang mahu dilaksanakan oleh PAS dan membantah penubuhan Negara Islam.

    Pendirian Si Apek Kit Siang tu tak pernah berubah walaupun sebelum ini parti dibawah pemerintahan anak dia tu pernah bergabung dengan PAS untuk membentuk Pakatan Haramjadah tu.

    Namun disebabkan PAS tetap bertegas dengan keputusan untuk melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan membuatkan Si Apek Kit Siang tu meroyan tak tentu arah macam orang Hilang Akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat betol ketegasan Pas neh...
      Hudud yg ko kata tu dah laksana ker belom?
      Umno dah sokong yerr?

      Delete
    2. 15:25 macai GHB

      Delete
    3. 1529...
      AKU MACAI UMNO LA

      Delete
  7. UNTUK MAKLUMAN KEPADA ORANG RAMAI:

    PENUBUHAN PARTI BARU AMANAH AKAN DIUMUMKAB PADA 31 OGOS 2015.
    PELANCARAN RASMI AKAN DIBUAT PADA 16 SEPTEMBER.
    BORANG KEAHLIAN BOLEH DIDAPATI DI MANA2 PEJABAT GHB BERHAMPIRAN YANG AKAN DIMAKLUMKAN PADA 31 OGOS INI.

    HARAP MAKLUM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ROS tak update you. WTF.

      Amanaaa Yinadeee Guineas Stout Innupulade Yimaaak

      Delete
    2. GHB TUKAR NAMA JADI "PARTI AMANAH"!!!

      Hahaha!!! Inilah berita yang paling lawak kita dengar setakat hari ini. Dengar katanya, Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu dah tukar nama. Diorang tak nak guna GHB lagi.

      Kalau dulu, diorang nak jadi 'Harapan Baru' kepada rakyat. Tapi kali ini, dari sumber yang dilaporkan, Geng Haprak Baru tu akan menggunakan nama "Parti Amanah Rakyat" atau AMANAH.
      KUALA LUMPUR - Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam.

      Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya.

      Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos.


      Keputusan mengenai nama, logo dan warna parti itu dimuktamadkan pada mesyuarat di Shah Alam semalam yang dihadiri pemimpin-pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB), yang merupakan sebahagian daripada ahli Parlimen dan pemimpin politik PAS yang paling menonjol.
      Itu yang buat kita rasa geli bulu ketiak. Sebab Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu ingat, dengan menukar nama kepada 'Amanah' tu boleh buat sifat diorang pun berubah juga.

      Hakikatnya, perangai Haramjadah puak - puak tetap takkan berubah jugak. Setakat guna je nama 'Amanah' tapi diorang 'Tak Amanah' pun dalam menjalankan tugas yang diberikan oleh rakyat.

      Jika betul Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu 'Amanah', sudah pasti diorang takkan menjadi 'Pengkhianat' kepada perjuangan PAS dan tetap beristiqomah dengannya.

      Kalau betul pemimpin - pemimpin Geng Haprak Baru macam Khalid Samad, Mujahid Rawa, Hatta Ramli, Dr. Dzul atau pun Siti Mariah tu 'Amanah', dah lama dah diorang letak jawatan.

      Tapi sehingga ke hari ini, bila didesak supaya diorang melepaskan jawatan sebagai Wakil Rakyat, sama ada ADUN atau pun Ahli Parlimen, sekor pun diantara mereka tak Berani nak buat.

      Jadi, bagaimana mungkin Geng Haprak Baru tu boleh mendabik dada dan menggelarkan diri diorang sebagai "Amanah" jika yang menjadi keutamaan diorang hanya setakat menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je! Bukannya diorang AMANAH nak menjalankan tugas!!!

      Delete
    3. SEBAB TAK BODO LA MEREKA TAK LETAK JAWATAN.
      TAPI TAK APA, 31 OGOS NANTI SEMUA AKAN BERESS.

      KO PULAK BUAT KOMEN BODO
      KO TAU SEBAB APA?
      2 SEBAB:
      SAMA ADA KO BANYAK SANGAT HISAP ASAP EKZOS RANGE ROVER ATAU SEBAB KO BELUM DAPAT ORANG DERMA MASUK AKAUN KO...

      Delete
    4. KALU KO NAK ORG DERMA MASUK AKAUN KO, ADA PETUA BOLE ORANG MACAM KO PRAKTIKKAN.

      NAK TAU PETUANYA?

      YER...MASUKKAN KEPALA KO DALAM LUBANG JAMBAN, LEPAS TU KO TARIK FLUSH. BUAT TIGA KALI SEHARI SELAMA 2.6 BULAN BERTURUT2.

