KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 5 July 2015

KOLEKSI GAMBAR FORUM KEDAI KOPI BERTEMU ANAK-ANAK SARAWAK DAN SABAH BERSAMA LIM KIT SIANG DI MASAI DIGANGGU KACAU OLEH SEKUMPULAN SAMSENG



Satu majlis perjumpaan bersama DAP di sebuah kedai kopi di Masai, Johor bertukar kecoh apabila diserang sekumpulan orang yang mahu menghalang Lim Kit Siang berucap.

Sejurus selepas acara bermula kira-kira jam 2 petang, kira-kira 50 orang menyerbu masuk ke premis berkenaan dan mula membaling beberapa objek, termasuk cawan, mangkuk plastik dan penyapu ke arah Lim.

Saksi berkata, Lim tidak mengalami sebarang kecederaan tetapi nasib tidak begitu baik untuk beberapa individu yang melindungi Ahli Parlimen Gelang Patah itu.

Katanya, kumpulan yang menyerbu kedai itu juga menjerit pelbagai kata-kata, seperti "Balik Kit Siang", "babi", "komunis" dan "mampus".

Ada beberapa anggota polis di tempat kejadian tetapi didakwa mereka gagal mengawal keadaan.

Kekecohan itu hanya berakhir kira-kira 30 minit kemudian selepas penganjur majlis mengiringi Lim meninggalkan lokasi berkenaan.

Pada asalnya, majlis itu adalah sesi dialog DAP dengan komuniti Sabah dan Sarawak di Johor.

Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong yang turut hadir di situ berkata, dia mengenali sebahagian daripada orang yang menimbulkan kekecohan itu adalah pemimpin Umno Pasir Gudang.


ULASAN OMAK KAU:-

Walaupun sejak menjak ini Omak secara jujur dan ikhlas tanpa berselindung cakap dari sudut hati tanpa tapis dan sekatan betapa terguris amat dengan beberapa langkah dan tindakan DAP terutamanya bila berdepan dan berurusan dengan PAS ... tetapi dari segi prinsip dan pegangan Omak Kau cukup tegas dan jelas dalam pendirian betapa Omak Kau cukup menentang keras amalan politik samseng, politik longkang, politik maki hamun caci cerca dan mencarut, politik buli, politik angkuh sombong, bongkak dan besar kepala, politik cakap tidak serupa bikin, politik merasakan diri sendiri yang betul, politik maksum dan taksub melampau, politik ektrimis dan politik perkauman sempit ... Pendirian Omak Kau cukup jelas dalam hal ini.

Cara yang dilakukan oleh sekumpulan samseng untuk ganggu kacau dan menghambat Lim Kit Siang sedang memberikan ucapan didepan tidak sampai 20 orang rasanya adalah politik samseng yang ditolak oleh mana-mana rakyat yang berfikiran waras ... apakah dengan 20 orang ADUN Permas boleh tumbang dan bertukar tangan .. negeri boleh bertukar kerajaan??? .. Yang peliknya Lim Kit Siang dan beberapa pemimpin DAP menyampaikan ucapan kepada warga Sabah dan Sarawak bukannya kepada penduduk tempatan ... mengapa perlu takut dan gundahnya????

Hujah lawan dengan hujah bukannya dengan terjah dan maki sumpah seranah ... jangan kita berfikir dengan mengamalkan politik purba pupus tarikh menerjah dan ganggu ceramah sokongan rakyat akan bertambah sebaliknya rakyat bertambah menyampah ... ini adalah realiti.

Beritahu satu dunia tidak takut dengan pihak lawan tetapi mengapa perlu gelabah dan gundah????

Rakyat terutamanya anak-anak muda amat mudah curah simpati pada mana-mana pihak yang dirasainya tertindas dan dizalimi.

Ingat!!! PRU ke-14 nanti adalah PRU anak-anak muda ... PRU dimana undi dan sokongan anak-anak muda yang menentukan siapakah pemerintah negara.

