Thursday 6 August 2015

KALAU RAIS YATIM MASIH MENTERI KABINET ADAKAH BELIAU AKAN BERCAKAP DALAM NADA DAN AYAT YANG SAMA????????



Tan Sri Rais Yatim meningatkan semua Umno bahagian tidak menggunakan kaedah kuku besi terhadap timbalan presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin dan naib presiden Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dengan mengenepikan mereka dalam menguruskan isu perasmian persidangan yang melibatkan mereka, lapor Utusan Malaysia.

Bekas ahli Majlis Tertinggi parti itu dilaporkan berkata, perkara sedemikian tidak wajar dilakukan sambil menegaskan mereka mempunyai hak sebagai pemimpin tertinggi parti.

"Ini tidak demokratik dan tidak memartabatkan nilai dalam perjuangan. Jangan kita lupa Fasal 3 dalam Perlembagaan Umno berkata, Umno sebagai parti politik berjuang memperhebatkan kepentingan bangsa dan negara.

"Ini dalam perlembagaan. Ia juga menyebut parti ditadbir dengan baik dan adil. Jadi, dalam hal sebegitu, sebaik-baiknya yang dijemput dahulu dibiarkan hadir.

"Takkan pemimpin ini akan mengeluarkan kenyataan yang memecah-belah? Kita dengar apa yang keluar daripada pandangan mereka, kemudian barulah pimpinan membuat analisis," katanya dipetik sebagai berkata kepada akhbar milik Umno itu.

Rais berkata, Umno sebagai parti yang berpengalaman perlu mengambil langkah positif seperti hendak menarik rambut dalam tepung ketika menangani isu sebegitu.

Sebelum ini, beberapa Umno bahagian, antaranya Raub dan Sungai Besar, membatalkan jemputan terhadap Muhyiddin bagi merasmikan persidangan perwakilan masing-masing selepas beliau digugurkan daripada Kabinet 28 Julai lalu.

Umno Bahagian Batu Gajah dan Ipoh Barat juga dikatakan melakukan perkara sama terhadap Shafie.

Pada masa sama, Rais turut mengingatkan, ini bukan kali pertama Umno menghadapi masalah pengguguran pemimpin dalam Kabinet kerana sebelum ini Tan Sri Syed Jaafar Albar, Datuk Seri Harun Idris dan Tan Sri Mohamed Rahmat antara yang pernah mengalami nasib sama.

Katanya, perkara ini turut dialami bekas timbalan perdana menteri seperti Tun Musa Hitam dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.



ULASAN OMAK KAU:-

Ini cadangan ke soalan?????  .. masih ingatkan akan kata-kata ini?????

Ini Rais Yatim cukup terkenal dengan kata-kata keramat bakar jambatan dengan UMNO pada tahun 1987 ketika berkempen di Kuala Terengganu Team B yang diketua Ku Li dan Musa Hitam lawan Team A Mahathir dan Ghafar Baba.

Bakar jambatan kemudian jadi Timbalan Presiden Semangat 46 .. lepas itu masuk UMNO terus bina jambatan konkrit tidak runtuh walaupun kena rempuh dengan tsunami maupun gempa bumi 10.0  skala richter.

Masa dalam kabinet semula sebagai Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan cukup terkenal sebagai penyokong tegar membuta tuli.

Menjadi bahan ejekkan dan lawak jenaka akan apa jua kata-katanya terutamanya apabila melibatkan demo Bersih dan sekatan diterima pihak pembangkang dalam media arus perdana kawalan dan seliaan kementeriannya.

Kini bila semua itu sudah tiada sudah berkata lain nada menari lain irama.

34 comments:

  1. Nak kira apa Rais Yatim, dulu Semangat 46, lani Ameno. Kalu dia menteri mesti cakap lain macam.

    TSMY masih bersama partinya kerana kasih kepada perjuangan. Bukan macam GHB, bukan macam Aziz Bari dan lain2 sampah masyarakat ini.

    Tak Caya mai kita tengok cincong Mat Sabu kat bawah ni Mat Sabu yang dulu bukan Mat Sabu yang sekarang

    Sekarang

    Saya akan tubh parti baru, PAS tidak relevan lagi

    Dulu Saya lebih rela kalah di gelanggang muktamar PAS (2007 - Mat Sabu kalah dgn Ustaz Nasha).

