KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 1 August 2015

TANPA PENGLIBATAN DEWAN PEMUDA PAS TERNYATA HIMPUNAN #TANGKAP NAJIB GAGAL TARIK PERHATIAN ORANG RAMAI



Lebih 20 orang ditangkap termasuk aktivis Hishamuddin Rais oleh pihak polis dalam himpunan #TangkapNajib.

Sekitar 100 orang peserta menyertai himpunan berkenaan yang diadakan di hadapan pusat beli-belah Sogo di sini.

Pusat beli-belah berkenaan juga ditutup begitu juga dengan premis-premis perniagaan berhampiran.

Himpunan berkenaan bermula pada 2 petang dan mereka melaungkan slogan #Tangkap Najib sebelum pihak polis mula mengambil tindakan.

Ternyata tanpa Dewan Pemuda PAS dijemput untuk turut serta perhimpunan tidak mendapat sambutan terutama dari golongan anak-anak muda.

Dua letupan kuat kedengaran sekitar pukul 2.20 dan 2.30 petang dan ia dikatakan daripada mercun yang dilempar oleh peserta himpunan.

ADUN Teja, Chang Lih Kang dan ADUN Simpang Pulai, Tan Kar Hing dan aktivis mahasiswa Fahmi Zainol ditangkap pihak polis.

Sekitar pukul 2.45 petang pihak polis memberi amaran kepada orang awam, peserta himpunan dan juga pihak media supaya beredar daripada kawasan Sogo.

Sekiranya enggan, pihak polis akan mengambil tindakan.

Sementara itu, pada 3 petang, pihak polis mula menutup kawasan Sogo dan juga Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Polis mula meminta orang ramai beredar daripada kawasan himpunan.

100 comments:

  1. Telur lebai masuk dalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan ko hebat tunjukan la kehabatan ko....

      Delete
    2. Pas tak reliven kata mat sabu yg sah x. Bertelur sebab masih ahli Pas.

      GHB kan ada 700,000 ahli hang pa tak. Nampak ka.

      Delete
    3. Basar....hang sebijik macam presiden hang.
      dia puji pas, hang pun puji pas
      ahli macam ni dia paling suka.

      Delete
    4. Pemimpin Umno perlu bersungguh2 untuk menarik Pas supaya menyertai umno. Pas tidak perlu ada sebab umno sudah ada. Umno dan Pas adalah sama, kita bersaudara. Saudara seislam. Apa perlunya 2 parti untuk satu agama dengan tujuan yang sama, bangsa, negara dan tanah air.

      Saya menyeru, marilah orang2 Pas menyertai umno. Istiqamahlah dalam perjuangan Islam bersama umno.Marilah kita bersatu sebagai satu parti UMNO, berjuang menentang PKR dan DAP. Terimalah salam kami daripada UMNO demi agama dan bangsa kita daripada diinjak-injak oleh musuh kita.

      Marilah kita bersatu dalam semangat persaudaraan UMNO. Tidak berguna kita mewujudkan 2 parti Umno dan Pas. Marilah kita bersatu dalam 1 wadah perjuangan. Dalam 1 parti iaitu UMNO demi ugama dan bangsa kita

      Delete
    5. Seruan untuk pas dan umno bersatu pasti tercapai. Dulu Nik Aziz yg jadi penghalang. Kemudian geng serban besar pakat ramai2 doa Nik Aziz mati cepat. Nasarudin dan Hasan ..... barua pas yg merintis jln kemudian Hj Hadi sambung cita2 berUG. Mana yg menentang dibuang dan di JEBON kan.
      Kini apa saja ucapan Najib akn disambut gembira olh Hj Hadi. Dah terbayang jawatan menteri utk Hj Hadi.

      Sekian terima kasih

      Nurul Basar Kote Kecik

      Delete
    6. Mana pegi pemimpin ko wahai penyokong GHB. Cuba ikut cara pemimpin Pas,walau puas kena maki hamun tetap teruskan gerak kerja senyap hadapi pilihanraya bukan di jalanraya.

