KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 6 November 2015

TAN SRI KHALID IBRAHIM NAFIKAN SEKERAS-KERASNYA BELIAU PERNAH MELULUSKAN LEBUH RAYA BERTOL SEPERTI DAKWAAN AZMIN ALI.



Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menjelaskan, beliau tidak pernah mengeluarkan perintah pembangunan atau development order, ketika mentadbir negeri itu.

Abdul Khalid berkata demikian bagi menjawab sindiran dan komen pihak-pihak tertentu yang mengatakan beliau berperanan meluluskan pembinaan lebuh raya bertol di Selangor.

“Ingin saya tegaskan di sini, walaupun ada persetujuan secara prinsip atau persetujuan bersyarat secara pentadbiran, terhadap keperluan merancang satu sistem aliran trafik yang berkesan, termasuk membina jajaran jalan raya lingkaran luar dan dalam Lembah Klang, tidak pernah sama sekali perintah pembangunan atau development order dikeluarkan, ketika pentadbiran saya bagi mana-mana projek.

“Sememangnya amat mudah menuding jari kepada orang lain untuk mengelakkan kritikan dan tentangan, namun ianya juga tidak matang mahupun bertanggungjawab,” katanya bagi menjelaskan keadaan sebenar melalui satu kenyataan hari ini.

Sebelum ini, Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali berkata, persetujuan secara prinsip untuk pembinaan tiga lebuh raya baru di negeri itu bukan dibuat semasa pentadbirannya.

Menurut Mohamed Azmin, kelulusan Lebuhraya Bertingkat Sungai Besi-Ulu Kelang (Suke), Lebuhraya Lembah Klang Timur (Ekve) dan Lebuhraya Damansara-Shah Alam (Dash), diputuskan sebelum beliau mengambil alih pentadbiran negeri itu daripada Abdul Khalid tahun lalu.

Menjelaskan perkara itu, Abdul Khalid berkata, sebarang persetujuan secara prinsip yang diberikan, tertakluk kepada hasil kajian Penilaian Kesan Trafik, Sosial dan Alam Sekitar.

“Ini bagi memastikan mana-mana projek lebuh raya bertol yang dicadangkan, bakal memberi manfaat kepada rakyat, tidak membebankan rakyat atau memberi kesan negatif ke atas alam sekitar.

“Sebagaimana yang berlaku kepada projek Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex), pentadbiran sekarang mempunyai kuasa untuk tidak mengeluarkan perintah pembangunan bagi Suke, Dash dan Ekve.

“Walaupun isu pembangunan sebegini sangat sensitif, kerana ianya melibatkan impak ke atas masyarakat setempat, kerajaan negeri perlu membuat keputusan rasional, setelah mengambil kira hak dan kepentingan semua pihak,” kata Ahli Parlimen Bandar Tun Razak itu lagi.

46 comments:

  1. saja nak tengok, nak tunggu ulasan pemilik blog ni tentang "PAS nak jadi penasihat" dan "Husam Musa yang terbaru tentang Hadi/Pas"...sekarang ni macam pemilik ni berat sebelah nampak. nak jadi macam pemecah-belah nampak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANDANGKN PENYU NGANU SUDAH TIDAK BERTELUR MAKA HUDUD TERPAKSA DIBATALKN

      KINI PENYU ITU SUDAH NAIK KEDARAT UTK MENGINTAI BALAK DAN BABI DALAM BUKIT

      PENYU INI SUDAH MULA JINAK DAN SGT KASIHKN SUAMI BADAK AIR BETINO 

      KAWAN BARU PENYU MANDUL INI IALAH KATAK.. SYG SGT HINGGA PELUK2 MANJA DGN KATAK TU...

      MAKANAN UTAMA PENYU INI IALAH TEMBIKAI BUSUK... LUARNYA HIJAU ISINYA MERAH 

      CITA2 PENYU INI NAK JADI PENASIHAT KPD JERUNG2 DILAUTAN.. GATAL KETIAK JERUNG2 TU DGR PENYU NI NK JADI TUAN PENASIHAT 25%

      Delete
    2. Ceramah PAS di Pasir Tumbuh, Kok Lanas dan Lati yang diadakan serentak malam tadi.


      Jarang-jarang berlaku ceramah Perdana dengan kehadiran tak sampai 40 orang terutama di negeri bergelar Serambi Mekah walaupun diadakan di sebuah Masjid di Lati dan kubu kuat PAS di Pasir Tumbuh. Apakah ini petanda penyokong PAS sudah mula menolak PAS pimpinan Hadi Awang?

