KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 2 July 2015

GUAN ENG ISYTIHAR KERAJAAN PULAU PINANG BUKAN LAGI KERAJAAN PAKATAN RAKYAT



Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, mengisytiharkan kerajaan negeri Pulau Pinang bukan lagi kerajaan Pakatan Rakyat.

Guan Eng berkata, keputusan itu diambil sebulat suara pada mesyuarat EXCO yang turut dipersetujui sebulat suara termasuk 30 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Pinang.

Katanya, keputusan itu turut dipersetujui satu-satunya wakil PAS di negeri itu, iaitu ADUN Permatang Pasir, Datuk Salleh Man.

“Berikutan itu, kerajaan negeri ini akan dikenali sebagai kerajaan negeri Pulau Pinang sahaja,” katanya dalam kenyataan media.


Dahsyat sombong, angkuh, bongkak dan besar kepalanya pemimpin DAP ini ... Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat belum buat apa-apa keputusan dia sudah mendahului .. jelas seorang pemimpin yang sudah lupa diri ... nanti dipersalahkan PAS juga ... nanti yang khianat tetap Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang ... kini belang sebenar pemimpin-pemimpin DAP sudah mulai terselak sedikit demi sedikit.

Apakah ini hikmahnya mengapa PR tidak mampu menawan Putrajaya pada PRU 13 lalu?????

27 comments:

  1. Inilah akibatnya bila guna otak kat siku lutoot bila tidak faham perlembagaan parti, apalagi nak faham perlembagaan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangkai babi ko....ko sekongkol dgn cina dap bangkai babi. Anon 15.37.

      Delete
  2. mohon DYMulia Sultan Kedah ambil semula Pentadbiran Pulau Pinang

    ReplyDelete
  3. Tak payah buat mesyuarat majlis pimpinan pakatan rakyat.Tuang presideng kompom x datang sedangkan bentang hudud dia monteng tanpa pedulikan salakan anjing tetap pergi ke jepung.mana pilihan tuang presideng amanat ug kebuloq sushi ke bentang hudud ?

    ReplyDelete
  4. Bagusla, lepas ni PAS boleh bertanding dlm semua ADUN Pulau Pinang.. Xde lagi konsesus, Penang kena lantik wakil PR dr DAP...

    Kesian, pengundi melayu PR kat sana..

    ReplyDelete
  5. Pengundi Melayu lepas ni dah undi PAS semua...tutup kedai la parti perkauman

    ReplyDelete
  6. Anwar dan keluarga bangsat berasal dari pulau pinang.....peranan jijah dan nurul untuk menayatakan pendirian rakyat pulau pinang... hentikan cerakarama jubo berdarah tu....

    ReplyDelete
  7. Yang ada sekarang ini ialah parti Islam Melayu PAS....goodnye DAPig

    ReplyDelete
  8. Bila saya ingatkan jangan percaya dengan jenis tongkang ini, ramai melenting, mengutuk, tidak kena dakwah dan macam-macam alasan membodohkan diri lagi.

    Sekarang nampak halatuju Dap ? Mana mungkin mahu 'share' kuasa dengan Melayu ? P.Pinang sudah milik beliau - Kerajaan Persekutuan pun beliau sansang ! Yang boleh bertindak hanya Sultan Kedah. Itu pun kalau tahu cara melawan mereka...

    Kini Selangor dalam percaturan. Perak masih Nizar di nobatkan. Pas Hadi dan Pasma, G18, masing-masing berbunuhan... siapa yang bijak ?

    Berpolitik itu hanya pada nama. Kenapa Melayu berpecah ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat apa kongsi kuasa dengan orang yang dikatakan Islam tapi tak tepati janji?.

      Buat apa kongsi kuasa dengan orang yang di katakan Islam tetapi berdolak dalik?

      Buat apa kongsi kuasa dengan orang yang di katakan Islam tetapi pemalas dan kerap sangat bergantung harap dan mengemis BRIM...

      RAMAI MELAYU YANG DIPERJUANGKAN OLEH GENG BN BODOH.

      Delete
  9. Sultan kedah perlu tuntut pulau pinang semula

    ReplyDelete
  10. Ini salah siapa......orang Melayu bodoh......Nasib baik dia tak kata Kerajaan DAP.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik lim cibai isytihar penang negeri babi.

      Delete
  11. Maha Suci Allahswt ... betapa besarnya limpah kurniaMu kepada bumi bertuah ini dan kepada bangsa melayu yg tertanggung kepadanya nikmat dan amanah di atas tanah warisan dari nenek moyangnya .. ditarik sedikit demi sedikit dari nikmatMu ...yg kemudiannya disertakan juga pada peringatan dan amaranMu...diperlihatkan kepada bangsa melayu itu cerminan dan petunjuk yg bukan sedikit akan sifat bangsa yg tidak lagi memilih untuk meredhai dan memelihara hak dan iktiqad bangsa melayu di atas tanah warisannya..malah ia mahu menjadi penguasa pada sesuatu yg bukan menjadi hak bangsanya (kafir harbi) .. dan gerombolan para penjual beli ilmu dari kalangan bangsamu sendiri... siempunya blog benar tatkala ia merasakan inilah "hikmah" kenapa PR terhalang dari menguasai pusat pemerintahan walaupun dengan 52% memilih mereka atas pelbagai alasan ...