      Delete
    7. Wahai Labon Jebon... ingatlah dulu pas menang byk kerusi dgn undi bukan melayu. PAS FOR ALL kini bertikar PAS FOR PAS ONLY...kita lihat game ini ...mampukah PAS menang tanpa Husam Mat Sabu Sharizan Kayat Sallehudin dll

      Delete
    8. Oas menang kerana pengundi melayu...
      jangan harap lah cina rasis dapig tu nak undi pas...cakap je lebih...mcm mana cina penang tipu najib...pas pun sama je kena tipu...

      Delete
  2. Bersih 4.0 29 & 30hb...turun ramai-ramai

    ReplyDelete
  3. Pasug mana ada masa.mereka siap sedia jawatang dan angan2 ug.agak2 la omak kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjuangan tanpa iman dan Islam tak kemana ...

      Delete
    2. Tak beriman kalau kerja asyik memfitnah dan membaruakan org lain apatah lagi memfitnah orang islam berwalikan dap. Bukan apa...ditakuti diri sendiri berwalikan nafsu dan syaitan.

      Delete
    3. Dalam Quran dah nasihat jangan buat fitnah.
      Tapi ramai lagi yg suka buat fitnah walaupun 24 jam pakai serban.
      Tak nak ikut nasihat dalam Quran ni nak jadi kapir ker hapa?

      Delete
    4. Yg tak pakai sarban lagi lah 48jam fitnah nya dan dah jadi kafir dah pun...

      Delete
  4. Betullah tu, sebab Suhaizan Kayat bukan lagi Ketua Pemuda PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbeza benar Sharizat dgn Nik Abodoh.
      Nik Abodoh tak memerlukan undi Cina. Nik Abodoh mengamal politik pantai timur. Politik utk org Melayu sahaja. DAP adalah musuh utama bukan umno.

      Delete
  5. Mana pergi GHB ... hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo Bodo sila diam

      Delete
    2. Betol tu..sama bodo mcm ko..

      Delete
    3. Yang banyak tu asalnya dari yang sikit
      Yang besar tu asalnya dari yang kecil
      Api yang marak tu asalnya dari percikan api kecil
      Banjir besar tu asalnya dari setitis air hujan

      Tak ada banjir yang terjadi drp air yang terus banyak
      tak ada kebakaran drp api yg sedia marak besar
      Semuanya bermula dari yang kecil

      Contohi Islam
      Asalnya drp seorang rasul di dalam gua Hiraq....
      Kini di seluruh dunia!

      jadi jangan sombong
      Kerajaan Rom dan Constantinopole yang besar, gagah, agung kini hanya tinggal dalam buku sejarah darjah 5. Dalam buku SPM pun dah tak ada sebut. Orang malu nak sebut, termasuklah keturunan orang Rom sendiri. Apalah sangat Pas kalau nak dibandingkan dengan Rom?? Macam debu di seberang lautan!!! janganlah sombong dan riak sangat. Setakat besar debu tu, bila2 masa sahaja jika Allah nak tarik balik keagungan turr....

      Delete
    4. Terbaik....

      Delete
  6. pkr dan daPIGS buat lawak. pergi jahanam le geng2 komunis PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jahat dap dan pkr,jahat lg bn 43bilion lesap masuk poket.org kene bayar gst

      Delete
    2. Otak ko 43belion...ada ko nampak..
      sape tak nampak dia anak luar nikah...hehehe

      Delete
    3. pemburu anjing utan1 August 2015 at 20:46

      pala bapak kau

      Delete
    4. Umno perlu bersungguh2 untuk menarik Pas supaya menyertai umno. Pas tidak perlu ada sebab umno sudah ada. Umno dan Pas adalah sama, kita bersaudara. Saudara seislam. Apa perlunya 2 parti untuk satu agama dengan tujuan yang sama, bangsa, negara dan tanah air.

      Saya menyeru, marilah orang2 Pas menyertai umno. Istiqamahlah dalam perjuangan Islam bersama umno.Marilah kita bersatu sebagai satu parti UMNO, berjuang menentang PKR dan DAP. Terimalah salam kami daripada UMNO demi agama dan bangsa kita daripada diinjak-injak oleh musuh kita.

