KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 3 November 2015

KALAU TIDAK MAU BAYAR TOL BANGUN AWAL PAGI DAN GUNA LALUAN YANG TIADA TOL KATA RAHMAN DAHLAN.



Senyapnya Ahmad Maslan digantikan dengan Rahman Dahlan ... suatu petua dan cadangan yang pasti menaikkan darah rakyat ... tujuan mungkin berniat baik tapi cara penyampaian dikira sudah menguris hati rakyat.

Ini bukan cara terbaik dalam memberikan penjelasan agar rakyat boleh terima mengapa tol dinaikkan malahan cara ini lebih kepada menghina kebijaksanaan rakyat ..... rakyat maukan justifikasi secara fakta mengapa kerajaan tidak boleh mengelak dari menaikkan tol bukannya cara mengeluarkan kenyataan sebegini.

Lepas waktu pejabat kena balik awal juga kah????.

Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan mencadangkan pengguna jalan raya menggunakan alternatif lain jika terbeban dengan peningkatan harga tol baru-baru ini.

Menurutnya lagi, peningkatan harga tol itu adalah selaras dengan hasrat kerajaan untuk menggalakan pengguna memilih pengangkutan awam berbanding kenderaan persendirian.

“Kalau nak elak tol, bangun awal pagi, lalu laluan yang tiada tol baru la boleh jimat,” katanya berseloroh.

“Pada masa hadapan diharap, perkhidmatan LRT, MRT dan Monorail serta bas dan juga teksi perlu diletak pada harga berpatutan supaya pengguna akan beralih pada jenis pengangkutan lain.

“Kami mahu kemudahan pengangkutan menjadi berpatutan buat semua pengguna dan menyenangkan semua pihak,” kata beliau pada sidang media berhubung isu kenaikan harga tambang KTM baru-baru ini, disini.

Ketika ditanya mengenai kemungkinan berlaku perpindahan penduduk bandar ke luar bandar akibat peningkatan kos sara hidup di Malaysia, Rahman berkata pihaknya menggalakan perkara itu berlaku.

“Saya akan menjadi menteri yang paling gembira jika mereka mahu pulang ke kampung. Kerana di sana lebih sesuai untuk menyara anak-anak, dan jauh dari kesibukan kota,” katanya berseloroh lagi.

Dalam perkembangan yang lain, Rahman turut mengulas perdebatan di antara, Ahli DAP, Tony Pua dan Presiden 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Arul Kanda yang disifatkan sebagai buku bertemu dengan ruas.

“Saya yakin Arul Kanda mampu menjawab kesemua isu yang diajukan oleh Tony Pua berhubung 1MDB.

“Perdebatan diantara mereka sesuatu perkara yang baik dan akan memberi penjelasan yang jelas kepada orang ramai tentang persoalan itu,” jelas beliau lagi.

56 comments:

  1. Satu lagi alternatif ialah naik helikopter dan rakit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong jgn meroyan. Kenaikan tambang ini adalah dari bajet yg positif. Sebab itu pas tak undi tolak bajet najib oleh najib utk najib. Sbb itu hadipas BERKECUALI kerana kenaikan tambang ini baik utk org2 bawahan yg tak mampu naik kereta rover ke tempat kerja. Sungguh BENGONG sihadipas ini. Tahniah pas. Anda dah tunjukan sikap sebenar.

      Delete
    2. Saya ahli pas ulu yam menyokong kenaikan tambang lrt dan monorel ini. Sebap apa? Sbb org naik kereta pun kena bayar tol naik. Jadi yg naik lrt & monorel pun kenalah naik tambang supaya fair & square. Ini baru sikit. Nanti kami cadangkan agar semua jln dikenakan tol. Apa nak risau hasil kutipan tol blh bayar Brim. Mudahnya nak pancing undi makcik felda.

      Delete
    3. Kemarahan rakyat Msia ni tak lama. Nak pru 14 nnt hulur kain batik sehelai. Pasti pakcik bodoh akn pangkah bn.

