KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 3 July 2015

(VIDEO) DAP LEBIH MEWAKILI MALAYSIA DIBANDINGKAN DENGAN PKR DAN PAS KATA PAK SAMAD



Inilah agaknya sebab dan alasan ulung lagi agung mengapa Pak Samad sanggup jadi hamba DAP.

Baharu tahu sekarang ini betapa DAP itu mewakili Malaysia dalam erti kata sebenarnya ... pergh!!!! dahsyat Pak!!!!!

Mungkin Malaysia Malaysian itu membuat Pak Samad terpesona dan terpukau kot?????

Tidak memilih PAS yang berpegang kuat kepada Al Quran dan Hadis dengan berpandukan ijmak ulamak dan qias .... suatu dasar yang  takkan berubah dulu kini dan selamanya .. Yang akan berubah adalah manusia yang berada di dalamnya ... kerana hakikat manusia ada yang tahan diuji dalam berapa bentuk ujian manakala ada yang tumpas dan tewas dengan sekcil-kecil ujian.

Dari pengakuan Pak Samad itu yang terpukul kuat ialah PKR itu sendiri .. beliau yang memang diketahui umum amat rapat sekali dengan Dato' Seri Anwar Ibrahim dan seluruh keluarganya sejak DSAI berada diluar dan dalam kerajaan.

Mendakap DAP sampai sanggup jadi "hamba" tidak memilih PKR sebagai wadah perjuangan menegakkan keadilan, kebebasan dan kebenaran semacam ada yang tidak kena dengan organisasi PKR pada sudut mata dan hati Pak Samad.

Kita boleh berkata demi menyejuk dan memujuk jiwa dengan berkata "Biarlah apa parti pun dipilih Pak Samad asalkan bukan UMNO" ... tetapi hakikatnya pilihan itu membawa suatu mesej yang kuat dan jelas betapa PKR ini bukan parti yang mewakili Malaysia dan tidak mempunyai dasar perjuangan yang jelas dan kukuh.

Tidak memilih PAS tidak sedikit pun memeranjatkan.

Sila amati dan dengar betul-betul pengakuan Pak Samad ini.

Sasterawan Negara, A Samad Said berkata beliau mengambil keputusan untuk menyertai DAP kerana melihat parti itu lebih mewakili Malaysia secara keseluruhan, berbanding PAS dan PKR

Tambahnya, beliau berminat dengan parti itu bermula sejak dua tahun lalu namun, hanya bersama parti itu tiga minggu lepas apabila Penasihat Parti itu, Lim Kit Siang memberi saranan kepada dia untuk menjadi ahli.


41 comments:

  1. Biarlah dia pilih DAP. Kalau pilih DAMACAI PAS lebih teruk. Harap serban saja besar tp cakap berbelit2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. elehhhhh loser katakan. Uncle Janggut sastera ni pun tak nak kat Pasmacha

      Delete
    2. Parti baharu yang bakal ditubuhkan kelak rata-rata terdiri daripada:-

      1. Ahli IKRAM
      2. Sebahagian kecil ahli ABIM
      3. Ahli PasMa
      4. Beberapa pemimpin PAS yang hilang jawatan kerana tumpas dalam pemilihan Muktamar PAS ke 61 lalu
      4. Sebilangan kecil penyokong dan pengikut PAS yang g kecewa kerana pemimpin mereka tidak terpilih dalam Muktamar PAS ke 61
      5. Bekas IRC-JIM yang tidak anggotai IKRAM atau ISMA

      Parti baharu ini bukan bergerak dan bertolak dari motivasi atau inspirasi "bottom up" dalam kalangan akar umbi yang ramai sepertimana penubuhan PAS, UMNO, dan PKR. Tetapi ia bertolak dari rasa kecewa dan tidak puas hati sekumpulan orang yang hilang jawatan dalam parti kerana tidak dipilih semula dalam Muktamar PAS ke 61 yang lalu.

      Delete
    3. hahaha.......tak salah pun pilih DAP .
      ini baru melayu malaysia sebenar bukan berat sebelah hanya memikirkan semanusia tak kira bangsa asal rakyat malaysia.
      kalau pilih hidup melayu!! itu hanya melayu sj bukan rakyat malaysia keseluruhan . kalau pilih islam keutamaan !! itu hanya utk islam lebih bukan rakyat malaysia baik melayu atau keseluruhan bangsa.
      sebab tu samad pilih DAP bukan tak mahu pilih PKR ada sebabnya .
      maka saudara melayu sdr fikirlah mana yg anda pilih sebab itu hak anda ,jadi kenapa nak pertikalkan pilihan pak samad!!