      Marilah kita bersatu dalam semangat persaudaraan UMNO. Tidak berguna kita mewujudkan 2 parti Umno dan Pas. Marilah kita bersatu dalam 1 wadah perjuangan. Dalam 1 parti iaitu UMNO demi ugama dan bangsa kita.

      Delete
  7. LowYat sinonim dgn tipu/tiruan/fake/pura-pura.

    Ini kejadian semua LowYat.

    ReplyDelete
  8. Dewan Pemuda PAS tak turut serta sebab tak lama lagi PAS dan UMNO nak kahwin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat fitnah lagi ...kahwin abah ko...itu modal ko nak lawan umno bukan boleh kutuk orang ngok...

      Delete
    2. dap n ghb ada kot ikut. tp sikitttt sgt. pkr yg byknye tu. apapun kami pas doakan yg terbaik. aku bersumpah kalau termeterai je prgabungan Umno Pas, aku kuar pas

      Delete
    3. Ok lagi ler dari kawin dgn kapir harbi kominih tu...pas dah cerai talak 3 dah...ko je tak tobat lagi berkesedudukan..hehehe

      Delete
    4. aku keluar pas.

      Delete
    5. Pemimpin Umno perlu bersungguh2 untuk menarik Pas supaya menyertai umno. Pas tidak perlu ada sebab umno sudah ada. Umno dan Pas adalah sama, kita bersaudara. Saudara seislam. Apa perlunya 2 parti untuk satu agama dengan tujuan yang sama, bangsa, negara dan tanah air.

      Saya menyeru, marilah orang2 Pas menyertai umno. Istiqamahlah dalam perjuangan Islam bersama umno.Marilah kita bersatu sebagai satu parti UMNO, berjuang menentang PKR dan DAP. Terimalah salam kami daripada UMNO demi agama dan bangsa kita daripada diinjak-injak oleh musuh kita.

      Marilah kita bersatu dalam semangat persaudaraan UMNO. Tidak berguna kita mewujudkan 2 parti Umno dan Pas. Marilah kita bersatu dalam 1 wadah perjuangan. Dalam 1 parti iaitu UMNO demi ugama dan bangsa kita

      Delete
  9. Hai anom 17.22 ...apa MCA dan Gerakan bukan komunis jugak ker... buruk buruk pun satu jer komunis... yang BN sampai dua geng.. tu pun ada hidung tak mancung pipi tersoromg sorong nak join BN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm hebat ko ni mana lagi org ko..,

      Delete
    2. Arba07,bukan kawin abah ko api mak ko.Pas dan Umno

      Delete
    3. Kawen kominih takpe...tapi jgn jadi keldai kominih..biar kominih jadi keldai kite....hehehe

      Delete
    4. pemuda pas dah masok umno kot...
      nanti pru14 pemuda umno pangkah pas..
      tolong menolong...

      Delete
    5. dah tahun 2015 pun masih ada yang cerita parti kominih
      Bodo bapak ko ikut
      bengap mak ko bawak
      penyakit keturunan

      Delete
    6. Anon 22:22..Ko le yg bodo keturunan..
      kominih pon masih ujud lagi sampai 2015 ni kan...apa masalah cerita kominih yg masih ujud...tapi ko memang suke cerita dongeng kan...

      Delete
  10. Hahaha......mana nak tangkap najib???? Pihak berkuasa semua orgnya ikut arahannya mana boleh pihak berkuasa tangkap najib walaupun ada salah tetap buat bodoh diam je.....! Hanya rakyat dapat jatuhkan najib tangkap najib siasat najib bila rakyat tumbangkan umno!! Kalau tidak usah nak melaung sebab najib tetap berkuasa. Tgk berapa ramai menteri dibuang ditukar malah hakim negara dllnya lagi di suruh letak jawatan apa beliau tidak boleh buat. Beliau cuba buktikan pada rakyat pembangkang penentang dll beliau boleh buat apa dia nak usah nak halang kuasa ditangannya.