      Delete
    4. Naik jet peribadi mcm kak rose.
      Tambang jet peribadi tak naik.

      Delete
    5. Dulu cai2 pas kalu minyak naik 5 sen pun bukan main bising..... skang sejak mula bercomolot ngan umno dan nak jadi punahsihat meno ni, tambang naik 70 sen pun senyum kambing aje... nik abodoh ada chan jd menteri najib.

      Delete
    6. Ko tau sbb apa dia berkecuali? Sbb tempat dia mana ada tol. Lrt, komuter & monorel pun tak ada..... Lagipun elaun bulanan dah naik. Tu yg relak berkecuali turrrr

      Delete
    7. Duit negara byk habis bayar gaji & elaun menteri bodoh macam rahman. Emolumen (gaji, elaun, claim, pencen dll) kakitangan kerajaan cecah RM70.5 billion setahun (hampir 1/3 hasil pendapatan negara setahun). Membazir...rahman patut rasa malu kerana sbg menteri dia hanya mampu berseloroh & bg cadangan bodoh bila berdepan dgn masalah rakyat. Sorang lg malaun..salleh said keruak. Jawatan menteri tp tugas hanya jd tukang jawab berkaitan najib. Kabinet malaysia antara plg ramai dlm dunia.

      Delete
    8. Pakatan Rakyat masih enak diulit mimpi PAS. Tindakan PAS dalam pakatan rakyat Selangor mmg memalukan. Sikap Hadimeru yg sering u turn memberi kelebihan kepada BeeNd pada PRU14 akan datang. Ini semua disebabkan Pakatan Rakyat yg sudah mati tp disangka masih hidup olh PAS. Dlm muktamar hentam PKR dan DAP. Tapi kini masih menjilat dgn PKR. Nuar Ibrahim yg jd penyelamat PAS di herdik olh Hadi. Demi jawatan PAS buat muka tebal duduk semeja dgn DAP. Parti Islam jenis apa ini?

      Reply

      Delete
    9. Kepada pascai....

      kamu semua bolehlah tidur dengan aman.

      Tak perlu berlawan dengan umno lagi sebab Tuan Hadi presideng dah isytihar Pas tidak akan berlawan dengan Umno lagi sebab Pas telah melantik dirinya jadi penasihat umno.

      Kemungkinan besar Pas tidak akan bertanding dalam PRU14 atau kalau pun bertanding juga, Pas tidak akan melawan umno lagi.

      Logiknya ialah penasehat tidak akan lawan tokeynya.

      Contoh: Din Ayam ialah penasehat Haji Hadi. Din Ayam tidak akan lawan Haji Hadi.

      Jadi Umno juga boleh tidur lena di 88 kerusinya yang ada sekarang, kerana Pas tak boleh lagi lawan umno.

      Sedia maklum, umno hanya bertanding dikerusi majoriti Melayu. Bagi kawasan majoriti Cina diserahkan kepada MCA dan Gerakan.

      Masaalahnya MCA, Gerakan dan MIC sahabat Umno. Jadi Umno akan arahkan penasehatnya iaitu Pas tidak bertanding melawan MCA, Gerakan dan MIC kerana ketiga-tiga parti ini adalah sekutu Umno dan dikira sahabat lah juga kepada Pas.

      Jadi dimana Pas akan bertanding kalau dah tak boleh lawan Umno, MCA,MIC dan Gerakan?

      Laaaa...patutlah baru-baru ini Haji Hadi umumkan akan meletakkan calon Pas di semua kawasan DAP dan Amanah. Rupanya Pas dah bersetia dah dengan Umno/BN. Dan kini pulak umumkan tak mau sokong pembangkang dalam usul tolak bajet.

      Logik juga tu.

      Dah tak boleh lawan Umno/BN, kena lawan DAP, Amanah dan PKR lah.

      Kalau tak lawan DAP, Amanah dan PKR, kat mana lagi nak bertanding?

      Mana boleh hidup dengan 14 kerusi saja, tentu Umno tak akan jeling pun!!!

      Silap haribulan kena ludah sesaja nanti....

