KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 3 November 2015

KHALID IBRAHIM MOHON DEIG DI SIASAT



Bekas Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim meminta supaya penubuhan Darul Ehsan Investment Group (DEIG) disiasat sama ada melakukan perbelanjaan awal sebelum ia dibenarkan untuk beroperasi.

Sehubungan itu, Ahli Dewan Undangan (ADUN) Pelabuhan Klang itu menggesa Jawatankuasa Pilihan Agensi, Badan Berkanun dan Anak Syarikat (JP-ABAS) membuat kajian terhadap DEIG untuk mendapatkan pengesahan.

“Kita meminta JP-ABAS membuat kajian. Jika tidak berlaku apa-apa kita buat juga kajian tentang apa yang dipanggil sebagai ‘pleminary expenditure’.

“Salah satu perkara yang mesti kita tengok sebelum sesuatu organisasi ditubuhkan ialah melihat berapa banyak perbelanjaan awal yang diguna atau dilakukan dana dalam DEIG ini.

“Sama ada membuat transaksi atau urusniaga walaupun belum mendapat kelulusan muktamad dari kerajaan negeri.

“Ini sebagai beberapa contoh supaya bajet yang kita lakukan ini dalam keadaan telus dan juga seperti yang dinyatakan dalam bajet oleh Menteri Besar,” kata ketika membahaskan Belanjawan Selangor 2016 di DUN Selangor.

Sebelum itu, UMNO Selangor mempertikai pendirian kerajaan negeri yang tetap mahu meneruskan operasi DEIG pada awal tahun hadapan, sedangkan kertas putih berhubung strategik penubuhannya sehingga hari ini tidak dibentangkan secara rasmi melalui DUN Selangor.

Penubuhan DEIG mencetuskan kebimbangan ramai pihak, termasuk DAP kerana dengan hanya bermodalkan RM2, dengan dua saham bernilai RM1 dipegang oleh dua individu iaitu Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MBI dan Ketua Pegawai Operasinya.

Ia juga mengambilalih aset-aset milik kerajaan negeri berjumlah RM30 bilion daripada MBI ketika pentadbiran Khalid suatu ketika dahulu.

28 comments:

  1. Bodohnya macai dan balaci Dap ....... pasal tambang dan sara hidup depa dok bising pung pang pung pang tapi puak2 depa (PKR) dok rancang songlap billion2 depa dok wat dok reti je ....... hoooiiiii walaun ooooiiiii ........ inikah yg dikatakan pedulikan hak rakyat ? Mmg walaun bodoh piang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai PAS cuba tunjuk pandai mcm Hadimaru. Bodoh piang punya orang. Cita2 nak jd punasihat UMNO konon. Tak sedar PAS sendiri kucar kacir...

      Delete
    2. Malaon PAS. Apsal berita kenaikan gaji adun di kelantan ko x busing. Ko rasa isu ini sesuai ke dgn keadaan rakyat kelantan sekarang atau puak2 PAS nak tutup isu sebb cari makan? Jagalah parti sendiri dulu sebelm sibuk2 hal org lain. Pesan kat nik abodoh belajar xara berbahas dlm dewan. Jgn jd penumpang je. Klu Hadimaru lg teruk asyik ponteng memanjang.

      Delete
    3. Exco PAS dlm kerajaan Selangor bila nak berambus. Dlm muktamar bukan main lantang kutuk PKR kutuk DAP. Last2 jilat DAP dan PKR demi wang dan jawatan.

      Delete
    4. MANA HUDUD HJ HADI. DULU CUKUP SOMBONG CERITA HUDUD ALA HJ HADI. BILA ADA RAKAN DR PKR CUBA NASIHAT TAK MAU DENGAR ....KINI SENYAP SUNYI. SEJAK DPT HISAP KOTE NAJIB TERUS JD BODOH PUAK2 PAS NIH...

      Delete
    5. Kemana hala tuju PAS sekarang? Pejuangan gah PAS dulu dah berkubur. Kini sibuk2 nak jd penasihat BN pulak.

      Delete
    6. Kepada pascai.... 

      Cuba renung dan fikir apa yg pemimpin pas lakukan.... 

      Tak perlu berlawan dengan umno lagi sebab Tuan Hadi presideng dah isytihar Pas tidak akan berlawan dengan Umno lagi sebab Pas telah melantik dirinya jadi penasihat umno.

      Kemungkinan besar Pas tidak akan bertanding dalam PRU14 atau kalau pun bertanding juga, Pas tidak akan melawan umno lagi. Pas dah jd sahabat umno.

      Logiknya ialah penasihat tidak akan lawan tokeynya Najib.

      Contoh: Din Ayam ialah penasihat Haji Hadi. Din Ayam tidak akan lawan Haji Hadi. 

      Jadi Umno juga boleh tidur lena di 88 kerusinya yang ada sekarang, kerana Pas tak boleh lagi lawan umno.

