KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 6 July 2015

TUJUAN APA TERESA KOK MUAT NAIK POSTING SEBEGINI DI AKAUN LAMAN SOSIAL FB NYA???????




"Bila saya masuk ke church of Divine Mercy di Shah Alam untuk menghadiri sambutan Gawai dan Kaamatan, saya memang tertarik dengan kostum lelaki Iban yang merupakan setengah bogel ataupun "tidak tutup aurat" ini.

Pakaian tradisi Iban ini memang akan dilarang masuk pejabat kerajaan dengan kod pakaian Perkhidmatan Kerajaan sekarang.


Tapi pakaian dan kostum sebegini memang telah menjadi sebahagian daripada budaya yang beraneka-corak di Malaysia. Inilah kostum dan budaya yang harus dipelihara kerana ia telah menjadi ciri dan tarikan pelancongan di Malaysia."
____________________________________________________________________________



Teresa Kok, Ahli Parlimen DAP Seputeh nampak sangat tidak tahu membezakan antara pakaian tradisi yang dipakai ketika perayaan tertentu dengan kod etika pakaian ketika berurusan di pejabat-pejabat kerajaan.

Kostum lelaki Iban itu mereka pakai di hari perayaan mereka dan tiada siapa pun selama ini yang membantah atau mempertikaikannya.


Peliknya kenapa Ahli Parlimen DAP Seputeh DAP ini begitu beriya-iya dan bersungguh-sungguh serta bertungkus lumus memperjuangkan sesuatu yang bertentangan dengan norma kesusilaan Malaysia?

Seingat Omak Kau  budaya Cina juga bangga dengan Cheongsam dan India dengan Sari yang berwarna warni, sedap dan sejuk mata memandang.


Mini skirt atas lutut ini budaya siapa?


Teresa Kok juga antara yang tegar mempertahankan Oktoberfest agar menjadi budaya di Malaysia.


Teresa Kok, Hannah Yeoh dan Elizabeth Wong mungkin boleh cuba mengambil hati umat Islam sekadar dengan memberi buah kurma dan menaja majlis buka puasa, tetapi perjuangan konsisten mereka membawa nilai-nilai yang jauh dari moral, budaya dan tatasusila rakyat Malaysia amnya dan Islam bagi penganutnya, tidak akan mengelabui mata seorang Mukmin. Itu amat jelas dan jangan sesiapa bertindak mau menafikannya.

Hindar dan hentikan main politik provokasi berlebihan ... Kesabaran rakyat ada batasannya.

30 comments:

  1. pening totok2 dan macai2 dap nk jawab ni...interesting...kite tgk sebentar nanti...salakan dan lolongan mereka mempertahankan sifat keterbukaan dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teresa Cock n kan Dara Gersang....dia bukan boleh tengok lelaki separoh bogel...teransang terus...kahkahkahkah

      Delete
  2. Cawat lebih penting dari rm42billion yang hilang tanpa dikesan tu.ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atok ko pakai cawat tak anon 6 July 2015 @ 15:50? Tak kisahla ko sokong parti atau malaun mana, tapi semua orang politik ni mcm CIBAI! lagi ko nak kutuk pemimpin tu ke ko nak puja orang ni ke ko hanya buang masa, faham?

      Delete
  3. Etika berpakaian lebih penting dari scandal NFC, FGV, 1MDB, Tabung Haji, Rasuah, US700 juta dan bla bla bla.......

    Mari kita lupakan itu semua dan serang DAP sampai lunyai.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya.., ya..., duit lagi penting dari kita pertahankan akidah dan umat islam dimalaysia....

      Delete
    2. Duit lebih penting dari agama itu macai dap itu, agama tak penting lagi itu pemikiran dap itu, lupa pesan rasuah dap 2x5 dan lebih teruk dari bn, dap baru memerintah satu negeri dah macam2 dengar orang ramai, aku rasa kalau dap memerintah malaysia 10kali ganda lebih teruk dari umno,

      Delete
  4. Aku sokong puak2 macai walaun pakat2 pakai pakaian ritual ni utk tunjukkan solidariti dan kebebasan berpakaian tanpa batasan hatta ketika bekerja di pejabat ............ bravo walaun !

    ReplyDelete
  5. $$$$$£££££££€€€€€€€ lebih penting dpd akidah ............... mari pakat2 jual iman dan akidah kita utk kepentingan ekonomi ............. tak cukup cina Dap perintah negara kita pakat2 jemput yahudi ......... semuanya utk ekonomi yg mantap ..........lepas tu kita terhutang budi kita pakat2 gadai body !

    ReplyDelete
  6. Teresa Kok is a rotten stank pig shit.

