Monday 17 August 2015

MESYUARAT UMNO BAHAGIAN BAGAN YANG DIKETUAI SHAIK HUSSEIN MYDIN KECOH APABILA DUA PERWAKILAN DAKWA DITENDANG DAN DITUMBUK.



PETALING JAYA: Mesyuarat UMNO Bahagian Bagan yang diketuai Datuk Shaik Hussein Mydin di Pulau Pinang pada Ahad kecoh seketika apabila dua perwakilan mendakwa ditumbuk dan ditendang.

Dalam kejadian di Hotel The Light di Butterworth kira-kira jam 1.30 petang itu, kedua-duanya dibelasah kerana mempertikai senarai perwakilan mesyuarat berkenaan selepas nama cawangan mereka serta 17 lagi tidak tersenarai.


Memetik laporan Harian Metro, mereka mendakwa dicederakan sekumpulan lelaki yang bukan ahli UMNO serta beberapa ahli jawatankuasa bahagian itu.


Akhbar itu melaporkan pergelutan berkenaan berlaku hampir 10 minit sebelum berjaya dileraikan anggota polis bertugas.


Susulan kejadian itu, kedua individu yang mendakwa dipukul membuat laporan polis di Balai Polis Seberang Jaya.


Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Rusli Mohd Noor ketika mengesahkan menerima laporan dibuat dan sedang menyiasat kejadian itu.

62 comments:

  1. Salam sejahtere untuk semua.

    Inilah perangai buruk, tapi perangai buruk ni dah berjangkit kat GHB, DAP dan Gang Kajang Move. Fitnah menfitnah dusyum mendusyum yg lumrah alam bagi parti lawan sudah berjangkit kepada Kajang Move, DAP dan GHB

    Fitnah terbaru dari al gemoki malaysiawaves.net dengan menuduh TSKI tak solat. Punya desperate, segala fitnah akhir zaman dihamburkan oleh Papua Gemuk ni. Ada 4 saksi ka ???????????????????

    Nasihat saya, boleh kutuk, boleh condemned tapi jangan sekali fitnah macam orang kena sawan DAPigs

    Sekian dan Kesian

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak oi, jahatnya Malaysiawaves.net ni. Adaka tuduh orang tak solat berdasarkan apa Hasnul cakap (Malaysiawaves berdasarkan Hasnul).

      Aku boleh cakap Ramon Taylip pakai seluar terbalik berdasarkan Lam Kuang Ing. Nama Lam Kuang Ing tu aku petik dan cipta untuk menguatkan fitnah. Cukup2lah penggerak GHB dengan fitnah ala Tabloid ini

      Tulang Badak
      Meloyawaves

      Delete
    2. Hahaha........umno dlm kegawatan yg penuh dgn masalah malah berat sebelah dlm party dan ini bukti umno tidak profesional gelagat mcm samseng siapa sokong diangkat siapa lain kumpulan ditendang tanpa apa2 alasan. Kini kata pula ada pihak dlm party mahu guling kerajaan bertujuan mengalih pandangan atas kelemahan pemerintahan dlm negara . Malaysia dlm bahaya apa mrk mampu buat??? Adakah hanya berkata negara masih aman ekonomi masih stabil semua baik2. Ya!ke malaysia tiada masalah besar????

      Delete
    3. ZAHID HAMIDI KAKI KENCING!!! TPM AUTA...MANA AHLI PARLIMEN YG NK TUMBANGKAN KERAJAAN??? LANCIAUU...SEMBANG LEBIH

      Delete
    4. GHB TUKAR NAMA JADI "PARTI AMANAH"!!!


      Hahaha!!! Inilah berita yang paling ngeri kita dengar setakat hari ini. Dengar katanya, Geng Hadi Barua yang dipimpin oleh Si Pil Kuda sgt takut dgn parti baru ini.

      Kalau dulu, diorang cakap takbur dan mencabar tinggalkan pas tp dgn munculnya "Parti Amanah Rakyat" atau AMANAH.
      KUALA LUMPUR - Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam.

      Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya.

      Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos.


