KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 3 July 2015

JIKA DAP NEKAD HASUT BUKAN MELAYU TOLAK PAS, BUKAN SUSAH UMAT ISLAM BERTINDAK BALAS .... PAS TERENGGANU


KENYATAAN KETUA PENERANGAN PAS TERENGGANU:-

Saya terima semakin byk laporan positif terutama orang2 melayu yg tak bergiat politik tentang harapan untuk melihat suasana lebih muhibbah dikalangan orang2 Islam atas semangat persaudaraan Islam.

Ramai yg kini bercakap tentang sampai bila mahu duduk dalam surau dan masjid yg sama tapi hati masing masing jauh antara satu sama lain. Sedangkan ilmu yg diajar oleh para Ustaz atau guru pelawat, hukum hukumnya secara umumnya sama shj. Kitab kitab yg dibacapun sama shj.

Sampai bila sesama keluarga sampai susah manis muka.

Perbezaan pemahaman Islam tidak lagi seperti 20 tahun dulu ketika hudud dianggap undang2 purba dan karut oleh UMNO.

Atau 30 tahun lalu ketika memakai jilbab menutup aurat dipandang sebagai pengikut ajaran sesat oleh orang UMNO.

Atau 40 tahun yang lalu ketika iklan arak Guiness Stout berbahasa melayu berulangkali sehari disiar di TV kerajaaan dengan mesej "baik untuk anda". Ketika Presiden UMNO menjadi perasmi kilang arak dan pusat perjudian terbesar di Asia.

Sampai bila nak aniaya negeri negeri majoriti Islam atas sebab persaingan politik. Nafikan royalti petroleum. Kurangkan peruntukan pembangunan. Nafikan hak peruntukan pembangunan kawasan untuk wakil rakyat PAS. Bawa lari projek pembangunan. Sekat pelabur. Senarai hitam dan diskriminasi penerima bantuan yg layak. Diskriminasi  kontraktor, pembekal dan usahawan yg layak.

Semua sekarang ini mula berfikir perpecahan ini sedang dituai hasil dengan rakus oleh DAP,  mereka yg angkuh dan gelojoh dalam menjayakan agenda chauvinis untuk menguasai negera agar cita cita sebuah lagi Singapura segera dicapai.

Semua juga sedang celik mata tidak ada sesiapa akan celupar mulut mencabar kesucian Islam, mempertikai hukum Islam, mempertikai kewujudan institusi penting seperti JAKIM, mempertikai bidang kuasa Raja Raja melayu dan lain lain tindakan provokatif yg menguji toleransi umat Islam jika dan hanya jika lebih 61% rakyat Malaysia yg beragama Islam secara bersatu memberi mesej jelas kpd segelintir pemimpin atasan " yg lupa diri" tersebut.

Cumanya rata rata berkata jika akhirnya, UMNO tetap masih bebas menjahanamkan negara dgn rasuah, pembaziran dan penyelewengan yg gila2, maka memang rakyat akan betul betul kecewa.

PAS perlu diperkuat untuk pastikan kesilapan tak berulang.

Dan orang2 melayu kena pastikan semua anak2 mereka, jiran2 mereka, pelajar2, anak buah yg layak atau sebaik sahaja layak, wajibkan mendaftar sebagai pemilih/pengundi pilihanraya.

DAP sedang dengan agresif mendaftar masyarakat bukan Islam sebagai pengundi untuk menguasai negara.

Mereka sedang ambil orang melayu agar bila perlu, mereka pun ada calon yg layak untuk jadi menteri besar di negeri negeri bersultan. Tentu sekali melayu yg patuh pada agenda DAP seperti Zairil atau Nizar Jamaludin.

Jangan kita lupa, sejarah disebalik berpisahnya Singapura dari Malaysia.

