KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 13 November 2014

ISU PAS PARTI SESAT .... KETUA PEMUDA UMNO WILAYAH PERSEKUTUAN ENGGAN MAU BERDEBAT DENGAN KETUA PEMUDA PAS WILAYAH PERSEKUTUAN BILA DI CABAR.



Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Mohd Razlan Muhammad Rafli menegaskan, UMNO tidak akan terima pelawaan debat dari PAS, sebaliknya bersedia mengadakan muzakarah antara dua parti tersebut.

Menurutnya, beliau lebih selesa sekiranya debat itu digantikan dengan muzakarah atau perbincangan yang diadakan secara tertutup selepas berlangsungnya Perhimpunan Agung UMNO 2014 pada hujung bulan ini.

“Kami akan jemput muzakarah secara tertutup antara Ahli Jawatankuasa (AJK) Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (WP) dengan AJK Pemuda UMNO WP. Muzakarah tersebut akan membincangkan adakah UMNO itu kafir atau PAS itu sesat.

“Perkara ini kita akan bincang secara tertutup dan bukan mahu cari populariti semata-mata,” katanya.

Sebelum ini, Ketua Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan, Ir Khairil Nizam berkata beliau menerima cabaran debat Presiden oleh Ketua Pemuda UMNO WP bagi menjawab segala tomahan terutama kepada PAS yang dituduh sesat.

Menurut beliau, PAS tidak bacul dan akan berdebat dengan Ketua Pemuda UMNO WP secara baik dan berhemah.

“Kami telah menghantar surat jemputan rasmi untuk berdebat ke Pejabat Perhubungan UMNO WP pada 11 November 2014,” katanya.

Sementara itu, Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, beliau menyambut baik pelawaan PAS mengajak UMNO berdebat mengenai isu kafir dan sesat.

“Kita sama-sama orang Islam, orang Melayu dan jika ingin berdebat untuk mencari kebenaran itu tiada masalah. Saya harap perdebatan itu jangan sampai memudaratkan sehingga menjadi dendam,” katanya.

Jelasnya, tuduhan PAS mengatakan UMNO akan menolak pelawaan debat dari PAS adalah mainan politik mereka, sambil menambah: “Jika ingin berdebat boleh, janji niat ikhlas untuk menyelesaikan masalah ini.”

“Ini kadang-kadang masalah dalam PAS, beliau buat keputusan untuk berdebat secara sihat dan berilmiah tetapi belum UMNO buat keputusan dah kata UMNO akan tolak,” kata Syed Ali.

38 comments:

  1. Salakan salakan pimpinan UMNO peringkat bawah ni hanya bertujuan menarik perhatian big bos sahaja. Untuk tunjuk taring kononnya dialah bakal jaguh masa hadapan.
    Salak untuk cari makan saja.
    Mana ada telo nak debat. Kalau berani debat pun, takda ilmu nak lawan nas dan dalil pihak lawan. Salak dari jauh saja.
    Ini kot anjing anjing hawab ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno jenis bangkai babi wajib dihapuskan. Klu umno mampos rakyat senang. Selagi ada umno rakyat susah. Tengok kat johor siapa yg duduk kat rumah2 mewah ? kenapa melayu duduk kat yepi2 hutan? 2 per 3 tanah kat jb habis dimiliki oleh cina terutama cina singapura. City squer milik penuh singapura umno jual. Baru ni danga bay umno jual kpd singapura. Iskandar malaysia dijual kpd singapura. Orang melayu dihalau ke hutan2. Celaka haramjadah punya umno.

      Delete
  2. Debat dgn muzakarah dua cerita yg berbeza, tuduh pas sesat berat tu, boleh selesai gitu je ke?, umno nk mohon maaf secara terbuka jatuh maruah ke? nk mohon maaf dlm muzakarah yg tertutup? ni lh taktik kotor namanye, wahai pemuda pas wp tetapkn pendirian utk berdebat supaya tidak terperangkap dlm fitnah samaade dr kawan atau lawan ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam la sangat.
      Tuduh umno kafir boleh pulak..
      Skrg berkawan comolot dgn kafir..
      Ya la ko saja yg betul..

