Wednesday 11 November 2015

SUASANA CEMAS BERLAKU APABILA SEBUAH KERETA REMPUH KAUNTER PENDAFTARAN JABATAN TRAUMA DAN KECEMASAN, PUSAT PERUBATAN UNIVERSITI MALAYA


Insiden dikatakan berlaku semalam apabila sebuah kereta Proton Preve warna biru nombor pendaftaran BMA 8374 dengan tiba-tiba telah merempuh kaunter pendaftaran Jabatan Trauma dan Kecemasan, Pusat Perubatan Universiti Malaya.

Tiada kakitangan yang cedera dan kemalangan jiwa berlaku namun petugas di kaunter tersebut terkejut dengan bunyi dentuman kuat.

Kakitangan yang memang terlatih untuk menghadapi suasana trauma dan kecemasan mampu bertenang bila situasi sebegini melanda mereka .. TAHNIAH!
!!

19 comments:

  1. Kah kah kah mangkuk punya drebar. INI mesti macai PAN Imayam yg selalu buat komen fitnah kat sini

    ReplyDelete
    Replies


    1. Biar betul bro. Lu ajak gua berhijrah ke PAN? Terminum ketum ke apa? Kalau bro masih waras, gua pun suka hijrah-hijrah ni. Maksud bro, hijrah itu berpindah dari amalan dan sikap yang buruk kepada sikap yang baik. Baguz bro. Sebelum berhijrah dan ajak orang berhijrah ke PAN, gua tolong lu senaraikan keburukan PAS dan kebaikan PAN. Kasi senang cerita. Kasi senang itu hijrah.

      1. Buruknya PAS; dasar PAS ialah hendak menegakkan Islam berdasarkan al-Quran dan al-Hadis. Baiknya PAN; sudah siap atau belum dasar PAN, bro? Atau masih guna dasar Parti Pekerja-pekerja Malaysia yang ditubuhkan oleh Puan Ganga Nayar pada tahun 1978. Gua tak pasti adakah parti yang mendakwa Islam progresif ini meminjam dasar sosialis atau komunis. Minta pencerahan bro.

      2. Buruknya PAS; PAS berjuang untuk mendaulatkan Islam, melaksanakan Islam termasuk hudud. Baiknya PAN; PAN juga nak laksanakan Islam tetapi ikut versi dan izin DAP. Kata Mat Sabu, Presiden PAN, belum tentu PAN mengundi untuk hudud jika ia dibahaskan di Parlimen. Belum tentu bro??? Baiknya PAN di mata DAP.

      3.Buruknya PAS; di samping berpolitik , PAS berdakwah dan bertarbiyyah. Baiknya PAN; di samping berpolitik, PAN menabur fitnah dan bertakiyyah. Pejam celik, pejam celik, UG telah dijaja 8 tahun. PAN mendakwa nak laksanakan hudud tetapi tunggu menang dulu. Mengikut rekod, Parti Pekerja yang PAN hijack itu tak pernah menang walaupun satu kerusi yang ditandinginya. Hebat PAN bro.

      4. Buruknya PAS; PAS mengangkat para ulama sebagai pemimpin dan pengawalnya. PAS ada Majlis Syura Ulama yang sentiasa memastikan PAS tidak terkeluar daripada landasannya. Baiknya PAN; PAN buat ulama macam terompah kayu. Ustaz Ahmad Awang digunapakai untuk melawan TGHH. Apabila pilih Presiden, sepatutnya angkatlah ulama itu jadi Presiden. Ustaz Ahmad Awang dipimpin ke mana-mana ceramah PAN; bukan memimpin.

      5. Buruknya PAS; PAS diiktiraf oleh gerakan Islam sedunia dan Presidennya dipercayai untuk dilantik sebagai Naib Ketua Kesatuan Ulama Sedunia. Ini bermakna PAS bergerak selaras dengan kehendak Islam. Baiknya PAN, siapa mengiktiraf PAN sebagai gerakan Islam sekurang-kurangnya peringkat Asia Tenggara? Siapa di kalangan ulama PAN yang diiktiraf oleh Kesatuan Ulama sekurang-kurangnya di peringkat Asia Tenggara?

      Sekarang lu fikir bro sebelum lu guna istilah ‘hijrah’ untuk mengaburi mata orang. Jangan amalkan bertakiyyah. Gua bimbang PAN terpalit syiah. KALAU BEGITU MAKSUD HIJRAH BAGIMU BRO, PAN HANYALAH SEBUAH PARTI PEKERJA YANG MENYESATKAN ORANG RAMAI.

      "

      Delete
    2. Janji Dengan Allah pun dia khianat, Ini pula dengan PAS



      Khalid Samad berkata dia merasa aneh bahawa PAS tidak melihat keperluan untuk parti-parti yang membentuk kerajaan negeri untuk mempunyai perjanjian antara mereka tentang apa yang mereka persetujui bersama.

