KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 1 July 2015

ADUN DAP KINRARA MEMPEROLOKKAN CARA PEMAKAIAN BERURUSAN DENGAN PEJABAT KERAJAAN.



Orang ramai boleh memilih apa sahaja yang ingin dipakainya ketika berurusan dengan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kinrara Ng Sze Han.

Mereka bebas memakai pakaian sama ada menutup aurat, kasual, skirt pendek bahkan jika ingin berpakaian gimrama turut dibenarkan.

Larangan hanya dikenakan kepada mereka yang bertelanjang kata wakil rakyat DAP itu dalam status yang dimuat naik di laman Facebooknya.

“Pusat Khidmat Kinrara melaksanakan tiada larangan berpakaian. Anda dialu-alukan datang dengan skirt pendek , seluar baju tanpa lengan dan apa sahaja yang kamu rasa selesa dipakai selagi tidak telanjang.

“Kamu tidak disediakan sarong dan tuala untuk menutupinya.

“ Kami hormati kebebasan anda dan kebebasan anda berpakaian,” tulisnya.

Status itu kemudian mendapat pelbagai reaksi.

“Semua benda korang nak jadikan issue !! Kalau ko pergi parti pun ada dress code. Ko pergi club pun ada dress code.. Tak der pulak korang komplen.. Ini kita mintak berpakaian sopan jer.. Buatlah open dialog to define “pakaian sopan” Bukan buat benda bodoh dan tak senonoh!,” komen Halim Kamaruzaman

47 comments:

  1. Cilaka punya CINA DAP .. BELUM DAPAT PERINTAH NEGARA .. BANYAK SONGEH.. PERGI MATI LA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....melayu tiada yg songeh ke saudara cilaka???? Resis melayu seperti saudara hanya akan menjahanamkan malaysia tidak membantu langsung.

      Delete
    2. CINApigs detected on Anonymous 17:55.
      Yang nampak Rasis skg ni adalah DAPigs saudara cilabai!!!..
      Sedikit demi sedikit Malaysia ni DAPigs nak dijadikan mcam Singapore dan China. Cukup pandai permainan DAPigs nih..

      Delete
    3. Melayu bangang. Cina dapat kerakyatan UMNO yg beri. Singapura cina dapat UMNO yg beri.
      Bodoh punya Melayu.

      Delete
    4. Sebab tu aku cakap bangsa Cina ni x tau diuntung.. Lau dh tau UMNO tu bagi kerakyatan, sedarlah diri. Pastu kata Melayu ni bodoh. Sbnrnya ngko yang bodoh sb dh tunjuk tembelang bangsa ko nk jenis x boleh nk buat baik.. jenis nk pijak kepala melayu. Cina baik ngan melayu ni ada makna.. tima kasih atas kebodohan ko tu.. hahahaa

      Delete
    5. Cina ni yang bangang cilabai sbnarnya.. hahahahah

      Delete
    6. hahaha.......nama je....melayu.....!lepas tu puasa ke tak ???
      bahasa membukti saudara melayu tak guna penghancur bangsa melayu itu sdr....apa lg tak hormat bulan puasa . baik dap ke pkr ke pas pasma ke g18 ke....mrk semua rakyat malaysia malah menentang kerajaan skrg jadi apa saudara sokong umno??? jgn pula bising harga naik......ikut je...pak turut!!!

      Delete
  2. Uiiiiiiii ni yang golongan yg kalah teruk dalam pemilihan PAS hari tu sayang sangat niiiiiiiiii.

    Dei G18, lu dah kalah sebab grassroot tak sukar lu. Dah kalah mengaku jelah. ni Wit sana Wit sini.

    Apa apa pun pi opis pun ada dress code. Jadi dinasihatkan PASMA dan G!8 jgn rapat sanagt dgn Malaun DAP. Nanti hanpa pi masjid pakai seluar bermuda bawah lutut, singlet dng topi koboi. Alasan dah tutup aurat

    ReplyDelete
  3. ini penyokong pr macai berguling di luar sana itu, macam pkr telanjang pun tak apa, nanti pr memerintah pr kod pakaian telanjang untuk macai. Sekarang mesti dap mesti laksanakan di pulau penang itu, pakai sependa itu akan lebih baik

    ReplyDelete
  4. DAP tak sedar diri. Pertubuhan hampir-hampir dibatalkan semasa nak PRU13. Nangis sakan LKS. Siapa yg menghulurkan bantuan guna lambangnya partinya.

