Monday 10 November 2014

ISU LEBUH RAYA KINRARA-DAMANSARA (KIDEX) ... APAKAH GOBIND SINGH DEO MASIH BERPEGANG KEPADA KENYATAANNYA INI AGAR PROJEK ITU MESTI DIHALANG DARI DI LAKSANAKAN?????



KUALA LUMPUR, 7 APR: Kerajaan Selangor perlu menghalang projek pembinaan Lebuhraya Kinrara-Damansara (KIDEX) daripada diteruskan, sejajar dengan dasar Pakatan Rakyat untuk menghapuskan tol, kata Ahli Parlimen DAP Puchong Gobind Singh Deo.

Menurut beliau, kerajaan negeri mempunyai kuasa untuk menolak projek itu dan ia mesti melakukan apa sahaja bagi memenuhi janji kepada rakyat Selangor dalam manifesto Pilihanraya Umum lalu.


“Walaupun saya setuju bahawa kita perlu mencari penyelesaian untuk mengurangkan kesesakan jalan raya di negeri ini, selaku Ahli Parlimen saya perlu suarakan bantahan terbuka saya terhadap KIDEX.


“Ia adalah lebuhraya bertol yang jelas bertentangan dengan Manifesto Rakyat Pakatan Rakyat 2013. Maka, sangat sukar untuk memahami bagaimana Menteri Besar boleh bersetuju dengannya,” katanya dalam satu kenyataan.


Menurut manifesto PRU 13, Pakatan menyatakan komitmen untuk menghapuskan tol dan mengambil-alih lebuhraya secara berperingkat.


Pada 29 Mac lalu, Persatuan Penduduk Petaling Jaya dan Jawatankuasa Pro Tem ‘Say No to KIDEX’ menghantar memorandum kepada Abdul Khalid bagi menyuarakan bantahan terhadap pembinaan lebuhraya itu.


“Saya menyeru Abdul Khalid agar memberi maklum balas kepada memorandum itu. Salah satu hujah mereka adalah ia bertentangan dengan janji Pakatan.


“Janji yang dibuat ketika pilihanraya adalah asas kepada mandat yang diberikan kepada kerajaan. Ia perlu dihormati dan dipenuhi.


“Abdul Khalid perlu melakukan apa sahaja di bawah kuasanya untuk menghentikan projek ini untuk memberikan keyakinan kepada mereka yang mengundi untuk menolak tol pada pilihanraya lalu bahawa Pakatan tidak akan mengecewakan mereka,” katanya lagi.


Kidex adalah projek lebuhraya bertingkat sepanjang 14.9 kilometer bernilai RM2.42 juta oleh kerajaan pusat dan dianugerahkan kepada Emrail Sdn Bhd dan Zabima Engineering Sdn Bhd yang mempunyai kaitan dengan peguam Umno Datuk Hafarizam Harun dan isteri bekas ketua hakim negara Tun Zaki Azmi. – Roketkini.com


INI KENYATAAN DI CILOK 100% DARI ROKETKINI.COM .. SATU HURUF PUN TAK DI TUKAR.

AZMIN "JOKOWI" ALI MAU IANYA DI TERUSKAN TANPA SEBARANG BANTAHAN PUN.

APAKAH SETELAH AZMIN DILANTIK MENJADI MB EMRAIL SDN BHD DAN ZABIMA ENGINEERING SDN BHD SUDAH MENJADI SYARIKAT BUKAN MILIK KRONI UMNO?????

SEHINGGA KINI BELUM KEDENGARAN LAGI APA-APA KENYATAAN DARI PEMIMPIN DAP INI MENGENAI NIAT DAN HASRAT AZMIN MAU TERUSKAN JUGA.

RAKYAT SEDANG MEMANTAU DAN MEMERHATIKANNYA TAU!!!! .. JANGAN INGAT RAKYAT LUPA DAN BUTA.

MOHON RESPON DEMI KEBENARAN DAN PENCERAHAN .. JANGAN BIARKAN RAKYAT TERABA-RABA DALAM KEGELAPAN TENTANG PINDIRIAN MENGENAI PEMBINAAN LEBUHRAYA KINRARA-DAMANSARA (KIDEX) YANG KOTROVERSI INI.

KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

10 comments:

  1. Kalu dia tak nak guna Kidek atau tak nak bayar tol, itu dia punya pasal.....
    Aku nak jugak lebuh raya Kidek...Biar bayar tol sikit tak apa asalkan aku boleh jimat banyak kat duit petrol
    Ko ingat duit petrol aku tu bapakkk ko bagi??
    Ko ingat kalu aku bayar tol Kidek tu aku ambik duit bapakkk ko??

    pi mampuih la.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju: \

      GOBIND SINGH DEO perlu mengambil iktibar dari apa yang akan berlaku di Delhi mengikut satu rencana dibawah
      ---------------------------------------------------------------
      Growing congestion on Delhi roads likely to reduce speeds to 5kmph

      Get ready to crawl at 5kmph during peak hours on all major roads of Delhi in the next five years as traffic congestion grows.

      At that speed that is likely to leave fewer dents on your car but is sure to damage the egos of motorists and carmakers alike, and possibly sales, it will take you nearly three hours to reach office located just 15km away from home.

      Read more at: http://indiatoday.intoday.in/story/get-ready-to-crawl-at-5kmph-in-delhi/1/209708.html
      ---------------------------------------------------------------------------

      Delete
  2. Kidex tu bagus.
    Tak nak bayar tol kalu, naiklah moto.
    Tak pun naik beskal.
    Naik moto ngan beskal tak yah bayar tol la....

    ReplyDelete
  3. Tak nak kidex kalu, duduk dalam hutan.

    ReplyDelete
  4. dia balik penang ikut PLUS ker ikut jalan lama??
    Kalau ikut PLUS mesti kena bayar tol...
    Agaknya dia ikut jalan lama kot??

    Kahakkk ptuiii

    ReplyDelete
  5. Cadangan paling bengap pernah aku bace....

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. KIDEX maknya Khalid Ibrahim Dah EXpire.kah.kah,.kah.

      Delete
  7. Tak mau byar tol kalu.lu blk lu punya negeri laaa.itu punjab sana..ini tanah melayu maaaa..jgan mau kasi pening kitaorng...lu puki taik punya org

    ReplyDelete
  8. sebelum jadi mb dia nak serang umno habis habisan konon dah jadi mb 2x5 cilako macam umno harem...jaddah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...