KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 3 August 2015

TINDAKAN PENGARAH STRATEGI PKR SALAH GUNA GAMBAR BEKAS PEGUAM NEGARA TAHUN 2013 KETIKA KES LAHAD DATU YANG DI IRINGI POLIS SEBAGAI SUATU LAYANAN BURUK DITERIMANYA SELEPAS DI PECAT SEBAGAI PEGUAM NEGARA MEMBUATKAN SKMM MENJALANKAN SIASATAN



Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sedang menyiasat mereka yang telah menyalahgunakan gambar bekas Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail untuk menunjukkan seolah-olah beliau mendapat layanan buruk.

Dalam satu kenyataan hari ini yang disertai dengan rakaman skrin posting Facebook MP Bayan Baru, Sim Tze Tzin ini  yang mempunyai gambar itu, dan juga laporan berita 2013 yang menunjukkan gambar yang sama.

"SKMM mendapati gambar bekas Peguam Negara diiringi anggota polis, telah disalahgunakan yang mana mungkin menimbulkan dan menganggu-gugat demokrasi berparliamen di negara ini.

"Gambar yang telah diterbitkan dalam sebuah akhbar tempatan pada tahun 2013 ketika lawatannya ke Lahad Datu itu, digunakan semula supaya ia kelihatan seperti beliau mendapat layanan buruk," kata SKMM dalam kenyataan tersebut.

Gambar itu menunjukkan Gani yang berpakaian kasual melalui satu pintu sambil diiringi oleh anggota polis.

Sim telah menulis kapsyen pada gambar yang berbunyi, "This ia how the ex-AG is treated. Speechless." (Beginilah bagaimana bekas AG dilayan. Terkedu).

Tidak jelas bila posting Sim itu dibuat, tetapi ia telah dibuang.

30 comments:

  1. mudah2an allah taala buka la pintu2 hati mereka2 yg masih percaya undi kapir akan memakmur dan memuliakan islam di msia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedar la saudara Bala dan DHPP, awak semua orang kapir.

      Undi awak tidak diperlukan oleh orang PAS.

      Tak malu ke awak dengan kenyataan anon 18:43 sana.

      Delete
    2. TERBAIK komen balas anda Anon 20:01 !

      Delete
    3. Apa hal walaun2 ni?
      Pecaya kat kapir ker?
      Bala tu kan kapir....
      mana bole berwalikan bala....

      Delete
    4. alamakkkkk!!!!
      kahak aku kena muka aku balik la....

      Delete
    5. Sekapir2 bala dia ikut dan x halang islam...sebaik2 kapir dap yg hang ikut dan sanjung....dia halang islam hang...lingkup la islam hang...ptuihhh...nak kahak hijau putih tgh...uwekkk

      Delete
  2. bubuh jel bewak yg buat fitnah tu

    ReplyDelete
  3. SKMM - lambat, lembab dan bengap, patut dijadikan motto skmm.

    ReplyDelete
  4. Salam 1rasuah,

    Teringat dulu masa sekolah. Cikgu suka dengan murid murid pandai dan sering naik angin dengan murid murid bodo. Mereka bukan sahaja lembam dan lembab dalam akademik (pencapaian otak), kokurikulum (komunikasi, kepimpinan dan kecergasan) malahan akhlak (suka langgar undang undang, tak dengar cakap guru dan ibubapa dan berperangai buruk seperti merokok, ponteng, berambut panjang). Setelah meningkat dewasa mereka juga ambil degree walaupun bukan dengan cara yang biasa iaitu kepandaian, tetapi melalui cara menurunkan syarat minima ambil degree ada juga melalui cara tidak adil seperti ikut pintu belakang, ikut sekolah tertentu yang grafnya rendah. Tapi jangannn, bila mereka dikritik anda pula yang dikatakan tidak berakhlak atau tidak pandai bergaul, tak pandai berfikir, tiada soft skill dan tak pandai berkomunikasi. Yang terbaru tiada social skills pulak :)

    Hanya mampu tersenyum.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    ReplyDelete
  5. Kepada macai2 pkr dap dan pas
    Ketahuilah bahawa fitnah tu berat hukumannya.
    Orang hendak derma ikhlas 2.6 bilion utk dana umno tapi korang fitnah itu duit 1mdb.