      Nampak gaya cerita Lebai Malang dan Pak Kaduk versi haji hadi boleh ditonton tak lama lagi

      Delete
    10. Hahaha.......kebijakkan menteri umno semakin bijak berkata2 tetapi bangsat di mata rakyat malaysia. Kenapa sabah sarawak tak ada tol perlu dibayar??? Sebab mudah di dua negeri ini kerajaannya kaya mampu tak payah diswatakan jlnnya tetapi di semenanjung nampak maju kaya mewah tetapi kerajaannya miskin sebab wang habis di samun hinggakan jln perlu diswatakan agar kerajaan tidak perlu menanggung beban sebaliknya wang lebih boleh digunakan utk tujuan lain yg akhirnya disamun juga. Oleh kerana tiada wang lebihan utk disamun kerajaan kekurangan baget maka satu persatu subsidi dibatalkan dan gst diluluskan bagi lebih wang terwujud dan bolehlah disamun lagi, namun hutang 1mdb tidak dibayar, akhirnya rakyat akan dibeban ni pada masa depan. Maka persoalannya bukan kerajaan atau party tetapi lebih pada rakyat malaysia sdr yg tiada punyai akal yg bijak memahami mengunakan hak mrk utk berkuasa bukanya membiarkan kuasa itu terus dipergunakan yg tidak menguntungkan rakyat dan negara malaysia..

      Delete
  2. Jangan main cakap je pak menteri...bagi tau route jln tanpa tol yg disyorkan kpd pengguna jalan raya. Bagi tau sekali brape jumlah km kalau ikut jalan tanpa tol. Kat situ kita boleh tau syor kerajaan bernas atau sekadar main2. Menteri bodoh diganti oleh menteri yg bodoh jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak naikkan tol tu biarlah naik semua tempat 1malaysia. Tu baru adil fair & square. Ni cuma naik tol kat lembah kelang aje ni apa hal? Sbb org lembah kelang tak sokong bn kan?

      Delete
    2. Kalau nak naikkan tambang, naikkanlah semua tambang semua kenderaan awam semua tempat 1malaysia termasuk teksi, bas, kapalterbang dll. Apa hal naikkan tambang komuter, lrt dan monorel yg ada kat lembah kelang aje? Sbb orang lembah kelang tak sokong bn yek?

      Delete
    3. Bila dikira jarak jalan takde tol seperti cadangan rahman dahlan ni boleh jejak ratus kilometer pergi balik keje sehari...hihihi

      Delete
  3. Kalau tak mau undi umnobn dan pas dlm pru14 nanti, bangun pagi2 pergi undi pkr, dap atau amanah.

    ReplyDelete
  4. Umno x boleh pakai, pas tak boleh pakai.
    Buat pilihan lain la

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN DAP lagilah tak boleh pakai. Pilihan lain ialah parti tupperware.

      Delete
    2. Jgn undi umnobn.
      Jgn undi pas.
      Kita ramai2 berkecualikan aje 2 parti tu.

      Delete
  5. Besok lusa rahman gila ni akan keluarkan lagi kenyataan...kalau taknak kena tol, jadi menteri. Tol free. Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud ayat dia tu ialah jgn undi bn.
      Yg berkecuali tu pun kita humban sekali.

      Delete
    2. Omak.....

      BERITA PAS KELANTAN TAK BAYAR HUTANG CIKGU YIK NGAN NAIKKAN ELAUN ADUN EXCO CECAH 80% TAK ADA KE? TAK BEST LA MACAM TU.....