    ReplyDelete
  11. 100 ekor monyet je berhimpun ????

    KAH...KAH...KAH

    Kepala2 Anjing kat mana ? Sibuk beRaya lagi ke ?

    KAH...KAH..KAH

    Kesian MELAYU. Gerenti ni bangsa melayu keturunan low-class.

    Asyik jadi Anjing dan Monyet suruhan Cina je.

    KAH...KAH...KAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monyet lg mulia dr mcm ko seekor babi semua sondol

      Delete
    2. Bukan ko ke anon 19:14 yg suke sgt dok menyondol dapig tu...untong2 dpt gak 2-3 guni fulus...hehehe

      Delete
    3. pemburu anjing utan1 August 2015 at 20:44

      anjing peliharaan pas dah menyalak kat sini....hait org pas bela anjing ke....bukan anjing yg betul2 tu...cuma anjing2 pengomen dan bloger2 menganjing yg di upah sebagai anjing2 upahan

      Delete
    4. Simpan mereka kat lock up seminggu, lepas tu barulah bebaskan.
      Sekurangnya merasa jugak mereka makan nasi lock up.

      Delete
    5. kepala anjing dah kena pil kuda
      org atas sinun dah usap kepala dia
      dulu liar, sekarang dah jinak
      pasal dah kena pil kuda

      Delete
  12. sudahlah oamk kau .selam ni mana pemuda pas turun kalau perhimpuna di SOGO ,melainkan himpunana di ketuai mat sabu,tka payahlah kau naka kata tak dapat sambutan .pergi main jauh2 lah Oamk kau ,pegi ajak kalit kau minum ,.dan himpinan pada 29 ogos nanti pun pemuda Pas tak dijemput ,kalau ada pun buat menyusahkan kami je,Bagi tahu selruh pemuda pas agar jangan sertai himpuanan nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong2 xyah pemda pas bahalol tu menyemak je.apa isu pas pun xtau,asyik2 hudud2 kawin zina haid nifas.otak bwh tempurung.phui

      Delete
  13. Betina Haram Jadah ni tak puas-puas dok kulum kepala butuh Khalid Gagap ke? Ke nak beralih ke kepala butuh Ding Ayag pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klw ko kaki kulum pon..jgn le cerita kat sini...syuuuu

      Delete
    2. dalam Quran dah kata jangan buat fitnah.
      Ko buat jugak.
      Ko ni kapir ke apa???

      (aku tanya bukan tuduh)

      Delete
  14. tujuan kit adalh untuk ditangkap agar rakyat dapt berfikir yangmana betul yangmana salah ,apa bodoh punya Oamak kau ni ,tak pandai nak amik ilmu politik ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru real drama hindustan ko kan...
      ada letup2..ada baring2...hehehe

      Delete
    2. sekarang bior dia menggila
      3 tahun lagi pupus la tu...
      bole masuk dlm penjara

      Delete
  15. Die dh jemu ngan butuh khalid,die nk azmin pulak tp xdpt tu sbb meroyan xabis2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assamin dah ada org kulum dlm jamban...tak rela dimadukan...hehehe

      Delete
    2. babi negara suka kat benda2 fitnah nih..

      Delete
  16. Ommakkau mmg bangang mane reti menilai politik...x habis2 dgn khalid nya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pun bangang jugak kalu tak dah lama ko jadik PM...hehehe

      Delete
    2. khalid tak buat keje jijik jubo menjubo lubang taik mcm peliwat tua kutuk tu..ngeh3

      Delete
    3. cucu mamak kutty1 August 2015 at 20:39

      org yg s uka tuduh org liwat tu,rasa aku le tentu mak dia beranak kan dia keluar dari lubang jubor

      Delete
    4. Khalid baik dai tak meliwat tapi dia tutuh mak kau ,kau tak sedar ke? eh pelik ni.isteri dan kakau kau juda disapu khalit

      Delete
    5. bila RM masyuukkkk, otak boleh kasi pusing!