      Keputusan mengenai nama, logo dan warna parti itu dimuktamadkan pada mesyuarat di Shah Alam semalam yang dihadiri pemimpin-pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB), yang merupakan sebahagian daripada ahli Parlimen dan pemimpin politik PAS yang paling dikhianati dgn cara CAI.
      Itu yang buat kita rasa berazam untuk tumbangkan PAS dan UMNO.. Sebab Geng Hadi Barua tu ingat, dengan mencabar ...kumpulan G18 akan mati kelaparan.

      Hakikatnya, perangai Haramjadah puak - puak tetap takkan berubah jugak. Setakat memBARUAKAN diorang tak nampakpun ciri2 Islamdalam menjalankan tugas yang diberikan oleh rakyat. Bila Dewan bersidang...dia pergi melancong ke Jepun.

      Jika betul Geng Hadi Barua ini berlandaskan Islam..pemimpin2 yg banyak berjasa tidak ditikam dan dibuang begitu saja.

      Pemimpin - pemimpin G 18 macam Khalid Samad, Mat Sabu, Mujahid Rawa, Hatta Ramli, Dr. Dzul , Siti Mariah dll cukup Amanah dan Berjasa tetapi dibuang dgn kejam.

      Geng Hadi Barua kini sgt tertekan dan kebingungan dgn tertubuhnya , Parti Amanah.

      Delete
    5. Saya selaku ahli Pas kawasan pantai dalam dengan ini amat berbesar hati menyatakan sokongan kepada TPM dan PM. Dengan ini saya menyeru agar semua MP Pas menyokong PM dan tidak mengikut anasir yang hendak menjatuhkan PM.

      Jeff Ulu Bernam
      Reformist Original

      Delete
    6. HARAP2 BIARLAH DAP TERUS KEKAL BERKUASA DI PENANG

      HIDUP D A P !!!

      Delete
  2. Tak lama umno jadi sampah,pas jadi tong sampah.umno makin busuk,pas akan tutup bau busuk.blog UG hentam UG.najib yang dapat derma omakkau yang pening..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:11 GHB al Kuciwa.

      Protem tak bagi dia tapau makanan yg tak habis waktu jamuan GHB

      Delete
    2. Anon 10.11 mmg spesis ahli lapar. Di mana pergi mesti cari makan.Kalau majlis x ada jamuan dia pasti tak muncul. Datang rumah aku klu ko kebulur. Kesian macai pasiku nih...

      Delete
  3. Sangka baik, mungkin mereka lapar. GHB buat jamuan raya banyak balance makanan sebab kena boikot. Patut hantar sikit kat mereka yg tengah panas baran dan bertumbuk itu. Mana tahu, perut berisi dgn makanan bukit penang duit bagi......ketenteraman dicapai.

    Aku nak cakap pasal GHB ni, penuh dgn Ikram/JIM dan IRC. Mereka2 ni mana pandang dekat drebar teksi, penjual cendol dll. Mahu kawan mesti balik Amerika punya

    Sekian dan Kesian

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB diberi nama Amanah dalam pati ayam baru yg tak siap2 itu. Bagi aku baik GHB bagi nama Ameno dekat diri sendiri, sebab perangai pun 2x5 huduh.

      Jgn mesyuarat berdusyum-dusyum macam Umno Bahagian Bagan cukupah. Kesian kat Ahmad Awang

      Delete
    2. amanah puncanya dari pengkianatan?????

      Patut bagi nama DAPamanah

      Delete
    3. Aluuuuuuuuu Yinadeeeee DAPAMANAH, Guiness STout Innipulade

      Delete
    4. GHB TUKAR NAMA JADI "PARTI AMANAH"!!!

      Hahaha!!! Inilah berita yang paling lawak kita dengar setakat hari ini. Dengar katanya, Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu dah tukar nama. Diorang tak nak guna GHB lagi.

      Kalau dulu, diorang nak jadi 'Harapan Baru' kepada rakyat. Tapi kali ini, dari sumber yang dilaporkan, Geng Haprak Baru tu akan menggunakan nama "Parti Amanah Rakyat" atau AMANAH.
      KUALA LUMPUR - Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam.

      Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya.

      Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos.