      Sedia maklum, umno hanya bertanding dikerusi majoriti Melayu. Bagi kawasan majoriti Cina diserahkan kepada MCA dan Gerakan. MCA dan Gerakan sokong hudud.

      Masaalahnya MCA, Gerakan dan MIC sahabat Umno. Jadi Umno akan arahkan penasihatnya iaitu Pas tidak bertanding melawan MCA, Gerakan dan MIC kerana ketiga-tiga parti ini adalah sekutu Umno dan dikira sahabat lah juga kepada Pas.

      Jadi dimana Pas akan bertanding kalau dah tak boleh lawan Umno, MCA,MIC dan Gerakan? 

      Laaaa...patutlah baru-baru ini Haji Hadi umumkan akan meletakkan calon Pas di semua kawasan DAP dan Amanah. Rupanya Pas dah bersetia dah dengan Umno/BN. Dan kini pulak umumkan tak mau sokong pembangkang dalam usul tolak bajet. 

      Logik juga tu. 

      Dah tak boleh lawan Umno/BN, kena lawan DAP, Amanah dan PKR lah. 

      Kalau tak lawan DAP, Amanah dan PKR, kat mana lagi nak bertanding? 

      Mana boleh hidup dengan 14 kerusi saja, tentu Umno tak akan jeling pun!!! 

      Silap haribulan kena ludah sesaja nanti....

      Nampak gaya cerita Lebai Malang dan Pak Kaduk versi haji hadi boleh ditonton tak lama lagi 

      Delete
    7. komen maha bodo yg pernah aku baca.patut ler jadi balaci dap.aku yg komen kat atas tu umno nukan pas.busuk betul hati pakatan pembangkang.buat lawatan jer kat putrajaya impian.kahkahkah.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Minyak naik 10 sen, bising mcm lkeling nak bersanding tapi elaun ADUN Selangor naik berganda tak ada sorang pun pertikaikan.
    Cukai pintu di Selangor naik berganda pun diam je mcm kena pukau. Mmg betullah dah terminum air kencing tony puaka agaknya dia orang ni semua.
    Air nak mandi wajib pun tak cukup apatah lg nak mandi sunat.

    ReplyDelete
  3. 30 billuon deng company 2 hengget di kuasai 2 orang pengarah setiap sorang kuar modal pusingan 1 hengget sorang..kata pemutus kerajaan Sgor terletak pada dari ahli PAS untuk membatalkan DIEG dan banyak lagi semua ditangan ahli PAS....majoriti yg menang PRU dulu dari kalangan PAS tapi rela jadi barua PKR dan DAP...allah dah bagi kuasa pada PAS tapi ternyata PAS sia siakan....tepuk dada tanya iman...itulah PAS dah la sombong... bodoh betingkek tingkek..ego lebih tebal dari iman...bahana dari perbuatan mungkar mereka menuduh org kafir ..murtad..laki bini cerai berai dll lagi..
    Perbuatan mungkar yg lalu ternyata
    PAS kini... haramjadah....baru dapat sikit kuasa dan habuan dah jadi setan bisu...

    ReplyDelete
  4. Bila cukai pintu di Selangor naik. Jangan buat fitnah boleh'Bil air kalau tak bayar jangan mengadu air tak ada.

    ReplyDelete
  5. bodohnya macai umno, sama bangang dgn walaun pas.
    kalau DIEG ada salah laku report sprm la, tentu mcm ribut siasat
    sahak punya hutang dgn bank islam puluh2 juta settle senang2 amacam, tak nak siasat?
    sahak terlebih bayar juta2 dekat darling dia faekah apahal...bila nak bayar balik?
    ADUN hampas kelantan naik elaun 100% sedangkan mangsa bah masih dok dalam khemah amacam?
    hudud bila nak bentang?
    pas hanjing gila betul...buat parti politik tp bukan nak jadi kerajaan...nak jadi PUNAISEHAT gilo2...apo nak dikato!

    ReplyDelete
  6. Apsal xde berita pasal kenaikan gaji adun di kelantan? omakkau rasa ini sesuai ke dgn keadaan rakyat kelantan sekarang atau omakkau nak tutup isu sebb cari makan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba bandingkan berapa elaun ADUN antara Kelantan dgn Selangor, kemudian baru komen. Bodoh sgt mu nii

      Delete
  7. Apasal bingai sgt pancai ni itulah suka tebar berita sekerat sekerat utk buat fitnah jd balaci dap.tghh kata pas rela jd penasihat jika umno tukar dasar ikut dasar pas.buat apa mng kalau sekadar nak lihat dap yg lebih dpt untung.pancai n penjilat dap jd la mng sorak kg tergadai.jgn sbb nak kuasa gadai agama.biar pegang agama utk terus berkuasa.tu la mkn byk dedak ditabur dap semua dah jd benak.sabun khalid semak mana dah hilang anak tekak.

