KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 5 November 2015

SOLIDARITI BERSAMA ANWAR DI MAHKAMAH TINGGI JALAN DUTA KUALA LUMPUR PAGI INI .... LEBIH RAMAI PEGAWAI PENJARA DARI PENYOKONG YANG HADIR.


Hari ini berlangsung perbicaraan saman fitnah bekas Ketua Pembangkang Dato' Seri Anwar Ibrahim terhadap Utusan Malaysia dan TV3 insiden pencerobohan Lahad Datu di Mahkamah Tinggi Jalan Duta, Kuala Lumpur.

Sebelum itu sudah diwar-warkan melalui media sosial dan beberapa blog menjemput para penyokong beliau terutamanya anggota PKR hadir di Mahkamah Tinggi Jalan Duta Kuala Lumpur untuk bersolidariti dan memberikan sokongan moral atas landasan sebagai seorang tahanan politik yang dikatakan mendapat bantahan keras dari Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dengan desak tegas agar Anwar Ibrahim dibebaskan dengan kadar segera.

Malang dan amat menyedihkan dari iriman beberapa gambar suasana pagi tadi di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sambutan amat suram dan hambar sekali.

Tidak ternampak kelibat anak-anak muda dari AMK maupun wanita yang hadir memberikan sokongan.

Asyik-asyik beberapa Otai Reformis yang sama juga yang menunjukkan muka selain Kak Wan dan beberapa pemimpin dan wakil rakyat PKR.

Kehadiran sangat mengecewakan sehingga dilihat para pegawai penjara, jurugambar dan wartawan yang membuat liputan jauh lebih ramai dari penyokong Anwar Ibrahim yang hadir.

Apakah semangat juang para penyokong tegar beliau sudah pudar dan lentur???? .. Mana perginya laungan kencang betapa satu Anwar Ibrahim masuk penjara ratusan ribu Anwar Ibrahim akan bangkit.

Realitinya kalau bersembang cukup kencang sehingga Gunung Kinabalu mampu tumbang.

19 comments:

  1. Kah kah kah ........ semakin malap la perjuangan anwar dan PKR ....... semuanya gara2 langkah kajang yg dah jadi langkah kangkang ! Lepas perjuangan Amanah bakal jadi nasib yg sama @ busuk pahit bukannya harum pahit !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu Selfie Amoy kan adaaaaaaaaa

      Delete
    2. Hahaha......omak kau!!! Siapa tak kenal kaki kencin bermuka dua, bila sokongan kuat lain pula bahasanya,bila sokongan lemah lain pula katanya. Patutlah blog ni skrg byk bloger manggo msk buat taik kencin!! Terbukti omak kau cuba nak kencin pkr ! Takkan kak wan tak tahu??? Anwar kena kembali baru pkr bersatu kembali dan pecat ahli kaki kencin pengkianat taik kuching bukan demi rakyat lebih pada pribadi.

      Delete
  2. Gelaklah sampai kemana kau nak gelak.kezaliman yang dihadapi kau gelak ,gealk jangan tak gelak ,dan Omak kau sinis nya kau tentang isu ini ,tunggulah balsan yang kau dapat nanti ,oarang dizalimi kau bolih senag hati menyindir ,tunggu balasan alalh sekiranay kau bergamaislam tetapi kalau jnis siam tak tahu nak cakap apa lagi,kau makin menggial ,jiwa kau makin membara ,dendam kesumat ,kau lupa kau akan ke kubur juga akhirnay ,dan disana azab akan menti kau keran terus mneghina.

    ReplyDelete
  3. Anon 21.46 meroyan...tido mlm terberak2 mengenang el kelentongi wal kaki pitnoh TSKI...

    Besar kepala, nak org hangguk je kata2 dia spt langkah kaagkang...

    Skrg terkangkang la ko sorg2 d temani anon 21.46...

