KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 3 November 2015

SELANGOR BAKAL TERLUCUT DARI TANGAN PAKATAN PEMBANGKANG?????


Untuk menggelar Selangor permata mahkota Malaysia bolehlah dikatakan agak berlebihan dan keterlaluan. Terdapat banyak negeri lain lebih cantik, tetapi Selangor adalah yang paling kaya dan paling maju, dan yang menjadikan ia hadiah utama dalam mana-mana pilihan raya umum.

Malah, ia adalah kerana sebagai negeri yang mempunyai tahap pembangunan yang tinggi, media sosial memainkan peranan cukup penting dalam menentukan pemenang dalam dua pilihan raya umum lepas.

Pengundi Selangor mempunyai hubungan dan akses internet yang tinggi jika dibandingkan dengan negeri-negeri lain dinegara ini. Perlu akui betapa Barisan Nasional agak jauh ketinggalan berbanding dengan parti-parti pembangkang dalam menguasai media sosial kalangan rakyat negara ini. Negeri yang dikatakan siapa kuasai media sosial dan alam maya maka parti itulah akan menguasai Selangor.

Walau bagaimanapun, PRU ke14 akan datang keadaan sudah mula kelihatan sangat berbeza dan jauh berubah daripada dua pilihan raya umum sebelumnya, dan ini tidak memberikan petanda yang tidak baik untuk pakatan pembangkang.

Para penganalisis dan pemerhati politik negara sepakat telah dipetik sebagai berkata bahawa jika parti-parti pembangkang gagal untuk bersatu, sepakat, sehati sejiwa dan bekerjasama, kali ini mereka boleh kehilangan Selangor.

Sentimen pengundi kini sudah mula tawar hati kepada pakatan pembangkang kerana perbalahan dalaman yang berterusan dan pendirian yang tidak konsisten dan matang.

Jika keupayaan pembangkang berjaya mengambil alih pentadbiran dan penguasaan Selangor dari UMNO/BN pada tahun 2008 adalah dahsyat, hebat dan dikagumi, kehilangan ia akan menjadi lebih dari itu.

Rakyat Selangor mungkin telah menunjukkan kesediaan untuk memberikan pakatan pembangkang peluang untuk membuktikan dirinya layak dengan memberikan undi mereka pada tahun 2008 dan 2013, tetapi itu tidak bermakna semua kesalahan dan langgar janji akan diampunkan selama-lamanya.

Tambahan pula, sesetengah pengundi mungkin tidak tahu dan keliru calon alternatif yang mana untuk disokong jika berlaku pertembungan tiga atau empat penjuru.

Malah, Pakatan Rakyat dalam PRU ke-13 lalu menunjukkan kebimbangan mengenai senario ini apabila ia memberitahu dan merayu kepada pengundi untuk memilih parti mana-mana parti dalam PR asalkan bukan UMNO/BN

PRU ke-14 mampukah Pakatan Pembangkang bersuara dengan nada yang serupa????

Jika dilihat akan perbalahan semasa ianya seperti tidak mungkin akan berlaku.

30 comments:

  1. Kerana Kajang Move semua rugi. INI adalah hasil kerja hasutan DAP Dan G18(Sekarang PAN Imayam)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Racist DAP bersama2 dengan bantuan Balacinya PAN mahu merampas Selangor dari PKR


      Dilema Dap terhadap istana



      1. Dap ada cita-cita besar untuk memjadi MB di Selangor. Azmin menjadi MB atas pilihan Pas. Dap mahukan Wan Azizah supaya senang dipegang.

      2. Dap gagal menobatkan Wan Azizah sebagai MB proksi. Semua orang tahu termasuk istana. Dap juga gagal mendekati istana kerana sikap jeuvanismenya. Yang itu pun semua orang tahu termasuk yang diluar istana.

      3. Dap tahu hanya orang Melayu Islam sahaja boleh menjadi MB di Selangor. Tugas ini bukan susah selepas ramai orang melayu bertaraf celebriti menjadi ahli Dap.

      4. Langkah seterusnya ialah menobatkan ahli Melayu Dap tadi agar menjadi Adun di mana-mana bumi Selangor. Jika bertanding di kawasan majoriti Cina, tentu menang.

