KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 2 August 2015

TEGUR LEMBAGA PENAPISAN FILEM (LPF) JANGAN BERFIKIRAN SEMPIT ... USTAZ KAZIM ELIAS BELASAH AZALINA OTHMAN




Assalamualaikum...lama sungguh saya mendiamkan diri didlm arena FB ni, rasa aman bila tak muat status atau berkongsi info.. Tp rasanya lagi tidak aman bila terbaca laporan ada org yg mengatakan kalau setakat berpegang2 atau adegan2 tertentu antara bukan mahram dlm drama n filem tak payahlah diperbesarkan..disuruhnya pulak berfikiran terbuka jgn disempitkan.. Astaghfirullah.. Sepatutnya usaha utk menambah baik dan patuh pd perintah Allah wajib disokong, utk Akak yg bercakap demikian, bawak2 lah insaf, hidup didunia x lama, kuasa menteri pun apa sangat.. Kita ni makhluk Allah, hamba Allah.. Klu kita x mampu jd baik tp janganlah halang orang lain nak jd baik.. Yg haram tetap haram walau sekadar lakonan...

Sebelum ini heboh pasal Azalina Othman menyerang Lembaga Penapisan Filem (LPF) jangan berfikiran sempit:-


KUALA LUMPUR - Lembaga Penapisan Filem (LPF) ditegur agar tidak berfikiran sempit dan mengkaji semula garis panduan penapisan bagi penerbitan drama atau filem, demikian kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said.

Menurut Azalina, isu adegan pasangan bercinta berpegangan tangan, berpelukan tidak perlu diperbesarkan kerana ia hanya sekadar lakonan yang tidak mengundang ke arah maksiat terhadap penonton.

"Isu ini dah jadi agak merepek kerana sesebuah drama atau filem merupakan industri kreatif dan apa yang dipaparkan di kaca televisyen hanyalah lakonan.

"Kalau nak cakap babak-babak itu boleh mengundang perlakuan tidak senonoh, rasanya tidak perlu medium televisyen kerana di internet, hanya di hujung jari saja sudah boleh mempengaruhi masyarakat.

"Kita tidak boleh berfikiran sempit. Kalau semua tak boleh, takkan nak bercakap dengan bantal?" katanya yang mengulas garis panduan penerbitan drama dan filem yang dikeluarkan oleh LPF baru-baru ini

94 comments:

  1. Ni akibatnya lantik orang kurang reti agama jadi pemimpin@menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dapat jadi menteri mula la nak mengutuk yg dipilih sebagai menteri. Ini memang perangai ustaj kazim dari dulu. Suka masuk ambil tangguk di air keroh. kalau duit 1mdb masuk akaun kena songlap cilok....ada dia cakap?? ni dia cakap pilih orang. orang kecik2 berani dia tegur la. orang macam najib dia akan godok dan ampu yes men

      Delete
    2. BANYAKNYA DUIT NAJIB DAN ROSMAH BELANJA RUMAH TERBUKA KAT PEKAN DAN MELAKA...... BANYAK BETOL DUIT DIA BELANJA ORANG UMNO MAKAN HARI RAYA...TAK APA LA DIA BANYAKKKK DUIT

      Delete
    3. Khas buat isteri isteri tersayang..
      Wahai muslimat muslilmat yang dimuliakan Allah swt,jika kamu sayangkan suamimu,tutup lah aurat dgn sempurna.

      Jangan disebabkan kerana kamu suami, kamu terpaksa menanggung azab siksa di NERAKA kelak.
      Wahai para suami, AURAT isterimu merupakan tanggungjawab kamu,didik dan bimbinglah mereka dgn sempurna.
      INGAT!!!!

      Suami yg takut atau tidak mahu menegur kesilapan dan kesalahan isteri adalah lelaki DAYUS.

      Dan tempat seorang lelaki dayus ada lah di NERAKA jahanam.
      Nauzubillah min zaliq.
      p/s : kalau bab Agama tak ramai yang like & share, kalau bab artis laju je tekan like & share. Tapi rakan2 dalam page ni tak camtu kan? Nauzubillah.
      Jika tiap wanita itu sedar akan dirinya seorang isteri yang tidak mahu suaminya keneraka. Segala perintah Allah juga akan dilaksanakan.

