KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 1 August 2015

TANPA BANTUAN DAN SOKONGAN MCA, MIC DAN GERAKAN UMNO MAMPU BERKUASA DI NEGERI SEMBILAN PADA PRU KE-14 NANTI KATA MAT HASAN.



Umno Negeri Sembilan yakin parti itu mampu mentadbir di negeri berkenaan tanpa bantuan rakan komponen dalam BN.

Datuk Seri Mohamad Hassan berkata parti itu kini menguasai 22 daripada 36 kerusi dewan undangan negeri (DUN).

Katanya, Umno boleh menguasai majoriti dalam DUN kerana kebanyakan kerusi yang dikuasai ini adalah kawasan majoriti pengundi Melayu.

Memberikan ucapan bersemangat, Menteri Besar Negeri Sembilan itu juga berkias: "Jangan biar cacing naik ke mata, nanti buta... Saya tak mau presiden saya (Presiden Umno) buta.

"Tak ada EO (Ordinan Darurat), tak ada ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri), itu Datuk Seri (Najib Razak) punya pasal.

"Orang kata ada senjata, jangan buang.

"Kalau yang lain nak mampuih (mati) pergi mampuih lah," katanya.

Mohamad juga membidas sesetengah pihak yang didakwanya berebut-rebut mahukan kerusi dalam pilihan raya tetapi malas berkhidmat kepada rakyat.

"Saya cadangkan Datuk Seri dalam pilihan raya umum ke-14 nanti, jangan ikut tuntutan mereka.

"Sebaliknya, berikan semua kerusi majositi Melayu kepada Umno," kata beliau yang juga Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Sembilan.

Kenyataan Mohammad itu dibuat dalam mesyuarat tahunan Umno bahagian Seremban hari ini. Ia dirasmikan oleh perdana menteri sendiri.

Mohamad menambah, jentera Umno bekerja bersungguh-sungguh namun gagal mendapat hasil yang diharapkan kerana taida kerusi yang dimenangi parti komponen BN di negeri itu.

Malah, katanya, kemenangan parti BN di Negeri Sembilan diperoleh dengan sokongan pengundi Melayu.

"Antah rendam macam mana pun takkan jadi emping. Jadi jangan pening kepala dengan antah," kata Mohamad berkias.

Beliau kemudian berjenaka dengan bertanya kepada Najib: "Datuk Seri faham tak ni?"

18 comments:

  1. demikianlah jati diri bangsaku..telah berpakat untuk berkhianat hampir seluruh bangsa yg sifatnya menumpang di tanah melayu ini kepada sebilangan dari petualang bangsa melayu...mereka membawakan sesuatu yg sangat senang kepada tuntutan hawa nafsu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Whooiii..bahlol.. siapa yg beri kerakyatan kpd Cina dan India? UMNO kan ? Kenapa sekarang baru nak menyesal?

      Delete
    2. Anon 1621, hang bahalol.macamlah cina dan india tidak pernah mengundi sejak merdeka dari penjajah.pasai apa serkap jarang "tsunami pengundi cina" sedangkan ia sebenarnya golongan muda sudah jelek dan menolak.

      Delete
  2. Boto tu... den suko tok mat koba an gitu.... jangan cakap aje tok mat yo

    ReplyDelete
  3. Boto tu... den suko tok mat koba an gitu.... jangan cakap aje tok mat yo

    ReplyDelete
  4. Boto boto tekau. Tak ado yg tak boto melainkan boto belako.

    ReplyDelete
  5. Salam 1 rasuah ,

    Tadi saya ke bank nak ambil duit, selalu apa yang saya lihat ada melayu bersongkok atau bertudung akan tunggu di depan pintu bank minta derma untuk sekolah atau surau atau tabung kebajikan yang ntahdimanantah.

    Tapi kali ini saya lihat ada india di depan bank, dia buat apa, dia jual muruku untuk menyara keluarganya.

    Dari situ kita sudah boleh lihat gambaran bangsa melayu berbanding bangsa lain. Bangsa lain jika mereka nak sesuatu mereka terpaksa berusaha dan bergadai untuk dapatkan sesuatu.

    Manakala bangsa melayu, mereka nak free, short cut dan mudah. Itulah yang berlaku sekarang dalam pendidikan, penjawat awam dan perniagaan.

    Dalam pendidikan mereka ada kuota spm serendah 3A boleh ambil degree, ada yang pakai credit je A tak ada, bangsa lain 10A baru pandang. Dalam penjawatan awam berapa ramai yang datang goyang kaki kerana jawatan yang diwujudkan lansung tak diperlukan contoh ft17 di sekolah-sekolah. Dalam peniagaan pun begitu tapak niaga yang dikhaskan kepada mereka disewakan kepada pendatang asing, syed bukhari meniaga untung sapu rugi kerajaan tanggung. Hakikat bro heee.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  6. UMNO tak perlu MCA, MIC dan GERAKAN sebab UMNO sudah ada teman baru yakni PAS.

    Begitulah sebaliknya dengan PAS.

    Teman tapi mesra.

    Sama-sama padan dan secocok.

    Baru bertunang je tak lama lagi kahwin la tu.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  7. Bila nak tangkap Najib Razak si perompak wang rakyat tu? Takkan Khalid tak bertelur? Dengan Rosmah pendek tu pun takut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello bro...Khalid tu siapa yg lantik..Najib kan..mana mungkin berani Khalid nak tangkap tuan besarnya.!!!!

      Delete
  8. Ini petanda kerajaan syurga dan kerajaan dunia dah dekat.Satu janjikan syurga dan satu janjikan dunia.Sama-sama tunggu ug parti pasno pas + umngok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Hadi Barua tentu seronok. Dah terbayang kerusi Parlimen dan jawatan menteri. Kejar dunia dan permainkan hudud utk raih sokongan.

      Delete
    2. Satu tangkap mat despatch untuk selesaikan masalah 2.6 bilion dan satu lagi ke jepun bila bentang undang2 hudud.2x5 penyelesaian.ini retrorik berdegar2

      Delete
  9. Apakah ini satu cadangan tanpa bahas? 2x5 parti amanat sushi.

    ReplyDelete
  10. Sham TM ni dah banyak sangat dapat belanja makan dari tuan guru LGE dan LKS kan....kongsi lauk kan...seronok la kau sham...bila tgk peha peha amoi yg terdedah sampai nmpk puki tu...sekian terima kasih

    ReplyDelete
  11. Kuat berangan si hassan ni...kuat melancap jugak nampak gaya dia ni!!!

    ReplyDelete
  12. Sapot ulamak, tolak biawak(ghb)

    ReplyDelete
  13. Apalah nak jadi , perompak, penyamun semua makin berkuasa, rakyat di bebankan dgn macam macam benda, mereka tak ingat ke akhirat kah

    ReplyDelete