      Delete
  6. CERITERA TOK USIN UG CEROI LAGI....
    Tok bukanlah yg terbaik. Yg terbaik tu guru tok, dia tak pernah silap. Dulu dia bikin amanat dia utk mnyatakan kita tak perlu masuk yahudi kafir tetapi kita boleh jadi kafir bila kita menyokong perlembagaan penjajah. Dulu guru tok ajar kita, kita menentang amno bukan kerana dia Amno, tetapi kita menentang Amno kerana Amno mengekalkan perlembagaan kafir. Itu dulu. Sekarang... Guru tok tetap benar tiada yg tidak benar melainkan benar2 belaka. Sekarang amanat guru tok tetap sama cuma ada 'modified' sikit kerana ada wahyu baru semenjak ketiadaan Almarhum tok guru Nik Aziz. Amanat sekarang, kita tak perlu bersama Dap dan Amanah untuk menjadi kafir tetapi kita tetap Islam jika kita menyanjung Amno dan bekerjasama dengan mereka kerana Perlembagaan sekarang bukan lagi perlembagaan penjajah, perlembagaan sekarang adalah perlembagaan Madinah yakni Perlembagaan Islam. Kita menentang Dap dan Amanah bukan kerana dia Dap atau Amanah, tetapi kerana kita tak dapat menumpang kekayaan dengan mereka. Kita bersama Pkr bukan kerana Pkr itu menyokong Hudud, tetapi kita dapat menumpang jawatan Exco dan memegang jawatan dalam GLC di Selangor. Sesungguhnya, tiadalah kafir si Din Ayam itu kerana dia menjadi kaya raya di dalam Perangsang di Selangor. Sumber: FB Tok Usin UG Return

    ReplyDelete
  7. Org2 pas tak kisah tol naik ke, tambang naik ke.
    Sbb elaun diaorg pun naik jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi ngok...kita orghe tok bising sbb tempat kite tak ade tol. Sbb tu kita berkecuali. Buak ape nok bising tambang naik, negeri kite mana ade lrt dgn monorel. Negeri kita ade baloh jah...

      Pade muke mu

      Delete
  8. Ingatkan bila dah ada 1mdb rakyat makin senang, rupanya makin teruk pulak. Kalu mcm tu tak guna la buat 1mdb.

    ReplyDelete
  9. Patutnya dah dapat duit gst lebih 30 bilion, tambang dan tol makin turun. Ini makin naik pulak...ko tak pelik ke dol?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiii dol...beli no ekor masa demo merah ari tu bole. Nak bayor tol pun bising ker...

      Delete
  10. Dulu time tun madey ngan tun ZZ bentang bajet, seronok aje kita org ni. Tapi skang bila yg sorang ni bentang bajet kita mesti rabak poket.

    Suwey betul la bajet skang neh

    ReplyDelete
  11. Yg untung org selangor jugak.
    Dahlah azmin bagi bonus sebulan setengah gaji, dapat pulak air free. Dapat lagi tambang bas kawasan bandar free pulak tu. Aku guru yik pun tak dpt mcm tu. Jeles betol kat rakyat selangor

    ReplyDelete
  12. Dia mana ada kisah. Org sabah sawak mana ada bayar tol. Tempat dia sana mana ada LRT, KOMUTER ngan MINOREL.... Bot ngan tongkang ada la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alooooo.....kita sini bayar tol supaya duit bole buat lebuh raya kat sana. Fair & lovely la....hee3

      Delete
  13. Duit untung tambang monorel tu boleh buak tambah brim 50 hinggit setaung.

    ReplyDelete
  14. SEJAK TOK LEBAI BERCITA2 NAK JADI KUCING KURAP ORG KAT SEBELAH SINUN TU, CAIPUS WALSON DAH SENYAP MACAM TIKUS MONDOK.

    ReplyDelete
  15. Dulu kalu rega barang naik 5 seng aje pong boleh gegar satu alam fana ini. Baring baris kat jalang raya pung jadik.


    Skarangg?
    Mulut dah tampal plaster gang cap gajah.
    Berkuit pung tidak.

    ReplyDelete
  16. HAI OMAK....

    HARI TU OMAK DAH FITNAH AZMIN RAPAT TAHAP CECAH LANTAI HABIS PASAL AZMIN LULUSKAN 3 HIGHWAY BARU KAN...? OMAK DAH JUMPA AZMIN MINTAK MAAF KE BELUM?

    ReplyDelete
  17. Balik awal kalau tak nak kena tol..so bos2 jangan plak bising..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn balik awal, tido je kt opis...jimat minyak, tol.