    Jangan tubuh parti lain dengan nama Islam (2014)

    In short Mat Sabu ni sama jenis dgn Ibrahim Ali

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB dan Mat Sabu, pandai dulu kata Tok Him katak, sekarang mereka (GHB) ni lah katak. Many frogs now. Ha Ha Ha

      Delete
    2. 1.kalau rais menteri dia takkan cakap macam tu.
      2.kalau mahathir masih PM dia juga takkan cakap macam tu.
      3.kalau DAPig tak nak sorok penderma, maka la ni tentu guan eng dah bising surih dedah

      Delete
    3. Geng Hadi Barua mesti x suka dgn kenyataan Rsis. Klu Najib tumbang..Hj Hadi juga tumbang sbb x ada siapa lg nak beri bantuan kewangan.

      Delete
    4. KALAU RAIS YATIM MASIH DALAM KABINET BELIAU AKAN SARANKAN PANGGIL TSKI MANUSIA HEBAT BAGI OMK.

      Delete
    5. OII OMAK KO...
      DULU PUN KO MENARI GAYA LAIN
      SEKARANG DAH GAYA LAIN

      APA KO NAK HERAN?
      TAK KAN NAK LUDAH BALIK MUKA KO?

      Delete
    6. kalu pas sokong umno nanti pas bole dapat duit minyak

      Delete
  2. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

    Interview dgn Mat Sabu, Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi.

    " "Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu.

    Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

    Jesse Labu
    Keadilan N9ERS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik kita londeh HADIMARU
      Mungkin dia ada kencing manis

      Delete
    2. apakah kamu kira bila kamu bermesra dengan umno, maka umno akan menyokong hudud yang kita cita2kan?

      Delete
  3. Asmuni : Masa kita dalam PAS, halau kita keluar...bila keluar, mereka kata pecahkan jamaah..!!


    Asmuni pula berkata, beliau menyifatkan tindak balas PAS terhadap penubuhan GHB sebagai 'pelik' kerana sebelum ini mereka meminta pihak yang tidak sependapat dengan presiden meninggalkan parti.

    "Mereka nak apa sebenarnya? Masa kita dalam PAS, mereka kata kita sekular, liberal dan sebagainya, serta menghalau kita keluar.

    "Apabila kita keluar, mereka kata kita tinggalkan jamaah, pecahkan jamaah," kata penyelaras GHB Perak itu.

    Katanya, istilah yang lebih tepat sebenarnya adalah, PAS berpecah dua bukannya penyokong GHB meninggalkan parti atau keluar jemaah sebagaimana yang sedang didoktrinkan sesetengah pemimpin parti Islam itu sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katak dikenali dikesan Gang Hati Busuk. Kah Kah Kah

      Delete
    2. Mengaku je la, kamu tu GHB bukan proxy tapi hamba abdi Penang Marei

      Delete
    3. Hamba Penang Mari tak seburuk perangai Serban Besar di ketuai Hj Hadi. Dah puas baruakan orang...kemudian tak ngaku.

      Delete
    4. Haru biru parti pus sekarang nih...
      Dulu suruh orang berambos
      Bila orang dah berambos dia sawan khinzir pulak!
      Patutnya buat kenduri kesyokuran la.

      Pelik la pus ni..

      Delete
    5. Oiiii walaon!
      Ko ingat geng2 ko yg tengah duduk dalam khemah banjir tu nak pangkah ko balik ke pru 14 nanti?

      kahakkkk ptuiiii

      Delete
  4. Pundek la kau rais...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rais Yatim ni 2x5 GHB. Cakap kena filter sebab berbelit. Tak percaya tanya Lim Mat Sabu

      Delete
    2. GHB tuition dgn Rais n Ibrahim Ali kerrr

      Delete
    3. Jangan tution dgn Geng Hadi Barua sbb cakap2 mereka x boleh pakai. Siang malam dok beri ceramah ttg haid dan mandi wajib. Bab ekonomi langsung tak tau. Bila syarikat Korea saman ...mula lah terkebil2

      Delete
    4. Kalu da tak betol kena la lawan
      jangan dok hentam puji semacam

      Delete
    5. dulu beria2 ceramah siang malam kutuk rasuah
      sekarang boleh angkat ibu jari pulak turrr
      apa punya walaon

      Delete
  5. DAP, PKR, anak baru lahir ini (GHB) , beberapa NGO katanya malah termasuk kalangan Umno yang kecewa akan menganggotai pakatan baru, politik baru idaman Kit Siang itu. Malah jika cukup bilangannya dengan penyertaan kononnya pimpinan kecewa Umno dan beberapa wakil BN khasnya dari Sabah dan Sarawak, atas usaha dan kelicikkan politik Kit Siang, satu kerajaan perpaduan baru akan dapat dibentuk, siapa-siapa pemimpin kecewa Umno tadi boleh jadi PM sementara sehinggalah PRU yang akan datang.

