KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 3 August 2015

KOLEKSI GAMBAR TIMBALAN KETUA MENTERI I PULAU PINANG BERZUMBA KINI HEBOH DIPERKATAKAN DI MEDIA SOSIAL.


Omak Kau tidak akan mengulas dan mengupas sekadar nak bertanya ... betul ke Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang ini bekas Yang Di Pertua IKRAM Pulau Pinang???? .... bukankah IKRAM salah satu NGO yang menyokong padu lagi jitu dan abadi Gerakan Harapan Baru ????? ... apakah IKRAM tidak berhajat nak mengeluarkan kenyataan tentang aktiviti yang dirasmikan oleh Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang ini????

50 comments:

  1. Thanks OmakKau

    Maka terserlah lah mana yang benar mana yg bathil. Walaupun saya Keadilan tapi hati saya sudah berpaut dgn keadilan 1998 Dan perjuangan PAS

    Casey Kasem
    Sementa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni akaun kakitangan awam ratus ribu, juta sekalipun kalau kena tahan cakap je orang derma..

      Delete
    2. ini blogger hati perut busuk macam bangkai.

      Delete
    3. OMakKau tak dapat batang Khalid jadi dia jadi macam gini wakakakakak

      Delete
    4. Omak kau pun patutnya kena berzumba cam ni
      keluarkan peluh dengan lemak kat badan tu
      kalu tak nanti perut boroi
      kalu perut boroi tak ada laki nak
      kalu laki tak nak, kang cap mohor tiga segi tu terbior aje...
      kan pembaziran namanya tu...

      sekian terima kasih

      Delete
    5. Geng Hadi Barua tak dijemput ke ?

      Delete
  2. Huh! Hebat tak Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya.

    Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya? Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran?

    Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu?

    Apabila ditanya soal modal untuk siri pilihanraya kecil; Mursyidul Am Sebenar GHB (Sungai Buloh) yakinkan supaya mereka jangan risau. Kalau setakat 11 kawasan Parlimen; 17 DUN; rasanya modal yang ada sudah cukup.

    Modal ini akan turut dibantu oleh satu arahan khas kepada Azmin dari Sungai Buloh. Bajet tertentu Kerajaan Negeri Selangor akan digunapakai.

    GHB akan mempunyai modal yang cukup, apabila kemampuan kewangan DAP dan PKR membantu parti baru tersebut. Buat masa sekarang, invois bulanan Abang Mat Sabu sahaja sekitar RM20 ribu sebulan. Belum masuk buat open house dan turun ke negeri-negeri. Ini semua rezeki bulan Syawal.
    Nah! Sekarang kita tengok la sama ada Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup atau tidak untuk menuruti segala titah perintah yang dibuat oleh Si KIng Nepotism Matang Mareiii

    Demi roket bukit bendera Lim Mat Sabu, Lim Hatta, Lim Mujahid, Lim Hanipa dan Lim Koled gadai kebenaran yg hakiki

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff ada pil kudo lagi takk? Aku nak order lahh.. ko tanya tok guru ko hadi walaun tuh dia ada stock lagi tak ?

      Delete
    2. Pegi mampos laa dgn PAS, dah jadi ajaran sesat dahhhh. Hehehehehe kelakar betul aku nengok ulamak cap ayam dalam PAS sekarang nih.

      Delete
    3. 8.1.1 Semua sumbangan yang diterima hendaklah dikeluarkan resit rasmi
      mencatatkan dengan jelasnya:-
      8.1.1.1 Nama institusi/organisasi/tabung;
      8.1.1.2 Nombor siri resit rasmi;
      8.1.1.3 Rujukan kelulusan ini iaitu nombor rujukan fail;
      8.1.1.4 Tempoh kuatkuasa kelulusan;
      8.1.1.5 Nombor rujukan Warta Kerajaan.
      8.1.2 Satu penyata kewangan yang telah diaudit oleh juruaudit awam
      yang bertauliah hendaklah dihantar dalam masa 6 bulan selepas
      akaun ditutup ke alamat seperti di perenggan 7 setiap tahun. Penyata
      kewangan yang disatukan hendaklah dikemukakan oleh organisasi
      yang mempunyai cawangan/badan di bawah naungannya. Penyata
      yang disatukan tersebut hendaklah mengandungi semua pendapatan
      yang diterima termasuk derma dan perbelanjaan yang dibuat oleh
      badan induk dan cawangan-cawangannya.
      8.1.3 Apa-apa pindaan kepada Perlembagaan/Kaedah-Kaedah/
      Undang-Undang Kecil tidak boleh berkuatkuasa sehingga mendapat
      kelulusan bertulis terlebih dahulu daripada Ketua Pengarah Hasil
      Dalam Negeri, Malaysia.
      11
      8.2 Keperluan Khas
      8.2.1 Institusi/Organisasi
      Sekurang-kurangnya 50% (atau peratus yang dipersetujui oleh Ketua
      Pengarah Hasil Dalam Negeri) daripada pendapatan dan derma yang
      diperolehi mestilah dibelanjakan setiap tahun untuk menjalankan
      objektif-objektif institusi/organisasi tersebut. Jika syarat ini gagal
      dipatuhi Lembaga Hasil Dalam Negeri akan mengambil tindakan
      untuk menarikbalik kelulusan.

