KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 2 November 2015

LAGI BERITA GEMBIRA UNTUK PARA PENGGUNA KOMUTER .... TAMBANG NAIK MAKSIMUM RM7.10 SEN UNTUK SATU PERJALANAN MULAI BULAN DEPAN.



Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTM) mengumumkan tambang perkhidmatan Komuter di Lembah Klang akan naik maksimum RM7.10 bagi satu perjalanan.

Bercakap dalam sidang media di hab pengangkutan awam KL Sentaral, Pengerusi KTM Berhad Sarbini Tijan berkata kadar baru itu akan berkuat kuasa 2 Disember depan.

Katanya, kenaikan itu bagi menampung kos operasi dan penyelenggaraan yang meningkat saban tahun.

Begitu juga dengan kos pembelian alat ganti berkaitan yang semakin mahal yang berpunca daripada kejatuhan nilai ringgit, katanya lagi.

Sarbini berkata peningkatan itu hanya melibatkan laluan Tanjung Malim-Sungai Gadut dan Batu Caves-Pelabuhan Klang.

Ringgit kini merosot teruk di bawah paras RM4 untuk sedolar Amerika Syarikat (AS).

13 comments:

  1. memang pun berita gembira, apasal gambar tu, macam SaMAAAA je omak kau, tak de gambar lain ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya gambar terbaik ada, tapi simpan dulu, iaitu gambar pengerusi PAN sedang mengilai hingga nampak anak tekak.
      Lagipun kalau letak gambar tu takut nanti ada yg mengigau dan masuk icu ptg ni.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Ok mcm bengang je,pandai pula nk perli2,tengok Jeff ulu babi tu releks je hentam PAN walaupun duit 1MDB masuk akaun ros jibby..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing nih

      Delete
  3. Bersama najib songlap ,

    Melayu umpama ikan dalam akuarium malas mandom menunggu makanan ditabur, mereka pun nganga dan ngap.

    Bila mereka lihat bangsa lain seperti burung mencari rezeki bangun sebelum subuh bergerak tangkas ke sana ke mari, lebih maju berumah besar berkereta mewah, mereka dengki.

    Mereka tak berani nak berlumba cara gentleman. Mereka mula merengek membentak-bentak mahu pemimpin mereka yang rasis buat undang undang supaya bangsa lain slow sedikit agar mereka boleh potong dengan mandomnya.

    Maka wujudlah hak istimewa dan kuota. Dalam pendidikan pakai 3A boleh masuk ipt, gred 3 jadi tukang ajar, nak beli rumah ada diskaun, nak berniaga ada mara, tekun, ada kedai murah.

    Dengan begitu banyak tongkat sepatutnya babi pun boleh terbang. Tapi bagi kat Melayu result nya tetap sama, malas, manja, harap sembang je kencang. tanah air sendiri tapi kalau sikap macam ikan dalam akuarium indon baru datang boleh jadi jutawan dulu.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi yg kau bela belakang rumah kau yg boleh terbang.

      Delete
  4. Aku dah lama tertunggu-tunggu bila blogger gg cangkul ni nak tukar logo UG kat atas tu..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing nih

      Delete
  5. Kepada pascai....

    kamu semua bolehlah tidur dengan aman. Tak pperlu berlawan dengan umno lagi sebab Tuan Hadi resideng dah isytihar

    Pas tidak akan berlawan dengan Umno lagi sebab Pas telah melantik dirinya jadi penasihat umno. Kemungkinan besar Pas tidak akan bertanding dalam PRU14 atau kalau pun bertandin juga,

    Pas tidak akan melawan umno lagi.

    Takulan logiknya ialah penasehat tidak akan lawan orang yang dinasehatinya. Contoh: Din Ayam ialah penasehat Haji Hadi. Din Ayam tidak akan lawan Haji Hadi.

    Jadi Umno juga boleh tidur lena di 88 kerusinya yang ada sekarang, kerana Pas tak boleh lagi lawan umno.

    Seperti sedia maklum, umno hanya bertanding dikerusi majoriti Melayu. Bagi kawasan majoriti Cina diserahkan kepada MCA dan Gerakan. masaalahnya MCA, Gerakan dan MIC sahabat Umno. Jadi Umno akan arahkan penasehatnya iaitu Pas tidak bertanding melawan MCA, Gerakan dan MIC kerana ketiga-tiga parti ini adalah sekutu Umno dan dikira sahabatlah juga kepada Pas.

    Jadi dimana Pas akan bertanding kalau dah tak boleh lawan Umno, MCA,MIC dan Gerakan?

    Oooo...patutlah baru-baru ini Haji Hadi umumkan akan meletakkan calon Pas di semua kawasan DAP dan Amanah.

    Rupanya Pas dah bersetia dah dengan Umno/BN. Dan hari ini pulak umjumkan tak mau sokong pembangkang dalam usul tidak percaya kepada najib.

    Logik juga tu. Dah tak boleh lawan Umno/BN, kena lawan DAP, Amanah dan PKRlah.

    Kalau tak lawan DAP, Amanah dan PKR, kat mana lagi nak bertanding?

    Mana boleh cari makan dengan 14 kerusi saja!!!

    Silap haribulan yang 14 itu boleh berubah jadi 4 sahaja. Kalau bermodalkan 4 kerusi saja, mana layak nak sambung kontrak jadi penasehat.

    Ada harapan ena ludah nanti....

    Nampak gaya cerita Lebai Malang dan Pak Kaduk versi modern arahan haji hadi boleh ditonton tak lama lagi.

    ReplyDelete
  6. Geng pancai akan bersorak n bertepuk spt itu juga bila kg mereka tergadai nanti.dap nak letak calon mereka dikawasan pas.pancai jd tukang sorak sj la jawabnya.kenyangla mkn dedak yg ditabur dap.pan tak diiktiraf dap selangorpun utk jd calun apa yg nak sibuk suruh omakkau tukar gambar bloqnya.kawan kpd parti pandirpun angapnya sebagai tukang sorak sj

    ReplyDelete
  7. Macai aljuburi akan keccewa dan meroyan kalau harga jubo pun naik..ngeh3

    ReplyDelete