      Delete
  8. Sama la kesnya dengan PAS.

    Facility Parlimen Malaysia sepatutnya digunakan untuk bentang Hudud tapi dia g guna Facility Parlimen Jepung untuk bentang Hudud.

    Kalau macam tu sampai kiamat pon tak lulus.

    Kesian kat walaun.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MUNGKIN DIA NAK BENTANG DRAFF TU KAT PARLIMEN JEPONG. MR SHUSHI ADA KAT SANA.....

      Delete
  9. DARIPADA KITA BINCANG POLITIK BAIK KITA BINCANG PASAL KERETA.

    PADA PENDAPAT KO, MANA BAIK ANTARA KERETA RANGE ROVER 200K DENGAN BMW 7 SERIES MODIFIED?

    DARI SEGI PRESTASI MACAMANA PULAK?
    BOLEH TAK ORANG MUDA YANG NAIK VELLFIRE 3.0 MELAWAN RANGE ROVER 200K DI JALAN YANG LURUS?

    KALAU LAWAN DI JALAN BENGKOK2, MANA MENANG? RANGE ROVER 200K MENANG KER BMW 7 SERIES MODIFIED?

    KATALAH KALAU BUAT ANGKAT AYAM, MANA YANG LEBIH EKONOMIK, VELLFIRE KER, RANGE ROVER 200K KER ATAU BMW 7 SERIES MODIFIED?

    AKU TETAP PILIH TOYOTA CAMRY 2.0G WARNA WHITE PEARL.....

    AKU TAK SUKA RANGE ROVER 200K SEBAB ASAP DIA KALU MASUK HIDUNG BOLEH MENYEBABKAN KITA SENGAU DAN MERACAU2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suka Range Rover. Dia punya asap kalau sedut lama-lama ada bau minyak attar.

      Jessie
      N9ners

      Delete
    2. kalu ada banglo 5 bijik, pas tu pakai range rover sebijik barulah cun.
      boleh pusing2 kat kawasan khemah mangsa banjir

      Delete
  10. Kat Kelantan, Lebai balak atau mat balak kaya kaya belaka.

    Boleh beli kereta cash dan pakai plat kereta mewah.

    Dalam bilik tidur penuh pulus haram...

    Apa boleh buat nasib kau lah Labu (rakyat Kelantan) dapat pemimpin yang kaki rasuah mcm UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat Selangor pun ada kaki rembat jawatan dan wang, namanya Din Ayam.

      Delete
    2. Perlis kita ada Haron Jing;
      Terengganu kita ada Hadi Sotong;
      Pahang kita ada Tar Senik dan Tontowi Vellfire;
      Kelantan kita ada MB orup, Mat Balak, Beduh Harimau.
      Semua negeri ada agen masing masing untuk kutip uang.

      Mana tak lingkup PAS oleh mereka ni.

      Delete
  11. YoYa YoYa masuk surga bersama mat balak.

    Berita hangat "Membalak bersama ulamak Pas Kelantan (copy & paste dr sumber yang di percayai):-

    1) Seorang Pegawai Kanan GLC Negeri KELANTAN ditahan kerana didakwa menerima suapan (rasuah) sejumlah RM70,000 - RM80,000;

    2) 9 orang kakitangan Jabatan Perhutanan Kelantan Daerah Machang ditahan dan disoal siasat kerana disyaki menerima suapan antara RM700 - RM10,000;

    3) 1 Kereta mewah disita tapi bukan Range Rover;

    4) 5 kawasan pembalakan haram di ULU SAT dikenal pasti.

    5) Jabatan Hutan Kelantan tidak memantau lokasi berkenaan.

    Timbalan MB yang menjaga Porfolio Sumber Asli (BALAK) Kelantan, YB Dato Mohd Amar a.k.a Lebai Balak atau Mat Balak dan YB Hanipa diminta bertangungjawab dan jika isu ini tidak dapat diselesaikan, kedua-duanya diminta letak jawatan .. yoya yoya......

    ReplyDelete
  12. kenapa korang takut sangat kat jebon ghb tu. kan PAS dah kuat, gunalah siku lutut korang. mulut PAS memang macam syiah, asyik mencarut dan tunjuk sombong; lupa ALLAH yg maha mengatur urusan dunia ini.

    ReplyDelete
  13. GHB tukar jd AMANAH

    Amanah dlm melesapkan duit tabung memali
    Amanah dlm membangkrupkan kohilal
    Amanah dlm jaga bini kawan

    Kalah bertanding tubuh parti lain.