      Keputusan mengenai nama, logo dan warna parti itu dimuktamadkan pada mesyuarat di Shah Alam semalam yang dihadiri pemimpin-pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB), yang merupakan sebahagian daripada ahli Parlimen dan pemimpin politik PAS yang paling menonjol.
      Itu yang buat kita rasa geli bulu ketiak. Sebab Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu ingat, dengan menukar nama kepada 'Amanah' tu boleh buat sifat diorang pun berubah juga.

      Hakikatnya, perangai Haramjadah puak - puak tetap takkan berubah jugak. Setakat guna je nama 'Amanah' tapi diorang 'Tak Amanah' pun dalam menjalankan tugas yang diberikan oleh rakyat.

      Jika betul Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu 'Amanah', sudah pasti diorang takkan menjadi 'Pengkhianat' kepada perjuangan PAS dan tetap beristiqomah dengannya.

      Kalau betul pemimpin - pemimpin Geng Haprak Baru macam Khalid Samad, Mujahid Rawa, Hatta Ramli, Dr. Dzul atau pun Siti Mariah tu 'Amanah', dah lama dah diorang letak jawatan.

      Tapi sehingga ke hari ini, bila didesak supaya diorang melepaskan jawatan sebagai Wakil Rakyat, sama ada ADUN atau pun Ahli Parlimen, sekor pun diantara mereka tak Berani nak buat.

      Jadi, bagaimana mungkin Geng Haprak Baru tu boleh mendabik dada dan menggelarkan diri diorang sebagai "Amanah" jika yang menjadi keutamaan diorang hanya setakat menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je! Bukannya diorang AMANAH nak menjalankan tugas!!!

      Delete
  4. Perwakilan bertumbuk dan lempar kerusi pernah berlaku masa aljuboori dlm umno.....slg zaman najib berlaku lagi....apa nak heran najib kan klon kepala jubo bang non ....biasa la tu dua dua jadi anjing penjajah dan lantik punahsehat orang asing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik bontot kau yg gebu tu tak dijubo oleh aljuburi peliwat tua kutuk haramjadah tu.

      jef babi tua

      Delete
    2. Anon 10:49....ko ni lahir dari hasil sperma bapak ko bercampur taik mak ko.....sebab bapak ko suka main jubo mak ko......otak ko asyik teringat jubo jubo jubo....

      Delete
  5. Blog ni kenapa dah jadi mcm ni. Hilang istiqomah bila dah capai kemenangan.

    ReplyDelete
  6. UG ni dapat rm 20 sanggup bertumbuk.bik mama dapat bilion2 pun kasut orang sanggup pakaikan..ngeh3

    ReplyDelete
  7. mesyuarat agung mic biasa le bro...eh silap ingatkan mesy mic bhg bagan sbb ketua dan ahli2 nampak mcm keling aje.

    rindu gigi omak

    ReplyDelete
  8. Berlaku tumbuk menumbuk pasal ada ahli UMNO musykil kahkahakah ngaku melayu tapi melayu musykil kahkah kah kalau org ngaku india muslim orang tak terasa sgt tapi ngaku melayu tuh yg boleh campak kerusi meja tuh kahkahkah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah semua jadi melayu sekarang. Mamak mydin pun melayu, riduan tee cina pun melayu, bangla pun dah jadi melayu. Melayu oh melayu.

      Delete
  9. Bolehkah Diwujudkan Pelbagai Parti Islam?


    Dr Yusof Al-Qadhawi dalam bukunya yang bertajuk “Min Fiqh Ad-Daulah Fil Islam”, Terbitan Dar As-Syuruq, Cetakan Tahun 1997, muka surat 151-154 menjelaskan seperti berikut:

