KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 4 November 2015

ALI TINJU TUDUH JAMAL SEKINCHAN IKAN BAKAR KAKI KENCING HANCING.



Benarkan Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos dilantik sebagai Pengerusi Gabungan NGO Malaysia?

Persoalan itu dibangkitkan oleh Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu, Mohd Ali Baharom atau lebih dikenali Ali Tinju yang curiga dengan jawatan yang disandang Jamal.

Sehubungan itu, dia mencabar Jamal supaya menunjukkan sijil dari Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk membuktikan kesahihan jawatan itu.

Katanya, jika Jamal gagal membuktikannya, pemilik rangkaian restoran Sekinchan Ikan Bakar itu merupakan seorang ‘kaki kencing’.

“Untuk buktikan Jamal bukan kaki kencing, saya mencabar dia supaya mengemukakan bukti sijil dari ROS bahawa pelantikannya sebagai Pengerusi Gabungan NGO Melayu Malaysia dan siapa melantik beliau sebagai Pengerusi,” katanya.

Ali Tinju berkata, dia terpaksa membangkitkan isu itu kerana tidak mahu Jamal terus menggunakan jawatan itu untuk menghasut NGO lain menyertai programnya.

“Saya mewakili NGO Gerakan Merah bersuara supaya tidak mahu tertipu.

“Sekiranya Jamal gagal membuktikan sijil pelantikan dari ROS, jelas menunjukkan beliau seorang kaki kencing dan gilakan kuasa,” katanya.

Mengulas lanjut, Ali Tinju berkata, pelantikan Jamal sebagai Ketua UMNO Bahagian juga adalah untuk menjaga NGO Selangor yang menyokong kerajaan sahaja bukannya NGO seluruh Malaysia.

“Kita tidak mahu rakyat melihat dia mengunakan jawatan tersebut untuk kepentingan politik,” katanya.

31 comments:

  1. Kaki kencing ramai tapi bapak kuat kencing masih dipegang oleh keluarga anwar aljuboori.....fakta tu..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astafirurallah .hidup lagi al juburi mak dia ni.fikirkan dah mampus.jiwnaya langsung tak tenang bila dia mmemikirkan mak dia di juurui oleh bangla.kesain hampir jadi gila bila tak tulis perktaan JUBUR.dia fikir mak bapak dia takda jubur.

      Delete
    2. Kepada pascai.... 

      Cuba renung dan fikir apa yg pemimpin pas lakukan.... 

      Tak perlu berlawan dengan umno lagi sebab Tuan Hadi presideng dah isytihar Pas tidak akan berlawan dengan Umno lagi sebab Pas telah melantik dirinya jadi penasihat umno.

      Kemungkinan besar Pas tidak akan bertanding dalam PRU14 atau kalau pun bertanding juga, Pas tidak akan melawan umno lagi. Pas dah jd sahabat umno.

      Logiknya ialah penasihat tidak akan lawan tokeynya Najib.

      Contoh: Din Ayam ialah penasihat Haji Hadi. Din Ayam tidak akan lawan Haji Hadi. 

      Jadi Umno juga boleh tidur lena di 88 kerusinya yang ada sekarang, kerana Pas tak boleh lagi lawan umno.

      Sedia maklum, umno hanya bertanding dikerusi majoriti Melayu. Bagi kawasan majoriti Cina diserahkan kepada MCA dan Gerakan. MCA dan Gerakan sokong hudud.

      Masaalahnya MCA, Gerakan dan MIC sahabat Umno. Jadi Umno akan arahkan penasihatnya iaitu Pas tidak bertanding melawan MCA, Gerakan dan MIC kerana ketiga-tiga parti ini adalah sekutu Umno dan dikira sahabat lah juga kepada Pas.

      Jadi dimana Pas akan bertanding kalau dah tak boleh lawan Umno, MCA,MIC dan Gerakan? 

      Laaaa...patutlah baru-baru ini Haji Hadi umumkan akan meletakkan calon Pas di semua kawasan DAP dan Amanah. Rupanya Pas dah bersetia dah dengan Umno/BN. Dan kini pulak umumkan tak mau sokong pembangkang dalam usul tolak bajet. 

