KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 3 July 2015

ADIK KANDUNG AZMIN ALI PERLEKEH TEGURAN MUFTI PERAK KERANA MENGATAKAN DIRINYA SEBAGAI FASIK



Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, baru-baru ini menegur tindakan melampau adik MB Selangor Azmin Ali, Azwan Ali memaki hamun pengikutnya di Twitter sehingga tidak menampakkan dirinya seperti orang Islam yang sedang berpuasa.

Menurut Mufti Perak itu, tweet-tweet yang dimuat naik oleh adik Azmin Ali itu menunjukkan ciri-ciri golongan fasik kerana tidak menggambarkan teladan dan sifat seorang Muslim yang sebenar.

Berikutan itu, Azwan Ali memuat naik gambar Mufti Perak berkenaan di laman Instagramnya.

"Jutaan terima kasih Mufti Perak Darul Ridzuan. Sempat tegur 1001 cerita panas truly Diva AA. Sikit tak luak, after all teruja seorang ulamak punya gigih ambil kita Azwan Ali. Hebatnya penangan nama besar Azwan Ali. Kau mampu?

"Fatwa? Hukum? Semua dah ada dalam genggaman hidup Azwan Ali. Sah-sah arwah abah aku ustaz. So? So? So? Cuma Azwan Ali hanya hambaNya. If even kau di luar sana meroyan, menyalak, mencemar busuknya Azwan Ali.

"Macamlah aku ini tak tahu hukum hakam. Why bother? Why bother? Why bother? Go ahead. But remember doa hambaNya yang teraniaya.

"Kau carilah mufti besar Arab Saudi pulak. But its okay. Terima kasih atas teguran. Tapi ingat semua, atas dunia kau boleh buat apa saja untuk berkuburnya nama besar Azwan Ali. Akhirat, azab kau amatlah pedih. Tuhan Maha Mengetahui siapa benar siapa salah. Kebenaran mungkin tidak di dunia pasti di akhirat.

"Nawaitu kau lebih penting tika memporak peranda kes ini. Nahuzubillahminzalik," katanya.

25 comments:

  1. Ini kes DNA babi byk dlm bdn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm dna ko jugak kan....

      Delete
  2. macam2 azwan....mengalahkan rancangan macam2 aznil

    ReplyDelete
  3. Bapuk Tua.. kesian....

    ReplyDelete
  4. Pemimpin yg fasik camana pulak tuan mufti?...mohon pencerahan.

    ReplyDelete
  5. Pemimpin fasik dah dalam sg buloh dan kat luar sg buloh PasMa dan Syiah G18....fasik dan pluralisma lagi....sekian terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1641,fasik dan munafik.sekian terima kasih.

      Delete
    2. janagn marah anon 18.24 dia GILA BABI.kalau kita marah bimbang dia makin menjadi babi gila,sekian.

      Delete
  6. Mufti setakat lulusan kolej je pun..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak kau lulusan kontol anwar..ngeh3

      Delete
    2. Anon 19:55 memang sah dari komen ko, keluarga ko dan ko adalah anak luar nikah, dajal dan haramjadah.

      Call saya 012-9062672 sbab saya nak maki ko lagi

      Delete
  7. Kenapa Omak Kau nak kaitkan Azwan dengan Azmin???? Tepuk dada tanya iman Omak Kau. Tersirat niat jahat Omak Kau ....
    Ingat Azwan lain Azmin lain. Jangan marahkan nyamuk, kelambu dibakar. Siam perut HIJAU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau lupa lah azwan ini, ketua cabang pkr di chow kit

      Delete
    2. oamak kau boila nampak azmin dia akan terigat khaldi dia ,itu sebab dia meroyan macam nak mampos,siam perut hitam lah.

      Delete
    3. Azmin = azwan. Dua-dua kaki tadah jubur

      Delete
  8. Hahaha....tak sudah2 cerita azwan ali tak serik2 nak burukkan imej azman ali. Ini lah manusia kalau dah cemburu diri tak bernilai burukkan org berasa puas gembira sesangat namun ada ku kisah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi punya east msian..mana ada azman ali cibai. Hari2 nak komen, lu cilaka la

      Delete
    2. hahaha......
      nilah manusia muka tak malu org komen pun salah diri menyampuk tak pula sedar diri malah bahasa yahudi diguna pakai masih nak org asing konon.....diri tu patut di asing hanya sampah masyarakat tak membantu langsung bangunkan negara hanya hancurkan bangsa sdr shj.

      Delete
  9. azwan ali Cabang pkr cabang pkr chow kit dia tak boleh jaga, hura hara di buat nya, kita menuntut azwan ali jaga cabang pkr chow kit itu, betul omak kau

    ReplyDelete
  10. terimakasih banyak ya? sudah berbagi cerita & berita yang sangat menarik. akhir-akhir ini sudah jarang mendapati blog berisi artikel manfaat seperti ini, keren!!

    ReplyDelete
  11. JANGAN LAYAN BOROK NI....DIA MEROYAN....KITA PUN SAMA JADI MEROYAN.....BIARKAN DIA BAHAGIA DENGAN DUNIA DIA.....

    ReplyDelete
  12. Sapa lagi azab azwan dgn mufti perak di akhirat. Bapa Anda ustaz bukan Anda.
    Sapa memcarut mufti kah pemilik Menate atau minah yg tweet Menate.
    Usah tunggu akhirat la ni pun semua org dah tahu. Azab azab

    ReplyDelete
  13. Betul betul tu Omakkau...mmg tak lawan TSKI sbg lelaki contoh yg macho disisi Faekah dan Omakkau. Lepas raya ni, peluang besar TSKI kembali jadi MB Selangor terbuka luas, tentu penyakit mulut laser tak berulang lagi disamping selesainya masalah air...

    ReplyDelete
  14. Realiti yg menyatakan Selangor lebih 'nyaman' di bawah urus tadbir TSKI wujud dalam hati perut masing2...beza TSKI dengan Azmin ialah..TSKI ahli pentadbiran manakala Azmin pulak ahli politik...tak heran la semua benda azmin nak politikkan termasuklah basuh pinggan...

    ReplyDelete
  15. budak tua ni dah rosak...
    dia tak tahu yg dia tu jantan ke betina...
    nak berpakaian pun dah pening nak gincu ke nak berselendang...
    tapi yg di bawah tetap ada batang butuh besar lengan... tapi dia kata dia betina juga.

    ReplyDelete