KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 4 July 2015

INI APA KES!!!! ... SAMPAH BERTABURAN DIATAS JALANRAYA ATAS KECUAIAN KOTRAKTOR ANGKUT SAMPAH MAJLIS PERBANDARAN SEBERANG PERAI.



Kejadian jijik dan menyusahkan para pengguna jalanraya ini di laporkan berlaku Jawi, Pulau Pinang negeri yang berteraskan Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT) dimana lori yang angkut sampah dari Ampang Jajar Permatang Pauh ke Tapak Pelupusan Pulau Burung, Nibong Tebal pintunya terbuka yang mengakibatkan sampah bertaburan di Jalan Persekutuan.

Insiden ini cukup membahayakan dan mengundang kesesakan yang teruk. Pihak Majlis Perbandaran Seberang Perai seharusnya dipersalahkan dalam hal ini kerana tidak memantau prestasi syarikat kontraktor iaitu Eurasia Express Sdn Bhd dengan baik. Difahamkan ini bukan insiden pertama kali.

Sudah sepatutnya pihak berwajib ambil tindakan tegas keatas kontrator angkut sampah berkenaan sambil mempastikan kejadian serupa tidak berulang.

10 comments:

  1. Pulau pinang bukan lagi negeri pakatan rakyat, dah jadi 100% negeri dap. Tolong salahkan dap..

    ReplyDelete
  2. tempat ni kat Permatang Pauh. MP dia paling lembab kat malaysia

    ReplyDelete
  3. Siapa yg undi anwar di pematang pauh harus mandi sampah ,hadiah hari raya daripada dap. Kesihan pengundi anwar jadi mangsa oleh dap itu

    ReplyDelete
  4. dap dan sampah umpama isi dan kuku..umpama ombak dan pantai..dap parti sampah..pemecah belah masyarakat..musuh pas..musuh umno...musuh melayu yg nyata..musuh Islam yg nyata...

    ReplyDelete
  5. Oiii azmin ali.. apasal sampah betabur ni... napa tak ikut lori tu buang sampah... kalau khalid ibrahim masi mb.. jangan kan selangor.. p pinang pun tak jadi perkara karut marut mcm ni...

    ReplyDelete
  6. Dah mcm rajnikhant pula yb khalid ibrahim ni.. dimana2 yb khalid berada semua jadi aman...

    ReplyDelete
  7. Hahaha.....sikit2 salahkan kerajaan dan dun. Ini nampak sgt salah pembawa lori sampah dan pembantu sampah buat kerja sambil lewa malah kenapa bawa sampah berlebihan ,kalau dah penuh lepas buang balik ambil sampah yg masih belum pungut! Ambil perkerja pun malas nilah gelagat perkerja malas byk alasan dan suka curi tulang! Kalau semua masalah jabatan daerah.atau negeri dari bawah sampai teratas ! Dun atau menteri di pertanggungjawapkan, baik pa atau kontractor atau yg berkenaan dikurangkan ,tidak perlu pa byk sgt sebab pemalas curi tulang rasuah tidak bertanggungjawap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi hanjing punya org utan...pegi pakai cawat tinggal kat sepilok

      Delete
  8. Ini mesti kerja Azmin Ali...pergi taburkan sampah di kampung apa nama? ... Ceruk Tok Kun ye....Atau mungkin ini kerja DAP nak memperdajeikan orang Islam yang sedang berpuasa di bulan mulia ini. Hmmmm...blog ni sudah jatuh taraf jadi blog sampah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini mungkin agenda zionis.. hehehheh...

      Delete