      Logik juga tu. 

      Dah tak boleh lawan Umno/BN, kena lawan DAP, Amanah dan PKR lah. 

      Kalau tak lawan DAP, Amanah dan PKR, kat mana lagi nak bertanding? 

      Mana boleh hidup dengan 14 kerusi saja, tentu Umno tak akan jeling pun!!! 

      Silap haribulan kena ludah sesaja nanti....

      Nampak gaya cerita Lebai Malang dan Pak Kaduk versi haji hadi boleh ditonton tak lama lagi 

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Ya ALLAH ampunkan dosa2 0822.. jika bukan islam ya ALLAH berilah hidayah.. semoga ahli keluarganya tidak terlibat dgn dosa2 menjubur..

    ReplyDelete
  3. Di selangor,, adun bn ada 12 ( semua org Islam), pkr ada 13 ( 10 org Islam) pas ada 13 ( tolak yg keluar pas 2 org) bebas 1. Jumlah semua adun islam ialah 36. Jika dua org tu nak Ikut serta jadi 38/56. Boleh bentuk kerajaan la d Sngor dgn pkr tendang keluar Dap. Harap2 3 adun pkr yg bukan islam ikut bersama. Biar Dap jadi pembangkang. Harap anon2 komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud kau campur dgn pas ke? mana boleh sbb pas tak mau jadi kerajaan, depa mahu jadi penasihat aje!

      Delete
    2. Buang dulu sikap benci membenci, dan suka bermusuh.
      Kalau org Islam kuat, bersatu padu, org bukan Islam pun dpt tumpang manfaatnya.
      Kalau org Islam pecah belah dlm kwsn ramai org Islam, kucar kacir jadinya, mcm kat Pakistan, Iraq, Syria, Afrika. Org bukan Islam pun susah.

      Delete
    3. Betul tu,,kenapa org Islam suka berkelahi sesama sendiri.? Tak ada petani cina yg dinafikan baja subsidi,, tapi kat sebelah kedah ni ada petani melayu yg dinafikan bantuan baja subsidi dan Lain2 bantuan hanya kerana perbezaan politik. Puas berkelahi,, kadang-kadang dapat kekadang tidak juga. Kenapa? Ya,,kerana kita bergaduh sesama sendiri sbgaimana yg kita lihat dalam siri komen dlm blog ini. Kekadang kita tertanya2,, org Islam apa kalau akhlaq sebegini.? Elok pkr buat kerajaan baru seperti di atas,, org Islam memerintah,, org bukan islam dapat manfaat. Tetapi jika Dap memerintah seperti d ppinang,,, lihat apa jadi nasib perkampungan org melayu di sana. Dap tunjuk baik sikit ja dgn menaikkan elaun guru kata,,tapi berpuluh kampung melayu dihapuskan.

      Delete
    4. Pepatah melayu ada menyebut " buang yang keruh,ambil yg jernih"

      Delete
    5. Cadangan suma yg ugama isle dari umno..pas dan pkr....gabung bentuk krajee Sgork...kat dlm PKR yg beriman dng pluralist libral dan syiah brapa ramai plak....cerkira cerkira....yg ego lebih tebal dri iman dlm PAS tu nk campak kemana.?

      Delete
    6. Kepada pascai.... 

      Cuba renung dan fikir apa yg pemimpin pas lakukan.... 

      Tak perlu berlawan dengan umno lagi sebab Tuan Hadi presideng dah isytihar Pas tidak akan berlawan dengan Umno lagi sebab Pas telah melantik dirinya jadi penasihat umno.

      Kemungkinan besar Pas tidak akan bertanding dalam PRU14 atau kalau pun bertanding juga, Pas tidak akan melawan umno lagi. Pas dah jd sahabat umno.

      Logiknya ialah penasihat tidak akan lawan tokeynya Najib.

      Contoh: Din Ayam ialah penasihat Haji Hadi. Din Ayam tidak akan lawan Haji Hadi. 

      Jadi Umno juga boleh tidur lena di 88 kerusinya yang ada sekarang, kerana Pas tak boleh lagi lawan umno.