Ketika itu, pengundi berdaftar yg layak dari kalangan bukan Islam hampir sama banyak dengan orang orang melayu yg mendaftar. Walaupun rakyat Malaysia paling ramai orang melayu. Puncanya kerana orang melayu leka, lalai dan anggap tak penting ambil tahu ehwal politik. Kerana itu tak mendaftar. Maka tak layak mengundi.

Tiada siapa boleh sangkal DAP asalnya dari parti PAP yg berkuasa di Singapura.

Sekalipun pada minggu lepas begitu bersungguh sekali pegawai kedutaan Singapura cuba yakinkan pemimpin pertengahan kita  bahawa PAP tiada kena mengena dgn DAP.

HJ AHMAD AMZAD HASHIM
Ketua Penerangan PAS
Kuala Terengganu
3hb Julai 2015

17 comments:

  1. Aku nak masuk dap jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik kau masuk dalam lubang jamban je

      Delete
    2. Masuk ramai2 dap jgn x masuk sbb dap bkn Agama.

      Delete
    3. Masuk ramai2 dap jgn x masuk sbb dap bkn Agama.

      Delete
    4. Nak join parti ahli neraka jahanam silakan. Sah sesat dunia hancur akhirat Azab.
      Pesan TGNA, nak ke kl beli tiket bas ke kl. Naik bas ke kl.
      Bukannya beli tiket ke p.p naik bas ke p.p juga nak selamat dunia akhirat pilih Islam

      Delete
  2. Mangkok ni kepala dia terantok kat mana-mana kut sampai tak dapat berfikir dengan betul. Asyik-asyik nak salahkan DAP di atas kelemahan yang berlaku ke atas PAS. Hello mangkok! PAS lemah kerana Ayah Ping Hadi mung punya kerja.....tak boleh ditegur dan merancang strategi membawa masuk ustaz-ustaz bangang dalam saf kepimpinan PAS. Hok cerdik mung buang tingga hok bodo-bodo belake......mapoh mung PAS PRU kali ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang cerdik asyik mkn bihun sup pasmacha & bbq babi hutan dap. Dah jadik bodoh skrg ni

      Delete
  3. Hahaha.....dap party demokrasi bulan party berat sebelah malah dap punya perbagai bangsa tak pilih bulu bersatu maju sesama mrk. Skrg pas atau dap akan berubah tetapi rakyat walaupun melayu satu bangsa majoriti tetapi mrk berpandangan berbeza ,ada yg ikut islam jadi pak turut, ada yg ikut hidup melayu demi melayu,ada yg ikut kemajuan pandangan jauh dll.....! Maka melayu berpendidikkan berfikiran luas akan terus maju dan sebaliknya buat melayu yg kuno berfikiran sempit dunia sebesar buah pinang hanya akan terus mundur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...otak kau pun macam otak orang utan sepilok. Mintak2 gempa lagi biar keluarga kau pulak mampus

      Delete
  4. Bagaimana melayu nak maju kalau pemikiran macam ini.Kalau DAP boleh menarik minat orang melayu menyertai parti itu apa pula masaalahnya PAS seolah-olah tidak mampu menarik penyertaan orang cina.Kalau sudah malas bersaing maka segala PAP Singapura diungkit berdegar-degar.Kalau hang malas tak bersemangat hendak bersaing macam DAP yang punya prinsip baguih tinggalkan politik.

    ReplyDelete
  5. Kita hidup tak lama oi!!! Sekrg kiri kanan atas bawah dah menjadi2 gempa bumi & gunung berapi masih nak berpaut dgn DAP lagi... baper % hak org melayu boleh bg dari DAP, baper % hal ehwal islam DAP hormati atau perakui dan yg penting skali baper ramai org agamawan/ulamak di malaysia boleh beri kepercayaan pada DAP??Kalau tak der jgn memandai2 join DAP jika prinsip agama tak jelas.... lebih baik tak join politik dari masuk kumpulan yg belum tentu bawa manfaat utk islam lagi2 bila mampus kelak mcmana nak jawab soklan malaikat kat kubor.......