      Delete
    4. La,hidup lagi kau jeff.aku agak kau dah mampus,takpalah ,kalau hidup tu janagn lupa ambil pil kuda biar otak tu makin gila

      Delete
    5. A poo a la benggap semua ni citer pasal zumba yg merapu jauh jauh buat pe... tak sekolah ke yg komen ni..... pegi sekolah ngan Noh Omar...

      Delete
    6. A poo a la benggap semua ni citer pasal zumba yg merapu jauh jauh buat pe... tak sekolah ke yg komen ni..... pegi sekolah ngan Noh Omar...

      Delete
    7. Jeff Ulu Babi ni macai umno. Sekejap bantai Anuar...Sekejap bantai PAS..kini bantai Mat Sabu. Memang dasar babi...asyik menyondol je...

      Delete
  3. Alahai!!! Takkan la setakat itu je yang mampu dilakukan oleh Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Setakat tunduk dan patuh pada DAPigs, King Nepotisme Matang Marei sudah lama bikin.

    Sejak wujudnya Pakatan Rakyat tu sebelum ini, bukan ke Anuar Beraheem laki bini seringkali dilihat menjadi Pak Angguk Saja kepada puak - puak Roket tu sehingga tahap dasar perjuangan reformasipun sendiri pun sanggup diabaikan. Dan ini membawa pemecatan TSKI sebab de facto terkena penyakit nepotism

    Jadi, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu ni mesti kena buat lebih dari itu. Mungkin sampai tahap Cium Bontot atau pun Jilat Tapak Kaki atau kulum roket penang tperlu lakukan.

    Lagi pun, dah berapa banyak duit dan dana kewangan Gang Bukit Bendera salurkan kepada diorang. Maka tak heran la kalau Geng Haprak Baru tu sanggup buat apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Setakat, tunduk dan patuh je, dah biasa sangat!!!

    Yummm Yummmm GHB kulum roket penang. Jgn kulum roket ada rambut cukuplah. Wauuuu GHB macam bohsia politik kamu ni yeaaa

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi jilat telo najib apa citer? Aku gerenti Najib nanti kasi Hadi jadi Menteri Hal Ehwal Jamban Masjid. Pastikan jamban kat masjid beroperasi secara optimum .

      Delete
    2. Geng Hadi Barua tengah sibuk beri ceramah tentang kegunaan Siku dan Lutut.

      Delete
  4. RM 2.6 Billion dalam akaun Najib sumbangan derma, bukan duit 1MDB kata SPRM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari topic. GHB bahlul

      Delete
    2. Jilake haramjadah betul 22;57, aku orang PAS la wei.

      Delete
  5. apa masalahnya berzumba?

    ReplyDelete
    Replies
    1. senam robik 1Malaysia
      Apa masalahnya?
      Umno pun selalu buat.
      Sbb apa tuang presdeng ngantuk aje?
      pi la buat senam robik.
      senam robik pakai serban pun bole la woi

      Delete
  6. Apa beza beliau dengan KJ.???? macam sama jer?? macam sebijik jer?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari topic ni. GHB Bahlul

      Delete
    2. aku nak tanya dgn puak GHB = geng hadi bangang. kalau boleh biar tuang guru atau aaron dean atau ketua diwan ularmak yg jwb. ttg rm 2600 juta yg msk akaun najib, ari tu tuang guru kata perlu 4 saksi baru boleh percaya. aaron dean pula kata x logik, x logik. nah ari ni sprm sahkan duit tu mmg benar. x kira la derma ke, sedekah ke atau duit loteri ke. sekarang ape cite? sonyap aje. pencacai tegar mcm omak kau, jeff babi stau tulang babipun boleh jwb kalau berminat. aku nak jg dgr komen drp din sikulutut, nik abodoh, moktar snake atau bos geng taliban. nadib baik ada TITM yg cerdik sikit. yg lain btl Geng Hadi Bangang.