      5. Untuk lebih dramatik, mereka akan bertanding di 8 kerusi Pas sekarang. Ada ahli Dap itu bekas ahli Pas. Tentu dia teruja melawan partinya kembali bagi menunjukkan kesetiaannya kepada Dap.

      6. Selepas ahli melayu Dap menjadi Adun maka hajat Dap menjadi MB sangatllah cerah. Tinggal lagi halangannya ialah pintu pagar istana. Buat masa sekarang tiada mana-mana pihak berani berdemonstrasi depan pintu istana.

      7. Dap mungkin berani kerana mendapat kerusi majoriti selepas bertanding 3 penjuru di 8 kerusi Pas. Dulu pun Dap pernah masuk istana tanpa bersongkok. Itu waktu menang tak berapa banyak kerusi. Tapi situasi tentu berbeza bila menang majoriti.

      8. Istana tidak berpolitik. Mana yang rakyat pilih itu yang istana berkenan. Cuma peribadi yang menang tu perlu dilihat mesra istana. Jadinya, mana-mana ahli Melayu Dap yang nak jadi MB perlulah dilihat Melayu tulen iaitu Melayu bersunat bukan Melayu proksi atau Melayu kulup, Melayu yang tak cukup Melayu.

      Haji Harun Sheikh Malik
      Pemikir Strategik Muda

      Delete
    2. langkah kajang dibuat sebb kolid bodoh menjadi alat umnu... disokong oleh pasug yg assobiyah

      klu kolid dn pas tidak belot .. PR ada harapan cerah menang

      kini pasug akn berjuang utk tewaskn PH... kerana menagih janji najib

      hjhadi terliur tgk penasihat agama jamil khir dh kaya raya. kerana itu menawar diri nk jd penasihat umnu mcm khir

      penyokong pas takbir2 cium tgn bkn mengenyangkn hadi.

      semuanya atas kepentingan dunia semata2

      hadi mimpi utk dpt jawatan tinggi... maka syiah dn iran akan mendapat tempat dlm negara sunni ini. ini sgt bahaya.

      pas dn hudud tidak penting bg hadi... pangkat dn kekayaan yg dikejar.

      klu pas lawan umnu maka fail rasuah balak dikelantan akn diperbesarkn oleh umnu

      pas adalah pengkhianat rakyat yg sebenar... dan penipu hudud

      Delete
  2. Hahaha!!! Kalau bab nak menyalahkan orang lain diatas tindakan mereka sendiri, memang puak - puak DAPigs ni cukup pandai. Nak pulak kalau Si Tony Puaka tu. Memang itu kemahiran dia.

    Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu pernah menggunakan taktik yang sama bila cabaran untuk berdebat yang dibuat telah disahut oleh Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB secara terbuka.

    Maka mula la Si Tony Puaka tu menggelupor tak tentu arah dan cuba menyalahkan orang lain. Kali ini, bila puak - puak DAPigs tu dilihat terus terjerat dalam perangkap mereka sendiri.

    Bila isu mengenai tindakan DAPigs yang berhasrat nak merampas kerusi PAS di Selangor, Si Tony Puaka tu dilihat cuba nak mengheret PKR dan menunding jari ke arah Si Menteri Besar Selangor tu.

    Alasan yang diberikan oleh Si Tony Puaka, tindakan Si Menteri Besar Selangor tu masih tetap mahu menjalinkan bekerjasama dengan PAS membuatkan mereka bertindak sedemikian.

    Walaubagaimana pun, tindakan Si Tony Puaka tu dilihat hanya cuba nak memberikan tekanan kepada PKR agar lebih tegas terhadap Si Menteri Besar Selangor tu berhubung isu tersebut.


    Malah keputusan Si Menteri Besar Selangor tu yang tetap enggan mengiktiraf pembentukan Pakatan Haprak tu juga turut tidak disenangi oleh pelbagai pihak. Terutamanya dikalangan DAPigs.