      Delete
  17. Kesian OMK masih nak cerita pas itu bagus...
    Tolonglah..PAS dan UMNO kini kawan baik. Nak kawin tak lama lg. Tak kan pemuda PAS... Nik Abodoh dan geng hadi barua seru tangkap Najib. Mereka sudah waala.. dgn Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok lagi ler dari kawin dgn kapir harbi kominih tu...pas dah cerai talak 3 dah...ko je tak tobat lagi berkesedudukan..hehehe


      Delete
    2. tahun 2015 pun masih ada yang cerita pasal kominih
      apa punya bodo la..
      bodo bapakkkk diikutnya
      bengap emak dibawaknya
      penyakit keturunan ker..

      Delete
    3. 19:53.... sebodo2 walaun pas, tak la sebodo ko

      Delete
    4. Ko le yg bodo keturunan..
      kominih pon masih ujud lagi sampai 2015 ni kan...apa masalah cerita kominih yg masih ujud...tapi ko memang suke cerita dongeng kan...

      Delete
  18. TEROPONG TOK BOMOH1 August 2015 at 20:35

    kau ni betul kuat ampu pas,apa kata aku cadangkan kau cuba tanya presiden pas hj hadi,apakah dia sudi ambil kau jadi isteri dia,tentu pas akan bertamzbah kuat lagi,sbb kau sorang bloger hebat...ten tu kau boleh promosi pas dan akan berduyun2 org melayu menjadi ahli pas

    ReplyDelete
  19. Semenjak blog ni banyak makin hamun dengan kata2 yang jijik dan tak peduli halal haram, ini last le aku komen:

    "Semoga omakkau berbahagia di alam sana"

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku cadangkan supaya omak kau cepat cari pasangan hidup. Jadi dapatlah kurangkan masa dengan menulis blog. Bila dah ada suami barulah masa terisi dengan melayan suami tanpa kira siang dan malam. Kalau tak ada suami memang menyukarkan. Nak isi masa lapang pun susah jugak dan jalan paling mudah ialah menulis fitnah atau bukan fitnah di blog.

      Tulis kat blog ni kadang2 dapat pahala, kadang2 dapat dosa. Tapi kalau ada suami, layan suami misti dapat pahala. Tidur dgn suami dapat pahala. Melayan suami dapat pahala. Main dengan suami dapat pahala (main konda-kondi). Hisap suami dapat pahala (hisap susu yang suami beli). Bagi suami cucuk pun dapat pahala. Bagi suami geli2 pun dapat pahala. Pendek kata 24 jam dapat pahala. Sampai lupa nak tulis blog lagi.

      Jadi saya cadangkan omak kau cepat2lah cari suami.
      Iyalah sementara benda tu masih boleh pakai.

      Delete
  20. Polis bodoh dah tangkap lepas. Jaminan polis pulak tu. Kena pun penjara pun dua hari je dan denda RM100.

    ReplyDelete
  21. Omak kau oi,kita tak jenput dan tak perlu pun Pemuda pas,Pemuda jenis pondan tak perlu turun kat Sogo ni,Biarkan pemudi Pas ni jaga hadi dengan haron je,stndard pemuda pas sama dengan puteri umno je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak turun macam mana bhaiiii
      Dah kena ikat baiah...
      Turun kang kena cerai bini talak 3 sbb lawan tuang presdeng!

      Delete
    2. Orang besar dia kata, kalu terlibat dengan GHB nanti kena tindakan disiplin. Lagipun orang besar diaorang kata orang besar lagi satu tak salah tanpa 4 saksi. Lagipun kalau ada undi tak percaya, orang besar diaorang tak kata nak sokong. Kalau ada undi tak percaya agaknya dia nak ponteng kelas pergi jalan2.

      Pergi jepon pon booole....