      Delete
    2. Umno parti rasuah dan mencuri duit rakyat- PAS parti u turn -

      Delete
  3. Syed Ali ni merapu, awal2 lg dh menyalahkn pas, yg x ikhlasnye dia yg merasakn umno tu perfect sngat, dh terbukti sebelum ini dn yakin sampai bila2 yg menolak utk berdebat kerana takut adalh umno ...dia sendiri pun takut .... kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawe beranie pooo kawe laghi

      beranie gapo gitu

      Delete
  4. Ucapan Haji HadI

    (sila ambil perhatian khusus kepada baris bawah sekali)
    ---------------------------------------------------------
    Sedutan ucapan ini adalah seperti berikut:


    Saudara-saudara sekelian percayalah,
    ------------------------------------------------------------------
    Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


    Percayalah saudara-saudara sekelian,

    Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul apa yang haji hadi cakap orientalis cakap islam ditegakkan dengan mata pedang....itupun berjuta orang islam percaya !!!

      Delete
    2. oleh kerana orang melayu berahi bebohong, dusta dan khianat, maka menjadi buta, gelap dan gelemat/ zulumat hati budi mereka

      Lama dah Haji Hadi beri ucapan tersebut di Banggol Peradong
      Namun hingga sekarang kepada orang melayu yang gemar berdusta, berpura pura masih buta mata hati mereka

      saya ingin menarik perhatian mereka kepada apa yang berlaku di negeri9 baru baru ini, apabila orang lelaki berpakaian perempuan menang kes di mahkamah atas alasan peratoran mahkamah syariah negeri9 yang melarang orang lelaki berkelakuan seperti wanita itu bercanggah/ berlawanan dengan perlembagaan persekutuan maka dengan itu peratoran hukum syariah tersebut dengan sendirinya terbatal dan tidak boleh diamalkan.

      Saya nak tanya, mana datang perkataan "jika ada mana mana peruntokan undang undang lain yang bercanggah/ berlawanan dengan perlembagaan persekutuan maka ianya terbatal dan tidak boleh diamalkan setakat mana yang bercanggah/ berlawanan tersebut".

      oleh yang demikian hukuman rejam orang muhsan yang berzina, kerat tangan orang mencuri sudah tentu tak dapat dilaksanakan kerana ianya bercanggah dengan perlembagaan persekutuan

      Saya nak tanya puak puak yang menudoh haji hadi sesat
      apa makna ikrar awak dalam doa iftitah solat sekurang kurangnya 5 kali sehari semalam kalau tidak berbohong/ dusta di hadapan Allah

      oleh kerana orang melayu berahi berpura pura dan berbohong mengaku hanya sujud kepada Allah, padahal yang sebenarnya orang melayu telah mengambil Lord Reid sebagai nabi yang ke 26 atau mengambil Lord Reid menjadi sekutu kepada Allah, kerana rang melayu beramal dengan sebahagian hukum/ peratoran yang terdapat dalan al-Quran dan meninggalkan sebahagian yang bercanggah/ berlawanan dengan kalam Lord Reid

      Siapa Lord Reid? dia bukan nabi atau rasul kerana tiada lagi nabi atau rasul yang diutus selepas Nabi Muhammad s.a.w. khotaminnabiyyin

      Mengapa orang melayu terlalu taat patoh kepada kalam Lord Reid sehingga mereka dengan senang ingkar perentah Allah yang bercanggah, berlawanan dengan kalam Lord Reid.

      Puak puak yang menjunjong tinggi kalam Lord Reid inilah yang menudoh Haji Hadi sesat

      Walaupun Haji Hadi ditudoh sesat di tanah air sendiri, namun dia dikasihi dan diangkat kehadapan dalam persatuan ulamak sedunia. manakala puak yang menudoh Haji Hadi sesat baca teks khutbah jumaat pun ..........

      Baca khutbah yang teks di tangan bukan berkhutbah tanpa teks

      kalau tak nampak lagi ..... MEMANG SAH BUTA

      Delete
    3. BERDASARKAN rekod-rekod polis, Amanat Haji Hadi itu telah dipergunakan oleh PKM yang masih bergerak aktif sekitar 1960-an, 1970-an dan pertengahan 1980-an. PKM pada masa itu mengikuti setiap perkembangan yang berlaku dalam masyarakat walaupun mereka tinggal di dalam hutan atau di sempadan negara jiran.


      Mereka menyalahkan kerajaan di atas segala isu yang membabitkan kepentingan rakyat. Mereka menggunakan apa sahaja cara untuk mengkritik kerajaan seperti radio bawah tanah dan penerbitan secara sulit. Dalam isu kafir mengkafir pun PKM bangkitkan, tetapi ini bukan bermakna mereka sokong Pas. Mereka mengeksploitasi Pas sebagai parti pembangkang untuk mendapatkan keuntungan politik.