      Katanya lagi, mereka yang bersama kerajaan negeri Selangor akan memahami keperluan untuk perjanjian seperti yang dicadangkan oleh AMANAH dan menjelaskan kepada mereka yang jahil.


      Keengganan PAS untuk bekerjasama dengan AMANAH dan DAP membayangkan bahawa parti itu mengutamakan agenda politik daripada menjadi kerajaan yang cekap dan berkhidmat dengan berkesan untuk rakyat, katanya.

      Parti AMANAH adalah daripada mereka yang mengkhianati perjuangan Islam. Yang mengkhianati sumpah setia dan janji dengan Allah s.w.t. Mereka mempermainkan sumpah baiah dengan kifarah memberi makan 10 orang fakir miskin.

      Adakah orang seperti ini boleh dipengang janjinya??

      Entah-entah selepas berjanji dia ingkar kemudian diberikan makan kepada 10 orang fakir miskin BERANI KAMBING.

      Pilihan raya nanti rakyat Selangor akan di kencing oleh puak-puak AMANAH ini. Selepas dijanjikan sesuatu kemudian rakyat diajak makan BERANI KAMBING. Bila rakyat tanya mana projek pembinaan untuk rakyat, mereka akan jawab kami dan batal janji tersebut. Yang kamu makan BERANI KAMBING tu adalah pembatalan janjilah!!

      Tindakan Tuan Ibrahim Tuan Man menolak dan menjawab tiada keperluan PAS untuk menerima cadangan AMANAH adalah sangat tepat.

      PENGKHIANAT tidak sekali-kali diberi muka atas apa yang telah dikhianati. Apatah lagi mereka adalah pengkhinat perjuangan Islam yang telah melanggar sumpah setia kepada Allah s.w.t.

      Mereka yang menyokong dan bersama dengan pengkhianat juga sudah pasti akan mendapat saham yang sama dan bertanggungjawab dengan Allah atas apa yang disokong.

      Mereka ini tidak boleh dibawa berunding dan bicara. Mereka lebih jahat daripada musuh kerana mereka adalah gunting dalam lipatan, duri dalam daging yang akan merobek PAS daripada sekecil-kecilnya sehingga sebesar-besarnya.


      Nordin Bin Ali
      nordinbinali@gmail.com
      http://nordinali.blogspot.com/

      Delete
    3. http://investmentwatchblog.com/tpp-trans-pacific-partnership-full-document-and-search-tool/

      tpp full document...dap x bangkang tpp ni

      Delete
    4. Salaam Din.......lama tak nampak hang.

      Bila keluar wad sakit mental??

      Panggil saya 019-2325683

      Delete
  2. Mat sabu dapat arahan tentang hudud dibentang oleh adi di parlimen nnti....nnpk terdesak...cemas DAP dan PKR...aljuboori nk rawat bahu kat oversea..puiiiii...lgimluat rkyat tk gelagat aljuboori dan baka baka haramjadah nihh...nnpk gaya cucu cicit aljuboori tanggng derita dan dihina gara gara penipuan dan pembohonganyg dicipta keluarga aljboori.....sudah sudah la tuuu....cukup2 la jadi penipu .....retorik aljuboor 1 anwar rebah 1000 anwar akan mara kehadpan....itu dolu dolu punya auta aljuboori ...skang dah lain dah...jangan bicara pasal
    perjuangan klu takut jamban cangkung....kikikiki...

    ReplyDelete
  3. Terdedah lagi keburukan sifat pemimpin Pas yang tidak boleh ditegur.

    Hari ini Husam diarahkan keluar Pas dan diarah masuk Parti Amanah.

    Apa hal ni?

    Husam hanya minta presiden jawab YA atau TIDAK kepada soalannya. Itu pun menimbulkan kemurkaan kepada juak-juak Presiden.

    Memang kerja juak pencacai ni melindungi apa jua kesalahan Presiden.

    Sebijik serupa Umno. Tegur presiden, pecat.

    Oleh sebab bau pun dah sama hancing, baiklah cepat-cepat berUG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa kali Husam menyebut ini kali pertama?

      Saya meneliti dan mendengar ucapan Husam Musa yang cuba diviralkan oleg geng AMANAH dalam media sosial kononnya Presiden PAS nak buat UG dengan UMNO Selangor.

      Yang UG tu saya akan menulis kemudian. Saya nak tumpu pada tawaran Anwar Ibrahim untuk lantik Husam Musa sebagai Timbalan Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya.


      Dalam ceramah yang diviralkan Husam ada menyebut, apa yang disebut oleh Saifuddin Nasution itu adalah kali pertama hamba dengar.

      Husam kata ini kali pertama tawaran ini dia mengetahui.

