KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 5 November 2015

BETAPA BERBEZANYA AKHLAK PAS DENGAN DAP ... MACAM BUMI DENGAN LANGIT.



PAS mengambil pendirian tidak akan menyerang DAP walaupun parti itu menggesa semua wakil rakyat PAS dipecat daripada pentadbiran kerajaan negeri Selangor.

Ahli Jawatankuasa Pusat PAS yang juga ADUN Sabak, Sallehen Mukhyi berkata, sebagai sebuah parti Islam mereka tidak akan menyerang balik bekas rakan sekutu mereka dalam Pakatan Rakyat memandangkan PAS mempunyai adab dan akhlak.

Malah, beliau juga berpendapat bersabar adalah lebih baik daripada membuat serangan balas.

"Kita tidak ada masalah untuk menghadapi serangan DAP. Kita bukan tak nak menyerang (balik), tapi sebagai sebuah parti Islam kita ada adab dan akhlak.

"Kita tak mahu soal pertembungan ini menyebabkan gangguan dalam tadbir urus kerajaan negeri dan rakyat yang menjadi mangsa.

"Pada kita, bersabar lebih baik dari buat serangan. Jika serang pun, ia tidak ada keuntungan dari segi perjalanan politik PAS," katanya ketika ditemui pemberita di lobi bangunan Annex, Shah Alam.

Demi kebaikan rakyat

Sebelum ini, ada perwakilan DAP Selangor mencadangkan supaya kerajaan negeri memecat semua wakil rakyat PAS daripada jawatan pentadbiran bagi menyelesaikan kebuntuan gabungan politik di negeri itu.

Malah, Timbalan Bendahari DAP Selangor, Lau Weng San juga menggesa supaya Menteri Besar Mohamed Azmin Ali mengiktiraf bahawa kerajaan Selangor kini adalah diterajui oleh Pakatan Harapan.

Menurut Lau yang juga adalah ADUN Kampung Tunku, perkara itu perlu dijelaskan memandangkan kerajaan Selangor kini dipimpin oleh parti yang bergabung dalam Pakatan Harapan iaitu PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH), manakala PAS tiada dalam gabungan itu.

Walaupun pernah bergabung dalam Pakatan Rakyat sebelum ini, pertembungan antara pemimpin tertinggi PAS dan DAP dalam beberapa isu sebelum ini menyaksikan Pakatan Rakyat terkubur.

Hubungan PAS - DAP juga menjadi tegang sejak itu.

Sallehen yang juga bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor berkata, walaupun terdapat desakan daripada DAP supaya partinya keluar daripada kerajaan negeri, namun dia berharap agar DAP dikekalkan dalam kerajaan demi kebaikan rakyat.

"Dalam urus tadbir kerajaan negeri, saya setuju untuk menteri besar terus kekalkan DAP. Bahkan, PAS tak minta pun DAP keluar dari urus tadbir kerajaan negeri walaupun kita tiada gabungan. Ini demi kebaikan rakyat," katanya.

30 comments:

  1. DAP ada macai hamba abdi, Namanya PAN Imayam. Mandur PAN Imayam Namanya Mat Sabu.

    PAS pulak talda balaci dan tak balacikan orang lain

    Maknanya DAP balacikan PAN Imayam, tapi PAN Imayam sukarela Jadi balaci.

    Kah Kah Kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgnla ckp gitu kt dap....terasa tau...walaupun kami balaci dan barua dap...namun kami ttp ada perasaan

      Delete
    2. mmg pas x balacikan org tp depa barua dan hanjingkan org aje...x caya tanya hadimaru san

      Delete
    3. Hahaha..... yg nak pecat tu ahli dap ke party dap???? Omak kau!! Jgn kencin sesukahati mcmlah bloger bodoh sgt. Kalau pas baik sgt taklah skrg byk ahli pas keluar party!! Lepan tu kencin yg keluar party dan agung2 kan pas!! Omak kau omak kau!! Patutlah wanita paling ramai msk neraka kerana kebusukkan hati dan kata2 mrk.

      Delete
  2. Kah kah kah

    Meroyan la dap...mcmana lg nak buat PAS maroh...kutuk, caci, pitnoh, ugut...sema x berkesan...PAS cool & macho...mcm xde apa2...

    Dgn sikap bgni, pru14 bye bye dap parti rasis & bodo...

