KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 6 November 2015

SUASANA DAN SAMBUTAN MAJLIS PELANCARAN PAN PARLIMEN SUBANG OLEH MAT SABU MEMBUKTIKAN PENGARUH PAS DI SELANGOR SUDAH LUMPUH, MUSNAH DAN HANCUR LEBUR?????.


Semalam 5hb November 2015 bersamaan hari Khamis jam 8.00 malam di Jalan Desa 1/2 Desa Aman Puri, Sebelah Pasaraya Speedmart 99 telah berlangsung suatu peristiwa amat bersejarah dalam politik tanah air kita.

Berlakunya pelancaran Parti Amanah Negara @ PAN Parlimen Subang oleh tidak lain tidak bukan pemimpin agung PAN sendiri mantan Timbalan Presiden PAS yang kalah teruk pada pemilihan di Muktamar PAS ke-61 lalu, Tuan Hj Mohamad Sabu a.k.a Mat Sabu.

Turut hadir bagi meraikan dan merasmikan peroistiwa amat besejarah ini ialah Ketua Wanita PAN yang juga bekas Ahli Parlimen PAS Kota Raja yang sudah melompat ke PAN, bekas Ahli Parlimen PAS Shah Alam yang melompat PAN YB Sdr Khalid Samad, Setiausaha Agung PAN yang beritahu satu dunia yang PAS kini sudah lumpuh, Sdr Annuar Tahir dan tetamu kehormat ialah Pengerusi DAP Selangor merangkap Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, YB Tony Pua.

Pergh!!!! .... sambutan memang cukup hebat sekali ... memang sah PAS sudah lumpuh seluruh negara..... dahsyat sungguh sambutan diberikan rakyat kepada parti yang dipimpin oleh para profesional, amanah, progresif, peduli dan inklusif ni.

Penubuhan secara gelojoh dan teburu-buru Pakatan Harapan tanpa PAS memang tepat sekali .... ternyata kini PAN sudah berjaya bukan sahaja megambil alih lompang yang ditinggalkan PAS malahan terus mengubur dan melumpuhkan sama sekali PAS dalam masa yang sama.

Kini dengan bantuan sokongan dan dokongan dari PAN sahaja sudah lebih dari mencukupi untuk pembangkang dalam Pakatan Harapan tanpa PAS tawan Putrajaya pada PRU ke-14 nanti.

Inilah satu-satunya parti dalam dunia dari dulu sehinggalah sekarang yang mampu menguburkan induk parti apabila menubuhkan parti sendiri ... walapun pada pemilihan Muktamar PAS ke61 lalu sekadar mendapat sokongan tidak melebehi 20 peratus namun kehebatan para pemimpinnya dalam masa yang cukup singkat telah berjaya membuat PAS sudah tidak relevan lagi. ... HEBAT DAN CUKUP DAHSYAT!!!!.

56 comments:

  1. Yeahaaa...... ada ngak ada yg penting kita ketawa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....kerana cemburu pan terus dikutuk dihina kerana takut pan di ejek kerana hanya sokong party kuat maka party baru party lemah di pandang rendah inilah manusia yg tidak pernah sedar diri dan tidak mahu berubah berusaha hanya mahukan hidup senang bermegah menumpang kesenangan org lain. Pan adalah party yg mahukan perubahan yakin punyai kebenaran walaupun masih belum kuat kerana baru tetapi tidak melemahkan semangat juang dlm politik punyai pandangan jauh bukan bermimpin disiang hari, hanya pandai mengata mengutuk menghina tetapi lupa mrk lg hina dari manusia lain.

      Delete
    2. PERBELANJAAN SEBENAR SAYA PERGI KERJA UNTUK 1 HARI:

      1. PETROL : RM15.00
      2. TOL : RM10.60
      3. SARAPAN : RM4.00
      4. MAKAN TGH : RM7.00

      JUMLAH BELANJA SAYA SEHARI: RM36.60.

      RABAK POKET AKU.
      CAMNE NAK CARI BINI?

      Delete
    3. TAMBAHAN:

      5. PARKING : RM6.00

      JUMLAH SEHARI: RM42.60

      RABAK POKET AKU.
      NASIB BAIK TAK HISAP ROKOK......

      HARAMJADAH PUNYA BANGKAI....