    ReplyDelete
  12. Pasai pakatan rakyat sudah kiok.

    ReplyDelete
  13. Hahaha.......apa nak jadi pada saudara yg tak sudah2 membebel mengutuk tanpa teliti keadaan sebenar, habis melayu dun dari pas dan lain dun pkr semua tu melayu bodoh melayu gila kuasa ke???
    Yg penting bukan party tetapi pemerintah jln kan tugasnya utk rakyat tak kira bangsa semua adil saksama. Kalaulah rakyat negeri itu tak puas hati pemerintah dari dap maka pru 14 undilah mana2 party rakyat suka bukan membenci sebab masalah party dan resis dgn perbagai alasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoiii sabah sial..hari-hari komen bodoh macam orang utan. Sial kau sabah. Hanjingg

      Delete
    2. hahaha.......
      yayaya......kami sabah sarawak org hutan tinggal atas pokok!!! dari dulu lagi org malaya kata kami sabah sarawak . namun dulu lain saudara......kami kat sarawak makin maju makin kaya tetapi saudara maju ke mundur???? apa guna hidup bandar besar kalau gaji beribu2 tetapi masih susah bising tak sudah!! ikut majoriti pun sabah sarawak lebih kaya dari malaya dgn majoriti hutang ....senang konon kaya konon tetapi hutang tak mampu bayar!! kami sini boleh beli cash saudara hoii!!!
      kerajaan umno dulu tak pandang sabah sarawak tetapi skrg ??? bulan2 dtg sabah sarawak . jgn sombong dan bongkak kalau tiada wang hutang byk suara tu kecil sikit....hormat org . memang tak tahu malu dah miskin nak berlagak ......!

      Delete
  14. Apa saja dibuat DAP adalah mendapat persetujuan bulat dari G18. Melayu hina secara berdepan tak jadi masalah asalkan Putrajaya matlamat mereka.

    Sebab itu kita kena awasi syiah yang banyak duduk dalm G18.

    ReplyDelete
  15. Allah telah ingatkan hamba-Nya yg beriman bhw irg kafir (Yahudi & Nasrani) tak akn redho dgn kamu sehingga kamu ikut mereka. Skg kita ada segelintir org islam dah ikut mereka. Gembiranya mereka sehingga buat jamuan buka puasa utk geng G18 ni.

    DAP jelas menolal hudud. Tapi mulutnya kata tak tolak hudud tapi tentang perlaksanaannya. Jafi mereka org islam yg join DAP eryinya sokong supaya tolak hudud. Hudud adalah sebahgian syariat islam. Adakah org melayu dlm DAP turut sokong tolak syariat islam?

    Sekiranya kita ada pilihan antara parti memperjuangkan Syariat Islam tiba2 ada org melayu menyertai parti yg menentang syariat islam, bagaimaba kedudukan org itu sekiranya mati dlm keadaan tersebut??? Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  16. Tolak hudud bukan bermakna tolak total, kena pinda perlembagaan malaysia dululah.kalau hudud x bercanggah dengan perlembagaan sudah lama umngok laksanakan hudud.umngok taklah seburuk kafir seperti terkandung dalam amanat ayoh ping tokoh pelebel.

    ReplyDelete
  17. Skit demi sedikit Pulau Pinang nak jadi macam Singapore. Itu lah dia Komunis dalam bandar. Dulu kita dengar Komunis dalam hutan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami rakyat penang boleh terima kalau penang ringgit $ 1 = rm cgpa $3.85

      Delete
  18. Replies
    1. Cina bukan pandikar macam pahlawan bugis pasola, yang ada hang li po dan hang tu wah saja.mana berani kurang ajar sama tuan tanah

      Delete
  19. Sampai bila pun DAP tidak akan bersetuju dengan RUU sekarang pula G18 pula Islam pulak tu. Tepuk dada tanya iman

    ReplyDelete
  20. Balik pd asas memang china menang d sebabkn kekotoran tangan2 melayu...
    prsoalannya pmimpin melayu brsatu ke.
    mabuk dgn corruption, sibuk membunuh ,menfitnah sesama sndiri.
    Segelintir ashik merompak harta negara.kebal pulak dr undang2.akhirnya ni lah hadiah nya.

    Hadiah utk org melayu pulau pinang.
    agenda dap & mic mmg dh lama ada.
    Agenda melayu tulin ada ker.

    Boleh kah brg sekita ,demi melayu.najib mahadhir anwar hadi duduk...pndg jauh.fikirkn ttg malaysia & islam & zuriat islam..
    brunai wawasan 2030 cma tiru 2020 mlysia.tpi on track bro.siap sound obama lgi..
    mlsia PM ashik menepis dkwaan satu prsatu..
    bila nk fikir pm pmbangunan modal INGSANG.

    ReplyDelete