    ReplyDelete
  7. Ok.., inilah terbuka.., progresif.., Malaysia baru..., bogel lagi bagus....,

    ReplyDelete
  8. buatlah apa saja wahai DAP, hina bangsa kami.., hina agama kami.., sebab akan ada segelintir dari kami akan mempertahankan kamu......,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai Akmal bodoh. Bangsa kau mmg tak ada maruah. Dah 57 tahun merdeka..berapa banyak rezab Melayu yg dah tergadai. Benar kata kerabat diraja Johor...pemimpin umno tak ada intergriti. Rasuah berlaku sana sini. FLOM berbelanja seperti Emelda Marcos.

      Delete
    2. maaf bukan segelintir

      ramai melayu yg sokong DAP

      sebb mereka patut dihormati

      pemimpin melayu parti lain selain PR2.0 sememangnya rubbish

      silakan DAP, teruskan hina melayu2 bangsat yg memalu dan menyusahkan org melayu sendiri

      sokong DAP

      Delete
  9. UG ada akidah ke,arap serban je sebesar bakul sayur tp kuat fitnah..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. UG tu sendiri pun satu fitnah dari dulu smpi skrg...ngeh ngoh ngah

      Delete
  10. Akibat otak tak dpt membezakan pakaian harian Dan pakaian ritual. Beljar lagi tresa xock.kipidap

    ReplyDelete
  11. Ni sibuk dgn pakaian org kafir nape.

    Ce tengok pakaian org Islam sendiri smpi nmpk lurah jubo pon ada.

    Tengok pakaian artis Melayu mcmana.

    Tengok bini pak menteri ada ttp aurat ke tak.

    Yg ni tak merosakan akidah ke.

    Bulan puasa ni klu kata org BODOH takut krg pahala, tp itulah hakikatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakaian org kapir ke org islam memang takde kena mengena dgn kamu. Jgn jadi mcm lebai2 yg sebok jaga kain org lain.

      Delete
    2. Pasal lebai sebok jaga kain orang lain lar nak senang pak lebai nak jawab soklan malaikat dalam kubor bila mampos nanti tak perlula malaikat tibai pak lebai pasal dah sound sesama muslim awal2 pasal aurat.... set2 masih degil tuh lantak ko atau diaorg la bila x dgr nasihat org....time mampos kalau berani saman la malaikat bila kena tibai nanti.....

      Delete
  12. Untuk tarik pelancung......bodoh.....bogel lagi cantek....semua dapat lihat....telor berkarat....pempuan punya barang pun orang tak ingin lihat.....berkerak....bodoh punya idea nak tarik pelancong....

    ReplyDelete
  13. Ahli neraka jahanam mana suka tutup aurat, kalau suka pasti masuk Islam.
    Orang yang menyokong ahli neraka jahanam jangan lupa neraka ada 7 lapis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. awk sokong yg mana.
      yg kaki fitnah tu kan....??

      Delete
    2. set kaki fitnah tu kalau suruh dia solat taubat tiap2 hari dia boleh buat,,, set hentam hukum hakam islam tuh ciri2 ahli syurga ke???

      Delete
    3. nurul basah seluar dlm

      sila sebut sumpah dng nama Allah bahawa kau pasti kau masuk syurga dn mati bukan jadi kafir???

      sumpah yg kau yakin kau tk masuk neraka

      jika tk berani diam jgn main2 syrga neraka, ia bukan milik kepala bapak kau yg tentukan

      takde iman ke atau jenis melayu rosak yg ke arah murtad

      Delete
  14. betina babi ni memang haramjadah.. suka tengok badan jantan telanjang...gila sex ke apa ni..
    kalau berani kau pergi bejalan telanjang bogel di hospital rambutan mesti boleh masuk dalam tanpa sekatan .... padan muka terasa kok koknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa yg mati jadi babi kita tk tau lagi ok

      jgn suka membabikan org, kita tk tau sapa mati dlm iman

      ckp tk mcm org islam langsung

      lebih teruk bahasa dpd org asli tu

      memang memalukan islam dan melayu la


      kerana malu dgn melayu mcm ni lebih baik kita sokong DAP

      sekurang2 nya cina tk memalukan bangsa mereka sendiri

      hidup DAP

      Delete
  15. Nak masuk syurga masuk pas la,kua pas baru kafir..ngeh3

    ReplyDelete
  16. omak sgt bodoh.

    kalau omak pegi rumah panjang nk ikut etika pakaian rumah panjang ke.. bercawat dan tanpa coli misalnya?????

    kenapa pula depa dtg sini kena ikut etika?

    omak pun tkde etika pakai baju PKR tapi mengkhianat PR

    teresa nk tunjuk bahawa org asli bercawat pun lebih bijak dpd umnu khalid dan PASUG

    ReplyDelete