KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 4 July 2015

WARTAWAN THE STAR DILARANG MASUKI BANGUNAN MINDEF KERANA BERSKIRT PARAS ATAS LUTUT



KUALA LUMPUR: Seorang wartawan daripada akhbar The Star telah dilarang memasuki kawasan Mindef kerana tidak mematuhi kod etika pemakaian yang ditetapkan untuk memasuki bangunan Kementerian Pertahanan.

Wartawan berkenaan yang hendak membuat liputan Majlis Penyampaian Bungkusan Hari Raya kepada Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pada 2 Julai 2015lalu sebelum ini tidak dibenarkan memasuki Mindef oleh pengawal keselamatan kerana memakai skirt di atas paras lutut.

Menurut Unit Komunikasi Korporat Kementerian Pertahanan dalam kenyataan media menegaskan semua pihak perlu mematuhi kod etika tersebut kerana ia adalah satu peraturan dan sudah lama dikuatkuasakan.

“Dalam menguatkuasakan etika pemakaian ini, garis panduan umum mewajibkan semua pelawat untuk berpakaian sopan (baju berkolar dan berlengan, seluar panjang dan skirt di bawah paras lutut) serta tidak mendedahkan tubuh atau menjolok mata.

“Sekiranya pelawat didapati tidak mematuhi kod etika pemakaian yang sudah ditetapkan, pelawat tidak akan dibenarkan masuk untuk berurusan,” kata kenyataan itu hari ini.

Berikutan pakaian wartawan berkenaan tidak mematuhi peraturan yang ditetapkan maka petugas di kaunter Balai Pengawal Kementerian Pertahanan cuma menjalankan tugas seperti yang diarahkan.

“Malahan gambar tentang tatacara pemakaian pelawat ke Kementerian Pertahanan juga ada dipamerkan di Balai Pengawal tersebut,”

“Justeru, dalam melaksanakan peraturan sedia ada, Kementerian Pertahanan memohon kerjasama daripada semua pihak termasuk agensi media untuk mematuhi peraturan yang telah ditetapkan,” kata kenyataan itu.

The Star telah mengesahkan wartawannya, Tashny Sukumaran telah menjadi individu terbaru melibatkan kontroversi kod pakaian di premis kerajaan.

34 comments:

  1. Cuba tengok macai sejak macai dap berkuasa sikit je dah minta kita langgar kod permakai sopan di pejabat kerajaan, dulu pada tahun 2000 aku penah tak benarkan masuk ke dalam pejabat kerajaan sebab aku pakai selepar tak ada pun aku marah pada jabatan kerajaan itu. Dap bila berkuasa sikit je minta hapuskan kod berpakaian sopan di penjabat kerajaan, aku heren pun jika satu hari nanti macai dap telanjang di jabatan kerajaan di p.penang itu jika berurusan dengan penjabat kerajan negeri

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg aku hairan... mau lagi geng pasma dan talibarut pkr juga G18 berkawan dng cina Dap samseng ni.

      Delete
    2. Bagaimana dengan kod etika pakaian di perpustakaan? Aku dah lama tak ke sana, ada perubahan ke?

      Delete
  2. Banyak pihak cuba mencabar kod etika berpakaian. Jabatan kerajaan MESTI TEGAS dlm perkara ini, jika tidak ia akan terus dipermainkan. Ketua jbatan jgn gelabah minta maaf dgn mereka yg melanggar peraturan, sebaliknya mereka tu yg perlu minta maaf. Jgn peduli dgn acahan org politik, peraturan tetap peraturan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju, kerajaan mesti tegas berkaitan islam

      Delete
  3. non Muslim...sedarlah yg penduduk Malaysia ni majoritinya Melayu dan Agama melayu ni pulak Islam. Melayu dan Islam ni ada adab dan tata sulsilanya...sebab melayu majoriti maka tatasusila melayu islam ni sila lah hormati...
    Usah layan metaforgana ciptaan dap ni...bermusuh dengan melayu..bermusuh dengan budaya melayu..bermusuh dengan agama melayu maka anda non muslim sebenarnya telah mengundang ketidak tenteraman dalam masyarakat...

    pada muslim melayu sekelian...dap adalah musuh agama, negara dan bangsa yang nyata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedarlah juga bahawa majoriti melayu dan islam di malaysia ini juga yang mencemarkan bangsa dan agama mereka sendiri..dengan dadah,rempit,buang anak,rasuah etc..sekurangnya non muslim kalau terlanjur perempuannya tak akan bunuh anak sendiri walaupun mereka tak berbaju kurung bertudung bagai..betulkan orang yang sebangsa dan seagama dahulu baru cakap pasal agama orang lain..jangan asyik nak salahkan bangsa lain sedangkan bangsa sendiri pun majoriti tak bermoral..saya kenal ramai perempuan melayu yang berpakaian macam jalang dalam pada mereka tahu itu haram dan berdosa di sisi agama..peace no war hidup satu malaysia..

      Delete
  4. Malaysia kolot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak telanjang pegi penang...

      Delete
    2. Biar kolot jangan terlingkop

      Delete
  5. mmg DAP dah melampau...nasib baik PAS dah putus dgn DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi masih ramai lagi tok lebai pas yg pelok cium dgn Dap...pahlolrazi kan ikon dap...

      Delete
  6. DAP! tolong selamatkan malaysia dari fahaman kolot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa susahnya dap kita buat macam dekat hawaii pakai begini pun tak apa dekat jabatan kerajan mereka ini, perkara ini patut contohi oleh macai apek dap di pulau penang itu

      Delete
    2. Apa melayu ada hantu ada sihir ada bomoh???
      Kalau melayu takut dicabar kenapa pakistan berani pukul melayu??? Hati2 berkata dgn lagak nanti putus kepala tinggal badan je balik rumah.