    Kepada penderna dana itu didoakan panjang umur dan murah rezeki. Diharap dapat menderma lagi pada masa akan datang dengan jumlah lebih besar supaya mata macai pkr dap dan pas terbeliak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yo2. mintak depa derma kat omak sikit sbb upah drp umno lbt masyuk. khaldi pun tipu juga ke?

      Delete
    2. Anon 19:38 TERLEBIH MAKAN TAIK !

      Delete
    3. oi bengap
      dana tu bukan duit bapak ko la
      org tu nak derma kat najib la bukan nak derma kat bapak ko
      ikut suka la najib nak buat apa pun

      Delete
  6. GHB - Geng Hurung Bangkai

    ReplyDelete
  7. tatkala dikhabarkan pula pada kejelikan perilaku para pengembalanya ... tiadalah ia mampu membuatkan sijahil yg sombong itu berfikir walau hanya seketika..."tiada celaan...tiada gelar yg sangat aib..hatta tiada juga doa azab (pecah perot) kepada gerombolan serigala itu.. pernah juga salah satu dari serigala itu membawakan bukti bergambar "najib makan malam bersama altantuya"... maka " sahlah" najib membunuh simati...kata sekalian biri2 itu..datang pula khabar "najib mendapat komisen 500juta hasil urusniaga kerajaan membeli kapal selam scorpene".. " tiada keraguan didlm khabar itu" bicara sekalian biri2 yg sama.."1MDB penyelewengan terbesar dlm sejarah" ... terangguk2 si jahil yg sombong membenarkan khabar itu.. "GST merupakan jalan merompak rakyat".. benar kata biri2 jadian... yg terbaru " 2.6 billion masuk ke akaun najib" juga disambut tanpa syak wasangka ... dan kepada golongan yg jahil lagi menyombong diri ini...bawakan kepada mereka khabar mengenai sipemerintah dengan satu syarat "khabar itu wajiblah mengenai keburukkan@kecurangan sipemerintah"... maka kamu akan mendapati mereka akan membuang akalnya terlebih dahulu lalu membenarkan khabar yg dibawa kepadanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa bagi dana turr?
      Baik hati betol la org asia timur turrrr
      Siapa bagi dana turr?
      Aku nak mintak dana sikit buat misjid kat kampong aku.
      Kalau ada lebih aku nak buat rumah mangsa banjir kat kelantan tengganu.