      Delete
  18. Apahal lu bising2. BN yg perintah negara. Ikut suka akulah. Bukan susah pon nak menang PRU. Kami dah buat kajian pengundi Melayu mmg bangang. Umpan dgn sedikit wang pasti mereka akn bersorak gembira.Bagi mereka BR1M adalah segalanya. Undi pasti milik BN.

    ReplyDelete
  19. Pengundi Melayu masih bodoh berpolitik. Mereka paling takut dgn DAP. Hari2 telinga dipasak yg DAP itu jahat. Mereka lupa syaitan di Msia ni adalah UMNO. Mejoriti pengundi Melayu ni miskin papa kedana. BR1M jd umpan paling bagus. Jd berapa kali pru pun UMNO/BN pasti menang.

    ReplyDelete
  20. Apakata kita ikut cadangan mamat ni. Kita cuba satu hari jangan guna jalan bertol. Kalu nak guna jln tol naik motorsikal. Kempen satu hari tanpa tol diseluruh Malaya.

    ReplyDelete
  21. Lebuhraya guna duit rakyat..tapi geng penyamun dari putrajaya yg kaya raya...
    WOI MENTERI lu orang hidup kaya raya dari penjilat JIBMAH...
    DASAR MENTERI ORANG HUTAN...

    ReplyDelete
  22. minta tikar terbang kat raja bomoh atau harun ding bomoh jin, pasti senang ke tempat kerja tnpa susah2 bayar tol..ada faham.

    ReplyDelete
  23. Kamu yang tiga empat kerat tu suka fitnah ajer . aku agak Kamu ni macam orang2 seremban lah tak kira dosa pahala, orang melayu beli no. Ekor macam beli goreng pisang panas . teruk nya orang melayu kat sana. Tak ader yang larang ker atau kuat kuasa dapigs.

    ReplyDelete
  24. Menteri BN, otak taruh dalam puki.

    ReplyDelete
  25. Mesia bnyak menteri BENGGONG kah kah kah 2 yang keluar stetmen BODOH.

    ReplyDelete
  26. Apa jd melayu dap diselangor.sudah terang lg bersuluh.sudah rasis tak mengaku pula.dap mmg nak jdkan org melayu tukang payung n angkat bendera muncung.itupun org melayu dap n penyokongnya sudah suka sgt sampai terloncat loncat.dap dpt duit melayu dpt taik.apakah sudah tak ada jln lain utk jatuh kan umno selain dgn menjatuhkan maruah diri dgn jd penjilat kapir ini.dap dimana manapun begitu juga.sesuatu yg meragukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. dap mmg parti babi tp yg herannya pas ttp nak jadi parti anjing yang hanya mahu menyalak...jd kerajaan x mahu! gilo2...nak jd punahsihat!

      Delete
  27. Bengong punyai pemimpin mcm ni.

    ReplyDelete
  28. Nak tau sebab??? kerana PR dah bagi BN NAIK DARAH !!!!

    ReplyDelete
  29. Kamu tak terfikirkah bahaya yg akan kita tanggung jika tol tidak dinaikan kadarnya?? Kamu tau tak???? Zionis israil semakin hampir dengan negara kita.. dan ada yang sudah berada d negara kita.. sekurang kurangnya kalau tol naik.. mereka tersekat d tol.. ini yg kamu tidak terfikir.. perkara ini telah dibincangkan bersama pas dan bn.. jadi apa sebab nak nantah????? Yang membantah tu sudah kafir.. sudah termakan hasutan dap israil..
    Kita dapat sekat kemaraan zionis israil d tol..

    ReplyDelete
  30. BN tak mesra rakyat....
    ckp je pandai...
    biaq akulah jd perdana menteri... :p
    entah apa lg yg akan dinaikkan...
    harap2 berbaloi...
    terlajak claims ka apa diorg nie...

    ReplyDelete
  31. Saya sokong 100% Rahman Dahlan. Apa salah bangun awal-awal?

    Jeff Ulu Bernam
    PKR Reform

    ReplyDelete