    1. Adalah harus menubuhkan pelbagai parti Islam dalam sesebuah negara islam, yang setiap satunya memiliki ciri-ciri pemikiran, metodologi dan pendekatan politik yang berbeza-beza. Setiap parti islam mestilah disokong dengan hujjah-hujjah dan riwayat-riwayat yang sahih dalam tindakan mereka. Oleh itu sesiapa sahaja boleh menyokong mana-mana parti islam yang telah ditubuhkan mengikut keyakinan mereka masing-masing. Sesiapa pun boleh menolak jika didapati ada parti lain yang lebih baik.
    2. Pelbagai parti dalam bidang politik adalah sama seperti pelbagainya mazhab dalam bidang fekah. Perbezaan pelbagai mazhab tidak boleh dielak disebabkan setiap madrasah pemikirannya memiliki dasar-dasarnya yang khusus di dalam memahami syariat dan mempunyai perbezaan cara mengeluarkan hukum daripada dalil-dalilnya yang komprehensif. Oleh kerana parti politik islam juga mengambil daripada pelbagai mazhab yang berbeza aliran pemikirannya ini, maka cara, pendekatan dan metodologinya juga tidak sama. Maka wajar berlakunya kepelbagian parti politik.
    3. Terdapatnya parti politik yang berpendapat bahawa Syura itu bersifat mulzimah (wajib dipatuhi keputusannya) dan terdapat juga yang berpendapat Syura itu hanya sekadar Mu’limah(hanya sekadar memaklumkan pendapat masing-masing dan ketua tidak wajib mengikut) . Sudah pasti pertembungan ini memberikan keputusan yang berbeza dalam mengambil tindakan politik.

    Dr. Yusof Al-Qardawi telah menganggap pendapat yang mengharamkan taadud jamaah sebagai fatwa kosong dan terasing daripada agama Allah. Beliau juga telah menyatakan beberapa dalil yang menunjukkan keharusan menubuhkan jamaah-jamaah. Hujjah–hujjahnya telah disebut di dalam kitabnya(16) “

    i. Kaedah fekah :-

    الاصل فى الاشياء والتصرفات المتعلقة بعادات الناس ومعاملاتهم الاباحة
    (Asal pada perkara-perkara dan urusan-urusan yang berkait dengan adat-adat dan muamalat manusia adalah harus.)

    ii Nas-nas Al-Quraan dan hadis.

    Firman Allah Taala :

    وتعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونو على الاثم والعدوان
    Maksudnya : “Tolong menolonglah kamu untuk membuat kebajikan dan bertakwa dan janganlah kamu tolong-menolong pada melakukan dosa dan permusuhan.”
    (surah al-Maidah : 20)

    Firman Allah Taala :

    واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا
    Maksudnya : “Dan berpegang teguhlah kamu dengan tali Allah (ugama Islam) dan janganlah kamu bercerai berai.”
    (surah Ali Imran : 103)

    Sabda Rasulullah ;

    المؤمن للمؤمن كالبنيان يشد بعضه بعضا
    Maksudnya : “Seorang mu’min dengan mu’min yang lain seperti bangunan yang teguh meneguh di antara satu sama lain.”
    (riwayat Bukhari dan Muslim)

    Sabda Rasulullah :

    يد الله مع الجماعة ومن شذ شذ فى النار
    Maksudnya ; “Tangan Allah bersama jamaah Islam dan sesiapa yang menyendiri daripada jamaah, dia akan keseorangan di dalam neraka.”
    (riwayat Tarmizi)

    “Sunnah Rasulullah telah menyeru kepada satu jamaah dan kesatuan dan melarikan daripada kedagangan dan perpecahan. Sunnah Rasul menyeru kepada ukhuwah dan mahabbah dan menjauhkan daripada permusuhan dan marah-memarahi.”

    [kedagangan bermaksud terasing dan mengasingkan diri daripada umum, kelainan]

    Kaedah yang dikemukakan menunjukkan bahawa penubuhan jamaah Islam adalah harus pada asalnya selama mana tiada dalil yang mengharamkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Parti Islam memperjuangkan Islam. Kao tu memperjuangkan roket. Yusuf Qardhawi cakap betul. Masalahnya GHB based on liberal secular despotism. ITU isunya.

      Dulu jual nama Alayarham TGNA la ni jual nama Yusuf Qardawi. See my point Liberal Secular Depotism bukan parti Islam cuma may pakai nama Islam for branding. GHB bukan parti Islam

      Delete
    2. Jadi GHB ni parti sekular lahhhhh. Kira macam setengah koptiam tak tulis halal tapi tulis No Pork. Adakah GHB (Nama baru Amanoh) parti secular. Mari kita tengok.

      a. Shariah no more -Uiii Secular
      b.No Dewan Ulamak - Wauu Ahmad Awang sebagai ulamak pun tak leh tegur- lagi secular
      c. Suka Fitnah2 - Check press release TSKI. Tak fitnah, tapi sokong orang buat fitnah

      3 point cukup. Aku harap GHB (No Pork) boleh get loss

      Delete
    3. WA PULA CKP SAMA LU PIGI LANCAU LAH. AMBIK POT KA, POK PEK KA WA PUNYA PASAL, LU JAGA LU PUNYA PASIKU UDAH...LAGI SATU JANGAN MAKANG PIL KUDA TAU!

