KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 2 November 2015

LAGI BERITA GEMBIRA UNTUK PARA PENGGUNA PENGANGKUTAN AWAM ... SELEPAS KOMUTER KINI GILIRAN LRT DAN MONOREL NAIKKAN TAMBANG MULAI BULAN DEPAN JUGA.



Prasarana Malaysia Bhd akan menyemak semula struktur tambang bagi perkhidmatan LRT dan Monorel di sekitar Kuala Lumpur, dengan kebanyakan penumpang dijangka akan mengalami peningkatan tambang.

Struktur tambang berdasarkan jarak jauh, berkuat kuasa 2 Disember 2015, adalah perlu untuk menyelaraskan struktur tambang berbeza yang digunakan dalam ketiga-tiga aliran rel yang Prasarana beroperasi, tegas Ketua Pegawai Eksekutifnya, Azmi Abdul Aziz hari ini.

Semalam KTMB mengumumkan bahawa tambang komuter akan dinaikkan kemaksimum RM7.10sen satu perjalanan.

77 comments:

  1. Nati jeff ulu babi nk cakap aku g kerja dgn apa pulak sbb semuanya dah naik..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Kau masih naik LRT, sebelum ni bergayut dua belah tangan, bila tambang naik kau pun bergayut sebelah tangan mcm monyet sarkas yg terlatih.

      Delete
    3. Kepada pascai....

      kamu semua bolehlah tidur dengan aman.

      Tak pperlu berlawan dengan umno lagi sebab Tuan Hadi resideng dah isytihar Pas tidak akan berlawan dengan Umno lagi sebab Pas telah melantik dirinya jadi penasihat umno.

      Kemungkinan besar Pas tidak akan bertanding dalam PRU14 atau kalau pun bertanding juga, Pas tidak akan melawan umno lagi.

      Takulan logiknya ialah penasehat tidak akan lawan orang yang dinasehatinya.

      Contoh: Din Ayam ialah penasehat Haji Hadi. Din Ayam tidak akan lawan Haji Hadi.

      Jadi Umno juga boleh tidur lena di 88 kerusinya yang ada sekarang, kerana Pas tak boleh lagi lawan umno.

      Sedia maklum, umno hanya bertanding dikerusi majoriti Melayu. Bagi kawasan majoriti Cina diserahkan kepada MCA dan Gerakan.

      Masaalahnya MCA, Gerakan dan MIC sahabat Umno.

      Jadi Umno akan arahkan penasehatnya iaitu Pas tidak bertanding melawan MCA, Gerakan dan MIC kerana ketiga-tiga parti ini adalah sekutu Umno dan dikira sahabatlah juga kepada Pas.

      Jadi dimana Pas akan bertanding kalau dah tak boleh lawan Umno, MCA,MIC dan Gerakan?


      Laaaa...patutlah baru-baru ini Haji Hadi umumkan akan meletakkan calon Pas di semua kawasan DAP dan Amanah. Rupanya Pas dah bersetia dah dengan Umno/BN.

      Dan hari ini pulak umumkan tak mau sokong pembangkang dalam usul tolak bajet.

      Logik juga tu.

      Dah tak boleh lawan Umno/BN, kena lawan DAP, Amanah dan PKRlah.

      Kalau tak lawan DAP, Amanah dan PKR, kat mana lagi nak bertanding?

      Mana boleh cari makan dengan 14 kerusi saja!!!

      Silap haribulan yang 14 itu boleh berubah jadi 4 sahaja.

      Kalau bermodalkan 4 kerusi saja, mana layak nak sambung kontrak jadi penasehat.

      Ada harapan kena ludah nanti....

      Nampak gaya cerita Lebai Malang dan Pak Kaduk versi modern arahan haji hadi boleh ditonton tak lama lagi.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. KPD OMAK CAIPUSSS & CAIMENOS:

    Tolong jgn meroyan. Kenaikan tambang ini adalah dari bajet yg positif. Sebab itu pas tak undi tolak bajet najib oleh najib utk najib. Sbb itu hadipas BERKECUALI kerana kenaikan tambang ini baik utk org2 bawahan yg tak mampu naik kereta camry ke tempat kerja. Sungguh BIJAKSANAKONG sihadipas ini. Tahniah pas.

