Saturday 1 August 2015

MUKHRIZ DAN ADNAN YAAKOB BAKAL DIGUGURKAN SEBAGAI MENTERI BESAR KEDAH DAN PAHANG?????



Angin bertiup kencang radio karat kuat berkumandang betapa Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob dijangka digugurkan.

Mukhriz dijangka digantikan Senator Datuk Seri Ahmad Bashah Hanipah yang menjadi ADUN Bakar Bata sejak 1999.

Namun dua nama lagi yang mungkin menjadi calon mengejut ialah ADUN Bukit Lada, Datuk Ahmad Lebai Sudin dan ADUN Bukit Kayu Hitam, Datuk Haji Ahmad Zaini Zapar.

Sementara itu di Pahang, dua ADUN yang merupakan orang kepercayaan Perdana Menteri disebut-sebut sebagai Menteri Besar Pahang yang baharu.

Calon utama ialah Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan Negeri yang merupakan ADUN Lanchang, Datuk Mohd Sharkar Shamsudin.

Seorang lagi calon Pengerusi Jawatankuasa Koperasi, Keusahawanan dan Kepenggunaan Negeri yang juga ADUN Dong, Datuk Shahiruddin Ab. Moin.

Shahirudin merupakan Ketua Bahagian UMNO yang pertama membatalkan jemputan ke atas Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyidddin Yassin untuk merasmikan Mesyuarat UMNO Bahagian. Beliau membatalkan jemputan tersebut sebelum rombakan kabinet lagi.

Sementara Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir dijangka diganti oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Ahmad Zahid dijangka mengambil alih Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Perak sebagai mengukuhkan UMNO Perak menghadapi pilihan raya Umum akan datang.

Bagaimanapun, Zambry dijangka kekal sebagai Menteri Besar Perak.

11 comments:

  1. Apa2 pun tahniah.. kabinet penyamun

    ReplyDelete
  2. Rakyat bukan lihat pada mb.....tapi rakyat lhat kepala keretapi......kalau kepala dah buruk......macam mana baru ekor keretapi pun....ia tak kan betul......jadi apa patut buat.....ganti kepalanya......Rakyat aksn melihat ini kerana perlantikan baru itu ada berkepentingan.....

    ReplyDelete
  3. Rakyat bukan nak EMBI baru.

    Rakyat nak PIEM baru.

    ReplyDelete
  4. Ramai lagi akan kena sembelih akibat bala 1MDB. Tiadakah seorang ahli umno yg cerdik dan berani tanpil menyaman PM? Apakah semua akan simpan telor dan jadi barua yg penakut?

    ReplyDelete
  5. Bila parti menjanjikan kehidupan dunia sudah stabil ia akan bergabung dengan parti menjanjikan syurga.sabar menanti pengabungan maha hebat ini

    ReplyDelete
  6. Kepala keretapi bapak segala bapak penyamun...gerabak gerabak keretapi ikut sama le....ini contoh...contoh

    ReplyDelete
  7. Hanya kerana seekor makbadak minang kangkang dan pasagannya baghal kepala putih bahalol...negara Malaysia semakin hancur!!!!

    ReplyDelete
  8. Banyak betul beruk jilat jubur kafir disini..

    ReplyDelete
  9. Wah!! Tu tengah ambil gambar anak2 babi DAP,

    ReplyDelete
  10. Melayu yg suka jilat lubang jubur cina diatas ni.

    ReplyDelete
  11. MEMANG KEDUA-DUA MEMTERI BESAR ITU PATUT DISINGKIRKAN...ADNAN YAAKOB MENTERI BESAR TAK PROAKTIF DAN LEMBAB.BANYAK KES DI PAHANG JADI BUKTI SEPERTI KEJADIAN BANJIR LUMPUR DI CEMERON HIGHLANDS DAN GENTING SEMPAH,PEMBALAKAN HARAM ,ISU BAUKSIT DAN BERBAGAI LAGI MANAKALA MUKHRIZ TAK SEBULU DGN UMNO BAHAGIAN,TAK SUKA CAMPUR RAKYAT MARHIEN DAN BAPANYA PULAK BERKRISIS DGN NAJIB...MEMANG PATUT DIAORANG DITERJANG KELUAR....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...