      Delete
  22. Kah kah kah .......... Mana kapla2 GHB ? Mana kapla2 macai PKR ? Mana blogger balaci Dap ? Manaaaaa ? Kecut teloq ka ? Cakap bukan hebat berdegar2 ! Tapi habuk pun tarak ! Kah kah kah ramainya anak muda dan akar umbi yg sokong !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemuda Pas takut keluar sebab kena ikatan baiah.
      Mereka takut ditalak 3 girlfren dan kekasih.
      Mereka sedang berdukacita kerana berwalak dalam baiah.
      Alasan "baiah kepada Tuhan" tetapi untuk mengekalkan kuasa Tuang Presdeng yang tertinggi yang Maha Agung lagi maha Besar!!

      Delete
    2. Mereka sedang makan di rumah terbuka.
      Mereka hanya akan keluar apabila PRU14 sudah tiba.
      Waktu itu mereka akan keluar dengan perut yang sudah membesar kekenyangan.

      Siapakah mereka itu?
      Mereka ialah anggota yang tidak memerlukan teman.
      Mereka itu sang angkuh yang sedang menunggu balasan.
      balasan drp rakyat marhaen.

      Mereka seperti itu amat tidak kita perlukan.
      Sama ada semalam, hari ini atau esok.
      Sebab mereka yakin mereka boleh berlari seorang diri.
      Kerana mereka sedang bermimpi hidup di dalam hutan.

      Delete
  23. Wa mahu ucapkan salamat hali laya ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main montot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa
    wa sangat suka sama halapan balu ..........ingat halapan balu aa ............ halapan balua .......balua punya olang aa ! ..... ini macam Dap manyak balua punya olang ..........mcm samat sait , Julhajmi yan tebalu plofesor Ajiz Mali ............Lai lai lai macai sama balaci masuk sama DAP maa ......... itu PKR mana ata nilai ekonomi looooo ........... hanya pandai kasi hantam duit Jakat looooo !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana cerita pasal demonstrasinya?
      Merapu yer?
      Apa bengap sangat?
      Ikut bodo mak bapakkk ko yer?

      Delete
  24. Saya menyeru agar pemimpin2 Umno perlu bersungguh2 untuk menarik Pas supaya menyertai umno. Pas tidak perlu ada sebab umno sudah ada. Umno dan Pas adalah sama, kita bersaudara. Saudara seislam. Apa perlunya 2 parti untuk satu agama dengan tujuan yang sama, bangsa, negara dan tanah air.

    Saya menyeru, marilah orang2 Pas menyertai umno. Istiqamahlah dalam perjuangan Islam bersama umno.

    Saya menyeru marilah kita bersatu sebagai satu parti UMNO, berjuang menentang PKR dan DAP. Terimalah salam kami daripada UMNO demi agama dan bangsa kita daripada diinjak-injak oleh musuh kita. Marilah kita bersatu dalam semangat persaudaraan UMNO. Tidak berguna kita mewujudkan 2 parti Umno dan Pas. Marilah kita bersatu dalam 1 wadah perjuangan. Dalam 1 parti iaitu UMNO demi ugama dan bangsa kita.

    Saya menyeru supaya marilah kita membina jalan ukhuwah melalui satu parti islam sejagat iaitu UMNO. Terimalah salam persaudaraan daripada Umno kerana hanya dengan bersatu di bawah UMNO sahajalah bangsa dan agama kita dapat dikukuhkan di Malaysia yang kita cintai.

    ReplyDelete
  25. Buat demo tangkap najib dpn sogo, najib shopping kat sogo ke time tu? Apa punya planning tak masuk akal, pegilah demo d p/jaya, dpn rumah najib. Aku nak shopping pun tak bleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko makan pagi pun dengan serdak kuih raya mak ko, makan malam pun kongsi magi kawan ko...... ko nak shoping kat sogo?

      Ptuiiii....

      Delete
    2. 23:27 - kau ni gila babi atau babi gila, suka hati aku laa, yg kau ikut sgt hisham rais pondan tua buat demo kat situ aphal? W/pun aku tak suka najib, tapi aku lebih benci babi gila mcm kau ni, pegi balik kampung asal kau kat dlm hutan nun,. Ini org asal KL benci org gila babi mcm kau buat demo kat KL.

      Kau faham atau tidak babi gila????