    Tq omak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya seronok.
      Saya BERKECUALI
      terima kasih.

      Delete
  3. JGN RISAU JGN BIMBANG JGN MEROYAN:

    Inilah kebaikan hadi pas menjadi penasihat kejaan umno bnajib. Insyaallah, dgn nasihat hadi pas, rambang tak jadi naik sebaliknya akan turun ke paras minimal. Tunggu....hadi akan nasihat najib dgn penuh tawaduk. Jgn risau, lagi hadi jd penasihat, tambang akan ok. Ketahuilah, nasihat hadi pas lebih power drp tun madey, majlis raja2 dan apco.

    Hidup hadi pas.
    Tq omak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah dia berkecuali. Rupanya nak jadi penasihat.

      Delete
  4. Padang muka ko
    Sapa suruh pecaya kat umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuki fuki fukimakkkk.....

      Aku ingat bila dah bayar GST tambang lrt tak naik....rupanya macam cibai..

      Delete
    2. Oiii bodo...
      Klu tak mao naik lrt, naik teksi la.
      Tak pom pindah luar negeri

      Delete
  5. Saya ahli pas kg ulu bendol menyokong kenaikan tambang lrt dan monorel ini. Sebap apa? Sbb org naik kereta pun kena bayar tol naik. Jadi yg naik lrt & monorel pun kenalah naik tambang supaya fair & square. Ini baru dipanggil keadilan sejagat.

    Tq omak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong pendapat awak, fair & square

      Delete
    2. Saya pun sokong juga, fair & lovely

      Delete
  6. Korang tengok betapa powernya pas. Baru sebut pas nak jadi penasihat kejaan aje, tambang lrt sudah naik. Kalau pas join umno tentu ekonomi mesia pun akan naik mencanak2.

    Terims kasih.

    ReplyDelete
  7. Lepas ulamak makan gaji haram jadi penasihat ros jibby aku dgn yakinya malaysia akan menjadi lebih maju daripada amarika..ngeh3

    ReplyDelete
  8. Tq jibby pjgkan umur murah rezki bhgia ngn rosmah spai syurga sb bg rakyat kesenangan dan kekayaan...

    ReplyDelete
  9. Wahai biri2 sekalian.....
    Mana ada di dunia ini yg brg2 tak naik? Semua brg naik sbb masalah ekonomi berlaku di seluruh dunia. Jgn nak salahkan pemerintah sahaja tapi salahkan pembangkang juga. Apa pemvangkang dah buat utk negara? Tak kan cuna tau kutuk dan buat demo huru hara. Kamu biri2 sumbang apa utk negara ini. Baik kamu pemvangkang ni berhijrah saja ke afrika selatan. Di sana ada lrt dan monorel free kot.

    ReplyDelete
  10. Terkucik telo unknown, maae, jef, zullelo, ajak, nurul basar dan jessie bila dapat tahu bapak serigala menaikkan tanbang monorel, komuter dan lrt. Duit elaun mencacai tak naik tapi tambang naik. Kesian kawanan bebiri sbb kena kencing lagi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua kena kencing,
      Aku relaks je sbb aku sokong najib
      Kauorang yg bertempik siang malam sampai bernanah otak pun kena juga.

      Aku cuma sakit poket je,
      Kauorang sakit poket dan sakit otak.

      Mana kau nak?

      Delete
    2. ko ni sejak hadi nak jadi penasihat bapak ko, bukan main sombong ko kat aku yerr...

      Delete
  11. Yang patut kena halau keluar dari malaysia adalah ros jibby dan zahid komidi meraka tu sah2 pendatang haram dari indon..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau masih naik LRT, sebelum ni bergayut dua belah tangan, bila tambang naik kau pun bergayut sebelah tangan mcm monyet sarkas yg terlatih. Nak tunjuk eksyen kat bangla.

