KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 1 July 2015

SIKAP BIADAP ADIK AZMIN ALI MENUNJUKKAN DIRINYA SEORANG YANG FASIK KATA MUFTI PERAK.



Sikap biadab adik kandung Azmin Ali, Azwan Ali yang mencetuskan kontroversi kerana tweetnya baru-baru ini dikatakan tidak menggambarkan teladan dan sifat seorang Muslim sebenar.

Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria berkata, apa yang dipaparkan Azwan di akaun Twitternya juga menunjukkan ciri-ciri golongan fasik.

“Sikap dia bukan sikap Muslim yang berpuasa. Bulan puasa begini kita hendak lahirkan orang yang bertakwa.

“Jadi apa yang dia lakukan itu menggambarkan sifat fasik. Dia seperti tidak menghormati bulan Ramadan. Apa yang dia cakap bukan macam orang berpuasa.

“Tuduh menuduh dan memaki orang lain bukan sifat Muslim. Dia bukan sahaja menuduh malah kenyataannya penuh dengan prasangka buruk,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Dr Harussani mengulas kontroversi Azwan yang tersalah tafsir komen seorang pengikutnya di Twitter.

Catatan awalnya bertanya restoran terbaik untuk berbuka puasa sekali gus mendapat reaksi pengikutnya yang mencadangkan restoran ‘Me’nate’.

Azwan yang tersalah anggap jawapan itu terus mengherdik pengikutnya yang bernama NurAziraWA dengan kata cacian selan dianggap sesuatu yang kelakar dan memalukan oleh pengguna sosial lain.

Sementara itu kata Dr Harussani, Azwan juga diminta menghayati surah al-Hujurat yang jelas meminta orang-orang yang beriman untuk menjauhi sifat banyak prasangka buruk kepada orang lain.

“Ayat di dalam surah itu jelas meminta orang-orang yang beriman supaya tidak mencari-cari kesalahan dan keaiban orang selain tidak mengumpat,” ujarnya.

Sebelum ini, Dr Harussani dilaporkan berkata, mana-mana individu beragama Islam tidak boleh sewenang-wenangnya mempertikaikan hukum menunjukkan aurat kepada bukan muhrim yang sudah jelas termaktub di dalam al-Quran dan Hadis termasuk larangan membuka aurat di dalam isu sukan.

Katanya, isu itu seharusnya sudah jelas sejak berzaman dan tidak terlalu terikut-ikut dengan konsep serta cara pemakaian yang diperkenalkan negara Barat.

Dr Harussani berkata demikian ketika mengulas mengenai isu gimnas negara Farah Ann Abdul Hadi yang gambarnya dimuat naik di laman Facebook sebuah stesen televisyen dengan dengan penampilan pakaian ketat, lapor Astro Awani.

11 comments:

  1. Jadi apa gelaran untuk pemimpin yang boros duit cukai,salah guna kuasa dan tidak amanah.Dan apa pula gelaran untuk orang alim ulamak yang takde langsung teguran pada pemimpin yang macam ni.

    ReplyDelete
  2. On 14.23
    Golongan pluralisma ...libral...dan lgbt pun perlu difatwakan haram dan dihukum hudud juga....punca malapetaka di mesia..

    ReplyDelete
  3. Anak anak Ali dan Maktom ni perangai macam sial...tuuiihhh! Masing masing mulut macam puki babi!! tuuuiiihh!!!

    ReplyDelete
  4. Hasil benih alitom

    1.anak munafik
    2.anak derhaka
    3.pondan sial

    ReplyDelete
  5. Dey.., maca Ketum ni pondan ke apa...
    make up mcam hantu raya... tengok nak muntah..mulut hitam macam bapok gila batang...

    ReplyDelete
  6. Dia nih kena ada ust tlg bimbing dia nih...makin tua makin risau lak org tgk sian kat mak dia sedih tgk anak dia jadi buah mulut org....

    ReplyDelete
  7. azwan sial haramjadah...diva kepala taik.

    ReplyDelete
  8. Peleknya TV di Malaysia tetap ambil org mcm ni. Tak sensitif langsung. Mcm dah tak ada artis lain yg lebih sopan.

    ReplyDelete
  9. BAPOK SIALHARAMJADAH...MAMPOS DAN PEGI JAHANAM DGN BAPOK HARAMJADAH NI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi anak luar nikah! Komen macam babi.

      tak tau komen jangan komen setan!

      panggil saya 012-9062672 skarang saya ajor ko komen

      Delete
  10. Kalau jantan tu jantan juga tak usah potong tukar jantina sekali pun hukumnya jantan situlah walau lembut lebih dari pompuan. Jantan pun tak lapar apatah lagi betina kat dia

    ReplyDelete