      Delete
    3. Aku pon benci..ini orang utan buat kacau kat KL...aku nak niaga pon susah...

      Delete
  26. 23:20 apa punya org bodo bertingkek tingkek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pun masuk dlm kategori org asal tepi hutan, dtg kerja /belajar di KL, lps tu every weekend buat demo.
      Next weeknd pegi demo dpn istana najib d p/jaya, jgn menyusahkan org lain.

      Delete
  27. TerNow

    Majlis pertunangan PAS UMNO telah selesai sepenuhnya.

    Persandingannya tak lama lagi.

    Duit hantaran untuk pengantin perempuan (PAS) cuma sokong Hudud Kelantan saja dah cukup.

    Pengantin perempuan tak perlu duit sebab dah ada tabung tin milo.

    Lagipun pengantin perempuan ni dah kahwin cerai banyak kali sangat dah tak layak terima duit.

    Janda tua la macam tu kira-kira.

    Dulu kahwin dengan BN cerai
    Kahwin dengan APU cerai.
    Kahwin dengan BA cerai.
    Kahwin dengan PR pon cerai juga.

    Boleh buat bini ke PAS ni.

    Takpelah kita bagi kahwin sekali lagi dengan UMNO pulak macamana.

    Sesuai la tu sama-sama jenis dah rosak ahklak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasulullah SAW bersabda: "Barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari kemudian, maka hendaklah ia mengucapkan kata yang baik dan kalau tidak, harus diam." ~ Riwayat Bukhari dan Muslim.
      Rasulullah SAW ditanya tentang perilaku apakah yang paling banyak memasukkan seseorang ke dalam surga. Jawab Baginda "Taqwa kepada Allah dan keindahan akhlak, dan ketika beliau ditanya:" Apakah yang paling banyak memasukkan orang ke dalam neraka. "Beliau menjawab:" Kejahatan mulut dan kemaluan ".
      Allah telah memperingatkan kaum yang suka berbohong dan berdusta di dalam firmanNya berarti: "Maka nyatalah bahwa tidak ada yang lebih zhalim dari orang yang mereka-reka perkara2 yang dusta terhadap Allah, dan mendustakan sebaik2 saja kebenaran itu disampaikan kepadanya. Bukankah (telah diketahui bahwa) dalam neraka jahanam tersedia tempat tinggal bagi orang2 kafir? " ~ Surah az-Zumar ayat 32.
      Allah berfirman: "Maukah Aku beritakan kepadamu, kepada siapakah syaitan2 itu selalu turun? Mereka turun ke tiap2 pendusta yang berdosa, yang mendengar sungguh2 (apa yang disampaikan oleh syaitan2 itu) sedangkan kebanyakan beritanya adalah dusta." ~ Surah asy-Syuras 'ayat 221-223.
      Sabda Rasulullah SAW bermaksud: "Barangsiapa mengendalikan lidahnya (dari membicarakan kehormatan orang) maka Allah akan menutup kecelaannya (hal2 yang memalukan). Siapapun yang menahan amarahnya, Allah akan melindungi dari siksa Nya. Dan siapa yang meminta kelonggarannya kepada Allah, maka Allah akan menerima permintaan kelonggarannya. " ~ Hadits Riwayat Ibnu Abib-Duanya.
      Hadis Rasulullah SAW diriwayatkan dari Hudzaifah ra berkata: Aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda: "Tidak akan masuk surga orang yang suka menebar fitnah."
      Allah SWT menempatkan dosa membuat fitnah lebih buruk dampaknya daripada membunuh. Firman Allah: "... fitnah itu besar (dahsyat) dari melakukan pembunuhan ..." ~ Surah al-Baqarah, ayat 217.
      **
      Jadi, hidup ini janganlah asyik mencari keburukan orang lain, apalagi asyik suka memfitnah demi mencari kepuasan diri agar diri berkuasa dan ingin dipercaya.

      Delete
  28. Mana Tok2 Guru cina DAP/PAP? Tak nampak pun..

    ReplyDelete
  29. Pemuda pas tak perlu turun nanti kena tangkap.baik duduk diam depan hadi dan haron ,masing2 mesti pegang telur.