      Delete
    4. Aku tak kisah Omak lompat macam kera makan cili terjerit-jerit.

      Aku hanya pegang pada fakta.

      Faktanya - Pas yang mendakwa sebuah parti besar yang memunyai lebih sejuta ahli hanya mampu rai undi sebanyak 1,633,389 saja pada PRU 13.

      PKR yang dikatakan hanya mempunyai ahli tak sampai 100,000 pula mampu meraih undi 2,254,328 iaitu lebih banyak dari Pas 620,939.

      DAP pula dapat 1,736,267 undi, melebehi Pas sebanyak 102, 878.

      Persoalan dan juga fakta, kenapa parti yang lebih kecil berjaya menarik pengundi lebih ramai dariada parti Pas yang kononnya lebih besar, lebih ramai ahli dan lebih ramai penyokong lebih-lebih lagi bila dilihat kepada jumlah kehadhiran pada ceramah-ceramahnya mencecah ratusan ribu orang yang hadhir.

      Beberapa persoalan muncul:

      1. Adakah manusia yang hadhir berdedai-dedai di ceramah Pas itu tidak terpengaruh langsung dengan kempen Pas?

      2. Kalau tidak terpengaruh langsung, apa tujuan mereka hadhir ceramah Pas?

      3. Adakah Pas gagal menyediakan penceramah berkualiti sebaliknya hanya mampu menampilkan penceramah kelas Raja Lawak?

      4. Adakah orang yang hadhir ceramah Pas itu sememangnya sudah pasang niat untuk datang menikmati hiburan Raja Lawak Pas sahaja dan bila angkat punggung balik, semua yang ditempik sorak oleh penceramah itu dicampak ke longkang saja?

      5. Atau yang hadhir ceramah itu manusia yang sama saja yang akan mengikut kemana saja tempat Pas berceramah.

      Persoalan diatas sukar dinafikan berdasarkan angka undi yang diraih oleh Pas terlalu sedikit pertambahanya pada PRU 13 berbanding PRU 12.

      Pada PRU 12 Pas dapat 1,140,676 undi. Bermakna pada PRU 13 undi Pas hanya bertambah 492,713 untuk tempuh 5 tahun.

      Manakala untuk PKR pula pada PRU 12 berjaya mendapat 1,509,080 undi, bermakna untuk PRU 13 PKR mendapat tambahan 745,248 undi.

      Bagi DAP, pada PRU 12 meraih 1,118,025 undi dan mendapat pertambahan sebanyak 618,242 pada PRU 13.

      Kedua-dua parti PKR dan DAP jauh meninggalkan Pas dalam meraih tambahan undi walau pun kedua-dua parti ini tidak sehebat Pas dari sudut jumlah keahlian berdaftar ahli mereka.

      Fakta diatas tidak boleh dinafikan lagi bila dibuktikan lagi dengan jumlah kerusi yang dimenangi oleh Pas hanya 21 berbanding 30 PKR dan 38 DAP.

      Daripada fakta diatas ternyata perasaan bangga diri ahli dan pemimpin Pas diatas jumlah kehadhiran manusia di ceramah-ceramah Pas tidak membawa apa-apa manafaat pada saat yang diperlukan iaitu pada PRU.

      Sebagai bekas penyokong PKR, Omak Kau tidak perlulah memperkecil-kecilkan jumlah kehadhiran pada ceramah-ceramah Parti Amanah.

      Bukti-bukti telah termaktub bukan setakat PRU 12 dan 13 sahaja malah sejak PRU 10 dan PRU 11 lagi trend kehadhiran pada ceramah Pas sangat kontra dengan jumlah undi yang berjaya diraih oleh Pas.

      Jadi adakah masih relevan Omak Kau berkelakuan sinis seperti ini terhadap parti yang lebih kecil, lebih baru dan lebih miskin dari parti Pas?

      Omak...kau belajarlah mencari dan mengguna fakta sebelum menulis.



      Delete
    5. Kemunculan ramai suku sakat jin dan mambang menyertai parti kuali imayam putumayam adalah kejayaan terbesar program parti kuali putumayam menambah keahlian. Sebagai bukti, kerusi-kerusi kosong dalam gambar foto pelancaran kuali putumayam membuktikan kehadiran jin dan mambang. kejayaan ini amat memeranjatkan sifu-sifu parti roket !