    ReplyDelete
  8. Sibuklah khalid,elaun fekah die xda nk siasat plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkanlah tugas khalid pulak nak siasat elaun faekah. Dia yg lantik dulu, MB semasa yg patut siasat kalau disyaki ada kecurigaan.
      Org hantar komen kau pun nak hantar komen. Diam sudahlah kalau tak tahu peraturan dan hujumg pangkal.

      Delete
    2. Barua tokong memang bodo tahap gaban, tu pasal senng kena kencing dgn tokong besar & toni pua ka...kah kah

      Delete
  9. KUALA LUMPUR – Pusat Penyelidikan PAS mendedahkan niat DAP untuk merampas tampuk pentadbiran kerajaan Malaysia daripada kaum Melayu dengan memperkudakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS sewaktu berada dalam Pakatan Rakyat.
    Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki berkata, DAP turut merangka strategi tersebut dengan memperkudakan beberapa individu atau tokoh Melayu yang menyertai DAP semasa kewujudan Pakatan Rakyat.
    “Semenjak PAS bertahaluf bersama DAP dalam Pakatan Rakyat sebelum ini, Pusat Penyelidikan PAS telah menelaah strategi dan unjuran DAP untuk menguasai Malaysia melalui Pakatan Rakyat iaitu dengan memaksimakan kemenangan calon-calon bukan Islam dan meminimakan kemenangan calon-calon Islam.
    “Pendekatan mereka (DAP) dengan memainkan isu-isu sensitif berkaitan sentimen agama dan kaum, seperti isu kalimah Allah, penolakan dasar-dasar afirmatif seumpama Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan lain-lain. Ketika itu, PAS sentiasa menjadi halangan utama,” dedahnya dalam satu kenyataan semalam.
    DAP pada Ogos lalu mengumumkan Pakatan Rakyat telah berkubur dan membentuk satu gabungan baharu parti pembangkang bersama-sama PKR dan Parti Amanah Negara (PAN).
    Mohd. Zuhdi dalam pada itu mendedahkan kajian Pusat Penyelidikan PAS mendapati pemimpin DAP kini semakin rakus dan ghairah untuk menawan Putrajaya dengan menunggangi Pakatan Harapan.
    Menurutnya, DAP turut menyerang kepentingan masyarakat Islam, tidak menghormati institusi Melayu, memperlekehkan kepimpinan Islam dan mengobarkan sentimen anti Melayu untuk terus melonjakkan sokongan pengundi bukan Islam.
    “Bagi mendapat sejumlah kecil sokongan pengundi Islam yang turut penting untuk menawan Putrajaya, DAP mempergunakan PAN dan segelintir PKR untuk menyempurnakan hasrat mereka.
    “PPP yakin pengundi Melayu-Islam akan menolak DAP, malah pengundi Cina dan bukan Islam yang lain juga akan menyedari niat kotor DAP ini,” katanya. –
    MyNewsHub

    ReplyDelete
  10. Bagus pas dan umno dah mula nak berbaik. Bnyk maslahah ummah dapat dimartabatkan. Sudah cukup lama cina mcadap untung besar hasil drpd permusuhan pas dan umno. Perlu diingat, mca dan Dap yg memperlagakan org melayu agar tidak bersatu supaya kaum cina dapat untung.

    ReplyDelete
  11. Tak abis abis hudud...org laen dah smpi ke bulan dan nok ke planet marikh....puak ni berpuluh taun nok hudud sampai la ni haramjadah....butuh la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hudud takkan habis dibicarakan sbb ianya syariat Islam, terkandung dalam al Quran. Ianya arahan Allah.
      Kalau kau sbg orang Islam tak suka tak apalah. Cuma aku tolong ingatkan bhw mempertikaikan, mempersoalkan serta memperlekehkan hukum hudud boleh menyebabkan seseorang boleh murtad. Nauzubillah...

      Delete
  12. Khalid jgn lah tunjuk bagus pula nak pertikiaikan kemampuan azmin membangunkan selangor. Dulu masa khalid menerajui selangor ianya spt negeri yg hampir bangkrap tanmpa pembangunan. Bila diambil alih oleh azmin maka selangor terus pesat membangun dgn penuh perancangan utk manafaat rakyat dan negeri. Jelaslah khalid iri hati dgn kebijaksanaan azmin mentadbir selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapo khalid? sahak gugup ke?
      sahak ni le yang omak tergila2 sampai mengigau siang malam tp sayang sahak totap cintokan faekah...sian omak...

      Delete
  13. kelakar melihatkan biri2 yg berbeza pengembalanya (seburuk2 pengembala adalah yg bersifat laksana serigala) yg sangat aneh hubungannya "berpakat di sebalik pakatan" ..

    ReplyDelete
  14. Omak ni sayang sapo, bang Khalid ko oncik Azmin... Abih la kau azmin... Dick punyo pasal TSKI, DAP dan IMAYAM dah mulo serang ....bkl menyusul parti yg ponah bg sokongan pado ekau UMNO .... Boleh la mulo selit selit apo yg patut sebolum undi tak percayo. Nnt tak meraso pulak!

    ReplyDelete