    ReplyDelete
  6. Orang Melayu dah lama kena penyakit meroyan dan gila babi. Allah swt beri hidayah kemudian beri kuasa. Bila dapat kuasa mula jadi gila babi dari zaman Tunku sampai hari ni. Kemudian tu sibuk salahkan bangsa lain. Sendiri yang bengap tak reti memerentah, bodoh tahap gaban nak salahkan orang pulak. Selagi tak ikut sunnah selagi mempermainkan ugama bukan sahaja oleh orang politik bahkan ular dalam semak pun sama selagi itulah Melayu tetap menuju kepada kehancuran. Taraf Melayu sama dengan orang Fiji, orang Mali, orang Somalia, orang Zimbabwe dan orang Congo. Dah lama merdeka tapi tak maju-maju baik dari segi pemikiran, budaya dan juga pendidikan. Bangsa lain sedang giat membangun dan terus maju. Kita yang bangun ialah bangunan itu pun kepunyaan koperat-koperat. Orangnya masih macam tu. Buka seluar dan baju berdiri depan cermin tengok puas-puas sebelum menuduh orang lain.

    ReplyDelete
  7. Sape ketua pnerangan tu..tahap ape pmikiran dia.tahap kg undang tau kg rhu rendang..malu betol!

    ReplyDelete
  8. Bodohnya melayu hanya pandai main sentimen agam dan bangsa, bila tak laku sebok salahkan orang lain.ingatlah sampai mati, bila DAP mampu menarik penyertaan orang islam dan bukan melayu, melayu apa yang dia mampu buat? Cuma mampu menghasut dan dan tidak mampu bersaing mendapatkan sokongan bangsa bukan melayu dan bukan islam.bodoh...

    ReplyDelete
  9. Ulamak adalah org yg bawa ajaran islam yg universal ni kepada manusia..manusia tu melayu je ke?ulamak kini sy tunjukkn cthnya dr zakir naik,allahyarham sheikh ahmad deedat..kalu setakat bangsa melayu je..itu panggilnya ustadz ja..belum bertaraf ulama..sbb islam itu universal..adalah lebih baik golongan profesional yg berlatar belakang islam yg jumud dikedepankn dlm bab ini bg menunjukkan islam itu ajaran yg universal..kita perlu kpd kupasan fatwa2 yg melibatkan bidang2 astronomi,arkitek,kedoktoran perubatan,kejuruteraan dsbnya dan bkn hanya org yg buat tafsiran kitab dari imam2 yang agung..byk perkara pd hari ini memerlukan pemahaman yg lebih mendalam seperti sistem kewangan islam dll..adalah disyorkn agar pas bertindak diluar sistem kepartian sbb ia menampakkan islam itu pada tafsiran sempit dan biarlah sesuatu yg lain mengambil peranan yg telah dimainkan oleh pas..apabila kesemua bidang ini telah diislamisasikan akan lebih mudahlah perlaksanaan hukum islam sepenuhnya dapat direalisasikan..

    ReplyDelete
  10. Laaa Mejad Boeing ketua penerangan PAS KT ler ning. Dok ssedor lar plop. Gini lar Hamzad balik jaga mok dgn adik mung hok giler dulu lah. Ayoh mu cikgu Hasing bunyi kabo murung ler ning. Mu takut ke bini lagi ker ler ning ker dok doh? Mu kelah dok leh maing politik mung. Mung oportunis bukan pejuang sejati. Aku dengo tok mi mung dok dudok doh di Pula Musang sebab nyer hambat ker mok mu hok giler sepera tu. Sungguh ker???? Mung patut perubak mok mung dulu sebelum mung sunggoh nok maing politik. Kater nok tanding wakah pelang? Agok agok oghang wi dok ker mung. Jangang jadi calong PAS hok aloh di situ sudoh lar. Aku tulong peringak jer..

    ReplyDelete