KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 7 July 2015

BILA PECAT PAS TAK INGAT DAN SEDAR DIRI ... BILA PAS BERTINDAK MAU SAMAN TERUS ANGGAP SUDAH MUSUH DAP



Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, PAS telah menunjukkan dengan jelas bahawa ia adalah musuh kepada kerajaan negeri dengan mengancam untuk mengambil tindakan undang-undang ekoran pemecatan wakil mereka dalam pihak berkuasa tempatan (PBT).

"Ini jelas menunjukkan bahawa ia tidak lagi ada hubungan dengan DAP," kata Lim dalam sidang akhbar di George Town hari ini.

Menurutnya, jika PAS mahu ambil tindakan undang-undang terhadap kerajaan negeri, maka parti itu sudah menjadi seperti pihak lawan.

Lim mengalu-alukan tindakan undang-undang itu, dengan berkata terpulang kepada rakyat untuk menghakimi tindakan PAS itu.

Menurutnya, parti itu telah benar-benar berubah sejak pasukan baru mengambil alih pucuk pimpinannya di mana usul memutuskan hubungan dengan DAP, telah diluluskan.

Berikutan itu, kerajaan negeri Pulau Pinang yang diterajui DAP, telah memecat ahli-ahli PAS dari jawatan rasmi.

"Kita akan bertemu mereka di mahkamah," kata Lim lagi.


ULASAN OMAK KAU:-

Masa pecat adakah DAP ingat PAS masih sahabat dan rakan???? ... jadi mengapa perlu gelabah biawak apabila PAS bertindak mau saman pula dan terus cop PAS sebagai musuh DAP????

Nampak sangat yang DAP ini merasakan dirinya adalah semua serba serbi betul ... dia boleh lakukan sesuka hati ... bila pihak yang dizalimi bertindak balas terus labelkan mereka itu musuh.

Parti yang melaungkan kononnya CEKAP, AKAUNTIBILITI dan TELUS sebiji seketul sudah menjadi diktator .. itu baru sebuah negeri dikuasai ... tidak boleh bayangkan kalau kuasai Putrajaya.

38 comments:

  1. Bila buat amanat tidak dapat bayangkan apa yang akan berlaku pada masa hadapan.seolah2 amanat tu sudah tak relevan bila pasikulutoot menunjukkan minat berUG dengan umngok.Bolehlah lepas ni main jentik2 bila bergabung.Dulu dalam amanat adalah musuh dan sekarang umngok sudah berbau wangi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa pulak nak saman? kan dulu kata nak jentik jer...

      tak pun gunakanlah siku lutot...inilah masanya.

      Ker siku lutot tu diguna untuk ganti otak....

      Delete
    2. melayu pembela DAP....,

      Delete
  2. Sian omakkau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasi sudah jadi bubur. Lain kali guna otak bukan soku dan lutut. Sekarang siapa nak jd peguam utk bantu pas parti suci?

      Orang yg paling layak isla Nasarudin al temeloh...

      Delete
  3. ULASAN AKU
    Kalau Muktamar dan Dewan Ulama kata dah putus dgn DAP memang mesti semua jawatan atas kapasiti PAS diPulau Pinang mesti letak jawatan, tindakan pecat wajar kerana PUTUS. Yg degil dan engkar usul Dewan Ulama apa ke jadah.
    OOOO bab duit dan jawatan boleh main akal ye. Entah lah apa bahasa lg nak aku fahamkan korang ni lembab sangat. sekali lg " Muktamar Terima, Dewan Ulama kata putus dgn DAP " kalau masih ada telur dan maruah letak jawatan. PAHAM DAK

    ReplyDelete
  4. Cari lah rezeki yg halal omakkau....rezki yg haram xdberkati Allah malah akan membawa lebih parah kepada org2 yg mkn rezki haram

    ReplyDelete
  5. Saman tu cari duitlah.Dah putus hubungan tapi tak nak putus pendapatan.Apa juga gaji bulan2 tu berbanding dengan pampasan.Kena rajin baca dan memahami perlembagaan parti supaya tiada unsur kluk klek kluk klek kluk klek.

    ReplyDelete
  6. Kesian Guan Eng........ mujur printah penang, kalo putrajaya x tau la nk ckp ape..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau DAP perintah putrajaya, Malaysia trus jadi mcm China ngan Singapore.. ini lah komunis zaman moden..

      Delete
  7. Biasa le org cina ni bodoh buat kerja...kat pejabat aku ni ramai cina pandai cakap tapi kerja bodoh ssgt...bab cover up nnpk pandai mme cekap...bab menipu lagi hebat kaum cina nih....tundakan nnpk cerdik tapi semua nk cover up biar nnpk hebat...cuma melayu jer yg tak serik2 kena tipu oleh kaum cina

    ReplyDelete
  8. Racist racist, marah apa kat dap , marahlah kat ahli pas yg ingkar keputusan ulamak. Jangan kerana duit nak malukan pas, melayu dan islam . Biar ada pendirian, kerana ketagih duit, nak saman, mmmm kerana duit sanggup gadai maruah.

    ReplyDelete
  9. Bila memutuskan hubungan pas pun nak golongan progresif hilang pendapatan dari kerajaan dap.Dia ingat bila golongan progresif melepas jawatan kerajaan negeri tempat itu akan diganti oleh ularmak yang menang jawatan dalam parti.Nampak sangat cara ularmak cari makan.Apa2 hal tunggu amanat ayoh ping 2.0

    ReplyDelete
  10. Byk macai penjilat najis dap sini...tau gelabah lge...masa pecat wkil PAS x pulak ko anggap musuh ke? Bangang punya lge lahanat...