      Sejarah PKM menunjukkan walaupun pada masa itu, ideologi komunisme tidak suka agama, PKM mengeksploitasinya. Pada 12 April 1965, PKM menubuhkan Parti Persaudaraan Islam (PAPERI) semacam satu subsidiarinya. Matlamat PAPERI adalah untuk memperluaskan pengaruh komunis dalam kalangan masyarakat Melayu dengan menguar-uarkan kononnya komunisme tidak bertentangan dengan Islam. Kononnya Islam dan komunisme boleh tidur sebantal. PAPERI juga membuat kenyataan menyambut fatwa dan hujah Pas yang mendakwa kerajaan tidak Islamik. PAPERI diketuai oleh Abdullah CD yang juga ketua Rejimen Ke-10 PKM yang berpangkalan di sempadan Kelantan-Thailand.


      Bagi melemahkan kepercayaan orang Melayu, PKM turut menyelewengkan dalil-dalil daripada al-Quran dan Hadis. Perkara ini dilakukan dalam risalah bertarikh 28 Disember 1982 yang bertajuk 'Bersatulah mengikut jejak Rasulullah melawan ketidakadilan dan membela kepentingan rakyat'. Jika diperhatikan, risalah itu dikeluarkan lebih setahun selepas Amanat Haji Hadi. Risalah tersebut, antara lain, menyeru umat Islam di Malaysia supaya bangun menentang kerajaan dan menyokong perjuangan bersenjata PKM untuk keadilan, untuk rakyat dan untuk kemerdekaan penuh tanah air. Orang Melayu telah diserang Pas dengan fatwa dan PKM pula semacam mempergunakan fatwa itu. Bagaimanapun, ini bukan bermakna Abdul Hadi bersetuju atau bersekongkol dengan posisi PKM itu.


      Kemudian, PKM menubuhkan Parti Kebangsaan Melayu Revolusioner Malaya (PKMRM) pada 24 Mei 1981. Perbuatan kafir mengkafir pada masa itu semakin hebat. Matlamat PKMRM adalah menyatupadukan golongan-golongan sosialis, nasionalis, komunis dan agama. Tindakan ini mirip langkah Presiden Indonesia, Sukarno, pada awal 1960-an sebelum pemerintahannya berakhir pada 1965. Sukarno memperkenalkan gagasan NASAKOM iaitu akronim bagi nasionalis, agama dan komunis bagi menyatupadukan tenaga-tenaga progresif-revolusioner dan tenaga-tenaga yang bersedia mengangkat senjata untuk mencapai sesuatu kejayaan. Sukarno seorang nasionalis yang cenderung kepada fahaman Marxisme dan NASAKOM ialah wadah politik Sukarno untuk menjayakan projek Ganyang Malaysianya.

      Delete
    4. Anon 19:58;
      Terpeinci sekali penerangan sdr mengenai Amanat Hadi Awang. Perkara inilah yg saya sentuh dlm bentuk rumusan beberapa hari lepas, walaupun saya tidak bersetuju dgn beberapa tindakan Hadi Awang kebelakangan ini, namun amanat itu tetap benar dan sentiasa benar.
      Terima kasih.

      Delete
  5. Pas jangan buat kerja bodoh cabar macai2 Umnob untuk debat!
    Ketua number satu berpangkat PM dengan penasihat sahingga kaIsrael tak sanggup dan berani berdebat.
    Tak kh sia sia ajak macai pula?

    ReplyDelete
  6. bos kau tak tengok hujung mata pun walaupun bergulung lidah dok kata pas sesat...
    kau takkan disebut pun sebagai hero pemuda...
    kalau kau ada juta dan bilion dan pandai sapu projek haram rasanya munkin bos kau akan beri perhatian...
    memang dah jenis suka makan yg kotor dan haram bercakap pun jadi riyak sombong dan haram..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bos kau akan juling mata bila nampak angka juta, billion yg pangkal ade rm .... kihkihkih

      Delete
  7. Kalau nk berdebat berkaitan hukum hakam ni kene ade ilmu yg mendalam, kalau bermuzakarah kalau x tau ape2 nnti boleh tanya balik, agaknye tu lh sebab pemuda umno wp x nk debat tp memilih muzakarah ...hihihi

    ReplyDelete
  8. Ulamak muda umno tu patut dicabar, amacam ade berani ke dia org ...

