Sunday 30 August 2015

KEMUNCULAN MAHATHIR DI HIMPUNAN BERSIH 4 MENYEBABKAN DIRINYA SUDAH TIDAK DIALU-ALUKAN LAGI DIPERHIMPUNAN AGUNG UMNO HUJUNG TAHUN INI.



KUALA LUMPUR:
Tindakan Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad ke himpunan BERSIH 4.0 semalam menyebabkan beliau tidak lagi akan dijemput untuk menghadiri Perhimpunan Agung UMNO (PAU) pada hujung tahun ini.

Memetik laporan Astro Awani, perkara ini ditegaskan  oleh Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Tajuddin Abdul Rahman di mana beliau menyifatkan dengan kehadiran Tun M dalam PAU nanti akan mengundang persepsi negatif di kalangan ahli parti.

"Elok beliau tidak perlu hadir ke perhimpunan itu nanti. Kehadiran beliau nanti dikhuatiri memberi persepsi negatif dalam kalangan ahli parti.

"Perjuangan sudah berbeza dan beliau sanggup bersekongkol dengan pembangkang," katanya ketika dihubungi Astro AWANI di sini.

Pada Sabtu, Tun Dr Mahathir dan isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali mengejutkan ramai pihak apabila mereka telah hadir menyatakan sokongan kepada perhimpunan Bersih 4.0 di Dataran Merdeka.

Ternyata kehadiran mantan Perdana Menteri itu mendapat sambutan yang baik daripada perserta Bersih 4.0 dan kebanyakan mereka tidak melepaskan peluang bergamabr dengan pemimpin berkenaan.

Selain itu Tajuddin turut ditanya apakah UMNO akan melucutkan keahlian Tun M atau mengharamkan terus kehadiran Dr Mahathir dalam mana-mana program anjuran parti.

"Tidaklah perlu sampai hendak mengharamkan beliau. Ini bukan kerja kita... mengharam atau menghalalkan seseorang." katanya.

Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO dijangka akan diadakan pada 9 September depan.

20 comments:

  1. 6 million dollar man dah bersuara...kahkahkah. Otak takde, duit ada boleh jadi pemimpin. Salah seorang penjilat tegar RM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madet dah tua. Tak dijemput pun tak mengapa. Yg penting sokongan moral kpd peserta BERSIH 4. Jangan jadi seperti Hadi Awang yg nampak sangat membela Najib 2.6

      Delete
    2. Bhai...lu dngr ke tun m bg sokongan...mnkin dia nk tngk muka2 melayu yg brtuankn kit sial..

      Delete
    3. Juragan bodoh...
      Dlm video klip ...nyata Madet sebut teruskan..suara rakyat.. lain kali hgan jd bodoh mcm hadi...

      Delete
    4. mahataik nak tengok muka2 taik yg terkebih makan taik busuk haramjadah kit sial laknatullah.

      ngeh3..

      Delete
  2. Ada kawan cuba menghasut, kenapa peguam DSAI semua bukan Melayu, u tak rase something wrong ke?

    Jawapannya senang, law ialah suatu ilmu yang memerlukan kepandaian yang sebenar. Bukan kepandaian pakai graf atau pakai kuota.

    Mereka yang ramai sekarang dalam IPT Malaysia ialah kerana kuota sedikit sangat kerana kePANdaian. Buktinya, tengok bila mereka grad nanti. Mampukah mereka buka firm atau bekerja dengan firm? Jadi lawyer pun lawyer photostate untuk beli rumah graduate law lain dilambakkan di sekolah sekadar asal ada degree.

    Kes DSAI berprofil tinggi jadi perlu kepada lawyer yang benar benar pandai. Bukan lawyer kuota! Bukan tak ada nak tolong tapi tak layak.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp yg peliknya sehebat peguambela bkn melayu yg berbelas org kalah juga berhujah dgn seorg je pendakwaraya (peguam) melayu... hahaha bhai lu kena kedepan lagi..

      Delete
    2. Pelik kau ni,downgrade bangsa sendiri,samalah macam downgrade diri sendiri..inferiority complex kuat sangatlah kau ni senang cakap

      Delete
  3. Mesyuarat Tertinggi Umno September ni x bincang pasal Madet. Mesyuarat kali ni nak bincang mcm mana nak mengampu Najib.

    ReplyDelete
  4. Membaca Harakah sama macam membaca Berita Harian atau Utusan terlalu banyak auta dan fitnah, lansung tiada fakta.

    Membaca blog Omak Kau sama macam membaca Blog Papagomo terlalu kuat jilat UMNO, banyak fitnah dan auta serta tiada lansung fakta.

    Jadi renung renung sajalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak Kau menjilat apa?

      Delete
    2. Mesti lu pembaca tegar semua akhbar dan blog yg lu sebut...klu tak mana lu tau...best ke bhai baca keldaian dan roket daily???

      Delete
    3. Ramai species macam kau ni.Metang2 kau tak sokong satu pihak.Yang sokong puak kau ..kau ambik statement dia macam quran.Kalau kau nak jadi cerdik sikit baik kau baca semua sumber dari kedua2 pihak baru kau boleh nampak 'permainan' dia macamana.

      Delete
  5. Perhimpunan agung PENYAMUN PENYAMUN

    ReplyDelete
  6. 1203...omak jilat sahak punye...
    den setuju PAU nanti jgn jemput TDM tp mesti jemput tuang jepong sebagai tetamu kehormat

    ReplyDelete
    Replies
    1. berani pecat mahadir?
      Lancau laa

      Delete
  7. NAJIB SORANG JE SANGGUP PANGGIL MELAYU BANGSAT..KALAU CINA PANGGIL BANGSAT, DAH LAMA KENA PARANG. TAKDE SORANG PUN PEMIMPIN UMNO BERANI TEGUR NAJIB. LEBIH BANGGA JADI BUGIS DARI JADI MELAYU. TAK HAIRAN KALAU ZAHID HAMIDI JADI PM, DIA LEBIH BANGGA JADI JAWA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bapak ko pulak bangga jadi negro haramjadah.

      Delete
    2. 13.57 umno totok jilat hasil lendir. Dpt upah rm50, sampai mati sanggup jadi kuli ...kahkahkah

      Delete
  8. Tajuddin Abdul Rahman, pasir salak dok menyalak sokong tuannya Najib.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...