33 comments:

  1. BEBUDAK UMNO TAK DAPAT DUIT RAYA , BIASA LAH...

    USD700 MILION SUDAH DI MAKAN SORANG....

    TUNGGU ANGPOW TAHUN BARU CINA LAMBAT LAGI

    ORANG ORANG MELAYU MANA ADA DUIT PON.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. East msian beruk...

      Delete
    2. Hahaha.....sy ingat sarawak ada org hutan! Tak sangka malaya ada beruk manusia jadian.

      Delete
  2. Melayu tak bertemadun......Dahlah pemimpin jadi perompak....pengikut pulak jadi pengganas......kalau tak ganggu......rrugi ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butuh lu..hari2 bg komen bodoh mcm anak haram east malaysian sial

      Delete
    2. Hahaha.....penyamun mula memerontak takut samunan mrk di kebas!

      Delete
  3. Kah kah kah unit amal G-18 Pasma tak tolong leraikan ker???tulur mana tulur???

    ReplyDelete
    Replies
    1. org pas n pasma n g18 tak akan tolong DAP ni...biar dia mampus kena belasah...
      ingat bukit kepong ingat komunis..
      ingat komunis ingat mata sepet..

      Delete
  4. Ini satu salah satu sebab aku benci umnos...samseng, lucah, haram, yang tu jadi makanan diorang dalam hidup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu mkn babi hari2

      Delete
    2. Spesisi umno dh semakin pupus.. jgn harap intelektual nk sokong.. golongan longkang aje yg penuh..

      Delete
  5. Apa ni? Samseng tapi dilindungi oleh polis? Samseng taik lembu la!

    ReplyDelete
  6. dap nak wujudkan bangsa malaysia, masa yang sama hasut sabah sarawak keluar malaysia jadinya tinggal semenanjung persekutuan tanah melayu. maka ada hati china komunis dap nak jadi bangsa melayu pulak? mana satu china komunis mahu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saudara bijak bodoh......china dan cina negara ini walaupun sama bangsa tetapi kerakyatan berbeza malah cina bukan komunis. kalau cina ada komunis melayu juga ada komunis ,maka saudara komunis ke???

      Delete
    2. 01.24 lu minum todi ke? Apa lu ckp? Bertahun2 duduk msia apa lu ckp org x faham

      Delete
    3. Sy tak hanya duduk malah lahir di negara ini, sy ada ic bukan pdtg msk negara ini. Bukan kata sy org tak faham tetapi saudara tak nak terima kenyataan, putarbelitkan fakta jadi auta.

      Delete
  7. Padan muka kit sial taik babi kena halau dengan penyapu..Kah Kah Kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. padan muka saudara batal puasa ,namun apa saudara kisah sebab memang tak tak puasa pun!!! harap jgn makan minum guna pakai tidur dll dari kedai atau kenalan cina takut nanti dijangkiti taik babi ! patutlah saudara suka sebut babi.

      Delete
    2. 01.28 cina memang babi

      Delete
    3. Babi akan ikut saudara sampai kiamat.

      Delete
  8. Kah kah kah kah

    Padan muka dap lahanat, terutama lks, lge, kapal dah mampus dll...

    Kalu boleh hambat mrk kuar dpd m'sia...berani persenda islam...& berani campuri urusan islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.........siapa kena jual merempat dlm malaysia belum tentu lagi saudara......harap saudara selamat jgn nanti tidur bawah jambatan sedih pun tiada rakyat yg kesian. masih nak harap kaum cina keluar malaysia ???? kerajaan lagi harap china msk malaysia melabur buka kilang besar2 byk2 dinegara ini saudara tidak tahu ke???? kolot juga saudara ini rupanya patutlah kuno selamanya ketinggalan zaman.

      Delete
  9. Budayakan samseng serah saja tugas tersebut kepada umngok.berjayalah agenda menghasut sentimen agama dan bangsa.