      Begitu juga pada tiap semua suami.

      Begitu juga semua umat islam yg telah disyariatkan segala hukum Allah dan perintah-perintah yg perlu dilaksanakan.

      Tanya diri sendiri utk buat segala perintahNYA atau laranganNYA.

      Kebahagiaan DISANA Bermula Hari ni.

      Delete
  2. Tak sangka dlm umno baru cabinet Najib atatuya ada

    Lgbt sekular dan liberal

    Hidup penkik hidup umno sekular tahniah najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUSAH KITA KALAU PEMIMPIN YG KITA SOKONG PUN LANTIK MENTERI JENIS TAK BELAJAR AGAMA NI... SALAH HEMAT LINGKUP ANAK CUCU KITA IKUT MASUK NERAKA KALAU KITA TAK BERJAGA-JAGA DARI MEREKA MASIH DALAM PERUT.

      MENTERI MACAM NI KE YANG NAK KITA PILIH UTK BIMBING KITA MASUK SYURGA?

      Delete
    2. JANGAN HINA BABI YANG JAUH LEBIH JUJUR DARI NAJIB RAZAK!

      Delete
    3. Salah siapa....salah orang yang mengundi dan memilih dia jadi wakil rakyat......sekarang apa dah jadi......bapa borek anak pulak rintek...kslau tak belajar agama inila jadinya....seolah tak tuhan baginya.....seorang jadi perompak seorang jadi penyangak......kalau kamu nak buat kerja haram buatlah tapi jangan cuba pengaruhi orang lain.....sejak dulu lagi kamu memang suka buat tafsiran salah untuk umat islam yang cintakan agama. . kalau dah tak laku jangan libatkan orang lain.....yang haram jangan cuba nak halalkan.....Najib mungkin salh lantik sebab dia selalu membodek.....itu je

      Delete
  3. Nak lantik siapa lagi.. tinggal tu jer yg muslim belajar tinggi undang2 yg boleh dipercayai najib.. lainlah kalau nik amar masuk bn.. ngkin nik amar boleh jadi menteri.. atau jh hadi masuk bn.. boleh jadi timbalan najib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musibat punya Anon0952.. Jgn cadang amar n hadi jd kabinet najib. Knp fikir sebegitu?.. Kau nak kasi Rosmah derita kepanasan ker?.. Kau tau tak... Laungan azan n bacaan yasin.. APA kesannya... Kasilah nama lain2. Hehehehe

      Delete
  4. 1. mat sabu tak dapat memenagi jawatan Tmbalan Presiden dalam pemilihan
    1. Muhyidin dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri yg disandang

    2. mat sabu bersama-sama orang kalah berkempen menentang parti nya dengan mewar-warkan penubuhan parti baru
    2. Muhyidin tak mau berkempen berperang bersama-sama mereka yg dipecat dari parti nya. malah yidin masih dan berjuang bagi memperkasakan parti nya

    mat sabu tiada adab berorganisasi berbanding yidin

    mat sabu gila kuasa

    mat sabu gulungan kecewa

    mat sabu & gang jadi barua parti lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa..
      asalkah jangan jadi yes men yes men macam org umno
      safie afdal pun tak setuju

      Delete
    2. adalah lebih baik bagi mat sabu dari jadi seperti hadi.cakap merapu seperti bukan ulamak,fitnah pil kuda,guna kuasa veto untuk pru.guna bahasa kalau onyet dengar pun bolih pengsan,tapi kau senang je menuduh mat sabu macam2 ,kau belajar dari hadi,

      Delete
  5. tak habis-habis menteri tomboy@bapok@pondan ni
    menyalak (satu lepas satu), macam anjing.
    nak jadi pembodek najib@rosmah nombor one ke?
    aku, tengok muka dia pun dah meluat@menyampah.
    bagus kazim@ustaz belasah dia kaw kaw.
    bagus juga dia out jadi pengerusi@pemimpin finas.
    kalau tidak disuruhnya semua syarikat filem
    malaysia keluarkan filem prono@sex.