    Patut sokonglah org Islam Kelantan nak laksana Hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg DAPigs ni x sedar diri. Dah diberi peluang berpolitik.. makin melampau.. yang takut sangat Hudud nak dilaksanakan tu apahal?? Hudud ni terpakai utk org islam shj dan yang Cilabai DAPigs ni nak melompat apahal??

      Delete
    2. Klw ada hudud mcm mana nak bagi org islam jadi jahat..agenda dap kafir harbi..biasa le

      Delete
  5. Jangan risau nanti Azmin datang melutut kat cina2 kapir tu...minta maaf...celaka punya mb dgn cina kau kecut telur! Kau mmg tk guna!

    ReplyDelete
  6. ikut DAP, seluar tak zip kira okey kut. Nampak roket berambut

    ReplyDelete
  7. KenapaYB tak pakai seluar jeans masa angkat sumpah dulu. Bahlul punya UB.

    ReplyDelete
  8. Bangsat2 ni lah selalu datang kenduri orang melayu pakai seluar pendek ,singlet bagai....nak makan pun termuntah tengok ketiak diorang...

    ReplyDelete
  9. nnt yb ni time dtg sidang dun suruh die pakai seluar pendek ngan singlet je...kalo ade rezeki jd exco nnt angkat sumpah depan sultan pakai suar pendek je...

    ReplyDelete
  10. Nasib baik ada cina kapir.. ..Kalau tidak malaysia dah jadi negara taliban

    ReplyDelete
    Replies
    1. betuiii....kan anak fadhil nor kata dap ni terbuka....hahahhahahahahaha...inilah yg islam progresif nak...itu hak org kafir...barkan...kita dpt jgk tgk...

      Delete
    2. butuh pak hang mesia negara taliban...
      hang pi mengaji bab islam bagi khatam yee...

      Delete
    3. Nasib malang malaysia ada cina dap..negara nak dijadikan negara komunis...memang tepat le pas bercerai ngan dap ni...musuh Islam yg nyata...

      Delete
  11. Hahaha....melayu sombong melayu tak sedar diri melayu bongkak memang akan membebel mcm2 kutuk kaum cina tetapi melayu lupa mrk kerja dgn kaum cina cari makan dgn cina. Apa guna megah sebab negara ini kaum melayu byk kalau akal fikiran yg rendah tak mampu bersaing masih nak berlagak ckp besar habuk pun tiada!!! Kelemahan melayu tidak mahu terima kelemahan diri sebaliknya ingin kekuasaan sebab ini tanah melayu.... namun dari zaman susah zaman kemerdekaan cina yg membantu majukan negara malaysia.....pm malaysia pertama dan terakhir najib sekalipun tidak berani kata cina tidak di perlukan sebaliknya cina sgt diperlukan di negara ini.
    Malulah sikit bila nak bahas resis cina, mana kedudukan melayu tanpa kuasa pemerintah???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab umnolah melayu jadi miskin.. Dihina cina pendatang.

      Delete
    2. agak2 le nak puji cina komunis ni....
      melayu bukan tak rajin dan pandai..tapi melayu ditipu oleh umno iaitu org melayu sendiri...

      Delete
    3. agak2 le melayu kerja ngan cina...melayu kerja ngan kerajaan..melayu jadi cikgu..melayu jadi askar..melayu jadi polis..melayu jadi menteri..melayu jadi D.O..melayu jadi doktor dan jurutera lagi ler..tak terkira banyaknya...

      cina kerja dengan melayu ada la...kerja jadi pomen kereta melayu..kerja tanam sayur bagi melayu makan..bela ayam bagi melayu makan...merayu kontrak ngan bagi rasuah pun kat pegawai kerajaan..melayu ler tu...pasal tu la cina cemburu sangat dengan kejayaan melayu menguasai negara ni..hihihihihi....wa tau achai..lu tension memanjang...

      cina dap tak sedaq diri saja yg kata melayu kerja dengan cina..ptuiii selepat kat muka guan eng...

      Hj Hadi Awang umno...