      Husam Musa lupa, semasa ceramah kempen untuk PRU-13 di mana Husam bertanding di Putrajaya atas arahan Tuan guru Nik Abdul Aziz (saya membaca TGNA cuba untuk skip Husam di Kelantan) Husam Musa juga menyebut bahawa penyataan Anwar Ibrahim nak dia menjadi Timbalan Perdana Menteri bukan Abdul hadi Awang adalah kali pertama.

      Saya nak tanya kepada Husam dan pengikut Husam yang tidak pekak dan tuli semasa mendengar ceramah Husam, mana yang pertama 2013 atau 2015??

      Saya baru faham rupanya kenapa ada hadis tentang sifat-sifat munafik iaitu apabila mereka bercakap mereka bohong/dusta.


      Makin kita teliti, makin terserlahlah pembohongan Husam Musa. Tak percaya kata saya, pergilah ke blog tulisan Sayuti Omar (MSO) orang kuat Husam, kawan baik dia pula tu. Apa MSO dalam tulisannya pasal Husam? Ada 13 siri tulisan berkenaan yang melondeh sifat sebenar Husam Musa yang kebanyakkan orang tak tahu.

      Saya tak suruh pembaca membaca tulisan Kickdefella (Syed Azidi ahli UMNO yang Husam buat orang kanannya sehingga fail post mortem kekalahan PAS Kelantan ada di tangan Syed Azidi).

      Kalau baca tulisan Kicdeffela bukan terlondeh lagi, telanjang bulat Husam Musa dibuat oleh Syed Azidi.

      Tapi tak ramai yang nak berfikir pasal perkara ini, sebab kita selalu tertipu dengan lemah lembut percakapan manusia.


      Nordin Bin Ali
      nordinbinali@gmail.com
      http://nordinali.blogspot.com/

      Delete
    2. Badan AMANAH Baju PAS

      Pada 19 September 2008, Azizi Hj Abdullah dengan menggunakan nama pena Tukya telah menulis satu artikel yang bertajuk "Badan Sahaja PAS, Baju Keadilan". Blog Haji Azizi masih boleh dilayari sehingga hari ini, sila baca di sini.

      Saya sangat kagum dengan tulisan Haji Azizi memang dia penulis yang baik dan beliau adalah penerima anugerah SEA Write Award dan penerima anugerah MASTERA 2007.

      Beliau juga antara yang boleh menulis mengkritik Tuan Guru Nik Abdul Aziz (TGNA). Kalau orang lain 'nahaslah' kena bambo oleh blogger pro pakatan.

      Saya sendiri pernah menulis TGNA tak pernah mengadakan mesyuarat Majlis Syura Ulama, teruk juga saya kena bambo walaupun apa yang saya tulis adalah benar dan mendapat maklumat yang cukup sahih.

      Haji Azizi menulis;
      Memang muakpun melihat ramai ahli-ahli Pas, terutama kalangan anak-anak muda, apabila berbadan Pas tetapi berbaju Keadilan. Sesekali semacam hendak menyindir betapa aqidah kepartian mereka sangat senang digoncang hinggut oleh pengaruh apa yang dianggap ‘reformasi’. Bagaimanapun maksud sedemikian tidak jadi apabila berpegang kepada seruan pemimpin tentang perlunya menafikan 2/3 BN. Pembangkang perlu disokong.

      Haji Azizi menulis badan PAS tapi baju bukan PAS. Saya lebih suka badan bukan PAS tetapi baju masih mengguna pakai baju PAS.

      Ramai di Kelatan yang bersikap seperti Husam Musa berbadan AMANAH tetapi berbaju PAS. Dalam istilah pantai timur mereka "celup celap" tidak lain tidak bukan kerana mereka telah bersumpah untuk tidak mengkhianati perjuangan Islan yang di bawa oleh PAS.

      Saya telah menulis artikel "Hebat Tok Guru Nik Aziz Macam Tau-Tau Ada Orang Nak Lompat Parti!" (rujuk di sini). Kenapa tidak, dulu beliau tak setuju dengan takliq kemudian beliau minta tambah takliq sedangkan negeri lain semuanya telah disarankan tidak melaksakanannya.

      Walaupun ada yang kata sumpah itu tak terpakai setelah merujuk dengan Yusof Qardawi tapi masih ada di Kelantan yang tak berani disebab sumpah berkenaan. Malah ada yang menyebut kesihatan Husam pun ada kaiatan dengan sumpahnya. Saya tak setuju tapi mungkin ada benarnya, Walahualam.

      Saya hairan mereka ini ingat khianat perjuangan bila keluar PAS sahaja ke? Khianat perjuangan kalau kita masih PAS tapi bercakap bertentangan dengan dasar PAS. Membuat kritikan terbuka dan menyerang kepimpinan PAS tanpa sebarang sebab, menabur persepsi buruk dan fitnah.

