KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 1 July 2015

RUPA-RUPANYA AZMIN ALI BERJUMPA DENGAN NAJIB RAZAK MOHON PANDANGANNYA ISU PENSTRUKTURAN SEMULA BEKALAN AIR SELANGOR.



Kerajaan negeri Selangor memberi jaminan bahawa penstrukturan semula industri bekalan air di negeri itu akan dimuktamadkan tidak lama lagi.

Menteri Besar Mohamed Azmin Ali berkata hanya ada satu isu yang masih belum diselesaikan antara negeri dan persekutuan selepas perbincangan lanjut dengan Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air minggu lepas.

"Saya telah bertemu Menteri (Maximus Ongkili) untuk membincangkan tiga isu. Walau bagaimanapun, hanya satu isu tidak dipersetujui oleh kedua-dua pihak.

"Saya juga telah bertemu dengan Perdana Menteri (Najib Tun Razak) untuk meminta pandangan beliau mengenai pendekatan untuk mengambil dalam hal ini," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Walau bagaimanapun Azmin enggan mengulas lanjut mengenai isu itu.

Pada 17 Jun, Kerajaan Persekutuan menggesa kerajaan negeri untuk terus bekerja bersama-sama untuk melaksanakan penstrukturan semula dan projek Langat 2 Loji Rawatan Air dan sistem pengedaran seperti yang dipersetujui oleh kepimpinan negeri sebelumnya.

Menurut Ongkili, jika penstrukturan semula industri air di Selangor masih tidak dapat diselesaikan, Kerajaan Persekutuan boleh mengambil alih kawalan operasi pengagihan bekalan air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya, di bawah Seksyen 114 Akta Industri Perkhidmatan Air 2006.

Dalam perkembangan lain, Azmin berkata mereka kini bekerjasama dengan Kerajaan Persekutuan pada Projek Tebatan 2 untuk mengalihkan air bersih dari utara ke selatan negeri ini.

Kerja-kerja ini dijangka siap pada September untuk memenuhi permintaan yang tinggi untuk bekalan air di selatan Selangor, di samping mengelakkan catuan air.

"Bagi kawasan yang kini mengalami kekurangan air, kami telah mengarahkan Syabas (Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd) untuk terus menyalurkan air kepada pengguna.

"Tangki air juga sedang dibina di kawasan yang sering mengalami gangguan bekalan sebagai penyelesaian jangka panjang kepada masalah ini," kata beliau.

11 comments:

  1. PKR pun UG. Rupanya aemua orang UG. Anuar pun UG.

    Yg tak sedar ni adalah macai low class macam Greenjuboq (Grernboc) meloyawaves (malaysiawavea), adoi (addin).

    Gang2 machai in dibohong Dan berbohong kerna semangkok bihon sop Pasmacha

    ReplyDelete
  2. Kat Pahang yg sungainya paling besar di dunia pon ada masalah air.

    Tapi media tak cerita sebab Pahang BN perintah.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalah air ngan krisis air dua perkara berbeza..kihkih...bm dpt bape time spm dulu...

      Delete
  3. Sungai pahamg dsh.kering ke ..... apa masalah nya..penduduk pahang x de air kot....apa masalahnya..aljuboori ada ketubuhan 4cm .... itu paling panjang ingat 4cm kat sepol dulu...yg tu mme masalah...puiii

    ReplyDelete
  4. What happens when a nation goes bankrupt?

    When a country goes bust, the pain is felt on very deep levels. The most basic systems and institutions that people have come to depend on simply disappear. Power companies stop operating, the police stopped working, gas stations close, grocery stores run out of food, postal workers stop delivering mail, retirement checks stopped coming, and banks close their doors with bankers fleeing the country, taking people’s life savings with them.

    This is what happened in Argentina in 1999

    ReplyDelete
  5. Ya, ia juga boleh berlaku di M'sia. Hutang terlalu tinggi. Jika keadaan ekonomi dunia merudum, M'sia antara negara pertama turut merudum. Rakyat jgn ingat kita kebal dr kemelesetan ekonomi dunia. Apa yg telh berlaku di Argentina sprti yg disebut itu dan apa yg sedang berlaku di Gteece, boleh berlaku ke atas M'sia. Ketika mengis air mata darah pun tak berguna. Mrk yg dah sapu wang negara akn lari ke luar negara. Mrk semua telh mempunyai rumah di London, Paris, Australia dll negara barat. Yg tinggal rakyat marhain ni akn menanggung segala hutang.

    Tahniah kpd UMNO/BN yg berjaya membuat org Melayu leka dan masih dlm mimpi yg enak bhw semuanya baik2 belaka. Nnt bila sedar, org Melayu akn jadi mcm rakyat Palestin, buminya kepunyaan org lain. Tahniah kpd yg masih degil & sombong.

    ReplyDelete
  6. Hahaha.......rakyat masih tak sedar......!!!
    Apa guna berebut harta berebut kepentingan bila negara dlm kehancuran yg tinggal hanya kekesalan.
    Manusia mana perihatin rakyat sekelilingnya kalau bukan hanya lakonan semata utk kekuasaan mrk sdr rakyat sekeliling hanya batu loncatan begitu gelagat rakyat malaysia skrg.

    ReplyDelete
  7. azmin menteri negeri.

    isu air berkaitan juga kuasa menteri pusat dan perdana menteri.

    tk boleh buat keputusan suka2 saja nnti kena saman syarikat dan dianggap tk tau kerja MB, bodoh undang2.

    maka bertemu menteri dan PM oleh azmin adalah kebijaksanaan dn profesionalisma.

    yg bodoh ialah percaya 100% pada org yg kunun skong hudud tp last2 kena tipu. malah sendiri pun tk bentang hudud... bukan takat kena tipu umno, tp hadi tipu hadi.

    syabas azmin... golongan profesional

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk wat loji air jumpe pm...nnt nk wat kandang babi jgn lupe jumpe pm ye mb...

      Delete