KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 4 November 2015

PEREMPUAN AMOK ALA-ALA KAK LONG KIKI DAN TUAN PUNYA KERETA TOYOTA CAMRY DIHERET KEMAHKAMAH DIBAWAH SEK 427 KANUN KESEKSAAN.



Seorang kontraktor yang bergaduh dengan seorang wanita di kawasan parkir di Jalan SS15, Subang Jaya, Rabu lalu, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini, atas tuduhan melakukan khianat dengan melanggar secara berkali-kali kereta Volvo S60 milik mangsa.

Pengakuan itu dibuat tertuduh, Cheah Jenq Yeh, 30, di hadapan Majistret Salamiah Salleh sebaik pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa melakukan kesalahan itu terhadap kereta milik Shasha Farina Mohd Shafie, 35, di hadapan kedai beralamat nombor 43, Jalan SS15/5A, Subang Jaya pada jam 7 pagi, pada 28 Oktober lalu.

Bagi kesalahan tersebut, Cheah didakwa melakukan kesalahan itu di bawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang sebulan dan tidak lebih lima tahun atau denda atau kedua-duanya, jika didapati bersalah.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Siti Fatimah Yahya menawarkan RM8,000 dengan seorang penjamin.

Bagaimanapun, peguam Sreekant Pillai memohon mahkamah mengurangkan wang jaminan dengan alasan dia menyara ayahnya yang berusia 67 tahun selain memberikan kerjasama yang baik dengan pihak polis sepanjang siasatan.

Sementara itu, tertuduh, Shasha Farina Mohd Shafie, 35, juga membuat pengakuan yang sama di hadapan Majistret Ahmad Solihin Abd. Wahid sebaik pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa melakukan kesalahan itu terhadap kereta milik Cheah Jenq Yeah, 30, di hadapan kedai beralamat nombor 43, Jalan SS15/5A, Subang Jaya pada jam 7 pagi, pada 28 Oktober lalu.

Bagi kesalahan tersebut, Shasha didakwa melakukan kesalahan itu di bawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang sebulan dan tidak lebih lima tahun atau denda atau kedua-duanya, jika didapati bersalah.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Nur Aaifa Che Abdullah menawarkan RM8,000 dengan seorang penjamin.

Bagaimanapun, peguam Haizan Omar memohon mahkamah mengurangkan wang jaminan dengan alasan anak guamnya adalah mangsa kepada kejadian tersebut.

Baru-baru ini, klip video berdurasi 17 saat yang memaparkan kejadian pergaduhan mereka menjadi viral sejak kelmarin.

Dalam video tersebut, didapati memaparkan seorang lelaki dan seorang wanita bergaduh sebelum wanita itu menggunakan besi pengunci stereng untuk menyerang kenderaan lelaki terbabit menjadi viral di media sosial.

Wanita terbabit turut tampil memberikan penjelasan mengapa dia berbuat demikian kerana beliau mendakwa, dia mengamuk bukan disebabkan berebut parkir kenderaan sebaliknya berpunca dari tindakan ganas lelaki itu yang menolak ayahnya hingga terjatuh.

Kes tersebut akan disebut semula pada 2 Disember depan.


43 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha......dua2 bodoh dua2 salah jadi sama2 kena dakwa siapa dpt faedah??? Inilah rakyat skrg panas baran sgt dan kecil hati sombong bongkak bahloi maka terimalah akibatnya. Apa guna suara tinggi celopah kalau keselamatan tidak terjamin dan pihak berkuasa tidak akan jaga keselamatan anda tanpa sebab!

      Delete
    2. Najis jgk yg utg

      Delete
  2. Parking punya pasal pun mau gaduh....
    Pegi Lanchowwww la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kena kat kau, senanglah cakap. Kalau kena pd kau, bukan kereta yg kau hentam, kepala cina pukimak tu yg kau pecahkan.

      Delete
    2. Aku tak hentam kepala org hanya sbb nak berebut tempat parking. Org bengap aje buat kerja gitu

      Delete
    3. Yg pegi langgar kereta orang tu aphal? dahlah parking kat tempat org sewa bulan, tunjuk samseng pulak. Taulah cina samseng tu kwn baik kau.

      Delete
    4. Klu aku, aku cari parking tempat lain dulu. Dia dah belah baru aku park kat situ. Aku tak hentam kepala org. Sbb aku tak mao org hentam kepala aku balik.