      Delete
    3. OMAK.....
      YG SAHAK GAGAP TU SETUJU SECARA PRINSIP TU KENAPA? PATUTNYA DULU SAHAK GAGAP KENA KATA TAK SETUJU LA...

      Delete
  2. Sya tunggu juga n3 OMK berkaitan 50% ahli PAS Kelantan sokong Amanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CERAMAH2 PAS DI KELANTAN DAH KURANG SAMBUTAN. TAMBAH PEDIH LAGI SKANDAL RASUAH BALAK PEMBESAR PAS .

      Delete
  3. Masalah dalam pas sekarang ialah org bawah suka buat statement menyanggah presiden. Dulu mat sabu dan geng dia,,sekarang tuan Ibrahim Tn man pulak bersama geng dia seperti Iskandar samad. Haji Hadi berkata pas akan bkrjsama dgn umno dlm terma2 tertentu,, tuan Ibrahim menolak sama sekali sebarang bentuk kerjasama fdgn umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendedahan Husam terhadap Hadi yg cuba menikam PR di Selangor. Berpakat dgn UMNO utk mengulingkan kerajaan PR dan menubuhkan Kerajaan Perpaduan. Busuk sungguh hati Hadi ini.

      Delete
    2. PENYOKONG PAS TERTUNGGU2 PENAFIAN HJ HADI TENTANG KERAJAAN PERPADUAN DI SELANGOR.

      Delete
    3. Dah la bau busuk, hati pun busuk jugak

      Delete
  4. Mana hudud Haji Hadi. Kami mahu HUDUD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kalau mengaku orang beriman tanya diri ko bila hudud akan di laksanakan...dan apakah sumbangan aku...

      Delete
    2. Ko kalau mengaku orang beriman tanya diri ko bila hudud akan di laksanakan...dan apakah sumbangan aku...

      Delete
    3. Orang yg beriman tidak tikam kawan dari belakang. Orang yg beriman tidak munafik mcm Hj Hadi. Contohilah TGNA. Dikagumi kawan dan lawan.

      Delete
    4. hadi perjuang HUDUUUUUIIIIIT

      sapa tk wala tkdpt balak

      Delete
    5. arba07,

      bila nk laksana hudud?
      selagi pasug bermukah dgn umnu hudud tkkan terlaksana

      apa sumbangan aku?
      sebagai pengundi aku dulu undi pas dgn harapan pas akn buat hudud....tp rupanya hadi kianat aku Allah dan Rasul saw.

      disebalik tipu hudud pasug dn hadi rupanya perjuangkn assobiyah melayu bersama umnu dn perkasa

      apa sumbangan aku seterusnya?
      aku akn tolak pasug terutama hadi. aku sokong PH supaya rakyat lbh sejahtera

      dn yg penting aku akn dedahkn terus pengkhianat hudud Allah dan Rasul saw

      kau apa sumbangan.... terus sokong pengkhianat hudud ?

      Delete
    6. Alaaaa....klu dah berbaik dgn umno jgn harap la nak ingat kat hudud lagi. Dah sekapal katakan...

      Delete
    7. Klu bebaik dgn umnuu ada 1 peratus nak laksana hudud. Klu dengan dap??? Jwb sendiri la. Jgn jadi munafik sudah la. Mulut kata nak ... hati dan tindakan jauh menyimpang....

      Delete
    8. 1 peratus tu dekat2 o peratus

      Delete
  5. PERSAMAAN ANTARA 2 MANGKOK:

    1. HARDY - ANA BERKECUALI.
    2. SAHAK - SETUJU PD PRINSIP

    MANGKOKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 ABG AMOI - KAMI KENE TANYA DAP DULU

      LAGI MANGKOKKKK

      Delete
  6. Rindu plak aku kat DSAI...

    #JomBerdoaKebebasanAnwar

    ReplyDelete
  7. TSKI TAK MENGAKU LULUSKAN.
    AZMIN TAK MENGAKU LULUSKAN.
    MAKNANYA TAK LULUS LAGI.

    SO TAK PERLU BIMBANG.
    L RAYA TAK BOLE BUAT.
    KLU BUAT JUGAK HARAMJADAH LA

    ALHAMDULILLAH.

    TAPI KLU PAS UMNO TADBIR, L RAYA NI AKAN DILULUSKAN KOT...