    ReplyDelete
  10. Kalau nak main sentimen agama dan bangsa serah saja tugas tersebut kepada bangsa melayu.Kalau nak maju jangan serah kepada melayu nanti habis rizab tanah melayu, habis segala duit rakyat buat bailout.itulah melayu terbukti tetap mundur walaupun diberi peluang 50 tahun memerintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebencian terhadap bangsa lain, agama lain disemai, kononnya atas nama Islam sedangkan Islam tidak mengajar manusia saling membenci atas sebab bangsa, bahasa mahupun agama.

      Menyemai kebencian ke atas kaum dan bangsa lain itulah "cauvisism" yang sebenar, mengeluarkan kata-kata kesat, mencaci maki mereka, apa tah lagi dengan mereka-reka hal yang tidak benar semata-mata untuk orang lain membenci bangsa/kaum dan agama lain.

      Rasulullulah SAW bersabda:

      “Laisa minna man da’a ila ‘assobiyyah, walaisa minna man qotala ‘ala ‘assobiyyah, walaisa minna man mata ‘ala ‘assobiyyah” – ‘Bukan dari kalangan kami (ummat Nabi SAW) mereka yg menyeru kepada assabiyah, serta berjuang dan mati kerana menegakkan assabiyah’br>
      lalu para sahabat bertanya: “mal ‘assobiyatu ya Rasulallah?” – ‘Apakah dia assobiyah itu wahai Rasulullah?’ Nabi menjawab: “Al-‘assobiyatu an tu’ina qaumaka ‘ala zulmi” – ‘Assobiyah itu ialah kamu menolong kaum kamu di atas dasar kezaliman.’

      Hadith Rawahul Bukhari & Muslim. (Mutttafaqun ‘alaih).

      Delete
    2. hahaha......
      ada juga penganut islam yg tahu ajaran islam ,tidak campur adukkan agama dgn bangsa. melayu tetap melayu !!! islam selamanya islam walaupun melayu tak wujub lagi islam tetap wujub inilah bezanya bangsa dan agama . guna islam tinggikan martabat melayu adalah salah begitu juga perguna islam utk kepentingan melayu juga salah sebab islam utk semua manusia bukan hanya melayu .
      hanya yg fahami islam shj akan mengerti islam yg sebenar dan penganut islam yg tidak faham hanyalah pengikut islam bukan penganut islam yg mengikuti ajarannya .

      Delete
  11. Ini baru melayu sejati.. tak bagi muka kat cina menupang kat malay sia yg cuba nak tukar malay sia ke cina sia, pada hakikatnya org melayu memang tak suka kat org cina tapi pasal pahaman politik mereka terpaksa buat² suka yg dap buat... inilah dia melayu munafik melayu yg mejahanankan melayu yg lebih dikenali pecacai cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.....ya! itu melayu sebenar bukan ajaran islam diikuti tetapi syaitan dan iblis! agungkanlah melayu mu tetapi jgn mengaku islammu sebab telah calarkan agama islam kalau kamu kata diri islam tetapi syaitan kamu agungkan. apa guna berpuasa kalau hati tak bersih semuanya batal dosa bertambah tiada islam mengaku kamu saudara islam hanya melayu saudaramu. semoga kamu selamat di akhirat nanti dgn melayumu saudaramu yg kamu megah2 skrg ini.

      Delete
    2. 01.52 hari2 pundek ni bg komen mcm bagus2...lanciauuu la

      Delete
    3. Semua mahluk ada kemaluan tak kira manusia atau binatang namun manusia berperangai binatang lebih hina dari binatang itu sdr.

      Delete
  12. Moral of thr story is LKS you are not welcome here.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moral yang kita dapat ialah, ceramah untuk anak sabahan dan sarawakian bukan utk melayu johor.Kenapa melayu johor harus cemburu? Apakah hanya mampu berlagak juara samseng?disini saya minta segala penjelasan dan dalil menurut agama, apakah tindakkan ini halal mengikut agama islam?

      Delete
  13. padan muka lks, lge & semua dap yg anti islam...kah kah kah kah

    halau je komunis tu, penyamun amnu halau penyangak dap, haa elok la tu...aman sikit kami nak ikut PAS...

    kah kah kah kah

    ReplyDelete