    ReplyDelete
  9. Umno ada ulamak muda je, ulamak tua x de ke? ... jgn mare ye ... tanye je ...

    ReplyDelete
  10. Wabak PhD nii dah lama terbenam dlm darah melayu khususnya yg berkecimpung dlm drama politik negara. Ianya menular akibat serangan virus sosial yg dikenali sbg Virus EoT. Lihat bagaimana virus ini menyebabkan puak arab di land of arabism kini sedang berbunuhan sesama sendiri walaupun pemimpin mereka bertukar ganti. Ulama di sana juga berpolarisasi, sama spt ulama dlm negara kita..Ulama UMNO, Ulamak PAS, Ulama Bebas di samping Ulama Sunnah Wal Jemaah, Ulama Syiah. Kalau ulama pewaris nabi pun berpolarisasi, tak heran jika ahli politik & kuncu-kuncunya bercakaran tak sudah. Berdebat & bermuzakarah demi perpaduan ummah memang amat wajar.

    ReplyDelete
  11. respon kepada saudara 1958, politik suku ugama suku berasal dari ajaran kitab Injil Barnaba fasal yang ke 31 ayat 1 hingga 5, syariat ini dituju hanya kepada rumah israel sahaja, bukan kepada sekelian alam.

    Sedangkan syariat yang dituju kepada seluroh alam pula termaktub dalam ayat 208 surah al-Baqoroh

    Jika saudara ada hujjah dengan dalil yang lebih baik sila kemukakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bukannya anon 1958 ingin beri respon pd sdr. Dari ayat kedua surah Al-Fatihah mafhumnya 'Segala puji-pujian hanyalah bagi Allah Tuhan sekalian alam' Apakah yg dimaksudkan dgn 'sekalian alam' itu? Ia membawa maksud menyeluruh kesemuanya sekali alam yg hendak diperkatakan iaitu alam dunia, alam akhirat, alam barzakh, alam ghaib, alam haiwan, alam pekerjaan, alam berumahtangga, alam kesibukan dan pendek kata semua alam termasuklah alam politik, tuhannya tetap satu yg sama dlm semua alam-alam itu keseluruhannya mesti tunduk patuh kpd Allah tuhan yg satu itu. Jadi, sebagai orang Islam kenapa perlu pisahkan alam politik dgn peraturan agama yg diturunkan oleh Allah itu? Bila politik dipisahkan dari agama, apa pula panduan yg digunakan semasa berpolitik tersebut? Sendiri jadi tuhankah atau bagaimana, fikir-fikirkan. Ada juga hujah-hujah yg lain, mungkin individu lain yg lebih mengetahui boleh tolong huraikan. Wallahu'alam.

      Delete
  12. Mana dia hulubalang pemuda UMNO, silalah tampil berpencak debat. Harapkan lambang ada keris tapi bacul, poodah umno cunnik illek!!!

    ReplyDelete
  13. Membanteras rasuah tanggungjawab bersama.Mohon bantu kami membanteras rasuah.Dalam masa terdekat kami akan bongkarkan rasuah dan penyelewengan beberapa agensi kerajaan dan glc.Mohon pautkan blog kami di blog tuan

    ReplyDelete
  14. Masih ramai rupanya penyokong pas dan tuan guru hj hadi termasok aku,gegak gempita penyokong2 pkr menghina tuan guru hj hadi menudoh mcm2 rupanya tk memberi bekas terhadap pas dan penyokongnya,terimakasih tuan guru yg bertegas dengan dasar islam pas walau menerima pelbagai cacian oleh pkr parti kucar rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tu molek doh, tapi Hadi Awe tu suko kluk klek kluk klek kluk kleknyo, hok ini dio jadi liabiliti bagi punoh jahanang PAS dok lamo lagi. Mu dok tahu lagi hok tu, sebab mu mabuk minung tuok tamat tempoh.

      Delete
    2. PAS ttp mcm dulu.. percayalah InsyaAllah

      Delete
    3. 06:27..betul, PAS ttp mcm dulu...ttp bodoh dan mudah di bodoh2kan sampai kiamat.

      Delete
  15. Nak buat baik juga dengan orang tak mahu hukum Al Quran, nak berkawan juga orang yang bunuh orang Islam (Memali), nak juga bersangka baik dengan orang yag robohkan surau (banyak kes), biarkan jele diorang tu. Lagi pun bukannya bertambah kuat, makin sehari makin kecik, makin kecoh. Elokla berdoa selepas setiap solat agar kesulitan hidup kita menimpa juga kepada mereka yang Islam suku asobiah suku.