      Delete
    4. tak pertikaikan uncle janggut la. aku pertikaikan anuae A/L Beraheem. nepotism membawa rebah.

      Anon 21:02 memang bodoh tahap Jaga Nepal

      Delete
    5. Antara org kafir dgn org beriman mana kamu pilih?

      Delete
    6. Anon...2109....saudara tahap mana??? Adakah menghina menghasut tahap iblis!!
      Bodoh bijak dari bahasa dah tahu jawapnya..
      Siapa kafir??? Asal bukan beragama islam ??? Adakah saudara bukan beragama buddha hindu kristian juga kafir bagi agama lain??? Ini membuktikan saudara atau seangkatannya adalah kafir jauh dari agama ajaran islam yg sebenar. Bodoh!! kamu kata mrk kafir bila kamu tidak fahami langsung ajarannya.

      Delete
  2. Dari segi ahklak DAP lagi baik sebab tidak mengelarkan rakan seperjuangan mereka seperti TOLOL, BARUA, MUNAFIK, LIBERAL, JEBON, SEKULAR, ANJING dan SERIGALA.

    Dari segi poliik mereka lagi smart, tidak flip flop, tidak mungkir janji dan tidak tikam belakang kawan.

    Dari segi akidah mereka belum tentu mati dalam keadaan kufur dan kita orang Islam belum tentu mati dalam Islam.

    Kerana Hidayah itu milik Allah.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Another ahli rejimen ke 10 parti dap semalaysia

      Delete
    2. sham tm mana tahu bahasa kantonis!!!!

      mungkin sham tm tahu bahasa Nepal Ramon Taylip meloyawaves

      Delete
    3. Parti joget G18+Pasmacha kita panggil PASEMBOQ

      Delete
    4. Nak kenal jrbon APA, sila tengok foto TB di meloyawaves

      Delete
    5. Berserabut betul otak orang tua ni,harap dihari kematiannya biarlah dalam Islam dan bukan Kristian atau Budha.

      Delete
    6. Tengok rupanya pun kita pening, biar lah dia tu tak ketahuan jalan pun

      Delete
    7. ShamTM dah baca ke surat yg TGHH dan LGE sign sblm PRU13.. mesti belum ni kan..? ? So sape yg mungkir janji dan tikam belakang kawan sebenarnya.. hah malu tu sham.. !! Tp sham x tergamak jwp dap kan sbb dap dah janji nk tlg pasma dan G18.. kan.. heeeeee

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. Yang sebenarnya Omak Kau nak salahkan Azmin

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA plak INI sebab nepotism anuar bwrahim la. sila baca article lama saya

      Tulang Badak
      Murtabakwaves

      Delete
    2. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
    3. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

      Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

      Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

      Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

      Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

      Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

      Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

      Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

      Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

      Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

      Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

      De Facto PKR harus memilih samada:

      1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
      2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

      Jangan jadi kuih talam

      Jangan mungkir janji.

      Jangan malukan parti

      TULANG BADAK
      Murtabak Waves

      Delete
  4. Dap bergiat kuat utk menubuhkan dan menambah ahli rejimen ke 10 parti dap semalaysia

    ReplyDelete
  5. knp nak mencaci pak samad.Jaga bahasa sikit masa bulan ramadan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak pertikaikan uncle janggut la. aku pertikaikan anuae A/L Beraheem. nepotism membawa rebah.

      Anon 21:13 memang bodoh tahap Jaga Nepal

      Delete
    2. Phahrulradzi Pasmacha bihon sop tak mau ajak Palanival join particularly baru korang tu ka???

      Delete
    3. Anon 21:16 Jaga Nepal bukan anak luar nikah macam ko, mak dan bapak ko dan moyang ko.

      tak tau komen jangan komen babi.

      cal saya 012-9062672, Saya nak ajar ko!!

      Delete
  6. Samat ooo samat....ko dah nak mati baru ko tahu anwar aljubori main kan ko....ahakss....samat...samattt....sekian terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 21:53 Oi anjing.

      Ko dan semua ahli keluarga ko memang anak luar nikah.

      Tak tau komen jangan komen babi!

      cal saya skarang 012-9062672 saya mau ajar ko kaw-kaw

      Delete
    2. Ooi anon 00.51
      aku call ko no tepon pun tak ade dlm perkhidmatan.....ko ngan si samat tu 2x5 jer....20 tahun dulu rakyat dah tahu aljuboori menipu yg ko nak sesangat sokong aljuboori tu wat ape....kesia si samat tu...dan nak mati sgt dah baru perasan aljuboori tu main ksn budak samat nih.....samat ooo samatt......sekian tima kasih ....