    Duduklah DAP, PKR dan anak baru lahir tadi dalam kabinet politik baru. Presiden parti yang menggantikan PAS itu kerana tak punya kerusi bolehlah dilantik sebagai Senator dan diberikan kerusi kabinet Menteri Dalam Negeri yang sakan diidam-idamkannya sejak puluhan tahun lalu. Pasti beliau gembira dan terhutang budi dengan Kit Siang.

    Begitulah cantiknya nampak atas kertas perancangan Kit Siang, kepala bergeliga yang sebenar yang disebalik semua ini.

    PAS berjaya dipecahkan, satu pihak yang pro ulamak yang mahu Islam yang sebenar berjaya dimatikan usia politknya manakala serpihan PAS yang bangga dengan Islam progresifnya berjaya dibentuk yang tidak menaruh sebarang cita-cita sebagaimana PAS lama yang sangat ditakuti dan dibenci Kit Siang dan DAP itu.

    Raja Petra Kamaruddin atau RPK dalam Malaysia Today di http://www.malaysia-today.net/dap-is-a-threat-to-racial-harmony/ menulis:

    Their plan is after splitting PAS into two it is now time to split Umno into two as well. Then Malay political power will weaken. And if we do not support this DAP plan then we are traitors. Only if we support the DAP plan will we be patriots.

    That is how Malaysia’s politik baru is to be played. It must be DAP’s way or no way. And if we disagree then we must be whacked. And since I do not agree with what they are doing that means I am a traitor. Traitor to what? Traitor to the country or traitor to DAP?

    (Perancangan mereka (Kit Siang/DAP) selepas memecahkan PAS kepada dua kini giliran memecahkan Umno kepada dua pula. Ini bermakna kuasa politk Melayu akan berjaya dilemahkan. Dan jika kita tidak menyokong pelan DAP itu bermakna kita adalah pengkhianat. Jika kita sokong pelan DAP bermakna kita adalah patriot.

    Inilah caranya bagaimana “politik baru” Malaysia mahu direncanakan. Ianya mesti mengikut cara DAP jangan tidak. Jika kita menentang maka kita akan diserang. Dan memandangkan saya tidak bersetuju dengan apa yang mereka lakukan maka saya juga turut menjadi pengkhianat. Pengkhianat kepada siapa? Pengkhianat kepada negara atau pada DAP?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta Najib berundur dulu baru boleh cerita panjang...
      Satu mulut harimau
      Satu mulut buaya
      Sama ja......
      Klu mulut omakkau takpo la juga.. Huhuhuuu...

      Delete
    2. Bukan najib sahaja yg patut berundur.. Hj Hadi juga patut dibuang. Tak beri manfaat kpd pas. Bila dewan bersidang ..dia gi Jepun makan sushi.

      Delete
    3. politik baru ni kita orang panggil politik UG
      politik auta....

      Delete
    4. politik musang berjanggut

      Delete
  6. Kira Rais ni ada telo juga la..
    Klu dia kaki aircond mesti awal2 dah masuk dlm barisan Kabinet.
    Yang lain bila nak tunjukan telo?
    Yg dlm kabinet tak payah ler..
    Telo dah masuk sampai keanak tekak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB telur dah kena jual kat Georgetown Penang. Kah Kah kiokkk

      Delete
    2. Aku anak Kelantan. Keluarga aku undi pas.
      Tapi malang jiran aku masih tinggal dlm khemah. Aku x nampak pun Geng Hadi Barua ni turun melawat kawasan. Nyesal aku undi pas.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  7. KELAHIRAN GHB SEBENARNYA MEMBAWA KEBAIKAN
    PAS DAN UMNO MULA BERBAIK-BAIK
    ADA HARAPAN UNTUK BERSATU

    RENUNGLAH PADA POSITIFNYA
    BERTERIMAKASIHLAH KEPADA GHB

    ReplyDelete
  8. BILA GHB WUJUD, UMNO PUN DAH MULA BERUBAH
    BUNGA-BUNGA PUJIAN SUDAH ADA
    KUASA BOLEH DIKONGSI BERSAMA
    50 : 50

    TENGOK PADA POSITIFNYA LA
    DAN UCAPLAH TERIMA KASIH PADA GHB
    JANGAN LIHAT NEGATIF SAJA
    JANGAN CUMA TAU NAK KUTUK

    ReplyDelete
  9. RPK bila mau balik malaysia? Ashik berblog drp UK. Komen drp jauh. Manchester? Balik le. Najib dah takde gang. Kalu balik boleh jadi menteri komunikasi. RPK hebat tau. Kah kah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...