    ReplyDelete
  4. Sedihnya hati para penyokong peliwat no 1 Malaysia apabila melihat ketua merek masih lepak di penjara,harapan nak jadi PM semakin hari semakin malap kerana semakin tua dan uzur. Harap2 nafsu luar tabii pun terus malap,kalau tidak apabila keluar semakin mengganas kerana lama dah tak dapat.

    ReplyDelete
  5. hmm...patutlah menghina sgt musuh PAS, khabarnya Omakkau dah dibooking oleh lebai PAS, x kisahle lebai muda ke tua, yg penting dpt berkat lebai...tak ke gitu Omak?...hehe

    ReplyDelete
  6. Orang dah tak datang lgi dah suma barua aljuboori dah ksna tendang dari PAS dan barua aljuboori dah berkubang PKR dan PAN....memasing dah tak mau lagi jadi barua aljuboori....pasal aljuboori la mereka kena tendang dan nasib lepas PRU nnti akan hanyut...memasing dah tak nak dikait dng nama aljuboori lgi dahh...olang cina cakap ini aljuboori manyak sueyyy ooo....tahanan politik konon puiiiii...yg bgi nama aljuboori tu mat sabu jgn nk marah pulakkkk...fakta tuh.....ahaksss

    ReplyDelete
  7. kutukan blogger upahan umno ni lebih teruk drp gulai babi dap dan salakan hanjing pas

    ReplyDelete
  8. x pa la nuar nasib hang...harap2 lepaih ni giliran pencuri wang rakyat sama penjual balak pulak msk dlm.

    ReplyDelete
  9. Aku nak kerja rajin rajin nak kumpul duit pergi mekah buat ibadat haji.lepas balik haji cadang nak kumpul duit nak beli ipon 13s ,lima tahun lagi anuaq pon dah tak larat dah nak pergi ke alam berzakh. Aku nak kawin awek cun dan nak bawak orang dari alam berzakh ke dunia. Oleh itu aku orang muda tanak layan pakcik nuaq aku nak didik bakal anak aku jadi insan saleh.jangan la dia buat dosa tau.makcik wan elok nasihat pakcik nuaq berehat dan beribadat solat tongang tonging banyak banyak bukan lama pun 3 empat tahun jeee.diorang dah kaya raya dah tak pedul makcik dan pakcik dah loteh tengok utube blue plem syokk siyokkk auwww

    ReplyDelete
  10. Aku sokong kau dan mereka yang seankatan berpendirian macam aku ni tahu dan iktiraf kau tu hero / wira rakyat. Kami rela kau pergi tinggalkan negara sebagai strategi " I shall return " - pinjam kata General Douglas MacArthur. Kami bukan tak mahu tapi setiap kekuatan perlu dicaj bukannya run power sampaipunah bateri, itu bodoh namanyua.

    ReplyDelete
  11. hadir atau tidak itu tak penting. yang penting ialah kepercayaan seseorang itu kepada kebenaran.ingat semua orang percaya ke kata anuar itu bersalah.tanyalah rata rata rakyat dimalaysia.mati hidup balik pun mereka tak percaya anuar tu bersalah.yg percaya kata anuar tu bersalah ialah mereka yang bukan setia kepada umno tapi yg menangguk diair keruh.kesian. belajar tinggi tinggi,otak boh tang kepala lutut.kah,kah,kah
    ..

    ReplyDelete
  12. Sepatut nya berterima kasih ngan nuar... Sebab nuar kena tendang berduyun duyun org sokong pas.. Sampai BN tnggal batu Nisan je kat kelantan... Bila dah dapat sokongan kau kau dari rakyat berlagak lak... Sampai kau kata nuar tu Satu sen pon x guna... Ingat bila bila kita blih jatuh... Jangan tengok org kecik bila duk kat atas... Sebab org pon tngk mu kecik je bila duk kat bawah..

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. pentaasub anwar semakin berkurangan ? ... :)

    ReplyDelete
  15. pentaasub anwar semakin berkurangan ? ... :)

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  17. Omakkau suka tak yg berkepala besar?..

    ReplyDelete