      Delete
  7. PAS tidak mewakili Malaysia kerana parti itu mewakili Hadi Awang mahu buat kerajaan perpaduan dengan UMNO Baru, dan PKR juga tidak mewakili Malaysia kerana ia mewakili Anwar Ibrahim untuk jadi perdana menteri Malaysia.

    DAP bergerak atas nama Lim Guan Eng atau Lim Kit Siang kerana dia tidak boleh memerintah Malaysia kecuali Pulau Pinang saja. Untuk menutup kelemahan itu maka Pak Samad terpaksa memutar belitkan fakta seolah-olah DAP mewakili Malaysia.

    Walau apa pun alasannya, ia hanyalah pandangan dari Pak Samad dan bukan satu kesalahan mengatakan PKR dan PAS tidak mewakili Malaysia. Orang lain juga ada pandangan masing-masing berkaitan dengan parti politik dalam Malaysia.

    Cuma nasihat pada Pak Samad.... dah jadi ahli DAP, sila tunjukkan kewibawaan sebagai ahli politik yang cemerlang, gemilang dan terbilang. Jangan dihujung usia tunjuk belang kaki tembarang......

    ReplyDelete
  8. Kalau stanford rafles bangkit dari kubur dia akan meroyan menyalahkan melayu menuntut singapura.Ingatlah dan jangan buta sejarah bahawa penjajah ingeris telah menetapkan dengan kepentingan ingeris bahawa singapura bertaraf sebuah negara semasa bergabung membentuk negara persekutuan malaysia.buat apa tunku merayu kemerdekaan kalau kepentingan british dibelakangkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umngok dan pasno 2x5...pok jib adalah orang yang kena tuduh altantuya, 1mdb mara manakala ayoh ping marang menjadi pihak menuduh dan memfitnah pil kuda, jebon barua,agen dap pkr.baguslah kalau pas dan umno bergabung mejadi yang kena fitnah dan yang tukang fitnah iaitu pas ug umno....pasno..

      Delete
    2. Ni sorg lagi agaknya ahli seumor hidup rejimen ke 10 dap semsia

      Delete
  9. Penjajah menetapkan bahawa singapura bertaraf sebuah negara semasa bergabung pembentukkan persekutuan negara malaysia.tengoklah kalau allah mau tunjuk, siapa yang maju selepas 13 mei dan siapa yang mundur selepas 13 mei.50 tahun selepas merdeka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pasai brunei boleh menjadi antara negara yang terkaya didunia tanpa bergabung dengan persekutuan negara malaysia.

      Delete
    2. Nepal pun tak masuk Malaya walaupun dijajah british zaman dahulu

      Delete
  10. Apa la sasauwan negara merepek meraban ni....da rupa macai angkat najis da....g blik singapore la woi olang tua...lu sana tak boley cari mkn sini tempat lg mau mikin taik ka....lu fius ada shot ka....

    Sekian
    din jinjang

    ReplyDelete
  11. Orang yang kagum dengan DAP saya cadang baca blog "DAP INSIDER". Bagaimana Lim anak beranak mengawal DAP. Sebenarnya semua parti politik yang berbentuk sekular sama sahaja. Kronisme dan nipotisme tidak dapat dielakkan.

    DAP berasal dari PAP (Singapura). Lee Kuan Yew telah bermimpi untuk menghidupkan semula jajahan British - Pulau Pinang, Hong Kong dan Singapura sebagai pelabuhan serantau. Akhirnya DAP berjaya menawan Pulau Pinang dengan pertolongan PKR dan PAS.

    Tetapi dalam PRU-12 dan PRU-13, DAP mendapat hampir 90% undi Cina dan memenangi 38 kerusi dari 51 yang dipertandingkan berbanding dengan PKR yang hanya mendapat 30 kerusi dari 90 yang dipertandingkan. Ini membuat DAP sangat kuat dan merasai dirinya berhak mengetuai PR. Tetapi kerana Anwar masih bersama dalam PKR LKS tidak begitu condong untuk melahirkan rasa dia ketua. Tetapi kini Anwar sudah tiada dalam PKR LKS dan anaknya LGE merakan mereka berhak menggantikan Anwar dan PKR dan PAS mesti mengikuti arahan DAP.