      Delete
    4. hahaha......sikit2 cina pdtg cina resis cina mcm2 .....!
      melayu kerja dgn kerajaan konon.....!
      berapa ramai rakyat melayu kat malaysia ini????
      berapa juta rakyat melayu kerja dgn kerajaan???
      cina beri rasuah konon....!
      kalau bukan melayu tamak???
      kalau bukan melayu rasuah???
      kalau bukan melayu kianati melayu ????
      melayu doktor konon.....peguam konon....dlll......!
      bila tak dapat ubati doktor cina juga di cari.....bila ada masalah guaman peguam india cina juga dicari....! memang melayu sombong melayu bongkak melayu tak sedar diri ni tak tahu malu !!! kalau bijak pandai taklah sikit sgt melayu dlm golongan bisnesman hingga memerlukan bantuan kerajaan dan lemah dlm kiraan masih nak bermegah!!!
      kalaulah melayu jenis saudara ni semuanya bijak pandai tak usahlah kerajaan bimbang dgn kedudukan bangsa melayu dalam malaysia yg masih jauh rendah dgn bangsa lain.
      cukuplah komen disini ...sy pun rasa kesian dgn pemikiran yg tidak pernah maju .

      Delete
  12. Cina menjadi masalah besar bukan saje di negara ini tetapi juga di negara yang lain dimana sifat rasis mereka sukar dikikis dalam minda mereka.

    ReplyDelete
  13. Cina.....dia peduli apa.....nampak pantat lagi dia suka....bangsa yang tak beradap.....

    ReplyDelete
  14. Jangan usik sangat DAP tu. Mereka dapat sokongan sehati sejiwa dengan Parti Islam Progresif (adik beradik Islam hadari). Gabungan mereka cukup mantap sampai di gelar PikiDap.
    Jangan usik Piki. Baru-baru ni mereka mengamuk sakan pada Majlis Fatwa sebab declare SIS kepunyaan anak Mahaday sebagai sesat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..tergelak aku baca

      Delete
  15. China DAP tu buat lawak perli sikit pun kau orang dah meroyan macam orang hilang akal. Lantak dia la nak buat apa-apa peraturan kepada orang yang berkunjung dan berurusan dengan pejabat dia. PM Najib bersekongkol dengan China Tembam Jho Low balun duit MDB berpuluh bilion tak de pun kau orang meroyan. Pemimpin UMNO gadai tanah rezab melayu berjuta ekar kepada tokey China tak pulak kau orang mengamuk sedangkan kemudaratannya sampai kepada anak cucu kita....kadang-kadang Melayu ni tak pakai otak berfikir , tapi pakai kepala lutut..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade lagi puak2 yang sokong depa nie..ish2...bawak2 tobat la ea..

      Delete
    2. Apek kkk..lu jangan serabutt...bila tengok melayu Islam senang jer nak bertaut...pemimpin umno mana yg gadai tanah rezab melayu berjuta kat tokey cina dol?..pemimpin pasma ada laaa..namanya nizar...hasil mesyaurat bawah pokok, dia ni bagi hak milik kekal tanah perak kat cina bangsat 999 tahun oooo...ni semua org tak boleh lupa....

      Delete
  16. Haha..da naik kepala..baguslah..sape2 yang sokong puak2 nie dulu..lepas tu nak naik angin plak..hahaha..lawak2 la korang nie.

    ReplyDelete
  17. Bangsa cinalah yg paling ramai kerja jual pantat tak basuh Kat Malaysia ni...selalu kena halau masuk dlm trak polis pun tak serik2...jenis pelacur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu semasa aljuburi balun cina doll dia langsung tak hingin menjubur lubang pantat cina doll tu sebab ternampak taik dicelah jubur cina doll tu yg langsung tak di cuci bersih.ngeh3

      Delete
  18. Marilah kamu semua mndptkan berita yg lebih ilmiah di blog greenboc. Allah bersama kami.

    Segala pujian kepada penulis greenboc, pujian kpd imam mat sabu serta kumpulannya, kami jemaah akan tetap diblkg kamu demi kekuasaan wilayah jemaah.

    Segala pujian kpd ahlulbait dan hussien..
    Allah bersama kami!

    ReplyDelete
  19. Aku nak gelak besar dengan iklan mamat kat atas...suruh kita pi melawat blog GreenBoc yg tak gentleman langsung tu....hanya published tulisan yg pro DAP..khalid samad..hatta dan fakrulrazi pasma...tulisan yg tak pro mereka kena banned...

    Cakap kat moderator greenboc...tolong jadi jantan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu aku cakap, Greenboc tu maksudnya Greenjuboc.

      Aparaaaaaaaa claim professional. Bersepah la ni professional kat dlm PAS.

      Hangpa tau ka, jenis macam ni yg bersekongkol dgn DAP menjatuhkan TSKI.

      Delete
  20. maka berkatalah si kufur yg sombong lagi jahil..."bangsa cina menguasai ekonomi di tanah warisan leluhur bangsanya (melayu) adalah kerana kecurangan UMNO sebagai sebab utama" kerana merekalah pemerintah .. lalu si jahil yg sombong ini sedikitpun tidak mengetahui betapa buruk atau baiknya sipemerintah mereka bergantung sepenuhnya atas sifat syukur si org awam ... demikianlah dimatikan akal dan hati golongan yg kufur itu...lalu mereka sesungguhnya "melahirkan" kepimpinan yg jauh lebih memudharatkan untuk anak2nya kelak...mereka melaknat sipemerintah atas kecurangan yg diperbuat ...tetapi menyombong diri dari bersyukur (mendoakan hidayah...berterima kasih..bersangka baik) diatas syariat yg telah berjaya dilaksanakan..dengan berkata itu "semua adalah hak kami sebagai rakyat" ...tiadalah dakwaan mereka "kami bersyukur" terhadap segala nikmat yg masih ada buat mereka..melainkan tidak lepas dakwaannya itu dari sekadar ucapan tanpa pengertian...kini mereka melihat gerombolan serigala menguasai tiga negeri itu lebih "mulia" sifatnya ...mengapa harus mengutuk DAP..PAS..dan PKR..?...sedang dlm masa yg sama kamu juga sedang "dizalimi" oleh UMNO ?...

    ReplyDelete
  21. "Kalaulah tiang letrik dipakaikan skrit" manakan sama dengan "tiang letrik dipakaikan serban".Biarlah anjing dan serigala menyalak bila tuang ke jepung presideng tetap akan tak uturn ke dewan bentang hudud.ini sangat penting kerana kita nak tengok siapa yang akan bentangkan undang2 hudud.adakah orang yang makan sushi? Adakah orang yang berserban didalamnya ada sikulutoot atau orang yang disingkirkan oleh label fitnah dan taktik kertas chai? Sama2 renungkan...paha yang orangnya makan babi haram pun nak terlioq ker?

    ReplyDelete
  22. CINA NI KALAU DAH KOMUNIS TU KOMUNIS LAH. DULU KITA TGK KOMUNIS NI DALAM HUTAN. SKG NI LAH DIA STAIL KOMUNIS DALAM BANDAR. KALAU DAH CINA CILABAI TU CILABAI LA JUGAK. SB TU MMG ORG TUA2 MELAYU DULU DH PESAN.. CINA NI MMG SMPAI BILA2 PUN X BOLEH NAK BUAT BAIK. BAIK ADA MAKNA. SKG MMG DH TEBUKTI. KEPALAN BANA CINA NI MAKIN MENJADI JADI. BARU PERINTAH PULAU PINANG DAH BELAGAK MACAM NK JADI NEGARA PULAU PINANG!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni dok mengomen pasai sistem ekonomi komunis ni...Abg tahu ke pasai komunis. Ke abg tahu setakat komunis tak ada agama. Kalau setakat tu hujah abg, memang patut pon sokong umno. Sebab...sebab bodoh. Kah kah kah

      Delete
  23. POKOK pangkal dalam etika pemakaian ini berasal daripada Islam. Islam menyuruh manusia berpakaian KEMAS dan MENUTUP aurat. Begitulah bagaimana Agama Islam melindungi manusia. Di dalam Islam sendiri, ada kod etika pakaian. Contohnya bagi Lelaki yang hendak solat perlu memakai pakaian yang bersih dan menutup aurat, manakala perempuan sebaiknya memakai telekung. Bagi orang muslim, tiada masalah tentang pakaian. Kerana kami telah di didik sejak kecil tentang pemakaian. Yang bermasalah ialah mereka yang bukan Muslim. Kerana agama mereka mungkin tiada KOD ETIKA pemakaian dalam kehidupan dan menjalankan ibadah. Mereka hanya memikirkan tentang kebebasan dan hak. Kita pula jangan cepat melenting dgn mencaci maki mereka. Kita hanya beri contoh yang baik dan Insyaallah mereka akan akur dan sedar akan kebenaran islam.

    Islam adalah Agama Yang sempurna.
    Islam is the way of life.

    ReplyDelete