    ReplyDelete
  8. Salam sehati serasuah ,

    Melalui jalan di Malaysia seorang pasti kagum dengan kekerapan dan keindahan sekolah-sekolahnya, smk yang baru macam universiti.

    Tetapi kenapa produk pendidikan Malaysia hancus? penguasaan english lemah, tak mampu berdikari kebanyakan berharap dapat bekerja dalam kerajaan, gred 17 pun tak apa janji kerajaan.

    setelah diselidiki, antara sebabnya, 1. murid kita terlampau terbeban baru sekolah rendah sudah dikehendaki belajar sains, sejarah, kh dll, di Singapura peringkat awal persekolahan murid hanya belajar english dan bahasa ibunda manakala di jepun murid hanya belajar matematik dan bahasa jepun. Dengan kelemahan tenaga pengajar akademik teruk dan masa untuk english dan matematik terhad. mampukah murid-murid Malaysia menguasai dua ilmu ini. umum maklum (kecuali bodo) matematik ialah permaisuri sains manakala english ialah kunci ilmu kerana semua buku rujukan adalah dalam english. untuk mencapai negara maju Malaysia perlukan lebih ramai engineers dan scientists bukan pekerja gomen, tukang ajar dan nurse. sekolah tempat bina modal insan bukan lubuk pekerjaan kepada bodo dan looser.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  9. 3 ABG AMOI - KAMI KENE TANYA DAP DULU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada 2.6?
      Klu ada kita joing
      Penasihat pong x pe

      Delete
  10. Klu tanya DAP
    ... mana hudud Hj Hadi? Mesti DAP jawab jangan caya Hj Hadi. Manusia pakar u turn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanya umno pun jawapan sama dia bg

      Delete
    2. Umno kltn klu belakang boss dia kata sokong hudud, depan boss hahaha.

      Delete
  11. Sangap btl la pas ni. Sanggup gadai agama demi kpntgn peribadi. Memalukan Islam...

    ReplyDelete
  12. Kenapa la walaon2 tu bengap sgt...bos kelentong pun percaya bulat2. Oiiii... bos korang tu nak join amnobn la. Sejak bila pulak korang pom suka amnobn mcm bos korang?

    Kepala otak!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org bengup mang slalu kena main ngn amnongok

      Delete
  13. Hari ni kita tolak umno - takbir 3X
    Hari ni kita terima umno - takbir 3X
    Hari ni kita kawan dap - takbir 3X
    Hari ni kita musuh dap - takbir 3X

    Kepala otak!!!

    ReplyDelete
  14. Husam ckp, hadi yg dalang semua ni.. Woi ahli.. KO org DAH kena main.. Kena kencing ngan bos sendiri... MALUUUUUU WOOOOOOO....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak tekejut pun. Memang mcm tu feel tok lebai.

      Ko tengok tok lebai bawak kreta kat jln raya? Cam jln bapak dia. Bawak 50km pun duduk lane tengah. Babi betol...

      Delete
    2. Aku pun bengang geng lebai naik 50. Tapi bila diperhatikan selalunya orang - orang tua yg selalunya naik 50 ni. Terdetik dlm hati, aku pun ada ayah yg dah tua. Klu dipanjangkan umur kita pun akan jd mcm mereka. Mgkin bila dah tua kepekaan kita terhadap sekeliling dah kurang. Sebab tu dia tak kisah nak naik 50 pun. Perkataan babi tu tak wajar keluar rasnya..

      Delete
    3. Perkataan babi tu keluar tu sbb lebai tu belum masuk geng warga tua....
      Ko tau apa dia buat?
      Tekan henpon bebb.. babi betol

      Delete
  15. Tiga kesalahan pemimpin...

    1. Najib.( umno ) Songlap duit. Menyusahkan rakyat dan negara

    2. LGE ( dap ) Larang ngaji guna pembesar suara. Menyusahkan macai umno di Penang.

    3. Hadi ( pas ) Guna agama utk politik. Hudud tak laksana pun. Menyusahkan umat Islam dan Melayu yg inginkan Islam sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4.Anwar Aljuburi ( pkr ). Suka menjubur dan mengelentong.

      Delete
  16. Kita tak bayar tunggakan potongan gaji cikgu yik ke agensi ke kwsp/ t haji sbb kira masih kekurangan wang.

    Kita minta kenaikan elaun mb tmb exco adun sbb kita ada kemampuan.

    Kepala otak!!!