      Macai, balaci dan barua kuali putumayam amat kegum dan amat bersemangat dengan kejayaan parti kuali putumayam dan presiden atuk amoi menarik jin dan mambang menjadi ahli kuali putumayam.
      Akibatnya kes sawan babi dikalangan macai, balaci dan barua kuali putumayam dan roket telah meningkat dengan hebatnnya di mana tanda-tandanya ialah menfitnah dan menghina parti Islam dan ulama. Alasannya ialah jin kafir benci Islam.

      Mulai dari sekarang, bomoh-bomh kuali putumayam akan meninggalkan kaedah lama yang menggunakan kemenyan dan mereka akan menggunakan kaedah baru memanggil jin dan mambang dalam majlis kuali putumayam yang dinamakan VAPE sejajar dengan perkembangan teknologi !

      Tahniah mat sabun and the gang! Sifu penang mali mesti gumbira menerima berita ini. Cukup bulan potong gaji ma!

      Delete
    6. Anon 22:28 telah membuat komen tahap tadika kerana Anon 22:28 gagal mengambil kira pelbagai perubahan-perubahan yang berlaku selepas PRU13 di mana orang-orang Islam sekarang memandang parti roket sebagai parti yang menentang hukum Allah dan cuba menghapuskan keistimewaan orang Melayu sebagai penduduk asal (bumiputera) negara ini. Dan orang Islam juga memandang parti kuali sebagai balaci parti roket !

      Dia juga lupa bahawa undi-undi orang PAS dan penyokong PAS juga termasuk dalam jumlah undi yang diperolehi oleh Roket dan Kuali semasa PR masih wujud! Ini bererti parti roket dan parti parti kuali imayam putumayam akan kehilangan sokongan orang islam di negara ini. Kegagalan Bersih 4 menarik penyertaan orang Islam adalah tanda awal parti roket dan parti kuali putumayam akan kehilangan sokongan orang Islam dalam PRU14 !

      CONCLUSION: NO MORE VOTE FOR ROCKET AND KUALI IMAYAM PUTUMAYAM ! !

      Delete
    7. Hahaha.....undi islam!!! Islam mana???? Melayu juga jawapnya! Kita nak undi rakyat malaysia bukan undi agama org itu!! Maka jgn campur adukkan agama dgn politik walaupun kita boleh guna pakai ajarannya. Bila melayu berselindung di sebalik agamanya maka ini membuktikan melayu itu lemah tetapi agamanya hebat dan sebab ini melayu sukar nak berubah apalagi nak maju!!

      Delete
    8. Anon 13:17 adalah bapa komunis yang menolak agama Islam dan mengasingkan agama Islam dari kehidupan dunia. Sebenarnya bapa komunis ini takut orang Melayu kembali kepada ajaran Islam !



      Delete
  2. Ramai la tuuu..ko tak nmpak makhlus halus..org bunian smua..200k ada..tak nmpak mmg pndek umur..nak mampos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Graham Elvis pengkaji politik usa menjelaskan "parti dgn silent suppoters and good players., will always win the ball". Aku tak paham maksud dia la.

      Delete
    2. Kah kah kah...silent suppoters tu yg x bleh tahan tu...hadoi la

      Pan-amoi imayam bersatu...kah kah

      Delete
    3. Kelantan mayen bola penyokong penuh sesak 1 padang, kalah jugak dgn tengganu. Penyokong byk tak mesti menang klu pemimpin mcm taik..... lagi terok klu "pemain"nya otak mengong politik.

      Delete
    4. Pemimpin dan penyokong @cybertrooper PAN yg bengong berpolitik...DAPigs yg menjadi sanjungan depa...begong sungguh la puak2 ni...nauzubillah

      Delete
  3. Ini blog ker skrip drama ....... Perempuan dan emosi X dpt d pisah kn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nko tu yg emo...pan-amoi yg nko puja?...ke nko pun berminat gesek2 tempel2 dgn amoi supa m.sabu...minat la tu...kah kah kab

      Delete
    2. Errrr... Ni pic tada... Nama pun tada... APA jantina kamu yea... Kalu pengecut jgn betempek kt sini.... Pi lorong sana....