      Delete
    3. Pergi lah tanya tuan guru harun din.. bersemuka lah dgn beliau... harun din boleh didekati bila2 semasa kuliah.. tanyalah soalan semasa kuliah beliau... InShaALLAH tuan guru sentiasa berada diseluruh pelusuk malaysia... kita lelaki... cuma bezanya kita... Ada telur atau tidak..

      Delete
    4. Tanya ahli zikri lah mangkuk org yg benar terlibat dalam kes 1MDB....

      geng ulamak cakap ikut hukum jer atas kapasiti diaorg dalam hal agama... bab prosedur atau jawatankuasa bertindak tak kira SPRM ker polis ker SB ker lantak dier la nak declare/ckp duit akaun peribadi tuh derma ker duit jariah ker derma infaq billionare petrosaudi ker apa ker pastu tanya PAC lak camner.....

      Nak kuaq hukum bukan atas predictation kalau ada pun ia bersifat general bukan individu tertentu ....Kalu isu khusus dalam 1mdb ngan duit akaun PM tuh kena buat penyiasatan dulu la sbl kuaq hukum mangkuk hayun ......

      Sila study kes rasulullah siasat komplen sahabat terhadap seorg pemuda ""badan asyik berbau"" ketika diri solat secara berjemaah dengan kes siti Asiyah difitnah teruk oleh org munafiq..... plz make observation b4 make some statement......

      Delete
  7. Zumba, zumba, zum! zum! (Zoom) Jika tidak ikut kata Lim2, talak masyuuuuk.woo !

    Sikalang sume melayu GHB - New Hope mesti patuh, tunduk ! Ala faham ? Evangelista mali...Isilam tolak teipi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. puteri umno selalu buat macam ni maae oiii...
      lagi dasat pon ada
      kat kajang pon selalu buat

      Delete
    2. maae...ada dana masyukkkk tak?
      mana aci makan kenyang sorang2

      Delete
  8. Ha sekarang SPRM dah sahkan ada duit dalam akaun Najib.
    Harap Tuan Presiden dan Murysidul Am segera memberi kenyataan rasmi dgn segera.
    Kalau dulu kita kata tak logik dan tak mungkin, tapi sekarang sudah terbukti dakwaan org ramai adalah benar.
    Kami ahli bawahan ni dan tak tau macamana nak jawab dengan masyarakat sekeliling.
    Dan kami ahli bawahan sering dituduh sebagai menyebelahi mereka yang khianat pada harta rakyat.

    Penyokong PAS Temerloh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuan presden mesti keluar kenyataan cepat
      4 saksi telah ada
      kami menunggu saja signal tuan presden
      yes kata tuan presden, yes la kata kami
      no kata tuan presden, no la kata kami

      walakkkk!! Walakkkk!! Walakkk!!!

      Delete
  9. Yg Penting OK blog paling hit walaupun dibenci ramai ... kalau tak hit takdernye komen berjela2 sampai 50 komen ke atas..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol...
      dana ke derma ke...
      kalu dah untuk pertubuhan ker, NGO ker, Syarikat ker...
      Kena la hantar pergi audit
      RM2.60 pun mesti kasi audit

      Delete
    2. lepas tu laporan odit kena isytihar dlm mesyuarat pertubuhan, NGO atau syarikat.

      Tak bole la dana atau derma tu main campak sana campak sini aje...
      Tak caya cuba tanya Jabatan Audit Negara....

      Delete
    3. orang bagi derma boleh masuk akaun kita sendiri
      itu bukan rasuah sebab diaorang saja2 nak masuk akaun kita
      orang bagi derma kat kita, salah ker kalau masuk akaun kita
      apa la korang ni....

      Delete
    4. DUIT DERMA ATAU DANA DARI MANA2 PIHAK UNTUK PERSATUAN, PERTUBUHAN, NGO, KELAB, DAN LAIN-LAIN SEPATUTNYA DIMASUKKAN DALAM AKAUN AMANAH. AMAUN INI MESTI DIAUDIT PADA SETAHUN SEKALI OLEH AKAUNTAN / SYARIKAT AUDIT YANG BERDAFTAR. LAPORAN AUDIT AKAN DIBERI KEPADA SYARIKAT, PERSATUAN, PERTUBUHAN , KELAB DAN LAIN-LAIN SEBAIK SAHAJA AKAUN SELESAI DIAUDIT BAGI MENUNJUKKAN SAMA ADA SYARIKAT ITU MEMATUHI TATACARA PENGGUNAAN WANG AMANAH TERSEBUT ATAU SEBALIKNYA.