      Kalau begini perangai maka sampai mati pun orang akan ingat bahawa kita pengkhianat kepada PAS.

      Ada ramai juga spesis seperti ini BERBADAN AMANAH, BERBAJU PAS di luar Kelantan.


      Nordin Bin Ali
      nordinbinali@gmail.com
      http://nordinali.blogspot.com/

      Delete
    3. Salaam Din.......lama tak nampak hang.

      Bila keluar wad sakit mental??

      Panggil saya 019-2325683

      Delete
  4. Macai2 umporno bagai babi menyalak bukit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KHALID MEROYAN "PINANGANNYA" DITOLAK!!!

      Huh!!! Mudah sangat 'touching' Si Khalid Samad ni rupanya. Mudah sangat dia nak membalas dendam bila cadangan yang dibuat sebelum ini telah ditolak mentah - mentah oleh pucuk pimpinan PAS.

      Semalam, Si Khalid Samad tu kata, bagi menyelesaikan kemelut yang masih lagi melanda Pakatan di Selangor, maka satu perjanjian perlu diwujudkan diantara PAS dengan Pakatan Harapan.

      Perjanjian itu kata Khalid adalah bagi mengelakkan pertembungan 3 penjuru diantara Pakatan Harapan dan PAS bagi menentang Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
      "Pendekatan sebegini tidak menjejas kedudukan sama ada Pakatan Harapan Selangor atau Pas Selangor. Melalui perjanjian kerjasama ini kedudukan kedua-dua entiti diiktiraf dan hubungannya menjadi rasmi. Melalui tindakan ini hubungan antara Pas adalah dengan Pakatan Harapan dan bukan hanya dengan PKR,” katanya.
      Namun malangnya, cadangan yang dikemukakan oleh Si Khalid Samad tu telah ditolak mentah - mentah oleh Timbalan Presiden PAS dan seterusnya memalukan Pengkhianat parti itu secara terbuka.

      Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, PAS tetap menyatakan pendirian mereka bahawa Tidak Akan Wujud sebarang kerjasama Politik diantara mereka dengan puak - puak DAPigs.

      Malah, PAS juga katanya tetap Tidak Akan Bersetuju untuk menjalinkan sebarang bentuk kerjasama Politik atau menerima perjanjian dengan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara tu.
      "Kita (Pas) tiada hubungan dengan DAP, parti itu pun tahu kita putus hubungan dan tidak mungkin akan bersama pakatan harapan untuk bergabung semula.
      "Dan keduanya kita tidak menerima parti Amanah, jadi saya fikir dia (Khalid) tidak berada pada realiti politik yang sebenar, realiti sebenarnya DAP tidak akan bersama Pas dan Pas tidak akan bersama DAP, jadi saya fikir cadangan itu mungkin tidak akan berlaku," katanya.
      Mungkin dek kerana pendirian tegas yang ditonjolkan oleh kepimpinan PAS itu membuatkan Si Khalid Samad ni berikrar untuk melondehkan Hadi Awang secara terbuka. (Baca Sini)

      Secara kesimpulannya, cadangan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu telah diludah oleh puak - puak PAS. Jadi, tak payah la Si Khalid Samad tu nak jadi orang yang 'Hidungnya tak mancung, Pipi pulak yang tersorong - sorong'. Penyudahnya, diri sendiri jugak yang hilang kemaluan!!!

      Delete
    2. Salaam Din.......lama tak nampak hang.

      Bila keluar wad sakit mental??

      Panggil saya 019-2325683

      Delete
  5. marah betul barua dapig ni nampak.LGE tak bagi tulang lagi pagi ni kok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua DAP i.e. Macai PAN Imayam mengamuk sebab tak dapat tulang. Yang diberi adalah besi. Patah habis gigi macai PAN Imayam

      Delete
  6. 12:28 kau kenal Din masa kau sama-sama dgn dia dlm wad sakit mental ke?

    Cuma bezanya din dlm wad biasa, kau dlm wad pesakit gila babi. Kau dapat keluar awal pun sbb dijamin oleh guan eng.

    ReplyDelete
  7. Khinzir pun takut nak jadi penasihat sang singa takut kena ngap terus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik jd mcm kau ikut bontot Dap drp jd penasihat kerajaan. Tak dpt jilat taik, dpt hidu kentut pun ok lah, kan?

      Delete
  8. Kah kah kah ......... betul tu anon 14.42 tapi kalau dapat taik imam syiah lg power krn dapat menyucikan dosa serta dapat meninggikan darjat ke tahap baboon gila ! sebijik mcm Sun Wu Kong ( kera gila)yg perasan berada dlm tahap terhebat dan teragung dlm epic journey to the west !

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...