      Sedia maklum, umno hanya bertanding dikerusi majoriti Melayu. Bagi kawasan majoriti Cina diserahkan kepada MCA dan Gerakan. MCA dan Gerakan sokong hudud.

      Masaalahnya MCA, Gerakan dan MIC sahabat Umno. Jadi Umno akan arahkan penasihatnya iaitu Pas tidak bertanding melawan MCA, Gerakan dan MIC kerana ketiga-tiga parti ini adalah sekutu Umno dan dikira sahabat lah juga kepada Pas.

      Jadi dimana Pas akan bertanding kalau dah tak boleh lawan Umno, MCA,MIC dan Gerakan? 

      Laaaa...patutlah baru-baru ini Haji Hadi umumkan akan meletakkan calon Pas di semua kawasan DAP dan Amanah. Rupanya Pas dah bersetia dah dengan Umno/BN. Dan kini pulak umumkan tak mau sokong pembangkang dalam usul tolak bajet. 

      Logik juga tu. 

      Dah tak boleh lawan Umno/BN, kena lawan DAP, Amanah dan PKR lah. 

      Kalau tak lawan DAP, Amanah dan PKR, kat mana lagi nak bertanding? 

      Mana boleh hidup dengan 14 kerusi saja, tentu Umno tak akan jeling pun!!! 

      Silap haribulan kena ludah sesaja nanti....

      Nampak gaya cerita Lebai Malang dan Pak Kaduk versi haji hadi boleh ditonton tak lama lagi 

      Delete
  4. jamal ikan bakar sama ali tenju saja bikin gempaq sbb sekarang depa dah x jadi tajuk berita. lagi gempaq tengok gambaq hadimaru (punaisehat umno) berpelukan sama berahim katak

    ReplyDelete
  5. Orang islam politik yang suka bekelahi tu umpama dubuk berebut bangkai

    ReplyDelete
  6. Cantik jika Kerajaan Selangor terdiri daripada gabungan PKR,PAS dan UMNO. Masing2 ada kepakaran yg boleh digarap untuk kebaikan negeri Selangor dan rakyat Selangor. Jika benar2 berlaku, saya yakin ia akan jadi inspirasi untuk penyatuan Umat Islam di Malaysia. Azmin MB, Exco sama rata di antara PKR,PAS dan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cadangan yang baik. Bergaduh siang malam pun dapat apa. Yg penting ikhlas. pemimpin kena berlapang dada, pengikut jgn taksub sgt. Semua cerdik. Semua pandai. Hidup ni bukan lama sgt pun. Jgn harap orang lain yang ubah nasib kita. Kita yg patut berusaha.

      Wahai pemimpin PKR, PAS, UMNO. Sudsh.sudahlah tu berkelahi.

      Buang yang keruh ambil yang jernih.

      Delete
    2. Setuju.
      Kalau kita tak dapat jadi air yg memadamkan api, jangan pula kita jadi minyak yg menambah marak api yg membakar.

      Delete
    3. Semua parti boleh bergabung kecuali pas. Sbb mana2 gabungan ada parti pas akn hancur. Parti pas dah sesat entah ke mana.

      Delete
  7. Yang pakai serban 5kg pun kaki kencing juga dok menyalak pasal hudud tp bila parlimen tengah bersidang dia dok jadi bisu pulak..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan takat bisu. Ada yg ponteng gi makan sushi.

      Delete
  8. Nak tengok betapa munafiknya ulamak makan gaji haram tu bila habis sidang baru dia mula berani nak woff!woff pasal hudud..ngeh3