      Bangang aje suka hentam kepala org. Hentam kepala org tak ada dlm quran.

      Delete
    5. Volvo tu bukan kereta dia pun. Tak caya pi check dgn jpj..

      Delete
    6. Cuba tengok yg Bela penjenayah peguam dap juga Cari makan punya pasal

      Delete
    7. Jantan pondan bangsat berani buli perempuan dan orang tua sebab dia tahu mereka itu lemah. Kalau berani sangat, pergi langgar Kg Pandan.

      Delete
    8. Hebat sgt ker kg pandan tu?
      Bak no hempon tgk

      Delete
    9. Anon 18:24 bodoh sombong, eja handphone pun salah ! 'hempon' .... kah... kah..... kah..... 'hempon'.... kah.... kah.... kah . Mana belajar? Sifu tadika tak ajar kamu eja handphone?

      Delete
    10. ha haaaa !!!
      bangang.. eja 'sombong' pun xbetoi....

      tulisla betoi2.. 'sumbong'.. banggangg punya Anon 18:41 !!

      Delete
    11. Anon 21:37 aka Anon 18:24 adalah badut dan pelawak bodoh yang tidak boleh diajar sebab IQ zero. Memalukan sifu dan moyang Tongsan sahaja !

      Delete
  3. Cina DAP rupanya yg samseng. Kawan baik Kuali Imayam putummayam pandikutty. Lot parking bulanan yg disewa. Tak reti bahasa ke cina ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah besar ka sewa lot?

      Delete
    2. Sewalah sendiri bahlol

      Delete
    3. Cuba bayangkan klu semua parking disewa... mana bapak ko nak parking?

      Delete
    4. Bapak aku pun sewa bodoh bahlol

      Delete
    5. Bapak ko sewa bodoh bahlol?
      Sejak bila bapak ko jd mcm tu?
      Kena bawak tg ramb turrr

      Delete
    6. Belum berkuasa pun, penyokong DAPig sudah besar kepala ! Samseng tahi kucing !

      Delete
    7. Baju merah samseng taik kucing.

      Delete
  4. Apa kecoh2 rebut tempat parking.
    Naik kenderaan awam la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sukahati omakkau lah nak naik apa pun.

      Delete
    2. Omak naik perut lagi best

      Delete
  5. Kan menteri yg tercerdik kata guna pengangkutan awam, tak faham lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kau rasa kau lebih cerdik, next PRU ambil calon, kalau menang aku rekomenkan kau jd menteri, ganti menteri bodoh tu.

      Delete
  6. Otak pemimpin PAS letak dalam PUKI, sebabtu PAS sokong Najib 100%.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing nih

      Delete
    2. Setuju dgn 1448

      Delete
  7. Cantiknya akhlak balaci Dap ni ! Mesti dah dapat restu tuan galu LGE dan LKS ........... sila teruskan mencarut dan bercakap lucah sbb tuan guru hang pa akan sucikan dosa hang pa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok lebai hang boleh sucikan dosa hangpa?
      Tuan serigala hangpa boleh sucikan dosa hangpa dgn kencing dia?

      Delete
  8. Anon 14.48 .. cina dapig berak x basuh.. dia tlg jilat kasi bersih..puihh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal berak x basuh le jubur cina doll selamat dari dijubur oleh aljuboori..hee3

      Delete
    2. Hang jilat berak tok lebai hang bole pulak?

      Delete
  9. Apek sohai tu celaka tolak bapak Shasha tu kenapa?Mau tak amuk..kalau bapak aku kena macam tu..kaki kat muka apek tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas tu kaki apek tu kena kat muka ko pulak.

      Delete
    2. Org amno ni sikit2 punya hal pom nak letak kaki kat muka org. Macam la dah tebal sgt muka dia tu

      Delete
    3. OIII.....BERITA AL- TONTOT V KENA GELAK SOAL PENDATANG TANPA IZIN TAK ADA KER?
      BORING LA

      Delete
  10. Kemana perginya Islam kita ?? dimana akhlak kita sebagai Muslim.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simpan dlm serban tok lebai dia

      Delete
    2. akhlak apa ker jadah yg bertekak dalam ni cina menyamar melayu.itu strategi dap pecah dan perimtah.

      Delete