    ReplyDelete
  17. Stuju.. Manusia yg nyusahkan kan org Lain kat jln raya adalah kaum yg pakai kupiah n tudung labuh.. Sia2 pnampilan islam

    ReplyDelete
  18. Islam ke mana..iman ke mana..JD la manusia durjana...

    ReplyDelete
  19. Aku tak kisah Omak lompat macam kera makan cili terjerit-jerit.

    Aku hanya pegang pada fakta.

    Faktanya - Pas yang mendakwa sebuah parti besar yang memunyai lebih sejuta ahli hanya mampu raih undi sebanyak 1,633,389 saja pada PRU 13.

    PKR yang dikatakan hanya mempunyai ahli tak sampai 100,000 pula mampu meraih undi 2,254,328 iaitu lebih banyak dari Pas 620,939.

    DAP pula dapat 1,736,267 undi, melebehi Pas sebanyak 102, 878.

    Persoalan dan juga fakta, kenapa parti yang lebih kecil berjaya menarik pengundi lebih ramai dariada parti Pas yang kononnya lebih besar, lebih ramai ahli dan lebih ramai penyokong, lebih besar serban, lebih labuh jubah lebih-lebih lagi bila dilihat kepada jumlah kehadhiran pada ceramah-ceramahnya mencecah ratusan ribu orang yang hadhir.

    Beberapa persoalan muncul:

    1. Adakah manusia yang hadhir berdedai-dedai di ceramah Pas itu tidak terpengaruh langsung dengan kempen Pas?

    2. Kalau tidak terpengaruh langsung, apa tujuan mereka hadhir ceramah Pas?

    3. Adakah Pas gagal menyediakan penceramah berkualiti sebaliknya hanya mampu menampilkan penceramah kelas Raja Lawak?

    4. Adakah orang yang hadhir ceramah Pas itu sememangnya sudah pasang niat untuk datang menikmati hiburan Raja Lawak Pas sahaja dan bila angkat punggung balik, semua yang ditempik sorak oleh penceramah itu dicampak ke longkang saja?

    5. Atau yang hadhir ceramah itu manusia yang sama saja yang akan mengikut kemana saja tempat Pas berceramah.

    Persoalan diatas sukar dinafikan berdasarkan angka undi yang diraih oleh Pas terlalu sedikit pertambahanya pada PRU 13 berbanding PRU 12.

    Pada PRU 12 Pas dapat 1,140,676 undi.

    Bermakna pada PRU 13 undi Pas hanya bertambah 492,713 untuk tempuh 5 tahun.

    Manakala untuk PKR pula pada PRU 12 berjaya mendapat 1,509,080 undi, bermakna untuk PRU 13 PKR mendapat tambahan 745,248 undi.

    Bagi DAP, pada PRU 12 meraih 1,118,025 undi dan mendapat pertambahan sebanyak 618,242 pada PRU 13.

    Kedua-dua parti PKR dan DAP jauh meninggalkan Pas dalam meraih tambahan undi walau pun kedua-dua parti ini tidak sehebat Pas dari sudut jumlah keahlian berdaftar ahli mereka.


    Fakta diatas tidak boleh dinafikan lagi bila dibuktikan lagi dengan jumlah kerusi yang dimenangi oleh Pas hanya 21 berbanding 30 PKR dan 38 DAP.

    Daripada fakta diatas ternyata perasaan bangga diri ahli dan pemimpin Pas diatas jumlah kehadhiran manusia di ceramah-ceramah Pas tidak membawa apa-apa manafaat pada saat yang diperlukan iaitu pada PRU.

    Sebagai bekas penyokong PKR, Omak Kau tidak perlulah memperkecil-kecilkan jumlah kehadhiran pada ceramah-ceramah Parti Amanah.

    Bukti-bukti telah termaktub bukan setakat PRU 12 dan 13 sahaja malah sejak PRU 10 dan PRU 11 lagi trend kehadhiran pada ceramah Pas sangat kontra dengan jumlah undi yang berjaya diraih oleh Pas.

    Jadi adakah masih relevan Omak Kau berkelakuan sinis seperti ini terhadap parti yang lebih kecil, lebih baru dan lebih miskin dari parti Pas?

    Omak...kau belajarlah mencari dan mengguna fakta sebelum menulis.

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. sahak dah nafikan dia punya sekeras-kerasnya, so x leh pakai...
    omak bolehle try tuang presiden yang punaisehat tuh pulak

    ReplyDelete