KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 1 July 2015

BATALKAN KENAIKKAN HARGA PETROL KATA PAS



1. KERAJAAN Malaysia didesak untuk membatalkan kenaikan harga runcit Petrol RON 95 sebanyak 10 sen seliter dan Petrol 97 sebanyak 20 sen seliter serta merta. Tindakan menaikkannya adalah sangat tidak munasabah kerana berdasarkan Crude Oil Brent, harga pasaran dunia dalam relatif rendah.

2. Sepatutnya, kerajaan harus mengambil pendekatan lebih bijak untuk mengurangkan beban rakyat setelah dampak pelaksanaan GST (6%) pada 1 April disusuli dengan kenaikan harga runcit petrol dan diesel pada 1 Jun yang lalu.

3. Kerajaan Malaysia juga dilihat cuba mengelirukan rakyat apabila mengambil sikap lepas tangan dengan tidak lagi memberikan notis awal kenaikan bahan api ini setiap hujung bulan. Ini sekali lagi membuktikan bahawa kerajaan tidak serius untuk membela nasib rakyat apatah lagi untuk mengambil langkah konstruktif mengurangkan beban rakyat.

4. Kenaikan yang berlaku hari ini sudah pasti akan memberikan kesan besar terhadap beberapa harga barang keperluan rakyat dalam tempoh terdekat. Ini akan menambahkan beban rakyat khususnya masyarakat Islam yang akan menyambut hari raya kira-kira 15 hari lagi.

5. Kebiasaannya akan berlaku kenaikan beberapa jenis barang keperluan seperti ayam dan daging menjelang hari raya dan perkara ini sukar dikawal oleh kerajaan. Ini tidak termasuk kemungkinan kenaikan kadar tol pada bulan Ogos dan juga tarif elektrik pada awal tahun hadapan.

6. Tekanan kos sara hidup dan peningkatan inflasi ini dijangka akan terus berlarutan dan ia akan terus menekan golongan berpendapatan rendah (B40). Pas mendesak sekali lagi supaya kerajaan membatalkan kenaikan ini serta merta kerana tidak terdapat justifikasi kukuh.


NASRUDIN HASSAN
Ketua Penerangan Pas
Ahli Parlimen Temerloh

35 comments:

  1. Takpa...beri peluang pada najib membetulkan kesilapannya...manusia tak terlepas dari kesilapan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....peluang di beri semua naik tak de yg turun.....hanya naik!!!
      Bagus ...rakyat di utamakan bagi menyelamat krisis ekonomi negara, dgn ini negara didahulukan utk menambah pendapatan negara utk terus diterajui oleh umno. Jadi kenaikkan harga minyak dan pupusan subsidi utk meringankan masalah kewangan negara yg sedang menanggung hutang berlebihan. Semoga rakyat terus sokong najib yg memerlukan sokongan rakyat memberi sederkah halai kalau tidak kerajaan umno bangkrup maka umno akan terkubur .

      Delete
    2. TAHNIAH KEPADA SEMUA PENGUNDI PENGUNDI YANG MENGUNDI UMNO DAN MENYOKONG UMNO. INI LAH HADIAH DARIPADA KERAJAAN UMNO DAN BARISAN NASIONAL. RAKYAT DIUTAMAKKAN.

      Hihihi...

      Delete
    3. Alahai...kalau PR perintah sama jugak. Tah2 lagi tinggi kadar naik harga.....tengoklah apa dah jadi dgn charge ayaq kat Penang tu.....

      Delete
    4. Charge ayaq pun xdak lah smpai mentekedgahah duit rakyat smpai cmtu skli. X smpai bbrp bulan harga minyak naik lagi.. charge ayaq tu brp kli kkrapan naik? Aku x kata aku sokong DAPigs.. tapi UMNO tu lagi dasyat semelih rakyat. Tak cukup GST, harga minyak pun balun naik gak. Statement ko untuk org kaya gila babi mcm ko boleh la. Utk org yg tak kmampuan mcmna?

      Delete
    5. Nak BATAL! sorri, rugile, naik lagi ada, bulan depan naik 2.45 seliter bagi RON 95, tak suka dengan aku letak jawatan!

      Delete
  2. sorang jebon pun tak bersuara hal rakyat. ialah bagi jebon mesti jaga hati DAP.

    Hal rakyat mampuih pi la

    Jeff Ulu Bernam
    The Original Reformasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah bukan tugas JEBON beb! Lu berjawatan..lu kerja la! JEBON dah lama perjuangkan isu nasional dan rakyat ketika mana tok aji serban tengah syok gosok telor dalam jubah! Apa kena mengena DAP dengan harga minyak yang naik? Tuang presideng PAS yang bagi endorsement kat Najib suruh teruskan mentadbir dan pekenakan rakyat atas dasar manusia buat silap..bagi peluang kat Najib naikan harga minyak! Ini Nasarudin sikulutut punya PR exercise yang pertama...buat statement desak kerajaan.....ayat desakan pun suam2 kuku! Kahkahkah..

      Delete
    2. Dah kau nak sangat jawatan Jebon, buatla kerja kau....kenapa nak suruh orang lain buat pulak....

      Oooo....jawatan Jebon kau nak, kerja...kau tak nak buat...banyak cantik...ptuiii...!!!

      Delete
  3. sokong,... najib tidaklah sejahat firaun..dan dia jujur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sahur td dah makan obat ke?