      Delete
    3. Emm bang berkilat kepala botak licin you....
      Terangsang i nyahhhh...teringat nyahh kat samseng kepala botak sebelah rumah i nyahhhh
      Emmm bang pun balaci pan imayam cangkul kuali selfie amoi ke? Kalau betul samalah kita nyahh...ohh abang zain samseng botak nyahhhhh

      Mariam imayam
      Pan lover forever
      Lorong haji taib kl

      Delete
    4. Emmm... Bagusla.... Itu la tahap pemikiran kamu.... Kutuk org siang mlm.... Itu ker yg ulama ajar?

      Delete
    5. Sendiri kurang ajar lain org mau ajar Taat pada tokong sapa ajar? Tolak boleh hudud juga? Sekat bantuan sek agama ada peduli ka? Mungkir janji semeblih kambing tarak apa? Langgar cerai apa cerita? Copyright muka org mintak mahap saja....amoi sini mari...dey...sini omak kasi benar sapa2...bkn mcm lu punya kwn2 sana semua mau kasi censor dulu...apsal? Takutla tak bole jwb...tuduh org bley...bila org mau langsi...tarak berani...serupa itu lu punya ulamak juga...tony

      Delete
  4. Kat dungun lg power woo perasmian PAN hampir 1/2 juta hadir trmasuk haiwan liar.. gud job bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tahan jugak utk parti yg baru lahir.
      Napa buat masa hari org pro nak kerja siang hari? Buatlah hari cuti.

      Delete
    2. anony 12:22 --- jilatlah kamu punggung hadi yg nak jadi menteri dan terpaksa Nazri Aziz kata menteri dah berlambak, jadi penasihat bertaraf menteri bolehlah. Ini menunjukkan PAS akan masuk BN (TGNA kata BN parti najis). Siapa musuh PAS? BN atau PAN? Tentukan PAN sebab PAS bersekutu dgn BN. Kamu ni penyokong bahlul sebab tak tau apa yg hj hadi buat.

      Delete
    3. Kau tak tau ke apa mat sabu buat selama ni? Ngok3...
      Btw...bahlol tu seorg wali allah

      Delete
    4. Mana boleh tegur tokong....pesta beer xleh tegur...geran pendidikan tarik blk xleh tegur...skrg minit mesyuarat ajk pas senyap tupah...klu dok dulu bocor sokmo...ehsan geng2 ngaku amanah...

      Delete
  5. En Zain.. Admin takleh terima kenyataan. klip video pendedahan Husam, Haji Hadi akui berpakat dengan UMNO nak tubuhkan kerajaan di Selangor!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wey la kapok tupo...cito husang sebeloh pihok mung melalak melolong caye...

      Tokong tua kit sial terang2 merisik hamno mung dok bising...senyak tupoh...
      Al maklumla...tokong pemberi syafaat pujaang ati?...kah kah

      Delete
    2. Komen biar berfakta le Bro.. biar nampak cerdik cerdik sikit. Jangan nak sokong buta tuli... dan jangan pulak sampai anggap Haji Hadi yang sdara kagumi tu MAKSUM. Tahu tak apa makna Maksum?

      Delete
    3. pasni diorng leh sembah hadi kot...kahkahkah..

      Delete
    4. Bro kapok tupo... Set set ni jenih gong tok tetu kalu.... Kalu TGNA idup lagi.... Triok air mato daroh ......

      Delete
  6. 1.40...
    Skang 12.40. Jom gi solat jumaat.

    ReplyDelete
  7. pasaiapa omakkau anti sangat dgn PAN. PAN tu parti kecik aje, 2 tahun lagi bungkus la dia. omakkau kan rapat dgn hj hadi, tak kan hj hadi tak nasihatkan omakkau. PAS pun tak takut, anggap PAN tu dah nak lingkup. Biarkanlah PAN dgn aktiviti dia, tak sokong tak apa jangan memburuk2kannya. Pasai hj hadi nak jadi menteri, kata Nazri Aziz tak siarpun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul bro
      omakkau nak jadi bini no 3 hadi awe ke

      Delete
    2. Buat fitnah lagi....fitnah barua meme hebak

      Delete
  8. Sian aku tengok Pan ni... jadi alas selipar Dap. Sepatut dia lead pakatan hapan tapi segalanya ditanggung oleh Dap. Dah terhutang body.

