Wednesday 19 November 2014

JEMPUTAN KE JELAJAH SELAWAT PERDANA ESOK DI LOBI UTAMA UNIVERSITI KUALA LUMPUR, JALAN SULTAN ISMAIL, KUALA LUMPUR.


Yayasan Perdana Ummah menjemput semua Muslimin dan Muslimat ke Jelajah Selawat Perdana Semarak Mahabbah esok, hari Khamis 20hb November 2014 jam 8.00 malam di Lobi Utama Universiti Kuala Lumpur, Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur.

Ada bacaan Mawlid dan Qasidah bersama Nur Ahli Badar dan Lan Ahmad , Tausiyyah oleh oleh Habib Najmuddin bin Othman Al-Khered.

4 comments:

  1. omak kau janganlh pulak tak hadir.mesti datang tau.selawat jangan lupa

    ReplyDelete
  2. Setakat selawat wat apa? Sedang uturan hidup tak ikut Rasul malah bertentangan dengan sunnah.
    Selawat tanda ingatan kepada ALLAH dan taqwa kepada NYA. Tapi pwrintah ALLAH di langgar.
    selawat tanda sayang kepada Rasul. Tapi sunnah dilanggar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju sangat dengan komen tuan. Buang tenaga dan buang masa buat kerja bangang. Yang disuruh, yang ditunjuk cara dan yang dijanjikan ganjaran tak nak buat, tak nak ikut. Eloklah pergi ngaji betulkan tajwid, tambahkan ilmu dan buang perkara yang karut marut dalam ugama. Nabi suruh selawat dan dinyatakan ganjarannya tapi tak dengar pulak sahabat-sahabat buat macam ni. Kelakar betul orang Melayu ni. Patutlah bertambah mundur sedang bangsa lain terus maju.

      Orang bukan Islam kalau tertarik dengan Islam jangan ambil umat Melayu sebagai contoh, silap-silap tak masuk Islam, Tambahan pulak sekarang ramai sangat yang Islam dalam kad pengenalan sahaja. Orang putih kata, "nominal adherents"

      Delete
    2. Pemimpin besar negara suka ape, tengok semuanye berjubah berketayap, isteri yg x nk tutup aurat pun berhijab, seolah olah segala kemungkaran yg dibuat sebelum itu menjadi bersih suci wal maksum pada malam tu, tp esoknye sambung balik buat kemungkaran yg sama .... kihkihkih

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...