      Delete
    2. biri2 jadian?
      kelentit mak ko la

      Delete
  8. 1. Saya masih ingat ketika mula-mula bertemu Tok Guru Nik Aziz, beliau berkata kepada saya, “Bala, kalau kamu mahu harta dan kekayaan, pergilah kepada MIC. Tapi kalau mahu bersama kebenaran, marilah kepada kami.” Maka saya memilih kekal bersama PAS ke hari ini kerana PAS memperjuangkan Islam dan berada di pihak yang benar.
    2. Berada di dalam PAS, saya telah banyak belajar tentang Islam. Saya boleh datang ke masjid. Kalau saya dalam MIC, pastinya Umno tak akan ajak saya ke masjid dan saya tidak akan faham kebaikan Islam. Tapi apabila saya bersama PAS, saya diajak ke masjid, saya belajar dengan para ulamak dan saya dapak mengenali Islam dan hukum Islam dengan lebih baik.
    3. Saya belajar Islam dari pimpinan PAS. Saya belajar syahadah. Bahkan saya sudah bermimpi bertemu dengan Nabi Muhammad (SAW). Bukan sekali. Sudah berkali-kali. Dan Dato’ Tuan beritahu kepada saya, ya benar awak bertemu Nabi Muhammad kerana nabi Muhammad tidak mengira bangsa.
    4. Di dalam PAS lah saya belajar mengenali hukum Hudud dan saya dapati ia adalah hukum yang benar. Sepatutnya apabila Lim Guan Eng memfitnah Presiden PAS dan hukum Hudud, semua pimpinan PAS hendaklah perjelaskan kepada Cina itu hal yang sebenar dan terangkan kepada dia kebaikan hukum Hudud. Malangnya ada yang mempertahankan Guan Eng dan menghentam Presiden PAS. Saya memilih untuk menyokong Hudud kerana inilah ajaran yang betul sedangkan dia (Guan Eng) tidak betul.
    5. Lapan tahun lalu ketika mula menyertai PAS, ketua kami yang banyak memberikan bimbingan dan tunjuk ajar ialah saudara Dr Mujahid. Apabila Pak Lah perkenalkan Islam Hadhari, Mujahid dengan tegas berkata, Islam hanya satu sahaja tiada yang lain. Islam Hadhari bukan dari Islam. Islam adalah Islam. Tapi malangnya hari ini saya lihat Dr Mujahid membawa Islam baru yang diberi nama Islam Progresif.
    6. Tokoh yang bertanggungjawab memperkenalkan PAS kepada saya ialah Dr Hamzah. Saya terhutang budi dengannya hinggakan saya sebut namanya dalam ucapan saya di Muktamar Pusat lalu sebagai ucapan terima kasih saya kepadanya yang telah membawa saya ke dalam PAS. Tetapi hari ini Dr Hamzah sudah jadi orang No 1 dalam Harapan Baru. Bahkan dia menelefon saya untuk mengajak saya keluar dari PAS dan menyertai Harapan Baru. Saya jawab, doktor yang perkenalkan PAS kepada saya hingga akhirnya saya temui kebenaran. Bila saya sudah berada di jalan yang benar ini, tiba-tiba doktor mahu ajak saya ke jalan yang sesat? Saya tiada sebarang kepentinganpun dalam PAS. Doktor sudah 3 kali diberi penghormatan oleh PAS untuk bertanding dalam pilihanraya. Saya tidak pernahpun bertanding. Dan saya tidak pernahpun minta dengan PAS untuk bertanding. Bahkan saya tidak ada masalahpun jika tidak dipilih menjadi calun. Cukuplah bagi saya berada di atas jalan yang benar bersama dengan para ulamak.
    7. Adakah mereka yang tidak faham ini perlu mengikuti kuliah dari saya untuk faham perjuangan Islam? Eloknya buat kuliah subuh la...

    Kah kah kah malulah macai Pkr dan balaci Dap khususnya greenboc , tulang besi dan alhusyeen ............ Bala seorang bukan Islam lebih memahami perjuangan Islam serta istiqamah dgn perjuangan dan lebih memahami serta menghayati pesanan TGNA ..................... malulah wei GHB yg jadi barua DAP !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ana nak jawatan pedana menteri
      pak loh kata tak bole la sbb analah pedana menteri
      ana dah janji nak bagi najik

      hok aloh....tepok dahi

      Delete
    2. Bila lks jd tpm barula islam akan mulia...takbeer

      Delete
  9. Omakkau tak nak post ke kesah ada orang murah hati derma dua ringgit enam kupang....eh..silap kosong......2,600,000,000.00

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gaji 50,000 sebulan, kerja sejak zaman sebelum firaun pun tak boleh dapat banyak tu...

      Delete
    2. jadi presiden amerika 200 taun pun tak dapat banyak tu

      Delete
    3. elehhhhh.....baru masuk 2.6 juta pon dah bising satu dunia. TSKI lagi hebat. Dia bole simpan lebih 3 bilion untuk kebajikan rakyat selangor laa

      Delete
    4. 2.6 juta opah kamu...billion tu ribu juta

      Delete
  10. Bila org2 bangang berpolitik...terutama org bangang dpd pkr & dap.

    O.K tak bangang, sbb boleh beza baik buruk.

    Elok d kena hukuman berat kpd zi zin ni...biar jd pengajaran kpd politikus2 bangang.

    Seklipun musuh. x perlu buat fitnah...jgn2 sama kiblat dgn GHB...

    Kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah...
      orang nak bagi 2 bilion lebih. free pulak tu
      ambik aje la. Kan dana...


      hok aloh..tak ambik bodo la

      Delete