    ReplyDelete
  6. Ko dgn azalina pun sama 2x5 kazim...nak tegur
    puak puak tu jadi baik?
    Silap silap ko pun keteguran nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan banyak sangat makan kuih jala la woiiii

      Delete
  7. Sepatutnya Najib lantik ulamak PAS jadi menteri baru lah sesuai.

    Ulamak PAS tahu yang mana baik dan yang mana buruk.

    Ulamak PAS juga boleh kenal mana yang Islam dan mana yang kapir.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..ulamak pas juga boleh kenal mana yg penjubur dan mana yg tidak menjubur lubang bontot..ulamak pas tidak lgi mahu bersekongkol dengan penjubur tua kaki kelentong..sekali jalan kena, dua kali jalan tahu. Sekian terima kasih.

      Delete
    2. 12:17...
      nak tanya
      ko ni kapir ke?

      Delete
    3. anon 12.17 bukan kafir tapi dia macama nak gila sebab mak dia kena dijuburi oleh orang yang tak kenal ,tapi dia tuduh orang lain.mak dia kena kat jubur kalau kat depan ok juga,tu dia marah sangat tu

      Delete
    4. penyokong pas ni sama je mcm penyokong umno suka seks dan benda2 lucah dan kotor.

      Delete
    5. Yalah, mat sabu, anwar, azmin semua tu tak suka seks. Mereka cuma suka main buah seremban je, mcm budak tak akil baligh.

      Delete
  8. Salam 1rasuah,

    degree pensiswazahan mungkin. Cuba check result spm dia. Takkan terkejut kalau hanya dapat serendah 3A! Ramai sekarang buat macam itu. Apply gomen tak dapat maka beli master jadi lecturer. Akibatnya mahasiswa 2 kali bodo! Tukang ajar tak pandai ajar di sekolah. Lecturer tak pandai ajar di ipt. Bila grad standard engineer poli cabuk. Tolak BN undi PR. Kembalikan keadilan sosial. Agar semua rakyat berfungsi dalam masyarakat ikut kepandaian masing-masing.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am. ) biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangla potong sawit pun ada degree, kau ni masih berkhayal lagi ke. Cuba Check semula ubat yg kau telan pg tadi, mungkin kau tertelan pil pencegah hamil kot....pil tu bini kau yg patut telan, bukannya kau.

      Delete
  9. Dah pi lantik GOLONGAN BIOL jadi MENTERI...itulah akibatnya !
    Sepatutnya Najib lantik Haji Hadi atau Haron Din almaklumlah...FIKRAH DAH SELARI SEKARANG ni !
    Aku tumpang GELAK jer !
    Kah ! Kah ! Kah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. knapa najib tak lantik kazim jadi mentri?
      kazim bole jadi menteri yes men yes men
      kazim berpotensi

      Delete
  10. Wa mahu ucapkan salamat hali laya ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main montot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa
    wa sangat suka sama halapan balu ..........ingat halapan balu aa ............ halapan balua .......balua punya olang aa ! ..... ini macam Dap manyak balua punya olang ..........mcm samat sait , Julhajmi yan tebalu plofesor Ajiz Mali ............Lai lai lai macai sama balaci masuk sama DAP maa ......... itu PKR mana ata nilai ekonomi looooo ........... hanya pandai kasi hantam duit Jakat looooo !

    ReplyDelete
    Replies
    1. isu menteri tak kisah cium2 filem mana?
      merapu ye?
      bodo la ko ni
      bodo bapakkkk ko ikut
      bengap mak ko bawah
      bodo tu penyakit keturunan mak ko ni

      Delete
    2. Inilah hasil sperma terbaik yang bapa 11:14 boleh beri kepada ovum maknya ketika itu.

      Delete
    3. JANGAN HINA BABI YANG JAUH LEBIH JUJUR DARI NAJIB RAZAK!

