KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 3 July 2015

PENJELASAN ISU DIPAKAIKAN KASUT ROSMAH DAPAT LAYANAN ISTIMEWA



"Lutut tak berapa nak kuat... tak boleh nak tunduk..." demikian penjelasan Datuk Rizal Mansor, pegawai kepada isteri perdana menteri berhubung sebuah video yang menunjukkan Rosmah Mansor dilayan seperti dongeng Cinderellah yang menjadi perhatian di media sosial.

Malah, Rizal juga menjelaskan Rosmah bukan lagi seorang wanita muda dan isteri perdana menteri itu memerlukan bantuan untuk dipakaikan kasut memandangkan usianya kini sudah 64 tahun.

"Kalau isteri PM (perdana menteri) itu umur 25 tahun kena pakaikan kasut sebegitu, bolehlah mu nak pelik, ini umur dah 64 tahun," kata Rizal dalam Facebooknya.

Malah beliau juga menempelak individu yang merakamkan video berkenaan dengan mengandaikan bahawa individu tersebut kurang kasih sayang dan tidak pernah memakaikan kasut kepada ibunya.

Ini kerana, menurut Rizal menjadi perkara biasa sekiranya seseorang memakaikan kasut kepada individu yang lebih tua.

"Yang jadi isu bila orang yang rekod video ini kurang kasih sayang atau dia tak pernah pakaikan kasut untuk mak dia ke, makcik dia ke, nenek dia ke.

“Bagi yang biasa dan pernah pakaikan kasut untuk mak, ini adalah sesuatu yang biasa," kata Rizal lagi.

Justeru itu, Rizal meminta supaya semua pihak bersangka baik di bulan Ramadan memandangkan  terdapat isu lain yang lebih penting perlu diambil peduli berbanding isu pemakaian kasut kepada isteri perdana menteri.

"Orang kita ini dah tak ada isu lebih penting nak ambil peduli. Isu air di Selangor tak nak pula dia bincang, isu longkang tersumbat punca denggi meningkat tak pula kakitangan Karangkraf ini nak ambil kisah. Isu pakai kasut lebih penting bagi dia.

"Bersangka baik - bulan Ramadan syaitan semua dah kena ikat. Yang tak kena ikat itu nafsu, akal dan hati," tulis Rizal.

Hari ini, video menunjukkan seorang wanita memakaikan kasut kepada Rosmah menjadi perhatian di media sosial.

Video sepanjang selama 31 saat yang dimuat naik di Facebook dan mendapat pelbagai reaksi daripada pengguna laman sosial itu.



20 comments:

  1. Apa heren macai pkr dekat luar negara layanan istimawa akan bagi pada vip dan orang ada wang malah suruh pakai kasut dan bukan kasut pun dia orang buat kan terutama di jepun, orang dah upah dia buat kerja kena dia buat kerja, tak akan dia akan tolak kot, lain rosmah seksa pekerja itu, lain cerita

    ReplyDelete
  2. Rosmah mabuk ketum sebab tu x boleh nak pakai kasut sendiri..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seluar dalam bapak kau mak kau yg tolong pakaikan...hahaha

      Delete
    2. Anon 20:03 komen ko menunjukkan ko anak haram dan nenek moyang ko semuanya anak luar nikah.

      Cal saya 012-9062672 skarang saya nak ajar ko setan!

      Delete
    3. Call lancau call...kepala butuh hahaha

      Delete
  3. Bulan puasa pun orang buat fitnah. Tak apalah balasannya diakhirat nanti

    ReplyDelete
  4. Tak sangka dah 64 tahun.
    sekali pandang macam baru 50an.
    mudah2an Allah panjangkan umur
    Murahkan rezeki kuatkan imannya
    Tabah menghadapi dugaan hidup

    ReplyDelete
  5. MAK AKU UMUR 79 TAK PERNAH ANAK ATAU CUCU PAKAIKAN KASUT

    ReplyDelete
  6. Omak Kau sebenarnya nak salahkan azmin

    ReplyDelete
  7. hahaha.......pakai kasut pun nak salahkan org tak pakai kasut utk ibu bapa!!
    ini pengampu namanya bukan pakai utk org tua sebab org tu tua sgt ke atau harum kaki bila dipakaikan bolehlah dipuji dinaikkan pangkat .
    kaki pengampu ni pun tidak pakai kasut utk ibubapanya kecuali ibubapanya pakai kasut utk si pengampu tu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. East msian kepala butttt...

      Delete
    2. His!his!his!....
      Kesian dgn saudara buttt ni....
      Tidak berteman ke????.
      Patut kepala buttt sering dimainkan.

      Delete
  8. Dah tau lutut sakit ...pakai la selipar ....puiii....sekian terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak agaklah bagi cadangan tu, badak mana boleh pakai selipar? Jika tergelincir nanti sapa nak dukung badak tu ke jamban. Nak harapkan Najib, mana terlaratnya kecualilah guna forklif.

      Delete
    2. Ni semua gara2 kuat mkn sebab tu jentera berat baru boleh angkut!!!

      Delete
  9. Sakit lutut apanya. jalan lajunya masa nak ke kereta

    ReplyDelete
  10. Sakit lutut.....yg bershopping negara ke negara tu lutut dia simpan mana?

    ReplyDelete
  11. Pakai sendiri atau orang lain pakaikan sama jer. Sampai msa MATI juga. Cuma ada sesetengah manusia ni dia lupa dari mana asal dia jadi bila berada di satu kedudukan dan rasa dah macam RAJA inilah jadinya. Sikit hari lagi dia akan rasa macam maharaja sebab duit makin banyak dsn sokongan makin besar dan kuat. Dengar kata PAS akan bersama umnuu menghadapi PRU akan datang. Makin seronoklah bik mama kita ni.

    ReplyDelete
  12. Aku ada call no 012 9062672 kat atas tu cuma mesin tu kata number not in service. Laaaa apsal bagi nombor out of service. Teloq tarok mana. Penakut nak tubjuk brani. Ko melayu ker PARIA?

    ReplyDelete
  13. Hahaha....bukan perlu bongkok pun pakai kasut..masyaallah ape la nk jd ngan doniaaa..

    ReplyDelete