    ReplyDelete
  16. Abdul Hadi, lahir pada 20 Oktober 1947 pada waktu itu baru berusia 34 tahun, selepas kembali daripada Universiti Al Azhar, Mesir (sebelum itu menuntut di Universiti Madinah).

    “Amanat Hadi Awang 1981" ini telah dicetak dan disebarkan ke merata pelosok negara oleh Pas. Ia memberi kesan kepada para pengikut yang taksub. Sejak daripada itu, bermulalah episod UMNO dikafirkan! Ahli UMNO dikafirkan! Indoktrinasi yang menghalalkan penentangan terhadap UMNO sebagai jihad, dan mati menentang UMNO adalah syahid per se!

    Sembahyang bermakmum dengan imam UMNO tidak sah, sehingga timbul masalah solat dua imam! Nikah oleh kadi UMNO tidak sah, sehingga timbul masalah perlunya bernikah semula! Sembelihan orang UMNO haram dimakan, hingga timbul masalah tidak mahu makan masakan orang UMNO! Kenduri orang UMNO haram dihadiri, sehingga berlaku peristiwa pulau-memulau! Jenazah orang UMNO haram disolatkan, sehingga ada imam Pas tidak mahu menyembahyangkan jenazah ahli UMNO! Bercerai suami isteri! Berpecah kaum keluarga! Berpisah anak beranak! Hancur rosak perpaduan kampung dan negara!

    sedutan dp Zulkefli Nrdin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jumaat lepas, aku solat jumaat kat masjid Pekan Ajil, Hulu Terengganu. Pada hari itu, Tok Khatib yang naik baca khutbah adalah YB Cg G@#$%i. Fasih sungguh Cg G@#$%i berbahasa malaysia. Sungguh tak ku sangka. Bila sampai bacaan ayat suci alquran , bacaan tak menjadi dan lari daripada sebutan asal. Imam masjid Pekan Ajil, mula mengeleng kepala tak duduk senang bila Cg G@#$%i baca khutbah.

      Tapi apa kan daya, Khatib yang baca khutbah itu Cg G@#$%i yang tak boleh ditegur. Mana ada orang tegur semasa tok khatib salah sebutan ayat alquran semasa baca khutbah. Bengang betul aku. Desas-desus Cg G@#$%i tak reti baca teks arab kedengaran dikalangan mereka yang arif lagi tahu dengan bacaan ayat suci alquran.

      Pada hari ini Friday, October 31, aku bergerak ke masjid Kg Bukit Perah untuk solat jumaat sebab tak mau perkara sama berulang. Bila masuk masjid selesai solat tahayatul masjid, terkejut bila tok khatib yang naik , Cg G@#$%i. Sakit hati aku terkena lagi. Perkara sama berulang. Fasih berbahasa Malaysia. Tapi, bacaan ayat suci alquran tak betul ikut sebutan. Perkataan asas seperti sepuluh (عَشْرًا ) sebutan nya asharo disebut asro. Lain-lain teks arab tak payah cerita lah. Rosak habis. Mungkin pada teks khutbah, shim tertinggal baris atas untuk perkataan asharo. Lepas tuh plak, bila selesai baca khutbah pertama, ,kena duduk sekejap. Tapi Cg G@#$%i tak duduk sekejap antara 2 khutbah. Duduk antara 2 khutbah merupakan syarat sah khutbah. Aku perasan, sebab tok bilal tak baca doa antara 2 khutbah. Tok Bilal saling berpandangan dengan Tok Iman Masjid Bukit Perah seketika. Macam ada yang tak kena.

      antara suara hati jemaah/makmum buat renungan saudara 0710 serta en.Zulkifli alias Katak
      Khalayak bukan tak mau Sembahyang bermakmum dengan imam UMNO, sehingga timbul masalah solat dua imam!
      Jemaah nampak diam bukan berarti mereka jahil dan boleh dirasuah politik
      Khalayak berdiam kerana ada tegahan bercakap cakap tatkala khatib sedang berkhutbah (walaupun di masjid OMNU baca khutbah)
      apapun mereka BUKAN MURAKAB

      SIAPA MURAKAB ????
      saudara 0710 tahu siapa MURAKAB itu
      mudah mudahan saudara 0710 tidak termasok dalam kalangan mereka yang murakab