      Delete
  11. Semuanya kerana bontot sidia .............
    1.Dia hilang maruah
    2.Dia hilang peluang jadi PM
    3.Dia hilang jawatan no 2
    4.Dia hilang arah kononnya perjuang nasib rakyat
    5.Dia jadi mabuk ketum
    6.Dia sanggup balaci Dap utk angguk apa saja
    7.Dia khianati perjuangan Islam
    8.Dia sanggup berkawan dg tali barut kristian dan yahudi
    9.Dia sanggup tolak hudud
    10.Dia kini terpenjara di Villa de Sg Buloh
    ..............kini sisa2 temberang perjuangan beliau diteruskan oleh macai2 dan balacinya merangkap macai2 dan balaci DAP ............rakyat memerhatikan dgn jijik sandiwara kerakusan macai dan balaci tersebut sanggup menyebar pelbagai tohmahan dan fitnah demi menuju ke Putra Jaya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11:19...
      Al-Quran dah terang jangan buat/ sebar fitnah
      tapi ramai yang ikut setan, sebab ketua perangai pun mcm setan
      nak tanya
      ko ni kapir kan? (tanya bukan tuduh)
      tak ikut Quran tu kapir.
      KALAU kapir memang keturunan pun kapir

      Delete
    2. Biarkan dia ,jangna nasihatkan dia.dia rasa dia tenang dengan menuduh orang begitu,dia lupa bagaiman keluarga orang tersebut nerasa terhina dengan tuduhan itu,takpa .allh maha mengetahui ,tak lama lagi dia akan menersa serta keluarga nya juga akan ditimpa kehunaaan yang lebih dahsyat dari apa yang dia buat,tunggulah ,doa ornga zalim ceoat allah balaskan,tungguuuuuuuu akaibatnay,.teruskan fitnah mu.

      Delete
    3. Siapakah org yang dapat dosa drp fitnah:
      1. yg buat fitnah
      2. yang panjangkan fitnah
      3. yg suka dengar dan baca fitnah
      4. yang sediakan tempat utk org buat fitnah
      5. yang sediakan tempat utk org panjangkan fitnah
      6. yang sediakan tempat utk orang suka dengar/ baca fitnah
      7. yang menjadikan fitnah sebagai sistem perniagaan piramid

      fikir-fikirkan...

      Delete
    4. JANGAN HINA BABI YANG JAUH LEBIH JUJUR DARI NAJIB RAZAK!

      Delete
  12. Kesian....
    Ini lah tokoh yg najis mahu, menghalal yg haram. Ambil duit rasuah tak apa. Kau cukup bijak Najib. Haram jadah jadi negara ini kerana kau....

    Tk Ustaz Kazim....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kazim yes men yes men

      Delete
    2. JANGAN HINA BABI YANG JAUH LEBIH JUJUR DARI NAJIB RAZAK!

      Delete
  13. Kesian....
    Ini lah tokoh yg najis mahu, menghalal yg haram. Ambil duit rasuah tak apa. Kau cukup bijak Najib. Haram jadah jadi negara ini kerana kau....

    Tk Ustaz Kazim....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ostat yes men yes men

      Delete
    2. JANGAN HINA BABI YANG JAUH LEBIH JUJUR DARI NAJIB RAZAK!

      Delete
  14. Species menteri macam ni yg umno suka...kalau azalina tak cakap macam tu tak dapat lah dia jd menteri....isteri pm pun suka peluk peluk jantan what....takkan saya cakap pun tak boleh....sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  15. Bodek Najib lebih la Azalina..
    Ni mesti pasal Reza Aziz nk tayang wayang kat Malaysia...
    Hadi Awang? memang layak join kabinet Najib. Gosok jgn tak gosok

    ReplyDelete
    Replies
    1. menteri macam ni najib cukup suka...

      Delete
  16. Bahana ini semua berpunca dari turunnya TSKI sbg MB Selangor. TSKI lah sebaik2 MB yg pernah ada di negara ini yg turut disokong oleh presiden dan ulamak PAS. Betulkan Omak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. menteri tak pakai tudung...
      perintah Allah dia tak ikut
      perintah najib dia ikut

      kita nak ikut perintah sapa?
      perintah Allah ker perintah Menteri tak pakai tudung?
      Aku ikut perintah Allah la
      Ko nak ikut ko punya pasal
      aku tak nak share saham neraka

      Delete
    2. Pakai tudong bila tengok orang mati

      Delete
    3. Betul ,khalit adalah MB yang bersih dia sapu semua,baru2 ni dia membahagi harta ghanima tak banyak pun cuma 2 juta lebih je ,tak ramai yang dapat 7, 8 orang je,Omak kau tak dapat itu dia geram tu.

      Delete
    4. Nasihat aku kpd menteri2 wanita di Gunung Kalahari dan zimbabwe....
      Pakai tudung tu wajib. Pakai tudung bukan masa sembahyang, kawin atau masa tengok orang mati aje.

      Pakaian wanita termasuklah menteri2 yang beragama Islam adalah seperti mana yang dapat kita lihat ketika wanita Islam sedang berihram. Yang potongan lain drp itu bukan pakaian wanita Islam. Itu pakaian wanita bukan Islam...

      Tak percaya tanyalah Ustaz yang tak makan gaji....

      Delete
  17. kat gamber pakai cermata tu jantan ke pompuan?????

    http://susahlah.blogspot.com/2011/03/pengkid-girl-who-can-accept-their.html

    ReplyDelete
  18. artis (pelakon) singapura tak boleh berkarya di malaysia.
    masuk duit berbilion2 dalam akaun peribadi tak salah.
    berpeluk2 dan berdagap2 bukan muhrim dalam
    filem dan drama tv jangan perbesar2kan. lpf jangan gunting.
    biarkan biarkan si luncai terjun dengan labu2nya.
    apa nak jadi azalina ni. makin melampau, nampaknya.
    dia ingat, bila dah ada kuasa menteri, boleh cakap suka hati ke?
    dibandingkan dengan nurulizah, macam langit dengan bumi.
    nanti kena tenyeh dengan mat bangla dan indon baru dia tahu.

    ReplyDelete
  19. Salam....
    GHB proksi DAP....
    Kita perlukan parti melayu baru yang nembawa islam....
    Kena kempen nie...
    #partimelayubaruuntukislam

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan masuk pas
      nanti bini ko kat belakang tu kena talak 3
      masuk umno la
      masuk umno ko bole pasang skandal 3
      bini ko belakang tak tau punya

      Delete
    2. Aku tak ingatlah kerajaan mana entah yang serah Singapura kat Lee Kuan Yew? Nak kata DAP... dia nak tawan Pulau Pinang pun tercungap-cungap.... rasa nama kerajaan tu ada huruf U, ada huruf M, ada huruf M dan ada huruf O.

      Delete
  20. drp ambik betina ini jadi menteri tu, baik lantik chua sooi leak yg dah pencen tu jadi menteri jaga filem....mesti best punya kerana dapat membangun bersama umno

    ReplyDelete
  21. Pengkid jahanam.
    Habis yg elok dan cerdik dibuang.
    Yang macam ini tinggal lagi.

    ReplyDelete
  22. nak tanya bole....
    time peluk2, pegang2, gosok2 kat katil masa belakon tu kan, abang awang dia keras tak?? kalau keras kasi pakcucing

    ReplyDelete
  23. DAYUS SI SUAMI KALAU BENARKAN ISTERI KENA CIUM, KENA PEGANG DAN KENA PELUK WALAUPUN BERLAKON. TAK MASUK SYURGA SI AYAH KALAU REDA DENGAN ANAK YANG BERLAKON DAN SANGGUP DIPELUK, DICIUM DAN DIPEGANG2. DAYUS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khas buat isteri isteri tersayang..
      Wahai muslimat muslilmat yang dimuliakan Allah swt,jika kamu sayangkan suamimu,tutup lah aurat dgn sempurna.

      Jangan disebabkan kerana kamu suami, kamu terpaksa menanggung azab siksa di NERAKA kelak.
      Wahai para suami, AURAT isterimu merupakan tanggungjawab kamu,didik dan bimbinglah mereka dgn sempurna.
      INGAT!!!!

      Suami yg takut atau tidak mahu menegur kesilapan dan kesalahan isteri adalah lelaki DAYUS.

      Dan tempat seorang lelaki dayus ada lah di NERAKA jahanam.
      Nauzubillah min zaliq.
      p/s : kalau bab Agama tak ramai yang like & share, kalau bab artis laju je tekan like & share. Tapi rakan2 dalam page ni tak camtu kan? Nauzubillah.
      Jika tiap wanita itu sedar akan dirinya seorang isteri yang tidak mahu suaminya keneraka. Segala perintah Allah juga akan dilaksanakan.

      Begitu juga pada tiap semua suami.

      Begitu juga semua umat islam yg telah disyariatkan segala hukum Allah dan perintah-perintah yg perlu dilaksanakan.

      Tanya diri sendiri utk buat segala perintahNYA atau laranganNYA.

      Kebahagiaan DISANA Bermula Hari ni.

      Delete
  24. "Jangan berfikiran sempit"....kata menteri.

    Kepala hotak dia!!!
    Kecik tak nak belajar agama!!!
    dah tua nak menyesatkan umat pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak jadi jumut dan kolot jugak silakan. Jgn marah org lain yg nak berfikiran terbuka.

      Delete
    2. Surah AlAn'aam. Ayat 164.

      Katakanlah: patutkah aku mencari Tuhan selain Allah, padahal Dialah Tuhan bagi tiap-tiap sesuatu? Dan tiadalah (kejahatan) yang diusahakan oleh tiap-tiap seorang melainkan orang itulah sahaja yang menanggung dosanya dan seseorang yang boleh memikul tidak akan memikul dosa perbuatan orang lain (bahkan dosa usahanya sahaja); kemudian kepada Tuhan kamulah tempat kamu kembali, lalu Dia menerangkan kepada kamu akan apa yang kamu berselisihan padanya.

      Delete
  25. SATU SAJA NASIHAT SAYA PADA MENTERI BERKENAAN. UNTUK PERKARA YANG DILARANG OLEH AGAMA ISLAM; KALAU TAK DAPAT NAK MENGHALANG, JANGANLAH JADI PIHAK YANG MENGGALAKKAN.

    ReplyDelete
  26. tuhan tak larang berpegang lelaki dan perempuan. Jgn buat hukum sendiri kazeem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh kalu suami dgn isteri, kalu anak dgn bapak, boleh kalu cucu dengan datuk.......

      Delete
    2. Pegang mana2 perempuan pun takpa cuma batal wuduk je. Ajaran islam versi menyeleweng kata bersalam pun tak boleh. Haram.

      Delete
  27. Daripada Abu Hurairah r.a. Beliau berkata, Rasulullah SAW bersabda ”Ada dua golongan yang akan menjadi penghuni Neraka, keduanya belum pernah aku melihat mereka. Pertama, golongan (penguasa) yang mempunyai cambuk bagaikan ekor sapi yang digunakan untuk memukul orang. Kedua, perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, lenggang-lenggok sewaktu berjalan, mengayun-ayunkan bahu. Kepala mereka bagaikan bonggol (belakang unta). Kedua golongan ini tidak akan masuk syurga, malah tidak akan dapat mencium bau harumnya. Sesungguhnya keharuman syurga itu akan terhidu dari jarak perjalanan yang sangat jauh (HR Muslim)

    ReplyDelete
  28. najib babi bila nak ditangkap dan hadapkan mahkamah? Bila?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kna tangkap buat demo dpn sogo tu sebenarnya yg babi. Dah tangkap ponn...penuh trak.mmg sesuai sgt ddk dlm kandang, real je trak polis tu jd kandang babi.

      Delete
    2. Babi yang kau maksudkan tu ada 2 mata, 2 telinga, hidung, mulut, 2 tangan, 2 kakikan? Ada rambutkan?... ada rupa macam BAPA DAN EMAK KAU tak?

      JAGA BAHASA JAGA AKHLAK

      Delete
    3. TOLONG JANGAN HINA BABI DENGAN MENYAMAKAN BABI DENGAN NAJIB RAZAK! BABI LEBIH JUJUR DARI NAJIB RAZAK YANG KAKI PENIPU!

      Delete
    4. umno babi dan haram jadah!

      Delete
    5. najib razak serta umno sembah babi dan makan tahi babi!

      Delete
    6. muka najib razak seiras muka babi sial!

      Delete
  29. Kalo ikut azalina,seks pun perkara kecil xperlu dperbesarkan

    ReplyDelete
  30. Siapa Ust Kazim nak tegur Azalina.

    Kamu ada 4 saksi ke nak tuduh si Azalina tu jahil.

    Tuang Guru Ulamak Sushi belum komen pon lagi.

    Kita tunggu Tuang Guru Ulamak Sushi komen dulu sekarang mungkin ada di Jepung belum balik lagi.

    ReplyDelete
  31. apa daa... polisi malaysia.
    pi tangkap antiebersih@anneOoi tu buat apa?
    dengan wargaemas pun polisi takut ke?
    kpn khalid@bakarbukitaman takda teloq ke?
    kik... kik... kik...

    ReplyDelete
  32. BIAR SEMPIT FIKIRAN, JANGAN SEMPIT LIANG KUBUR.... nak ke berselisih rusuk kanan dengan rusuk kiri? plus gelap gelita dan penuh dengan azab dan siksaan?

    ReplyDelete
  33. Nak tanya lagi sekali azalina ni jantan ke betina? Kalau betina haram menyerupai jantan.

    ReplyDelete
  34. najib razak bertuhankan anjing kurap tepi jalan! umno makan tahi anjing kurap! ptuih!

    ReplyDelete
  35. najib razak makan tahi mao tze dong! ptuih!

    ReplyDelete
  36. di negara kapir lahanat makan babi serta komunis, najib razak sudah pun dihukum mati kerana merompak wang rakyat! di malaysia negara islam yang sembahyang tunggang tunggit 5 kali sehari, mulut berbuih-buih baca doa, dia diagung-agungkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kandang babi dan umno berpisah tiada! sial!

      Delete
  37. NAJIB RAZAK BERTUHANKAN BABI SIAL! UMNO MAKAN TAHI BABI! AHLI UMNO SEMUANYA ANJING PARIA SIAL!

    ReplyDelete
  38. Jangan marahkan najis saja...salahkan makbadak minang kangkang tu sekali...najis da jd bodoh kena puaka minang...nk penuhi tuntutan nafsu serakah makbadak shopping mana nk korek duit oooi....one m dibi tu wayang je...
    pusing sana pusing sini tup tup eeehhh...termasuk dlm akaun sendiri pulak...lebih kurang mcm kes lembu nfc la...

    ReplyDelete
  39. Najis ni anak ajak yg paling bangang dn kaki betina...anak ajak yg cerdik cerdik buat bisness...syarat nk jadi menteri hamno ni tak payah cerdik pun takpe asalkan berjiwa penyamun kaki betina dan bahlol...3 perkara ni ada dah cukup...kalau nk mudah dan cepat lagi bapak dia bekas pm.....kalau bapak dia punya bapak bekas pm pun boleh diterima...sekian harap maklum

    ReplyDelete
  40. Jom nengok filem the lolongan anjing of kabilah tetap ke wall street jurnal yang banyak aksi lembut 18 sxterbitan anak semoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woow...tak sangka anak semoh boleh buat pilem bior la anjing serigala menyalak khabilah tetap ke wall street jurnal.

      Delete
  41. 1. Saya masih ingat ketika mula-mula bertemu Tok Guru Nik Aziz, beliau berkata kepada saya, “Bala, kalau kamu mahu harta dan kekayaan, pergilah kepada MIC. Tapi kalau mahu bersama kebenaran, marilah kepada kami.” Maka saya memilih kekal bersama PAS ke hari ini kerana PAS memperjuangkan Islam dan berada di pihak yang benar.

    2. Berada di dalam PAS, saya telah banyak belajar tentang Islam. Saya boleh datang ke masjid. Kalau saya dalam MIC, pastinya Umno tak akan ajak saya ke masjid dan saya tidak akan faham kebaikan Islam. Tapi apabila saya bersama PAS, saya diajak ke masjid, saya belajar dengan para ulamak dan saya dapak mengenali Islam dan hukum Islam dengan lebih baik.

    3. Saya belajar Islam dari pimpinan PAS. Saya belajar syahadah. Bahkan saya sudah bermimpi bertemu dengan Nabi Muhammad (SAW). Bukan sekali. Sudah berkali-kali. Dan Dato’ Tuan beritahu kepada saya, ya benar awak bertemu Nabi Muhammad kerana nabi Muhammad tidak mengira bangsa.

    4. Di dalam PAS lah saya belajar mengenali hukum Hudud dan saya dapati ia adalah hukum yang benar. Sepatutnya apabila Lim Guan Eng memfitnah Presiden PAS dan hukum Hudud, semua pimpinan PAS hendaklah perjelaskan kepada Cina itu hal yang sebenar dan terangkan kepada dia kebaikan hukum Hudud. Malangnya ada yang mempertahankan Guan Eng dan menghentam Presiden PAS. Saya memilih untuk menyokong Hudud kerana inilah ajaran yang betul sedangkan dia (Guan Eng) tidak betul.

    5. Lapan tahun lalu ketika mula menyertai PAS, ketua kami yang banyak memberikan bimbingan dan tunjuk ajar ialah saudara Dr Mujahid. Apabila Pak Lah perkenalkan Islam Hadhari, Mujahid dengan tegas berkata, Islam hanya satu sahaja tiada yang lain. Islam Hadhari bukan dari Islam. Islam adalah Islam. Tapi malangnya hari ini saya lihat Dr Mujahid membawa Islam baru yang diberi nama Islam Progresif.

    6. Tokoh yang bertanggungjawab memperkenalkan PAS kepada saya ialah Dr Hamzah. Saya terhutang budi dengannya hinggakan saya sebut namanya dalam ucapan saya di Muktamar Pusat lalu sebagai ucapan terima kasih saya kepadanya yang telah membawa saya ke dalam PAS.

    Tetapi hari ini Dr Hamzah sudah jadi orang No 1 dalam Harapan Baru. Bahkan dia menelefon saya untuk mengajak saya keluar dari PAS dan menyertai Harapan Baru. Saya jawab, doktor yang perkenalkan PAS kepada saya hingga akhirnya saya temui kebenaran. Bila saya sudah berada di jalan yang benar ini, tiba-tiba doktor mahu ajak saya ke jalan yang sesat?

    Saya tiada sebarang kepentinganpun dalam PAS. Doktor sudah 3 kali diberi penghormatan oleh PAS untuk bertanding dalam pilihanraya. Saya tidak pernahpun bertanding. Dan saya tidak pernahpun minta dengan PAS untuk bertanding. Bahkan saya tidak ada masalahpun jika tidak dipilih menjadi calun. Cukuplah bagi saya berada di atas jalan yang benar bersama dengan para ulamak.

    7. Adakah mereka yang tidak faham ini perlu mengikuti kuliah dari saya untuk faham perjuangan Islam? Eloknya buat kuliah subuh la... ��9 Catatan penonton:
    Kah kah kah malulah macai Pkr dan balaci Dap khususnya greenboc , tulang besi dan alhusyeen ............ Bala seorang bukan Islam lebih memahami perjuangan Islam serta istiqamah dgn perjuangan dan lebih memahami serta menghayati pesanan TGNA ..................... malulah wei GHB yg jadi barua DAP !

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan sahaja jadi barua...
      bahkan jadi kuli tukang kandar taik lim guan eng dan cina2 semelaysia..
      tak ada maruah ke...

      Delete
  42. Budak ni betina ke jantan....
    nak kata jantan dia ada belon di depan dua biji tu haa..
    nak kata betina tengok rambutnya macam punk sikit2 pacak macam budak rempit motor..
    jadi aku fikir2 dia ni dua alam ... ada apom dan ada batang tapi tak keras macam batang.. pondan la agaknya ye.
    mana dia belajar agama haa...Ayah pin ye.. pandai sungguh dia mengeluarkan hukum.. patutlah dia dilantik ke jawatan tinggi...rupanya boleh menyesatkan manusia...

    ReplyDelete
  43. Mampus la dpt mnteri mcm ni..sesat lg menyesatkan..kesian la..pasni tak heran ada rancangan akademi bogel..gay mencari gay..
    Ptuihhhhh..

    ReplyDelete