    Pengundi melihat PAS jauh lebih matang & sgt sesuai menerajui politik m'sia...

    Allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  3. Parti DAPig adalah parti kafir yang menentang perlaksanaan hukum Allah di negara ini. DAPig cuba menghapuskan keistimewaan orang Melayu yang merupakan penduduk asal (bumiputera) negara ini.

    Malangnya rancangan kotor DAPig ini mendapat sokongan dari orang Malayu sekular yang tidak mampu berfikir tentang akibat buruk dari rancangan kotor DAPig. Mereka juga tidak mampu berfikir mengapa kaum sifu DAPig memberi kekalahan yang teruk kepada pemimpin Melayu sekular dalam pemilihan ajk DAPig Sgor dan mengenepikan kaum Imdia dari menjadi pemimpin DAPig Sgor dan melantik kaum sifu penang mali menjadi ajk dan pemimpin DAPig Sgor .

    Sekarang sifu DAPig penang mali sedang memperkudakan parti Kuali Imayam PutuMayam untuk melemahkan dan memusnahkan parti Islam PAS tetapi rancangan DAPig ini gagal 100% apabila orang Islam tidak menyokong parti Kuali PutuMayam dan DAPig.

    Dan sekarang balaci, macai dan macai Kuali PutuMayam dan DAPig sibuk menfitnah dan menghina parti Islam PAS dan ulama yang membuktikan parti kuali dan DAPig tidak bermoral !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti DAP Racist- Halang Masjid


      Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

      Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.






      Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.


      Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

      Delete
    2. Tony Pua tak kesian kepada peniaga kecil kaum india- Dasar racist


      Ahli Parlimen Petalinga Jaya Utara, Tony Pua terpaksa melarikan diri daripada sekumpulan peniaga India di Sungai Way, Petaling Jaya selepas gagal memberi penjelasan mengenai pemindahan tapak perniagaan bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Peniaga India yang rata-ratanya usahawan kecil dan kais pagi makan pagi hasil perniagaan mereka bagi menyara keluarga, terpaksa berdepan kekurangan pelanggan berikutan perpindahan itu.

      Dan ketika Tony membuat lawatan bersama wakil media pro pembangkang untuk dimuatnaik di laman sosial kononnya dia wakil rakyat yang prihatin, ahli parlimen itu diserbu peniaga kecil yang tidak berpuashati dengan kedudukan bazar Deepavali yang dipindahkan.

      Sebelum ini, peniaga kecil India terlibat sudah beberapa kali ini ingin menemui Ahli Parlimen yang mereka pilih ketika Pilihanraya Umum ke-13 lalu namun Tony Pua enggan bertemu mereka tanpa sebarang alasan.





      Sebagaimana sifat Tony yang gemar melempar tuduhan tanpa asas melalui media pro pembangkang mahupun laman Facebooknya, ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony gagal membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali-kali oleh peniaga terbabit yang jelas ditindas, Tony terkedu dan menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota polis, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen ini pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota terbabit segera memberi bantuan selepas Tony yang gagal memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Delete
    3. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    4. DAP Racist- mahu camput Khutbah Aidl Adha di Pahang

      Agenda Daily) – PAS menggesa agar DAP tidak campur tangan dalam urusan jabatan mufti bersabit teks khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), bulan lalu.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang enggan tunduk dengan ugutan DAP agar pihaknya meminta maaf.

      “Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam.

      “PAS mempunyai pengalaman bersama dengan DAP, (PAS) sangat memahami bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan dan amalan Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Pada 26 September lalu DAP Pahang menggesa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang mendakwa mereka menentang Islam.

      Dalam teks khutbah solat sunat Aidiladha dikeluarkan Jaip itu, umat Islam dinasihati bersatu padu walaupun berlainan ideologi politik bagi mengelak perpecahan di kalangan orang Melayu.

      Dalam pada itu, PAS menggesa seluruh institusi agama Islam turut berperanan menentang sebarang kemungkaran yang turut dilakukan oleh parti pemerintah.

      “Pas gesa DAP tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama dalam pelbagai medium sama ada kuliah, ceramah atau khutbah. Nasihat agar umat Islam bersatu menentang kemungkaran agama dan syariat juga menjadi dasar dan matlamat perjuangan Pas.

