Thursday 6 November 2014

TANAH RUNTUH DI BUKIT AMAN.




Kuala Lumpur, 6 Nov – Keselamatan lebih 5,000 warga PDRM akan lebih terancam sekiranya tindakan sewajarnya tidak diambil oleh pihak bertanggungjawab ekoran terdapat rekahan dan hakisan tanah pada struktur bangunan Menara 2, Bukit Aman Kuala Lumpur yang telah dibina pada tahun 1984 lebih-lebih lagi apabila hujan yang tidak menentu pada penghujung tahun ini.

Pemangku Timbalan Ketua Polis Negara, Dato’ Seri Mohamad Fuzi Harun berkata, rekahan dan hakisan tanah tersebut boleh merisikokan kedudukan beberapa bangunan lain antaranya, Mess Pegawai Kanan dan Kompleks 3 Cawangan Khas.


Menurut beliau lagi, pihak Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah dimaklumkan dan mereka telah memasang tembok namun, masih lagi khuatir dengan keadaan yang berlaku sekiranya tembok tersebut tidak dapat menampung hakisan tanah.


Pihak media telah dibawa melawat beberapa tempat yang terdapat hakisan dan tanah runtuh di sekitar Bukit Aman termasuk di sepanjang Jalan Kinabalu bagi melihat sendiri kejadian yang berlaku.


Beliau berharap supaya agensi-agensi yang terlibat mengambil tindakan sewajarnya berhubung permasalahan itu.

15 comments:

  1. Bumi terlalu berat nk tanggong....mcm2 ada....kn ada kuasa didunia ni

    ReplyDelete
  2. POLIS MALAYSIA DAH BANYAK DOSA TUNGGU MASA YANG SESUAI ALLAH AKAN BAGI CASH.MAKBORKANLAH DOA KAMI YA ALLLAH HAMBA MU INI YANG PERNAH DISEPAK TERAJANG OLEH POLIS

    ReplyDelete
  3. Dosa sape yg berat sangat tu sampai x tertanggung dek tanah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dosa penjubo kaki kelentong le.

      Delete
  4. Bukit Aman dh x aman ...keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musa Aman jer yg aman...kihkihkih

      Delete
  5. Pandai2 je dosa..yang salah individu tp menyalah pada semua.cam bodoh

    ReplyDelete
  6. oooo terlepas pandang ni.... sibuk hal lain

    ReplyDelete
  7. Ada lagi orang yang lebih berkuasa Dari polis.dia sepak terajang orang tu sebab ada arahan.makan gaji beb...

    ReplyDelete
  8. Allah lg maha adil. Kau hukumla ya allah org yg menjadi tulang blkng mengotorkn bumi malaysia ini...dgn penipuan...dan segala mcm macam keburukan..
    Amin yarabhi alamin...

    ReplyDelete
  9. Berkuasa setinggi mane pun di dunia je lh, x kira yg beri arahan atau yg melaksanakn arahan, sama je lh, namun sekadar kuasa tu masih ade, kalau dh x ade nnti tau lh dia org langit tu tinggi atau rendah atau mendapat balasan azab dimuka bumi ni lg baru mereka rasa pulak bertapa pedihnye...tengah gah berkuasa mane ade ingat tuhan...

    ReplyDelete
  10. Klu Allah nk timpakn bala...bukan org melakukn kerosakkn saja yg kena...org baik para ulama x kira golongan apa..bila Allah murka...semuanya kena..sbb tu lah ulama menasihatkn jgn buat kerja yg di murkai Allah...jgn menindas org yg x berdosa..rasuah..brrcakap benar walau pun pahit....

    ReplyDelete
  11. Kau orang heboh dosa orang lain tapi dosa kau sendiri ta na tau . Kau fikir polis ni bnyk dosa kebanyakan mereka ini lebih beriman dari kau yg suka kutuk caci org lain, kmu ingat Allah suka maki caci kmu tu?

    ReplyDelete
  12. Bila nak runtuhkan? Boleh pindah ke Prang Besar Estate!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...