      Delete
    2. Yg bgayut mcm monyet sarkas tu caimeno. Tak caya gi la check

      Delete
    3. Kau pun naik LRT jugak lah yeee...ingatkan byk duit sgt. Rupanya sengkek jugak... Sengkek

      Delete
    4. apa kelas naik LRT....
      Ceh!

      Delete
  12. Ini semua berkat PAS menasihatkan BN untuk perkara2 kebaikan. Tak apa bas ekspress tak ada destinasikan ada.

    ReplyDelete
  13. Omak...cerita mr al-tonti V kena gelak sbb tanya soalan pekerja asing tak ada ker? Saya nak buat karangan pasal pekerja asing ni sbb cikgu mintak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak kalah ni kawan baik pun kau ketawakan, sebelum ni, kaulah yg ramas telur dia siang malam.

      Delete
    2. aku tak pernah ada kawan sebengap tonto V tu

      Delete
  14. Ana sedang tunggu anta bentang bajet siku pale lutut..idup tok guru jibby

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sehardy sebarua....
      Ada hardy kesah? Hardy pergi jala ikang tak naik LRT la. Tak ada keperluan langsung hardy nak kecoh2 tambang LRT naik.

      Delete
    2. Yg byk bgayut tu caimeno. Tak caya gi la check

      Delete
  15. Salam sehati serasuah ,

    hadkan tempoh perkhidmatan kepada 30 tahun sahaja, jika seseorang itu mula berkhidmat pada usia 18 maka beliau akan bersara pada usia 48 begitu pula bagi yang mula pada usia 30 akan berhenti pada usia 60 tahun, cukup untuk mengumpul pengalaman dan kekayaan untuk membuka perniagaan sendiri dan paling penting membuka peluang kepada fresh graduate untuk menyertai perkhidmatan awam. Ini tidak usia dah layak pencen, boleh pula sambung kontrak lagi tak ingat nak beribadat ke?

    hapuskan kronisme dan neopotisme, seorang kaki tangan kerajaan negeri terengganu yang sedang buat master di UK ayahnye juge kakitangan kerajaan negeri itu, datuknya tak tahulah, siap perli org lain kerja bukan bidang yang dia waris jawatan dari bapa die tak sedar diri. Seorang graduate Unitep guna kawannya yang kahwin dengan anak penolong pengarah pendidikan untuk masuk KPLI kini berkhidmat di Johor kemudian N9. Kabel dan waris adalah tidak adil, tidak adil adalah zalim, zalim adalah haram!

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org Kelantan lg teruk, laki bini buat kpli, pakai kabel. Mentang2 org Kelantan ramai di Putrajaya. Mana2 jabatan kerajaan yg dikuasai oleh org Kelantan... Hancur
      Kalau penguatkuasa... Paling kuat rasuah

      Delete
  16. Hahaha....caipas dah tak terkata apa2 bila tambang train naik. Nak bantah tak boleh dah sbb kepala taik dah kata berkecuali....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabor...sabor....
      Nanti dekat2 pru14 tambang lrt akan turun sikit la

      Delete
    2. rasanya boleh tak klu kita tuduh Pas yang bagi nasehat supaya tambang ketiga2 pengangktan awam itu naik.

      Sebabnya:

      Pertama Haji Hadi umumkan Pas dah jadi penasehat kerajaan umno.

      Kedua, Pas tak mau undi tolak bajet.

      Dua perkara ini sebagai pembayang Pas amat-amat sayangkan umno.

      nik abudoh pun dah umumkan bajet umno tu cantik molek...

      kan ker semua petanda sudah jelas pas tidak akan bertandin lawan umno PRU14 nanti.