      Delete
    4. PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen? Sekarang macam sayang Najib
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

      Delete
    5. Pas dulu mmg btl,tp pas skrg jd barua hamno.hadi kata org barua tp diri sendiri jd barua xperasan.kahkahkah

      Delete
  10. Bukan je jakim dah cakap pork tu halal,judi dan arak pun halal asalkan bayar cukai dulu kat najis..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loset macam tu la. Kalah debat, carut. Mr Bean pun pamdang hang hina

      Delete
    2. GHB TUKAR NAMA JADI "PARTI AMANAH"!!!


      Hahaha!!! Inilah berita yang paling lawak kita dengar setakat hari ini. Dengar katanya, Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu dah tukar nama. Diorang tak nak guna GHB lagi.

      Kalau dulu, diorang nak jadi 'Harapan Baru' kepada rakyat. Tapi kali ini, dari sumber yang dilaporkan, Geng Haprak Baru tu akan menggunakan nama "Parti Amanah Rakyat" atau AMANAH.
      KUALA LUMPUR - Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam.

      Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya.

      Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos.


      Keputusan mengenai nama, logo dan warna parti itu dimuktamadkan pada mesyuarat di Shah Alam semalam yang dihadiri pemimpin-pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB), yang merupakan sebahagian daripada ahli Parlimen dan pemimpin politik PAS yang paling menonjol.
      Itu yang buat kita rasa geli bulu ketiak. Sebab Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu ingat, dengan menukar nama kepada 'Amanah' tu boleh buat sifat diorang pun berubah juga.

      Hakikatnya, perangai Haramjadah puak - puak tetap takkan berubah jugak. Setakat guna je nama 'Amanah' tapi diorang 'Tak Amanah' pun dalam menjalankan tugas yang diberikan oleh rakyat.

      Jika betul Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu 'Amanah', sudah pasti diorang takkan menjadi 'Pengkhianat' kepada perjuangan PAS dan tetap beristiqomah dengannya.

      Kalau betul pemimpin - pemimpin Geng Haprak Baru macam Khalid Samad, Mujahid Rawa, Hatta Ramli, Dr. Dzul atau pun Siti Mariah tu 'Amanah', dah lama dah diorang letak jawatan.

      Tapi sehingga ke hari ini, bila didesak supaya diorang melepaskan jawatan sebagai Wakil Rakyat, sama ada ADUN atau pun Ahli Parlimen, sekor pun diantara mereka tak Berani nak buat.

      Jadi, bagaimana mungkin Geng Haprak Baru tu boleh mendabik dada dan menggelarkan diri diorang sebagai "Amanah" jika yang menjadi keutamaan diorang hanya setakat menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je! Bukannya diorang AMANAH nak menjalankan tugas!!!

      Delete
  11. Syok Sendiri yang Melampau Dalam Isu Khalid Samad (GHB) kena saman

    Tulang Badak@Murtabak tengok kumpulan2 yg mengagungkan GHB/DAP bersikap syok sendiri yang melampau dalam isu Khalid Samad GHB kalah saman.

    Mereka mendakwa Saifuddin Nasution telah meminta maaf kepada Khalid kerana membuat tuduhan yang palsu yang telah membawa kepada Khalid terpelanting dari jawatan MB.

    Mereka mendakwa Khalid Samad tidak bersalah dalam kes saman Hassan Ali (Jati) terhadap Khalid Samad

    Ini semua berasal dari pembohongan Khalid Saman terhadap Datuk Hassan Ali

    Padahal kalau merujuk mahkamah, Khalid Samad kalah saman.