      Delete
    3. Kepala org aje ko pikir.
      Kepala ko, ko tak pikir?
      Pegi lanchowwwww la

      Delete
    4. Cuba ko tengok
      Khinzir ada pakai baju tak?
      Babi ada pakai spender tak?
      Soalannya, kenapa makhluk ni tak nak pakai?

      Delete
    5. cuba saudara lihat !!
      lembu ada pakai baju ke???
      lembu ada pakai pampes ke???
      jawapannya , kenapa binatang ni tak tahu malu!!!

      Delete
  7. bangsa ini memang suka telanjang tunjuk body seksi... kalau boleh mereka nak tunjuk batang butuh dan biji kelentit mereka bagi orang tengok..
    jabatan kerajaan jng layan puak syaitan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg syaitan tu saudara sebab tidak berpuasa bahasa telah batalkan puasa anda!! Mata saudara memang bagus ada teropong sampai semua benda saudara nampak mesti kuat melacur.

      Delete
    2. Ko pon same der...burok bahase...

      Delete
    3. saudara pun sama kerana bersubahat!!!

      Delete
  8. Hahaha......asal bukan melayu semua kena boikot. Kat sabah sarawak semua boleh pakai kalau berani larang bagi msk putus kepala bawa balik kampung asal!! Dari dulu malaysia merdeka semua rakyat terlanjang ke pergi jabatan kerajaan??? Negara islamlah hormat islamlah ini negara islam punya ke??? Ini negara arab ke??? Kalau agama shj baik tetapi si penganut melayu tu tak baik mcm mana pakai sekali pun tetap mampus juga malah neraka jua mrk pergi tidak mungkin syurga!!! Malulah sedikit jgn nak berlagak kaya modern kalau dah tak mampu bersaing sampai bila pun negara bawah kemampuan akan mendahului negara malaysia. Majukan rakyat miskin rakyat rendah akal rakyat kuno rakyat malas dll dulu kalau nak negara maju. Maju negara mundur rakyatnya adalah negara.yg telah digadai bukan lagi negara asal malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape ko merepek ni der...

      Delete
    2. Klu nak telanjang pun jgn la kat pejabat kejaan.
      Nak pakai keras2, singkat2 atau tak pakai langsung pergilah kat hotel. Situ ramai jantan sudah tunggu mau masuk batang

      Delete
    3. Sabah sarawak pakai cawat hari2..otak mcm org utan. Kau pegi tinggal kat sepilok la hanjing...pukimak punya org utan

      Delete
    4. hahaha.......ya ke terlanjang org yg diboikot tu.....!
      apa mata bawa punggung ke tak nampak.
      dulu sabah sarawak hutan belantara kini belum tentu mana hutan mana banjir mana tiada air mana tenggelam mana terbakar, langit tak hari2 cerah belum tentu siapa selamat silap bulan mati katak!!

      Delete
  9. Cina & keling dah naik tocang skrg nih...amnu buduh, ade kuasa jual pada cina & keling...tu pasal cina keling berani terang2 kondem k'jaan...

    ReplyDelete
  10. semua yg hentam DAP dlm ni omak yg tulis hihiih

    bukan kerana iman sgt, kerana politik kcintaan terhadap khalid umnu dn hadi

    ReplyDelete
  11. hahaha......bila berkata berfikir dgn waras jgn hina mana2 pihak.
    kaum jgn dimainkan bangsa jgn di ketawakan , yg rugi negara milik malaysia juga.
    apa guna suara lantang penuh dgn bahasa kotor putarbelitkan masalah yg kecil dan cuba pandang rendah bangsa lain dan hina agama org sedangkan diri belum tentu fahaman syaitan atau iblis bukan islam yg di anuti.
    semua agama adalah sama tinggi rendahnya tiada tuhan boleh saudara hina dan disanjung tinggi agama yg di anuti kecuali saudara ikut ajaran sesat membelakang agama yg saudara anuti. bulan puasa bulan mulia peluang menebus dosa , hanya yg jahat berkawan syaitan shj tidak hormat dibulan ramadan hanya buat dosa. adakah saudara berpuasa???? selamat berpuasa hari raya akan menjelang tiba ,semoga harapan bersama keluarga diberkati .

    ReplyDelete
  12. Budak-budak ni pun satu hal. Peraturan yang mudah tidak mahu dipatuhi. Pompuan-pompuan ni bukannya tak tahu bahawa kebanyakan kakitangan Melayu islam di jabatan Kerajaan mengamalkan berbagai-bagai minuman tongkat ali dan akar kayu yang menyebabkan syahwat mereka sentiasa meronta-ronta....pantang melihat pompuan pakai skirt, nafsu syahwat menggelupur di dalam seluar...janganlah berpakaian menjolok mata nanti kena awak yang kena jolok....
    Di negara malaysia ni pakai skirt pendek tak boleh, tedarah rasuah berbilion-bilion tak apa....beli sesuatu asset kerajaan, tipu harga beratus juta boleh....tapi bila datang bab-bab dalam skirt orang, kau jangan main-main....menggelupur sakan dia.... kemaruk puki agaknya....

    ReplyDelete
  13. adapun ... keadaan si perempuan itu diwajibkan ia menutup aurat bukanlah disebabkan kuatnya nafsu si lelaki...tetapi adalah kerana ia merupakan perintah Allahswt..dan tatkala simuslim mempunyai kuasa pemerintahan maka wajiblah ia mengenakan peraturan penutupan aurat bagi sekalian perempuannya....jika benar2 kamu memuliakan keadaan perempuanmu...

    ReplyDelete
  14. Bini Najib tak pakai tudung lagi dasat....melanggarkan kod etika Allah......tak pun macai nak perjuangkan punnn

    ReplyDelete