      Delete
    3. abduh mana ade heran sbb dia tak naik LRT monorel..
      Kelantan mana ada benda2 moden cam tu

      Delete
  17. Kata gst utk kemudahan rakyat, tapi rupanya nak bayar gaji dan menaikkan peruntukan jabatan najib. Tq najib, denda lagi rakyat kerana mengundi tuan dan kroni utk habiskan wang negara. Rakyat hidup selesa dan gembira sekarang, hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit gst tak cukup lagi tu.
      Naikkan la gst 20%.
      Kita rakyat bawahan keturunan pas tarak hal

      Delete
  18. Umno dgn halnya.tu dap selangor apa hal pula.satu melayupun tak mng pencalonan.kata tak perkauman sgt
    mana dap dap melayu tu nak letak muka.nampak sgt org tak ingin memilih hanya terhegeh hegeh menempekkan diri.tunggu jd calon agaknya.parti pandir tu pulak nak jd apa mng sorak kg tergadai.gasak la korang suka sgt mkn dedak ditabur dap.habisla harummanis selangor dihurung sibari bari n the geng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taraf professor / pakar undang2 / bekass pensyarah uia lagi...org DAP tak pilih jd pemimpin? Agaknya yg memilih tu semua taraf professor diraja agaknya.

      Tu lah, sombong sangat, sama Melayu Islam tak nak buat kawan, konon upstream sgt lah tu. Konon DAP ytak perkauman. Jadi barua jee lah kamu dlm DAP

      Delete
    2. yang naikkan tambang pengangkutan awam tu bukannya dap. Yg ko nak marah dap ni apsal. Cuba huraikan sikit..

      Delete
  19. Melayu DAP tu Melayu pluralist dan syiah....wajib diperangi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg naikkan tambang lrt monorel bukan melayu dap la tapi melayu umno! Jgn la bengap sangat dol.

      Delete
  20. Taraf Aziz Bari pun DAP tak bagi ruang utk jadi pemimpin peringkat negeri Selangor.

    Dr
    Professor
    Pakar undang undang
    Bekas lecturer

    Masuk DAP dapat jd barua
    Konon DAP tak perkauman
    Sesama Islam tak nak berbaik, selalu kutuk
    Konon upstream...

    Tak apalah prof, saya akan bekalkan tisu utk prof lap berak pemimpin prof.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg jadi barua walaon kelantan jah.
      Elaun adun exco naik gila babi.
      Hutang cikgu yik tak bayor. Mangsa banjir duduk bawah kemah.

      Tak pukimak ker namanya turrrr....

      Delete
    2. 22:26 kau tunggu apa lg, masuk DAP lah, ikut aziz bari. Bubar PAN masuk DAP je.

      Aziz Bari seorang Prof
      Mat sabu apa? Barua gred A.

      Delete
    3. Oiii dol....
      Barua gred A tu klu ngaku islam tapi hutang cikgu yik belas2 juta liat nak bayar. Oiii dol...gaji cikgu dah potong, duit pergi mana? Duit sapu balak tak cukup lagi ker?

      Delete
    4. Hari tu sibuk fitnah dap tarik geran sekolah agama penang. Rupanya kat kelantan pas tak bayar hutang cikgu agama yik. Pukimak betol la. Munapik betol la caipus neh

      Delete
    5. NASIHAT AKU LA....
      KLU TAK MAMPU NAK BAGI, JANGAN LA NAK KEBAS HAK ORANG PULOK...

      FAHAM?

      Delete
    6. Seboroi2 mat sabu yg ko kata gred A tu, tak pernah aku dengar dia tak bayar hutang yik sampai belas2 juta. Tak pernah jugak aku dengar boroi mat sabu tu naikkan tambang lrt ngan monorel.

      Ko aje yg mengong....

      Delete
    7. Pas & Pan bukankah adik beradik, tak baik bergaduh. Lupa plk aku..

      Berkat sungguh doa KO oleh pemimpin kauorang dulu.

      Rupanya PAN adalah anak haram PAS dgn DAP hasil hubungan luar nikah.

      Delete
    8. Mat sabu ada kuasa apa, asyik kalah memanjang. Kalau jd barua DAP, adalah pangkat sikit
      Ko tau apa pangkat dia sekarang?

      Chief barua anjing pengesan Dap.

      Delete
    9. Fuhhhhh......cantik bahasa anak buah tok lebai pas neh

      Delete
    10. yg ko marah sangat kat pas, kat mat sabu, kat dap kat pan tu kenapa dol?
      Diaorg tak naikkan tambang LRT la. geng umno la dol.. geng ko jugak.