    ReplyDelete
  11. Tak pe masuk mahkamah dulu tgk saper yg menang.......menang tahniah kalah takpe....

    ReplyDelete
  12. Lawan ajer la, kan PAS dah KUAT! PAS kata mereka dah fikir kesan "cerai" dgn DAP dan sanggup terima apa sahaja, pasai apa OMAKKAU meroyan tak tentu pasal. Hadi dan Harun, Amar dan Abduh atau Nashrudin dan Mokhtar sikit tak heran. Siku ader, lutut kan ader...guna ajer lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis yg ko nk metoyan kenapa? Terima je la... mcai dap

      Delete
  13. Pasikulutoot tengah cari makan , tak dapat bulanan nak pula pampasan.perjuangan sia-sia..Tak taulah benggong tahap apa, sendiri putuskan hubungan tapi masih nak $$$.Ikut resmi tuang presideng lagi bagus, mencacai isu wsj sarawak report, dapat juga menderhaka kepada amanat suci ayoh ping.

    ReplyDelete
  14. PAS parti tak malu

    ReplyDelete
  15. Mat Sabu dan rakan2 rilek jer letak jawatan. Tak ada nak menangis melolong nak saman bagai....

    Bangsat sangat Pas ni kerana duit dua tiga sen sanggup malukan bangsa dan ugama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian dekat kamu

      Delete
  16. Rilek macai dap sekelian...kita jumpa d mahkamah...kalu x salah, nak gelabah apahal lge lahanat nih...kah keh kah keh kah

    ReplyDelete
  17. Omak kau bukan pejuang keadilan.tpi pejuang khalid.

    ReplyDelete
  18. Pejuang lge kapir d kesan

    ReplyDelete
  19. Kalau menang saman tu tak payah lagi minta derma buat lebuhraya goa mosang.

    ReplyDelete
  20. Eh eh macai dap ni semua tempat pun nak komen... buat malu ja

    ReplyDelete
  21. Masa bermuktamar pakai kepala lutut. Cakap sedap mulut. Tak fikirkan hal kawan-kawan. Nak tunjuk garang dan kuasa. Bila periuk nasi tertutup mulalah mengelabah. Senang aje gabungkan PAS dengan UMNO habis masaalah. Kerja dapat, projek dapat dan tak payah kutip derma atau bagi kuliah atau buka sekolah pondok!!!! Hidup pun senang lenang.

    ReplyDelete
  22. Orang Islam dah celaru kalau dah syok sangat dengan LGE janganlah sanjung dia lebih daripada ulama yang patuh pada perintah Allah. Sehebat mana pun dia kalau mati bukan dalam Islam sendiri mau ingatlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana awk tau dia mati kapir. aku bimbang kamu tu yg mati dlm kapir.

      Delete
  23. Kenapalah blogger ni BIUL BEBENO??? Bila LGE cakap "..Well...see you in court.." adakah ianya menggambarkan seseorang yang menggelabah biawak? Mengong punya olang meroyan tak dpt kinabatangan Azmin ni.....Tak ada pun China DAP tu merayu...tolong jangan saman.... yang menggelabah kau sebab ingatkan Khalid akan naik balik...tut tut habuk pun tara....

    ReplyDelete
  24. Bangsat muka tak malu campur bangang....dah sedap tedarah gaji buta nak lawan tokey kerana nak merngampu ulamak sesat dari Terengganu. Bila kena terajang meroyan nak saman...ni baru kes gelabah beruk. Samanlah wahai si muka tak malu dan tiada bermaruah. Nak cari kerja lain tiada siapa yang mahu ambil....habis raya ni macam mana ?...

    ReplyDelete
  25. Ni la akibat kebodohan pas dan penyokongnya. Timbul isu begini timbul isu sokong kafir.

    Woi, masa luluskan usul dewan ulama, bukan main angkuh. Sungguh pun orang tu kafir, tapi dia ada professionalisme, bukan macam pas parti u-turn dan flip flop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau senang2...baca terjemahan quran, apa hukum ambil org kafir jadi pemimpin.

      Delete
  26. Buat malu islam je pas ni. Hadi maki2 pun kau kata bagus. Cuba hadi maki2 macam tu dalam konferens antarabangsa (aku tak tau la sama ada dia pandai speaking). Ada sesiapa kata bagus tak? Akal manusia yang sihat tak dapat terima perbuatan dia

    ReplyDelete
  27. orang cina DAP tak perlu cakap apa2..., ramai melayu dah jadi macai tak berbayar DAP>>

    ReplyDelete
  28. Betuila kalau tak nak jadi kuda pkr dan dap.la nie ayoh ping dan haruan jin dah bentang belakang untuk ditonggang umngok dalam isu pendedahan wsj dan sarawqk report. sorang kata pakai hukum lojik walaupun buat perkara mungkar dan sorang lagi nasihatkan dirinya kalau nak melabel-label orang kena ada 4 saksi.Tahniahlah lepas raya ni ada parti baru iaitu pasno (pasikulutoot + umngook)

    ReplyDelete
  29. Apa bodohnya Omak Kau! Peruntukan melantik dan memecat adalah bidang Kuasa Kerajaan Tempatan Negri Pulau Pinang - Kerajaan tempatan adalah parti DAP bukan PAS - apa ceritanya Omak Kau? Nampak sangat Omak Kau kaki jilat kangkang ulemak Hadi!

    ReplyDelete