    Tapi Si Khalid Samad tu kena ingat! Biarpun dia dapat lepas dari membayar jumlah yang sepatutnya dia bayar, itu tidak akan melepaskan dia dari hukuman diakhirat kelak kerana telah menabur fitnah terhadap saudara sesama Islam demi kepentingan Politik Peribadi dia sendiri!!!
    Mahkamah Rayuan di sini mengurangkan jumlah ganti rugi daripada RM300,000 kepada RM200,000 yang harus dibayar anggota Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad kepada Presiden Jalur Tiga Malaysia (Jati) Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berhubung kenyataan berbaur fitnah.

    Barisan panel tiga hakim yang diketuai Hakim Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin menolak rayuan Khalid ke atas liabiliti dan keputusan Mahkamah Tinggi mengarahkannya membayar RM200,000 kepada Hasan sebagai ganti rugi am.

    Beliau, bagaimanapun, membenarkan rayuan Khalid untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi yang memerintahkannya membayar RM100,000 sebagai ganti rugi teruk kepada Hasan.

    Hakim Datuk Tengku Maimun Tuan Mat dan Datuk Abang Iskandar Abang Hashim juga menganggotai panel itu bersama Hakim Alizatul.

    Pada 31 Oktober 2013, Mahkamah Tinggi membenarkan saman Hasan selepas memutuskan bahawa beliau berjaya membuktikan bahawa Khalid membuat kenyataan itu dengan niat jahat.

    Pada 27 November 2013, Mahkamah Tinggi, dalam prosiding untuk menilai ganti rugi dalam perkaran itu, telah memerintahkan Khalid membayar RM200,000 kepada Hasan sebagai ganti rugi am dan RM100,000 sebagai ganti rugi teruk.

    Hasan, yang juga bekas pesuruhjaya PAS Selangor dan anggota exco negeri memfailkan saman ke atas Khalid kerana mendakwa Khalid telah menuturkan perkataan fitnah ke atasnya dalam sidang media pada 24 Februari 2012.


    Hasan mendakwa bahawa Khalid seterusnya menerbitkan perkataan fitnah itu dalam artikel dalam blognya dan wartawan dalam sidang media kemudian menyiarkan perkataan-perkataan itu dalam portal berita "mstar" dan "Malaysiakini".

    Tulang Badak @ Murtabakwaves
    Tepat Jitu dan Tarak Bodek

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB (Grey Hog Bacon)- Nama baru ahmana???

      Ahmana diambil sempena soalan ahh mana jawatan aku (Ahmana)

      Delete
    2. 17:42 mmg bodoh just pandai gelar2 org je.hujah xda atau pun hujah std budak tadika je.same mcm hadi la.barua je tau die sebut.ohahahahaa

      Delete
    3. Jangan jadi BARUA umno la...
      Kang kina kincin kang...

      Delete
  12. Bacon lebih mulia dari najib sbb bacon x pernah makan rasuah,errr bacon keluaran jeff ada logo halal dari jakim kan,?dah lama teringin nk makan bacon..ngeh3

    ReplyDelete
  13. TAQABBALALLAAHU MINNAA WAMINKUM.....
    FASTABIKULKHAIRAAT

    ReplyDelete
  14. Yannei dei ........... kami dari parti Ameena sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf urk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adapun kami ahli2 pas sejati:
      Ikut mentor kami lagi baik.
      Dah salah kena saman pun tak perlu minta maaf.
      Boleh mintak maaf kat dalam kubor nanti.

      Jeff Ulu Bernam
      Bekas Reformist Original

      Delete
    2. Ikutilah mentor kami.
      Tidak perlu mintak maaf selepas memfitnah.
      Boleh mintak maaf dalam kubor nanti.


      Sekian dan Kesian

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
  15. Yannei dei ........... kami dari parti Ameena Curry sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf urk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.......Dusyum ! Dusyum !

    ReplyDelete
    Replies
    1. 19:22 bangnag tiada sempadan.kahkahkahkah

      Delete
    2. Adapun kami ahli2 pas sejati:
      Ikut mentor kami lagi baik.
      Dah salah kena saman pun tak perlu minta maaf.
      Boleh mintak maaf kat dalam kubor nanti.

      Ikutilah mentor kami.
      Tidak perlu mintak maaf selepas memfitnah.
      Boleh mintak maaf dalam kubor nanti.