    ReplyDelete
  30. Syabas Mereka Ada Telo....
    Yg lain komen kat blog pompang2 takde telo..
    *eh termasuk aku sekali ka..wakakaaa..

    "Jangan korbankn parti kerana individu"
    Bak kata Ismail Sabri....

    Ayat ni sesuai pada penyokong2 Najib. Dan blogger2 pro Najib yg terserlah kebodohan disebabkan pertahankan Najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keja sia2 keja org bodo keturunan...

      Delete
    2. Aku tak pertahan najib, tapi tolong jgn buat demo yg menyusahkan org dan tak masuk akal, tolong buat demo depan istana najib d p/jaya.

      Delete
    3. Nak tangkap najib...tapi pegi sogo...
      tak ke bodo keturunan nama nya...
      pegi le d p/jaya ngok....tapi ramai jugak keldai ngok yg ikut sekali jadik bongok...hehehe

      Delete
  31. dengan khabar yg sangat bergemuruh "rakyat akan menghukum pemerintah melalui demontrasi jalanan"... sangat ramai " rakyat" yg mencela dan melaknat diatas kezaliman sipemerintah kepada "rakyat"...melalui saluran dunia maya (internet)..pastilah andai sekurang2nya 70% dari kalangan sipencela itu menzahirkan diri untuk dikumpulkan di tepi jalan..maka berkecamuklah urusan sipemerintah..dan akhirnya pasti akan tumbang .. menjadi suatu misteri mengapa sangat sedikit " rakyat" yg mahu menampilkan diri tatkala diseru.... bukankah mereka ini "sangat" tersiksa berada dibawah satu kuasa pemerintahan yg sangat zalim ? ...andai benar segala "luahan hati rakyat"... dengan setiap celaan hatta pernah didoakan agar Allahswt menghancurkan sipemerintah sebagaimana hancurnya musuh2 Allahswt ..sangat tidak masuk akal keadaan begini boleh berlaku .. Maha Suci Allahswt ...lalu dapatlah kepada golongan yg berakal dan berilmu mengetahui betapa hampir setiap segala celaan dan doa2 mereka dikembalikan kepada diri mereka sendiri ..sekadar bertanya..sekalian pengendali blog wajib turun kejalanan termasuklah OK..kerana kamulah biang keladinya memanjangkan khabar yg bercampur baur antara yg hak dan yg bathil yg kemudiannya kamu tipudayakan segala khabar itu sebagai hanya bersifat "pertanyaan" atau "pendedahan"... tetapi ditiupkan terlebih dahulu sifat " prasangka buruk"..dan "kesahihannya" bersandar pada sumber dalaman (hampir pasti benar)...terutama yg bersangkut pada perihal sipemerintah..yg kemudiannya tertanam jauh didlm dada2 org awam...kamu sipengendali blog merupakan "hujjah" kepada golongan yg jahil dan sombong (kufur nikmat) ...bersama2 dengan sekalian penjualbeli ilmu di hari pembalasan kelak...

    ReplyDelete
  32. greenboc..omak kau..addin deen..anak sungai derhaka..dan banyak lagi pengendali blog yg sentiasa mengapikan2 perasaan org awam dengan khabar berita betapa "tersiksanya org awam".." betapa zalimnya sipemerintah".."mari selamatkan malaysia".. salah satu dari caranya adalah melalui demontrasi jalanan ... maka kamu si biang keladi (lidah penyebar) menyemarakkan semangat amarah dan nafsu "rakyat"... maka tatkala tibanya tarikh dan masa seperti yg dijanjikan..andai kemudiannya kamu (pengendali2 blog) tidak turut serta berhimpun atas pelbagai alasan...maka apa nilai diri kamu ?...si bacul ?..si penakut?..si badut? ..mungkin salah satu darinya memang sesuai dengan sifat kamu...28 dan 29 ogos adalah tarikh terbaru ...turunlah ...selamatkan malaysia...tumbangkan pemerintah yg zalim ...

    ReplyDelete