    Selain menguasai Pulau Pinang, DAP juga merasai boleh mengawal Selangor. Tetapi ketika TSKI menjadi MB, DAP tidak dapat buat apa-apa kerana tidak mampu mengalahkan TSKI lebih2 lagi berkaitan dengan urusan tanah di mana TSKI lebih berpegalaman. Bila DAP tidak dapat menunjukkan bahwa dia lebih hebat dari TSKI (Melayu), mereka tidak boleh menerimanya sbg MB lagi lalu merancang bersama dengan Anwar untuk menyinkirkan TSKI.

    Oleh kerana PAS tidak mudah mengikuti telunjuk DAP dan Anwar, maka PAS perlu dipersalahkan. Lalu disebarkan bahwa Hadi ingin mewujudkan UG dengan UMNO. Padahal Anwar telah merancang satu perjumpaan di Landon untuk bersama dengan UMNO dan menjemput Hadi untuk bersama dalam perjumpaan tersebut. Tetapi Hadi dikatakan walaupun berada di London tetapi ia tidak hadirt, lalu perjumpaan tersebut gagal. Kerana marah dengan Hadi, itulah disebarkan bhw Hadi yang ingin wujudkan UG dengan UMNO.

    Kedua2 Anwar dan DAP mula bertindak mengeluarkan TSKI dari jwtn MB dan memburukkan Hadi. DAP tahu bhw jika dia memburukan PAS akan nampak niatnya yang sebenar, lalu dia memecahkan PAS supaya menyalahkan Hadi dan geng ulama dan memuji geng G18. Malangnya geng G18 ini walaupun dikatakan golongan profesional dan progresif, tetapi tindakan mereka sedikit pun tidak menampakkan profesional dan progresif.

    Jika geng G18 ini benar-benar berjuang islam, mereka harus tahu bahwa memecahkan jamaah untuk tubuh jamaah yang baru dengan adalah suatu yang dilarang dalam Islam. Islam mengajar kita setelah sesuatu pemilihan itu selesai, semua ahli bersatu semual dalam satu saf (jamaah) dan akur dengan kepimpinan baru. Walaupun kita mempunyai perbezaan tetapi kata putusnya adalah kepimpinan yang baru. Islam melarang kita keluar dari jamaah. Begitulah para Khalifah sahabat Nabi (s) dahulu, walaupun mereka berbeza pendapat tetapi mereka tetap akur dengan Khalifah yang memerintah, Kemudian bila mereka pula menjadi Khalifah mereka akan melaksanakan apa yang mereka fikir itu yang betul walaupun berbeza dengan Khalifah yang terdahulu. Begitulah sepatutnya. Sebaagi orang Islam kita mempunyai panduan berjemaah bukan macam parti lain yang berdasarkan akal manusia. Malangnya ada yang keluar dari jamaah yang telah disertainya begitu lamanya semata-mata kerana kalah sekali dalam pemilihan.

    Saya juga ingin ingatkan "Orang kafir (Yahudi dan Nasrani) tidak akan redho dengan kamu sehingga kamu ikut mereka". Malangnya ada orang yang mahu meninggalkan jamaah untuk ikut dan bermesra dengan orang kafir yang jelas menentang syariat Islam. Walaupun mulutnya kata (menentang) tidak tetapi melalui tingkah lakunya meninjukkan sebaliknya. Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  12. Apa ala helan?

    Sikalang masuk DAP. Tapi arr, kalu mati pangge olang Melayu dlm DAP kasi semayang lor. Tak dak hal punya

    ReplyDelete
  13. kerana terlampau sasauwan selepas sasterawan..akhirnya dipilih parti main anjing dan babi..
    kesiannya pak long..hari semakin senja, tapi dok mencari jalan pulang tak jumpa.. sesat dlm kegelapan berkarya hingga tak kenal
    siapa kawan dan siapa lawan,
    yg mana siang yg mana mlm
    yg mana darat yg mana lautan
    , yg mana lelaki yg mana perempuan,
    yg mana batang yg mana dahan,
    akhirnya kau akan tenggelam bersendirian tanpa.nisan....
    baliklah ke pangkal jalan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kenal siang tu ... Lim Kit Siang

      Delete
  14. Kalau nak main sentimen agama dan bangsa serah saja tugas tersebut kepada bangsa melayu.Kalau nak maju jangan serah kepada melayu nanti habis rizab tanah melayu, habis segala duit rakyat buat bailout.itulah melayu terbukti tetap mundur walaupun diberi peluang 50 tahun memerintah.

    ReplyDelete