      Sekian dan Kesian

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
  16. Omakkau xnk update ke azmin kata nak naikkan kos air. Biasa kan omakkau cepat je kalo nak kutuk azmin...ni lembab pula omakkau nih.kene penyakit maslan ke.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakkau tgh period tu jgn dikacau nt meroyan.hahahahaha

      Delete
  17. Omak kau gigi mancung

    ReplyDelete
  18. Ghb meroyan dari pasma ke g18 ke ghb ke pip lasts sekali la ni parti amanah punah.... itulah warna kelompok munafiqun n liberal....matlamat menghalalkan cara...tak kira halal haram janji dpt kuasa walau betsama harbi yg jelas menentang Islam...tak kemana 2 tahun lenyap dr muka bumi malaysia tercinta...

    ReplyDelete
  19. Samada penyokong GHB dah jarang jengok blog Ni atau GHB dah tak de isu nak balas. Pembenci GHB Dari kalangan PAS dan UMNO terus menerus hentam dan kurang jawapan balas Dari GHB. Mungkin juga GHB Malas nak Layan. Teruskan berhujah, syok juga baca komen merapu Ni

    ReplyDelete
  20. Omak, apa strategi PAS sebelum pengumuman Amanah hujung bulan Ni? Jangan dibiarkan, lakukan sesuatu. Dianggarkan Ramai yang Akan lompat dan daftar keahlian. Berpecahlah kita kepada UMNO, pas, pkr, Amanah. Susah banyak nak menang pru Akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah strategic pun. Hamano GHB kan sampah masyarakat

      Delete
  21. Bukan aku yang kata tp TPM yg kata. Ari tu dia kata ada ahli.parlimen umno yg dipujuk pembangkang bersumpah utk gulingkan kerajaan yg sedia ada. Tp bila diminta dedahkan siapa tup2 TPM kata depa dh sedar akan jumpa PM pd sebelah mlmnya. Berhimpunlah pemberita nkkan berita tp seekor pun tk nampak muka. TPM juga kata bekas TPM yudin bukan salah seorg dpdnya. Jd bila potal dedah 20 nama masing2 menafikanya jd nk tanya TPM siapa dia sebenarnya. Jgn marah rakyat bila kata TPM dituduh mengada adakan cerita. Jd dedahkanlah nama agar ahli parlimen umno tuduh menuduh antara satu sama lain. Aku tunggu TPM utk mendedahkanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. alih2 yg kuar nama adalah hanisya...yey

      Delete
    2. Nak dedah apa?

      Delete
  22. Adapun kami ahli2 pas sejati:

    Ikut mentor kami lagi baik.
    Dah salah kena saman pun tak perlu minta maaf.
    Boleh mintak maaf kat dalam kubor nanti.
    Ikutilah mentor kami.
    Tidak perlu mintak maaf selepas memfitnah.
    Boleh mintak maaf dalam kubor nanti.

    Sekian dan Kesian

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
  23. Mamak tonkang ini lagi! Nak jadi Melayu

    ReplyDelete
  24. No talipon Jeff Ulu Bernam : 016- 2715067

    wasalaam,

    Jess Taman Astakonik

    ReplyDelete
  25. Haji hadi ulamak suci
    Makan susyi berkali kali
    Tambah bini lagi dan lagi
    Dengan umno dialah bali

    ReplyDelete
  26. Haji hadi ulamak suci
    Makan susyi berkali kali
    Tambah bini lagi dan lagi
    Dengan umno dialah balaci

    ReplyDelete
  27. Ceritalah pasal Umno bergaduh tu...ni duk merapau ke lain apa hal?

    ReplyDelete
  28. Punca melayu terlepas penguasaan di pulau pinang skg dan dulunya di singapura adalah kerana faktor mamak menjadi pemimpin utama umno di dua negeri berkenaan. Mamak ni jahat menikam belakang api dlm sekam gunting dlm lipatan bila mereka berpeluang berkuasa. Dulu kejatuhan kerajaan kesultanan melayu melaka adalah angkara mereka yg bersekongkol dgn penjajah portugis. Skg pun perangai anak cucu mereka tetap sama tak pernah berubah.

    ReplyDelete
  29. sampai hati omak dedah pasal keburukan umnu yg dah memang buruk

    bukankah umnu adalah sahabat PAS dan khalid ibrahim juga, sekali gus sahabat omak jua adanya.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...