      Delete
    2. Zulkifli nordin ini siapa? Ahli kitab kah? Ahli PAS kah? Ulama kah? Anda berkiblatkan yb yg kecewa.. kah kah kah... ada imam umno? Ada kadi umno? Ada penyembelih umno? Ada tukang masak umno? Ada imam jenazah umno? ... kenapa perlu nak ajak org2 pas.. sbb semua dah cop umno.. kalau nak hidup dlm jemaah islam .. ikhlas kan dihati kerana ALLAHtaala. bukan cap dacing buat kerja sikit duit nak banyak.. kikis amalan meminta2 kalau tujuan kerana ALLAHtaala.. islam boleh kuat kalau ada penyatuan di surau2 atau di masjid2. Tapi siapa yg selalu mengimarahkan surau2 dan masjid2? Tepuk dada tanya iman..

      Delete
    3. Malah Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh tetap konsisten dengan kenyataan bahawa pelaksanaan hudud dan penubuhan sebuah Negara Islam langsung tidak termasuk dalam persefahaman pakatan pembangkang, dan tidak menjadi agenda mereka jika ditakdirkan (na‘uzubillah) memenangi PRU-13 dan memerintah Malaysia (na‘uzubillah minzalik).

      Malah yang lebih jelas ialah kenyataan Abdul Hadi sendiri semasa Muktamar Tahunan Pas 2011 yang jelas menyatakan bahawa “Pas mengubah dasar kepada negara kebajikan, itu ada dalam Quran. Negara Islam dia (al-Quran) tidak sebut"! Maknanya Negara Islam tidak ada dalam al-Quran. Negara Islam bukan lagi perjuangan Pas. Melaksanakan hudud tidak lagi menjadi agenda Pas bersama rakan sekongkolannya DAP-PKR! Perjuangan menubuhkan Negara Islam dilongkangkan!

      Delete
  17. Dalam menuju PRU-11 (2004 apabila Kerajaan Pas Terengganu tumbang), Pas mencari formula untuk mengekalkan kemenangan dan meluaskan kejayaan pilihan raya.

    Maka Pas membuat perkiraan politik bahawa kerjasama dengan DAP adalah wajib; persekongkolan dengan Anwar adalah perlu. Maka demi mencapai formula kemenangan itu, Abdul Hadi berkata di muka surat 10; “Justeru kerana isu Negara Islam dan perlaksanaan Hudud dan syariat menjadi punca perpecahan Barisan Alternatif (DAP-PKR-Pas) dahulu, maka Pas perlu membuat satu pengorbanan dan (ijtihad besar) untuk tidak memasukkan persoalan Negara Islam dan pelaksanaan hudud di peringkat persekutuan. Peruntukan mengenai Islam adalah mencukupi sekadar apa yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan seperti yang diamalkan kini. Seandai menang dalam pilihan raya akan datang, pembangkang akan menubuhkan sebuah kerajaan demokratik dan adil di peringkat Pusat, yang akan mendokongi Perlembagaan Persekutuan sedia ada!"

    Cuba teliti betul-betul petikan ucapan Amanat Hadi Awang 2003 ini dengan Amanat Hadi Awang 1981. Nampak perbezaan fundamentalnya?

    lagi sedutan dp Zulkefli Nrdin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesiapa yang memuliakan surau2 dan masjid InSyaAllah akan ada pertolongan dari ALLAH taala. Disitulah tempat yg sebaiknya utk menyatukan umat islam

      Delete
    2. Slm, 08:31 aku setuju itu lh seafdal afdalnye..aku takut baca komen panjang ustaz2 kt atas tu (kebanyakannye ustaz baru nk start) pung pang pung pang, takut bukan ape takut salah kerob x pasal2 dpt dosa ...wasalam

      Delete
  18. Hj hadi ditudoh flop flip kerana tidak mau kebodohan pkr dlm krisis mb selangor,tapi puak bangang lagi bodoh pkr ni buta

    ReplyDelete
  19. Hadi itulah yg tidak betul, ponteng mesyuarat kemudian memandai-mandai membantah keputusan mesyuarat. Kalau nak bantah mestilah dlm mesyuarat, tapi dia sendiri kaki ponteng. Kata tak sihat, pergi London boleh pula. Makan gaji buta punya orang, kamulah yg buta tidak nampak kepincangan haji fitnah pil kuda sampai jadi kes mahkamah. Kita tengok dia boleh menang kes itu atau tidak.

    ReplyDelete
  20. Org benci haji pil kuda bukan benci pas.

    ReplyDelete