    LEBIH BAIK MASUK HUTAN BERKAWAN DGN BAPAK BERUK, SUARA PUN DAH SEAKAN AKAN BAPAK BERUK.

    Tambah lagi sanggup makan babi. Dlm hutan byk babi.

    ReplyDelete
  14. MANAKAAM ! Berita terkincit mengenai Ameena Curry parti @ kawan punya kawan punya kawan punya saudara of Restoran Insaf yang tak insaf2 :
    1 Parti Ameena Curry telah mengeluar kan lagu rasmi parti @ gerakan GHB : Kici kici lembu jaga , sudah besar kaki Auta , sudah pencen (kalah pemilihan) jadi Barua , Satu pistol peluru tak da ! ............. kah kah kah puak2 GHB mana ada telur ............... sampai sekarang masih tak nak letak jawatan walaupun jadi pengkhianat dan bencikan PAS !
    2 Adakah patut blogger Abuya Albuaya AlHusyeen dok heboh satu Malaya video Mat Sabu bagitau DAP tak anti Islam tapi sayang Islam sbb peruntuk wang jutaan ringgit utk Islam di Penang. Awat hang ingat duit mak bapak dia ka atau duit toooookkkmu ka AlHusyeen dan Mat Sabu ooooooiiiiii ! Hanya mat bahlol ukur sayang kpd Islam dgn nilai wang ringgit ! Kalau ikut sumbangan wang .......... negara Amerika banyak sumbang jutaan malah billion dollar kpd negara2 Islam spt Mesir dsbnya. Apakah US sayang kpd Islam ? Tidak ! Tapi kerana negara tersebut sanggup jadi boneka dan Pak Turut US !
    3 Kah kah kah geng macai terdesak guna gambar arwah tgna pas tu bagitau wajib hadir demo bersih 4 .............. aku risau nanti dia kata wajib pula hadir untuk pesta arak dan langgan pelacur sbg aktiviti sampingan bersih 4 ngeh3 ............tak gitu tuan guru greenboc @ ulamak DAP.
    4 Kah kah kah GHB geng haru biru semakin terdesak setelah gagal dlm pemilihan Pas depa cuba pula nak hijack parti KITA tapi ditolak ahli KITA dan laporan polis telah dibuat ...........oooooiiii muka tak malu pi mana2 pun org reject .......... senang cerita pakat2 masuk DAP lah.
    5 Adakah patut Mat Sabu kata dia tubuh GHB kerana ajakan & pujukan kawan2 ............ tulah sbb terlalu mesra dan wala' kpd kafir dan munafik akhirnya jadi barua depalah maka lahirlah gerakan Geng Hipokrit Barua ! ngeh3 6 Adakah patut kerana terdesak depa minta Ust Haslin Bollywood berposing dgn depa dan sbg menghormati mereka Ust tu pun tunai hajat depa tapi tak semena2 depa putar cerita kata Ust sokong dan join GHB .......... bila dinafikan oleh ust Haslin ada macai dan balaci marah2 dan mula buat fitnah serta tohmah macam2 kat ustaz ............ jelaslah puak2 nilah suka jatuhkan maruah ulamak dan mungkin depa jugalah yg buat fitnah video lucah UAI !
    Nampak sgt puak2 ni mmg kaki video lucah & porno sbb bukan senang nak cari pelakon yg seiras UAI kalau bukan pakar video lucah & porno. Sebab tu ada org bagitau demo BERSIH bercampur baur dgn aktiviti maksiat spt minum arak, langgan pelacur dan lgbt sbb ramai mat2 gian seks pun terbabit !Ini juga mungkin sebab puak depa tolak hudud krn puak2 depalah yg banyak kena kesannya .............. sapa tak takut bontot berasap kena rotan 100x auuuwww ? atau rejam sampai mati ! .......... oohhh tidak oh tidak ! lupakannya !
    6 Adakah patut depa dok ratib UG ! UG ! kat PAS tapi tup tup depa pulak dok sok sek kat belakang nak buat kerajaan Baru dgn BN kah kah kah sekarang jelas siapa yang nak berUG dgn BN !

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak risau tak risau....gumbira2...2.6 biliong suda dapat...hudud suda msk parlimen tokyu...ngeh3

      Delete
  15. Ap saja yg berkait dng aljubooorii...semua tak kena ahaksss meh la ratib ya hana ya jubo..jubo 254 kali...pasti macai al juboori..miang2 badan....ahakss

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...