    Untuk hidup dan meriahkan ceramah Pan , Dap bawak amoi, nyonya, apek. Lepas ceramah Dap bagi lagi duit poket. Lori ceramah pun Dap bagi.
    Pan cuma ada spenda. Orang melayu tak terlior dengan parti ni. Matlamat nak gadai melayu dan tinggal syariat Islam.
    Patut pun dapat RM50K kat Perak dan sebab ikut apa cina Dap tu mahukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi nsk jadi menteri penasihat.
      Nazri tak mao.
      Tau knapa nazri tak mao?
      Sbb hadi punahsihat.

      Delete
  9. parti tokong tak senang hati tengok parti tajaan dia x dek sambutan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jessie ngan jeff copy paste dah mati ker?
      Tak nampak bayang pom?

      Delete
  10. OMAK.....GAMBAR HUSSM CERAMAH KAT KOTA BHARU MLM TADI TAK ADA KER?
    TOLONG LA SIAR

    ReplyDelete
  11. Pas la ni da mcm parti sial
    Bole ker nak join amno plak..
    Bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguih2...wa suka ini olang...kasi milayu menci sama pas....good job mat...kita mau lamai olang ini macam...wa bayar libih

      Tuan garu joseph lge

      Delete
  12. Pas dgn umno perangai dah lebih kurang sama. Tak bole nak pakai. Otak dah bau RM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi solang...abg mat kasi laftar itubdlm gelup saiber telupa kita

      Delete
  13. Husam kata Hadi merancang nak tubuh kerajaang perpaduang di Selsngor. Cilaka betul si Hadi barua ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh caya ka kata2 husam ni?...mana buktinya?..menceceh jer...org dah tak caya dan tak sokong mu la husam...mu yg berak merata, kata org lain yg buat

      Delete
    2. Good job anon 1806. Iu dlm nilaka wa sifaat lu..kasi up lagi

      Delete
  14. Assalam. Penyokong PAS dan PAN dua-dua mengaku parti islam. Tapi dua-dua saling mencerca sana sini. Mana akhlak kamu wahai penganut islam. Sepatutnya kita saling mencetuskan idea yg baik2. musuh politik berkata ' korang berperang, aku yg menang'. Omakkau..jgnlah diteruskan bibit2 kebencian sesama muslim. Tolonglah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amantuah aebenarnya Pantuah

      Delete
    2. amantuah....semua blog yg ada kutuk,making,caci &hina Pas, cuma ni jer blog active yg kutuk PanDap..itu pun ko bising?..bagus ko nasihat blogger PanDap duly...KIPIDAP OMAKKAU!!!

      Delete
  15. Pas sudah masuk umnu cuma ahli pas saja yang tak tahu yang presideng mereka sudah kong kali kong dengan bn.hadi ulamak penipu dulu kata umnu haram sekarang umnu dah jadi halal plak.ulamak macam ni pagi jadi manusia bila petang menjelirkan lidah macam anjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. buktikan kata2 ko...kalu tak ada buti ko mmg kaki fitnah dan pendusta...pedih azabnya kelak

      Delete
  16. Asssmin terdesak...cemas...demi kuasa akan berlaku suatu yg luarbiasa.....pkr gabung umno...atau assmin kuar pkr bawa 4 org kanan tubuh kjaan pas n umno...sekiranya tiada jalan penyelesaian pas dan DAP ......terdesak sungguh assmin...tggu assmin kencing aljuboori...benatkah bang non menyeberang sama nnti...tungguuuuuu....kikiki

    ReplyDelete
  17. Salam....
    peperangan ini harus diteruskan...
    PAS mesti tumbang , Amanah perlu kedepan ( bkn en. KEDEPAN)...
    aku tak nk ulas dh , aku nk tgk PAS tumbang jer melainkan PAS mengangkat manhaj salafi...
    apa pun diharap menggunakan kaedah paling baik dan jitu....

    ReplyDelete
  18. Tapau bihun sup tu weii sblum balik..byk tuuuu...hidup imayam kuali

    ReplyDelete
  19. Sy bukan sbelah mane2..tp mcm takde umpph la parti amanah ni..tak reti nak crita apa kurangnye..cer try adjust kat mana mna

    ReplyDelete
  20. Sesekali tengok gambar omak kau tu geram juga. Bibir merah menyala tu. Bibir atas!!

    ReplyDelete