Saturday 1 November 2014

POPULARITI TURUN .... PAKATAN RAKYAT JAUH LEBIH BERCELARU DARIPADA BARISAN NASIONAL KATA NAJIB.



Datuk Seri Najib Razak tidak menghiraukan popularitinya jatuh dalam tinjauan terbaru Merdeka Center baru-baru ini, sebaliknya menyifatkan Pakatan Rakyat (PR) lebih bercelaru daripada Barisan Nasional (BN).

Perdana menteri berkata, kemenangan dalam dua pilihan raya kecil, Teluk Intan dan Pengkalan Kubor yang dimenangi BN merupakan bukti sokongan kepada parti pemerintah semakin pulih.

"Dari segi politik, kejayaan kita dalam pilihan raya kecil, kita berharap kejayaan tersebut boleh jadi kepada kita untuk buat persediaan lebih rapi dalam menghadapi cabaran pilihan raya akan datang," kata Najib selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi BN di PWTC malam tadi.

Najib juga menggesa supaya parti dalam BN memperkukuhkan kedudukan masing-masing.

"Kita perlu lihat soal dalaman, perkukuhkan parti masing-masing dan tunjuk komitmen untuk pastikan kejayaan BN," katanya.

Mengenai penambahbaikan yang perlu dilakukan untuk memperbaiki prestasi BN, Najib berkata keadaan pembangkang lebih bercelaru berbanding situasi yang dihadapi mereka.

"Kita boleh tingkatkan lagi kerjasama, tetapi kita lihat keadaan parti pembangkang lebih bercelaru daripada BN," katanya.

PR sebelum ini bergelut dalam kebuntuan menteri besar Selangor yang menyaksikan perbezaan pendapat antara PKR, DAP dan PAS, sekaligus mengeruhkan hubungan antara parti gabungan yang ditubuhkan pada 2008 itu.

Pilihan Raya Kecil Pengkalan Kubor juga dianggap pengkritik sebagai kayu pengukur, sejauh mana perpecahan PR, di mana PAS tewas dan tiada pemimpin PKR dan DAP yang turun berkempen.

Bagaimanapun, Najib menyeru supaya hubungan sesama parti komponen BN dieratkan menerusi program bersama dan persefahaman diperkukuhkan di antara parti.

"Walaupun begitu, kita boleh pastikan kerjasama itu dieratkan lagi melalui program bersama dan persefahaman dengan gagasan.

"Kalau gagasan itu tunjuk pimpinan yang positif, anak buah di bawah kita lebih faham apa yang kita lakukan," katanya.

Merdeka Center baru-baru ini melaporkan sokongan terhadap Najib merosot 6% kepada 48% bulan ini hasil kaji selidik yang terakhir dilakukan pada Ogos, mengatakan rasa tidak puas hati tersebut kemungkinan besar akibat pemotongan subsidi bahan api.

Najib mendapat 54% rating persetujuan pada Ogos, selepas mengambil alih operasi memulihkan penerbangan Malaysia Airlines (MAS) MH17, kotak hitam dan mangsa ketika pesawat syarikat itu ditembak jatuh di Ukraine pada Julai.

"Pada pandangan kami, penurunan dalam angka kedudukan itu mungkin akibat daripada langkah pengurangan subsidi bahan api pada 2 Oktober 2014," kata Pengarah Merdeka Center Ibrahim Suffian dalam satu kenyataan pada Khamis
.

15 comments:

  1. Selagi.clan segam-boot tak Mau berambus Dari pejabat di tropicana ke permatang pauh. Pembangkang makib berkecelaru.

    Dulu Mat Sadat popular la tapi skg bukan lagi. Paper lama lagi buruk la katakana.

    Nak blah tolong angkut Bini Dan Anak hang OK. Menyusahkan PKR saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau merepek ni setannnnnnnn......

      Delete
    2. KELENTIT mak ko la boy ulu yam..

      Delete
  2. Ko ni anjing bangla ke nepal...ko sekolah kat mana...

    ReplyDelete
  3. Betul kan ejaan bahasa ko dulu baru komen....ada betul nya ckp pm tu...

    ReplyDelete
  4. Betul ke ada survey bulan 8 oleh mdec.... Bulan enam ada, bulan 8 tiada dalam portal. Bagaimana result bulan 8 sama dengan bulan 11. 3 hari conduct survey oleh spm holder sudah boleh keluarkan report.

    Mdec infested by ketum, recyle survey lapok. Semata-mata nak tunjuk kononya rakyat sokong anwar dan marah najib.

    Kalau rakyat sokong anwar mana 3,000 hatta 5,000 atau 30,000 hakim rakyat bersama anwar di POJ.

    Bukankah PKR ada 500,000 ahli.... Campur dengan 1,000,000 dap sudah 1,500,000 campur pasmas anwaris dalam 10,000 kacang saja 30,000.

    Patutlah najib tak ambil port mdec survey.... Kelentong habis.
    Cuba mdec keluarkan survey sokongan rakyat kepada anwar atau sokongan pkr terhadap anwar.....

    Sure rating mencecah langit punya tapi hakikatnya 3,000 pun tiada di poj.

    ReplyDelete
  5. PR tiada aura pimpin negara otak pengikut totok dan pencacai PR mcm tin kosong yg bekarat simpan tak berguna buang pulak mencemar alam sekitar mereka hanya tahu maki dan hamun tidak tahu idologi yg diperjuangkan hanya mengikut seperti biji yg terjuntai dicelah kaki belakang seekor kambing jantan yg hapak lagi malang mereka tak seder kebodohan diri yg dah mereka telan dan menjadi daging dan darah yg mengalir dalam.urat saraf mereka iaitu kebodohan yg sangat.pekat.

    ReplyDelete
  6. org dah minat lagi dngn peliwat tua kaki kelentong.

    ReplyDelete
  7. 07:43 suruh mak bapak ko berambus sekali masuk lobang jamban.

    ReplyDelete
  8. Tak kura lebih atau kurang, najib tetap mengaku yg bee end pun celaru

    ReplyDelete
  9. U help mee, I help u...tak suka u haramjadah...comisen c4 dan cencen 24 jota tabungan dari kecil dalah fikiran bercelaru ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling bercelaru ialah khalimah allah ada dua pemakaian.....malaya x boleh....sskm boleh pula...

      Delete
  10. walau mcm mn celaru sekali pun nm nk undi umnok/bn smpai mampos pun aku xkn undi ni parti celaka ni (umnok)

    ReplyDelete
  11. PR becelaru ke Bn jahanam ke ape aku peduli. Orang melayu dah ramai yang menyampah dengan keris bogel. Tapi yang malangnya bila dah nyawa-nyawa ikan melayu keparat baru sedar!! Dah terlambat masa tu. Masa tu tanah orang melayu dah habis, sijil dan diploma tak laku, duduk bawah kolong, kerja jadi kuli kepada Indon dan Bangla, papa kedana dan merempat dan tak kurang juga banyak yang murtad!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...