      Delete
  10. Ada tak hartawan nak bagi derma kat aku.

    Aku taknak banyak.

    Dapat dalam 100k pon jadilah untuk modal niaga.

    Kalau ada tolong bagitau macamana.

    ReplyDelete
  11. didlm politik dana yg diterima parti memang tidak diaudit ia bertukar tangan dlm masa yg sangat pantas dari atas hingga kebawah...oleh kerana tidak diaudit banyak berlaku pengkhianatan dlm mengishtiharkan dana yg diperoleh disetiap peringkat...perkara ini berlaku didlm setiap parti politik dimalaysia dan di dunia ..inilah sisi buruk didlm proses demokrasi...dikala kamu sebagai pencela begitu seronok menjatuhkan pelbagai hukum dan mempersendakan dana yg dapat kepada UMNO (melalui presidennya)..mengapa kamu menjadi sebodoh2 manusia tatkala parti gerombolan serigala itu juga menerima "dana" untuk mengharungi PRU ...tiada penyumbang dana yg mahukan sumbangan dana yg diberi supaya diaudit (biasanya curahan dana meningkat tatkala dibubarkan parlimen)...dan identiti individu atau syarikat yg menjadi penyumbang dana ...bukanlah diberi begitu sahaja melainkan pasti akan dituntut pula imbalannya jika berjaya memperoleh kuasa ... andai tidak berjaya berjalanlah hidup seperti biasa..dan tahukah kamu ada syarikat dan individu yg sanggup melabur dengan menyumbang dana kepada semua parti yg bertanding (untuk mendapatkan imbalan yg "pasti" )... tanyakan SUARAM..MK..SR..siapa penyumbang kepada kos operasinya...(pastinya kamu terkejut andai kamu masih punyai akal)...sayang sekali kamu hanyalah si jahil yg sangat menyombong diri . :)

    ReplyDelete
  12. Agaknya undang2 hudud dapat dibentang hari tu, amanat sushi akan berfuckwa walaupon saya dijepung makan sushi, kurang usul periksa bila hari sesuai untuk melancong namun undang2 hudud yang kami berdegar2 hendak laksanakan dapat dibentang jua.

    ReplyDelete
  13. Ala ,Oamak kau ni.dulu waktu kau dengan kalit berzombi takpa pula.

    ReplyDelete
  14. Bila dah berkawan dgn DAP kafirun, sikit demi sikit akan ikut perangai kafirun. GHB tak kesah hal gini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dgn anda...GHB (geng hadi bangang) mmg mangkuk. asal dap kapir babi. asal nuar jjubori. asal mat sabu barua. asal hadi n haron suci meksom. last2 tuang guru akan cakap kite tak payoh bising2 pasal 2.6 billion hak najib terime sbb tu duit orang derme. kite pong kutip derme gok tiap kali ceramah, dengan karong, dgn tin milo...ssame le kite dgn umno...senyap2 doh ahh...ker guane?

      Delete
  15. Jangan terlalu melampau-lampau Omakkau... Allah tak suka dengan orang yg melampau-lampau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg melampau ni? Saya rasa yg melampau bukannya omak kau, tapi yg memberi komen di sini yg melampaui batas.

      Delete
    2. Nak memburukan lawan pun.. biarlah berpada2.. ingat masa depan sendiri.. mana tau, musibah menimpa.. yg diburuk burukan datang menolong... yang dipuja puja cuma memandang...

      Delete
    3. Nak memburukan lawan pun.. biarlah berpada2.. ingat masa depan sendiri.. mana tau, musibah menimpa.. yg diburuk burukan datang menolong... yang dipuja puja cuma memandang...

      Delete
  16. Geng Harapan Baru = New Hope...

    New Hope adelah istilah yg d guna dlm ajaran kristian. Lim go end adelah kristian...tak mustahil nama GHB adelah cetusan idea dpd kalipoh Lim go end...

    Maka lahir la Lim sabu, Lim koled, Lim mujahat...dll...

    kah kah kah kah kah kah kahak ptuihhh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB ialah Geng Hadi Bangang...x ada kena mengena dgn kristian atau hindu...

      Delete
  17. omakkau terbaik...hanya tinggal beberapa lagi blog yang aku baca termasuk blog ini..tksh atas perkongsian berita2 yang menarik, telus dan benar...kipidap.

    ReplyDelete