      Delete
    5. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

      Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


      Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

      Delete
  4. Itulah dia Melayu, mengalah tak tentu tempat. Bekas TPM Datuk Musa Hitam ada menyarankan supaya org Melayu berlajar menjadi 'kurang ajar' sikit kpd bangsa lain.

    Kalau taksilap saya hadith pun ada menyuruh org2 Mukmin supaya berlemah-lembut sesama mukmin tetapi bertegas dg org bukan mukmin.


    ReplyDelete
  5. Adun sabak cakap berlapik .... sabar la...istikomah la....kat mulut jer tu.....berlembut dng org yg terang terang lawan isle dan hudud.....lam ati ada projek nak masyukk lagi....selagi bole rembat projek apa salah rembat truss....next PRU dah dapat rasa PAS trus bungkus ....alahai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sgt tepat semuanya demi dunia semata2

      pas dh tk relevan

      tkperlu hujah apa lg

      Delete
    2. Oh yeke mcm tu, tgh aim projek...kalu hati dah busuk, apa2 yg parti islam buat sume tak baik...mengalah pun salah...melawan lagila, tak ikut sunnah bagai...dasar pengikut parti yg tak ada perlembagaan..PRU14 PAN akan dikapankan

      Delete
  6. Jahat2 dap dia tak tergamak nak sula dan rejam org islam.

    ReplyDelete
  7. DAPig belum berkuasa, pengikut DApig sudah besar kepala!

    ReplyDelete
  8. anjing dap dah mula menyalak kat atas

    ReplyDelete
    Replies
    1. dap tu babi la bodo...yg hanjing tu pas

      Delete
  9. LEMBU PAS pun sama dah mula memperlihatkan KEBODOHAN Tuan Presiden SOTONG........bila sendiri yang salah pandai nak tunjuk akhlak konon.......tapi bila Presiden SOTONG cakap PUTAR BELIT ....semua senyap membisu walaupun Presiden dah mula kawan dan membodek ngan si Najib UMNO.......pirahhhhhhhhhhh......Pejuang Islam la .konon .......banyaklah kau punya CEKEDAK......melayu kayu.....

    ReplyDelete
  10. Bukan semua dap kafir,bukan semua umno islam....pas dulu kafirkan umno hingga sembahyang dua imam dan tidak makan sembelihan org umno....macam umno tu kafir.alih alih sekarang pok hadi nak jadi punohsihat umno pulak.ambo dah x wallaq dgn pas ....sorry selamat jalang pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan punohsihat tp punai sehat la bro...hadi kan ramai bini

      Delete
    2. Kalau pas rasa tertekan atau hendak mengalami kekalahan,dia akan mencari 'kambing hitam' utk di'kafir'kan atau di'munafik'kan.tunggu la siapa2 sahaja pas rasa dh tak relevan,sehaluan utk dimunafikkan dan di kafirkan kecuali UMNO dibawah ketua wala' ponteng tuang presideng hadi.

      Delete
  11. Akhlak.....pas ada akhlak ker? Jgn nampak akhlak org lain....kalau punggung penuh tahi

    ReplyDelete
    Replies
    1. akhlak mana ada...balak ada le...

      Delete
  12. Stahu aku LPs pd Nik Aziz MNINGGAL, pas takde akhlak DAH.. Hancur.. Skrg NI nampak duk mlutut kat najib plk. Muntah sendiri jilat blk. Geli aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatkan aku sorang fikir begitu, rupenye kamu pun begitu juge. Samelah kite.

      Delete
  13. Bila Omak Kau nak nikah ni.

    ReplyDelete
  14. Akhlak PAS...? Melayu PAS dengan Melayu UMNO sama je akhlak dia orang ......suka MAKI HAMUN ..orang.......persoalannya ialah mana akhlak islam yang di bawa dan di ajar oleh Nabi SAW...kepada umat islam ?..Kadang-kadang Akhlak DAP atau orang KAFIR yang tak makan BABI dan minum ARAK yang HARAM lebih elok dari Akhlak ULAMA MELAYU dan BANI MELAYU yang dah tunaikan HAJI dan UMRAH dan selalu berPUASA.......porahhhhlahhhhhh Melayu Kayu

    ReplyDelete
  15. Omak kau kan janda meletop....siapa cepat dia dapat....kah kah

    ReplyDelete