    Jadi, nampak sangat la yang puak - puak DAPigs nak memberikan tekanan dan mendesak PKR agar mengambil tindakan segara terhadap Si Menteri Besar Selangor tu. Mungkin termasuk 'Memecat Keahlian' Si Menteri Besar tu pada ketika ini!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tony Pua tak kesian kepada peniaga kecil kaum india- Dasar racist


      Ahli Parlimen Petalinga Jaya Utara, Tony Pua terpaksa melarikan diri daripada sekumpulan peniaga India di Sungai Way, Petaling Jaya selepas gagal memberi penjelasan mengenai pemindahan tapak perniagaan bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Peniaga India yang rata-ratanya usahawan kecil dan kais pagi makan pagi hasil perniagaan mereka bagi menyara keluarga, terpaksa berdepan kekurangan pelanggan berikutan perpindahan itu.

      Dan ketika Tony membuat lawatan bersama wakil media pro pembangkang untuk dimuatnaik di laman sosial kononnya dia wakil rakyat yang prihatin, ahli parlimen itu diserbu peniaga kecil yang tidak berpuashati dengan kedudukan bazar Deepavali yang dipindahkan.

      Sebelum ini, peniaga kecil India terlibat sudah beberapa kali ini ingin menemui Ahli Parlimen yang mereka pilih ketika Pilihanraya Umum ke-13 lalu namun Tony Pua enggan bertemu mereka tanpa sebarang alasan.





      Sebagaimana sifat Tony yang gemar melempar tuduhan tanpa asas melalui media pro pembangkang mahupun laman Facebooknya, ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony gagal membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali-kali oleh peniaga terbabit yang jelas ditindas, Tony terkedu dan menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota polis, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen ini pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota terbabit segera memberi bantuan selepas Tony yang gagal memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Delete
  3. Bukti DAP Racist- Halang Masjid

    Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana. Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.

     Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.

    Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.

      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita. Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan.

      Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk. Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu.

      Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita. Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    2. DAP Racist- mahu camput Khutbah Aidl Adha di Pahang Agenda Daily) –

      PAS menggesa agar DAP tidak campur tangan dalam urusan jabatan mufti bersabit teks khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), bulan lalu. Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang enggan tunduk dengan ugutan DAP agar pihaknya meminta maaf.

      “Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam. “PAS mempunyai pengalaman bersama dengan DAP, (PAS) sangat memahami bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan dan amalan Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Pada 26 September lalu DAP Pahang menggesa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang mendakwa mereka menentang Islam. Dalam teks khutbah solat sunat Aidiladha dikeluarkan Jaip itu, umat Islam dinasihati bersatu padu walaupun berlainan ideologi politik bagi mengelak perpecahan di kalangan orang Melayu.

      Dalam pada itu, PAS menggesa seluruh institusi agama Islam turut berperanan menentang sebarang kemungkaran yang turut dilakukan oleh parti pemerintah. “Pas gesa DAP tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama dalam pelbagai medium sama ada kuliah, ceramah atau khutbah. Nasihat agar umat Islam bersatu menentang kemungkaran agama dan syariat juga menjadi dasar dan matlamat perjuangan Pas.

      Delete
  4. Tak payah ulang esei pjg lebar kat sini, tambahan pula copy paste benda sama. Mengalahkan karangan spm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karangan SPM bolih tahan juga tetapi seperti kertas akhabar yang dibuat menyapu najis mereka sendiri.,terutama Omak kau.bayangkan oamak kau sapu najis guna kertas ni.

      Delete
    2. scroll down tkperlu bc sampah pjg2 tu...

      Delete
  5. Selangork dah tiada kjaan lagi sebenarnya. ..tertubihnya kjaan yg ada skg hanya disrbabkan pendirian pas yg tak konsisten....di selangork sanggup dibaruakan PKR srmata mata kuasa dan habuan...di pulau pinang PAS dibuang ke longkang jamban...bahana ego lebih tebal dari iman....suka kafirkan orang lain...murtadkan org lain..sembelihan org lain haram..srmbahyang 2 imam ... kubo berasingan..doa KO KO...baiaah main sondol jer...orang PAS ni iman dia orang.... iman macam gampang...iman u turn mcm tok guru dia gakk....mcm siall kann.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiii Balaci PAN Kuali Imayam,

      Sapa kata kafirkan oran lain fitnah.

      MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

      Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

      Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

      Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

      Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

      Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

      Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

      MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

      Delete
    2. DAP tu dah la racist, anti islam, anti melayu dan anti india. Tapiiiiiiiii
      PAN Imayam Kuali tetap akur dan sanggup jadi Donald Duck DAP. Bila DAP suruh berenang DOnal Duck Imayam berenang, Suruh bertelur, Imayam Donal DUck bertelur. Kalau DAP nak makan itik bakar, Imayam Donald Duck akan dengan gembira pergi kat tempat bakar itik.


      Balik la oooooooooooooooooooooiiiiiiiii PAN Imayam Kuali

      Delete
  6. Kau lg sial sbb suka sgt sokong kit sial

    ReplyDelete
  7. Pada anon anon bodoh PAS....pada anon anon bodoh sombong ego PAS...pada Anon anon PAS bangang bangang fakta...kejadian kafir mengkafir bukan baru berlaku srmasa mat sabu keluar dari parti PAS....kejadian kafir mengkafir..murtad...srmbelihan org lain haram...laki bini cerai berai..sembahyang 2 imam...kubo berasingan hinggalah tragedi memali berlaku adalah disrbabkan pemimpin PAS...srkarang segala tuduhan dah kena balik kat jubo memasing...di sgork jadi barua PkR di pulau pinang dihumban dlm.longkang jamban...ini lah hasil yg di tuai oleh PAS skg ini....srkurang kurangnya pemimpin PAS mengaku kesilapan dan kesalahan lalu....tapi tiada permohonan maaf atau kesilapan dari.mulut pemimpin PAS...itu lah bahana nila ego lebih tebal dari iman....mcm sial PAS ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam kah kah kah

      Delete
    2. PAN dah Jadi PANdusta demi DAP tercinta

      Delete
    3. wow, anon 11.20, amanah, progressifyer bahasa...maki, carut dsbnya. Molek sungguh bahasa geng parti yg memperjuangkan islam progressif...kalu mcm ni la perangai dan akhlak sori nak dpt sokongan...mat rempit, peragut jer suka korang punya peel...

      Delete
  8. Replies
    1. PEMBUNUH YANG DIHALALKAN OLEH NAJIB DAN KONCO-KONCONYA!

      Delete
    2. Kalau rumah kau kena pecah masuk, repot pd bomba dan panggil ambulans shj, jgn repot polis sbb pdrm pembunuhan.

      Delete
    3. aku cari engkau dulu sebab mesti kerja kau dan babi bn! aku bakar kau dengan bn tu sekali!

      Delete
  9. PAS subur dng ego...membunuh iman sesama islam....lagi dasat drp PDRM

    ReplyDelete
  10. Drpd pemerhatian saya bagi org melayu hanya 2 parti shj yg akan menjadi pilihanndlm pru 14 iaitu Pas atau Umno.contoh kalau BN lawan DAP lawan Pas pengundi melayu akan pilih Pas.Kalau BN(umno) lawan Pas pengundi akan memilih cakin terbaik bukan parti.

    ReplyDelete
  11. Pakatan Harapan masih enak diulit mimpi. Tanpa PAS dalam pakatan mereka boleh menyerahkan Selangor kepada BeeNd secara demokrasi pada PRU14 akan datang. Ini semua disebabkan Pakatan Harapan yg sudah diikat hidung macam lembu oleh Democratic Angkuh Party

    ReplyDelete
  12. Pakatan Harapan masih enak diulit mimpi. Tanpa PAS dalam pakatan mereka boleh menyerahkan Selangor kepada BeeNd secara demokrasi pada PRU14 akan datang. Ini semua disebabkan Pakatan Harapan yg sudah diikat hidung macam lembu oleh Democratic Angkuh Party

    ReplyDelete
  13. tak ada bn dan umno, hilang semua masalah! hapuskan semuanya sekali!

    ReplyDelete
  14. x + y = x + y
    sekiranya y = x/4 maka
    x + y = 1.25x
    y adalah Amanah x adalah DAP...
    percampuran ini boleh berlaku akan tetapi...

    ReplyDelete