      Delete
    11. aku geng hadi. aku BERKECUALI

      Delete
    12. JANGAN GADUH2. KENAIKAN TAMBANG LRT, MONOREL, KOMPUTER DAN TOL ADALAH BERITA AMAT BAIK UNTUK PRU14.

      Delete
  21. Bekas pejuang bahasa Melayu
    Sasterawan Negara A. SAMAD SAID, apa crita?
    Dulu bukan main marah ppsmi
    Kononnya meminggirkan bahasa Melayu.

    Masuk DAP apa jadi?
    Muktamar DAP cakap Melayu ke?
    Makin tua dekat nak mati makin merapu makin teruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi yg naikkan tambang lrt, monorel, komuter, tol dll bukan pak samad. Yg naikkan tu melayu umno.

      Kenapa la ko bangang sangat.....
      Telebih minum kencing najis kot?

      Delete
    2. Kat kelantan yg naikkan elaun exco ngan adun dekat2 80% tu bukan pak samad. Tapi melayu pas. Yg tak bayar hutang cikgu yik belas2 juta pun melayu islam pas bukan pak samad. Yg buat rumah mangsa banjir slow mcm kura2 tu pun melayu islam pas, bukan pak samad.

      Kalau geng pak samad perintah kelantan, dah lama dah hutang cikgu yik tu selesai. Dah lama dah mangsa banjir tu duduk dlm rumah, bukan bawah khemah.

      Klu fikir2 balik, nasib baik selangor bukan islam pas perintah. Dapat jugak sikit air free ngan tambang bas bandar free. Klu harap islam pas, huhhhhh ......licin hutan kat selangor.

      Delete
  22. Apasal la omak ko tak post kenapa kekurusan bang non menjadi jadi di sg bloh....nape bang non kurus yeee....capa bole jawab....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb hardy dah jadi barua amno

      Delete
  23. Elehhhhh... baru naik sekupang dua dah menyalak satu donia... kereta audi aku tu 75 kali lebih banyak drp tambang LRT korang. Aku relak aje...cehhh

    ReplyDelete
  24. Dulu cai2 pas kalu minyak naik 5 sen pun bukan main bising..... skang sejak berkecuali ngan nak jadi punahsihat meno ni, tambang naik 70 sen pun senyum kambing aje... heh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yg bagusnya. Tinggal puak Syiah kuali Imayam tamilkoddy pandikutty shj yg meroyan mcm org otak berulat.

      Delete
    2. Aku apa da nak heran... Selangor nagi aku tambang bas free hari2.. Umno nak naikkan lagi 4 hinggit pom aku lagi suka.

      Delete
  25. Kauorang marahlah najib tu sbb tambang LRT naik. Alang2 kau marah, biar sampai kau masuk wad psikik sbb terlampau marah. Lps tu kau pakat berguling guling atas rel LRT atau monorel. Mudahan dpt masuk paper

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat apa nak marah kat najib sampai masuk wad neurologi. Kenaikan tambang pengangkutan awam itu adalah berita yang amat menggembirakan pihak pembangkang terutamanya menjelang PRU 14 nanti.

      Delete
    2. Pembangkang Malaysia tak cerdik. Sbb tu payah nak menang. Tak pandai nak guna reverse psikologi.
      Bodoh nak mampus, sampai bila pun jd pembangkang je lah yg sesuai.

      Delete
  26. Tambang monorel dan LRT naik sbb najib nak kenakan a.samad said yg suka sgt naik LRT dan monorel.
    Dulu kerajaan tamatkan perkhidmatan bas mini sbb tu jugak. Muahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mintak maaf la
      saya geng hadi
      saya BERKECUALI

      Delete
    2. Yalah, kalau kau dlm Dap pun, paling tinggi pun tukang susun kerusi je laaa. Pfof Aziz Bari pun cina DAP suruh lap taik jee... Tapi Aziz Bari suka sbb Dap tak racist.
      Yg paling aku suka. Cina selalu tersalah sebut Aziz Bari sbg Aziz Babi. Hehehe.

      Delete