      Delete
    2. sahur td dah makan obat ke?

      Delete
  4. kenapa kita nak menyalakkan harga minyak.Berilah dia peluang dan masa untuk turukan harga minyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak turunkan harga minyak kepala butoh apa? Dh lah hari tu naik harga.. ni naik lagi..

      Delete
  5. jebon dah bersuara awal awal dulu lagi...jangan harap kat jebon la...siku dan lutut kan ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaaa betui...kami dap suka ambil sikap terbuka...asal anda tidak bogel sepenuhnya....kami hanya persoal itu jakim...bukan kami anti islam...kami juga mau pinjam nama allah...lu islam patut rasa bangga lo...

      Delete
  6. Ini semua kerana banggang DAP dan balaci2 depa ............ blogger macai pkr , jebon dan pasma yg selalu 'naik minyak' tak tentu pasal serta menghentam Pas hingga PR menjadi lemah ........... sbb tu kerajaan ambil peluang menaikkan harga minyak ............ macai mmg banggang nak sangat 'naik minyak' ....... nah kau org dapat minyak naik (harga) ! Patut rakyat pakat2 sumpah macai dan balaci2 ni semua yg suka menyakat jadi orang minyak .

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeehhh...kenapa salahkan DAP, PKR, Jebon dan Pasma....

      Kau punya siku lutut kan ada....bila lagi nak siku lutut najib?

      Tapi kan ker ulamar suci murni dah bagi fuckwa kerajaan BN baik...bukan macam firaun...so apa yang mamat siku lutut bising tu...tak wala' ka?

      Delete
  7. Saya bimbang jika isu ini diambil kesempatan oleh BN gara-gara kucar kacir dan lemahnya Pakatan Rakyat muktakhir ini.

    Ini macsm kalu..... 1 Ogos naik lagi 20 sen.

    ReplyDelete
  8. PAS bolih buat apa......umno dah tahu PAS dah tak kuat......tak ada suara......ingat Najib nak dengar ke.....pegilah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bettuiii...pas exclusive...tertutup...ikut kami dap sama g18...inclusive...ada terbuka asal tidak bogel...satu2la...nanti satu hari...kita bogel jugak

      Delete
    2. Rosmah x tutup aurat...kira bogel juga kan?

      Delete
    3. dah pas bodoh....nak wat macam mana lagi...?

      Kerja Pas membahlul, membarua, mentololkan orang saja.

      Lagi pun Hadi dah bagi ijazah yang kerajaan sakarang ni lebih baik daripada firaun.

      Jadi simpan jer la siku lutut tu dalam jubah.....

      Delete
  9. Ingat umno macam pas ker.Dah harga naik takan nak buat uturn.umno x perlu nak mesyuarat nak bincang pasai keputusan yang telah dibuat tanpa bahas.dah pun terlaksana pon keputusan naik harga minyak.hang nak kata apa hang punya tau.....umno bn tak main kluk klek kluk klek kluk klek!!!!!biarkan anjing dan serigala menyalak sedangkan kabilah umno bn mara disaat perpecahan pakatan rakyat.harga tetap naik juga

    ReplyDelete
  10. Apa nk batal batal. Pemimpin PAS ni.mengarut la kita rakyat memang suka minyak naik harga. Hang pemimpin p la sibuk bertelagah sesama sendiri, kami rakyat tertindas atau tidak pandai la bawa diri. Lps ni jgn harap pembangkang nk putra jaya sbb gaduh sesama dlM pakatan lg penting kan kan kan

    ReplyDelete
  11. Apo tak sokong..golongan ug kan sokong ameno..tanyo TGHA la..amacam, rakyat masih buleh caghi makan ko apo?semua eh tgh tunggu 2018..rakyat akan sekolahhan semuoeh..

    ReplyDelete
  12. Umngok taklah jahat mana.biar anjing dan serigala melolong menyalak kabilah harga umngok akan tetap naikkan harga minyak.kalau tak nak ke putrajaya janganlah nak menyalak kenaikkan harga minyak, nak turunkan harga jauh sekali sebab belum cerita pasai tuntutan royalti.jangan pakai siku lutooot.

    ReplyDelete
  13. Setakat statement nak suruh batalkan naik harga minyak, sesiapa pon bole buat statement.Perjuangan utama parti nak bentang undang2 hudud pasai apa boleh ke jepung? Nak harap serban sikulutooot bentang? Nak harap barua jebon anwarinas agen dap? Atau nak dengar salakan anjing dan serigala tapi tak peduli..tetap jugak ke jepung.ni syair apa plak...syair amanat tuang presideng ker

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syair amanat tuang presideng, umngok tak sejahat mana.janganlah menyalak kenaikkan harga minyak.kabilah umngok be end tetap mara tanpa kluk klek kluk klek akan mematuk pasikulutoot dilubang yang sama

      Delete
    2. Kalau pas buat semua salah..., cina dap kutuk hudud takpa.., kutuk tata pakaian jabatan kerajaan takpa.,, roboh gerai perniagaan melayu di penang takpa,, sedang di bukit mertajam org cina meniaga sampai tepi jalan ok plak...., heran aku dengan otak melayu hampa semua ni....

      Delete
    3. Pakai otak siku lutoot ler

      Delete
  14. Inilah dikatakan tangan zalim

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete