KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 13 November 2014

APAKAH KERAJAAN JUGA TIDAK MEMPUNYAI KUASA MENGAWAL CAJ YANG DIKENAKAN PIHAK ASTRO KEATAS RAKYAT????


"Kerajaan tiada kuasa untuk mengawal harga rumah yang ditentukan pasaran" kata rakan baik Azmin "Jokowi" Ali , Rahman Dahlan Menteri jaga Perumahan dan Bomba, ketika rakyat gusar pucat lesi dengan kenaikkan harga rumah yang mendadak sehingga sukar untuk dibeli.

Sekarang ini caj Astro naik lagi RM5 sebulan ... apakah ada nanti menteri yang jaga Astro akan berkata sebijik seketul macam menteri jaga perumahan dan bomba ini sebagai jalan keluar untuk menyejukkan hati rakyat yang tengah panas????

25 comments:

  1. Kerajaan sangat prihatin,.. menteri-menteri dan ahli2 parlimen BN begitu berkesan dalam menjaga kebajikan rakyat dan merasai denyut nadi rakyat,...ALE UTO !!!!

    Caj yang dikenakan oleh Astro amat berpatutan dan kerajaan serta pemimpin pro kerajaan tidak perlu pun ambil kisah ......ALEE UTOOOO BN !!!!

    astro dan kerajaan sama-sama mencekik darah rakyat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama dah aku batalkan langganan astro.tv pun aku dah kurang nonton.aku layan media alam maya.lagi best.cer sumer pakat jgn langgan astro.pasti lepaih tu harga mesti turun.

      Delete
  2. trimokasih la omak kau kerana tonjolkan perkara ni.

    astro tu memang dah melampau ! cerito tah apo-apo tah, dah tu berulang sampai den naik bosan...bonci betol la dengan astro tu ! ptuiih !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. adooai!!! janganganlha kutok astro!!nanti atok Dan aten tajajaan maestro marah...Dan juga nanti kekanda-adinda-ananda marah..Super untong saper rugi?

      Delete
    2. Ko tak tau ke pekerja2 astro dah nak minta gaji lebih, yg 2000 nak minta 3000, yg 3000 nak minta 4000, Jadi astro terpaksa menjana pendapatan dg menaikkan bayaran sedikait. Kalau tidak gulong tikarlah dia.

      Delete
  3. Astro adalah salah satu cabang kerajaan untuk memeras duit rakyat.

    Walau bagaimana pon kenaikan ini dikecualikan kepada pengundi Umno Barisan Nasional.

    Bravo..

    ReplyDelete
  4. Kjaan yg ada hanyalah tengkorak hidup....
    Tadok pawet sikit abuk..bateri kong..kena lupus atau kitar smula....

    ReplyDelete
  5. Biarkn je, bila dh ramai x langgan nnti automatik dia turun lh, jom pakat ramai2 ambil pakej terendah atau hentikn terus langganan tau lh nasib dia org....astro kalau hujan lebat terganggu juga siaran, kerugian tu dia org x ambil kira, sama lh mcm bayar percuma je.... kerajaan x ambil peduli hal2 ni semua ...jgn lupa pru14 nnti kasi ajar sama dia org ni....

    ReplyDelete
  6. kalau bangang dan tongong dilantik..tulah nasib rakyat malaysia..tak apa orang felda ada..

    ReplyDelete
  7. Astro bukan nya barang keperluan.. kita boleh hidup tanpa astro.. xsetuju dia naik caj, batalkan langganan..

    Kenapa xboleh? syg xdpt tengok sapa menang maharaja lawak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. xlah, kau ingat stakat tv 123 tu aku nak tengok ke?

      Delete
  8. Kerajaan BN hanyalah Boneka sahaja.
    Kerajan yang sebenarnya di Malaysia adalah YAHUDI APCO.
    Merekalah yang akan manghancurkan masa depan Malaysia.
    Sedarlah wahai rakyat Malaysia bahawa anda sedang ditipu oleh UMNO dan BN.

    ReplyDelete
  9. Hoi bangang! Kalau kerajaan tak boleh kawal harga rumah kerana ditentukan oleh pasaran, bagaimana pula kerajaan kata ada barangan kawalan. Tak boleh naik harga? Bukankah semua komoditi harganya ditentukan oleh permintaan dalam pasaran? Atau sengaja tak mau kawal harga rumah sebab semua pemaju raksasa dalam industri perumahan adalah penyumbang utama kepada dana UMNO dan pak menteri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi, hang tak tau ke gaji boroh indon sekarang rm100 sehari. dulu cuma rm30 saja. Aku cadang kalau nak murah buat sendirilah

      Delete
  10. Kalau xnak kena caj lebih...xyah langgan astro le...buat apa bising2...

    ReplyDelete
  11. hoi malol maliol2..x senuju kajaan..dhudoh dhudooh dhalam nghotan..tuikk!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade jugak macai umno yg sengau, kalau sengau je aku x kisah tp kalau dh sengau bersekali dengan bangang lg susah, menyengau nyegau je le keje nye, kesian .... kih kih kih

      Delete
    2. Hephale hotak khau...

      Delete
  12. ada ku kisahhhh!!!...aku pkai unifi bessttt.

    ReplyDelete
  13. Pakai skybox lah. Cibye lah astrox

    ReplyDelete
  14. Kenaikan adalah untuk menampung kos bangunan baru yg akan beroperasi tak lama lagi di cyberjaya-Bersebelahan dgn bangunan MEASAT-Kos pemasangan alat2 komunikasi baru-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Modal astro sepatutnye, bukan perah duit pelanggan, selama ni x de untung ke? .... senang lh berniaga mcm ni ... haprak betul

      Delete
  15. tak payah langgan astro...
    semua gambar kitar semula.....
    yg tak kitar hanya berita merapu jam 8.00 mlm.. itu pun tok menteri 3 kupang yg dok ulang bercakap jangan makan ayam kalau mahal.... jng makan gula nanti kencing manis..perlu bersyukur minyak naik harga...
    ni lah pak pandiaq jadi menteri...

    ReplyDelete
  16. Turun jln la..da byak pkra umno menyusahkn rakyat...setakat komen kt blog omak pro bn ni x guna...gua cabar lu org semua ada telor x nk turun jln...

    ReplyDelete
  17. boikot je astro,tutup & jgn lnggn...aku dh nk tutup astro dh...

    ReplyDelete