    ReplyDelete
  9. Kita teringin sangat nak lihat org melayu di malaysia ni bersatu, jika masing-masing masih nak kekalkan ideology,, tak kisah,,tapi buat permulaan adakan kerjasama politik utk mentadbir negeri selangor tu,,jadi kerajaan yg mantap. Lama dah kita org melayu rugi sedangkan bangsa lain jauh ke hadapan. Kita akui mereka rajin dsbg,,tetapi faktor terbesar kejayaan mereka ialah dgn menjadi undi penentu kpd umno untuk menjadi kerajaan. So,faham2 ja lah,,kami yg bagi you menang, kena beri la apa yg kami mahu...inilah yg berlaku lebih 50 tahun. Hasilnya tuan2 boleh lihat sendiri. Kita pulak....asyik bergaduh nak tunjuk tere berpolitik. Bergaduh betul 2 tu. Mcadapgerakan,, lakonan kat luar ja bergaduh,,belakang kita bersatu hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno mmg mohon melayu bersatu sbb dah nazak. Kini mula bernyawa bila pas beri talian hayat. Peminpin pas harap benar agar diberi jawatn dlm kabinet najib.Demi wang pemimpin pas sanggup lupakan hudud.

      Delete
    2. 13:34 pas dpt kedah satu penggal shj. Perak dpt kat pas pkr dap tak sampai setahun, Kelantan dah huru hara, Selangor haru biru. Sapa yg mintak nyawa?
      Kau ni buta huruf ke buta warna?
      Kau sekolah mana dulu

      Umno kalah di trg...ok. Kita baiki balik, menang
      Umno kalah di kdh, perak, ok..kita usahakan dan dapat balik?
      Di pp w/pun kalah, tak adalah kita meroyan mcm org gila talak
      Di Kelantan umno kalah, tak kisah, kita tetap usaha, tp sejak 1990 apa pas buat di Kelantan?
      Tanya PANDAPIG, apa pendapat mereka ttg Pas.

      Kalau takdir PRU14 BN kalah, kami terima kekalahan, tak adalah sampai mintak nyawa. Khir toyo silap dan masuk jel, kami akur, tak ada pulak tuduh itu konspirasi politik dsb.
      Berkat doa KO, sapa yg mintak nyawa sekarang?

      Delete
  10. Khalid semak mana khalid semak kenapa tak buat semak lagi.apa sudah tersedak dedak yg ditabur dap.bodoh bingai pancai 12:47 ko ingat senang senang nak main serang cerita hudud dlm dewan.bkn kau tak tahu kronologinya nak bawa hudud tu kedewan.kau tu tahu nak menganjing je susah pyh org yg nak bawa hudud tu kau bkn nya tahu.kena kutuk sikit dah lari bertempiaran berdelindung dibalik dap.begitu ke pejuang islam.malulah kalau tak ada org nak percayapun apa yg kau duduk tebar tu.

    ReplyDelete
  11. macaman kalau omak kau yang kena kencing.?menangis kalit

    ReplyDelete
  12. Dap dan mca memang seronok gile melihat akhlaq org Islam sekarang. Umpan mca dan mic memang mengena. Pas nak bawa hudud, umno terpaksa menolak dgn bermacam helah kerana mca ugut tolak umno jika sokong hudud. Pas pulak terpaksa hilang maruah dan harga diri semasa bersama Dap. Setiap masa di tekan Dap tolak hudud yg merupakan agenda agama islam, bukan milik pas sorang hudud tu. Pan lari drpd pas join Dap. Pkr ditukar Dap supaya menggugurkan pas drpd kerajaan. Tuan2 nampak ke tidak siapa mastermind politik di malaysia bila org Islam tidak bersatu? Cuba la sekali bersatu, paling cantik bersatu atas dasar aqidah... Insyallah Sejahtera.

    ReplyDelete
  13. Banyak je alasan puak walaun ni,jgn ingat baru pakai serban semuanya betul sekarang ni langsung x cakap pasal hudud bila dah jadi penasihat 20%..ngeh3

    ReplyDelete
  14. Kemcing mengencing sesama orang jahil, perkara biasa dan itu adalah norma sosial mereka.

    ReplyDelete
  15. OMAKKAU ni Kaki Melagakan parti orang- orang melayu dari UMNO,sampai le kepada PAS PKR PERKASA , AMANAH ke ...........TAHNIAH....OMAKKAU ......Kau dah buat kerja yang GERMILANG , TERBILANG DAN TERBANGSAT....pade semua orang melayu Kayu Malaysia ......

    ReplyDelete