KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 13 November 2014

4 FOTO PERAGUT KENA BELASAH SAMPAI PATAH TANGAN OLEH PENDUDUK KAMPONG



Seorang lagi peragut dan pecah rumah dibelasah hingga patah tangan oleh orang kampung di Kelantan semalam.

KOTA BHARU - Seorang lelaki Orang Kelainan Upaya (OKU) mengalami cedera parah di kepala selepas dipukul orang awam kerana disyaki cuba memecah masuk sebuah kereta di Kampung Telok Panji di sini, semalam.
Dalam kejadian pukul 9 malam, OKU berumur 22 tahun itu terpaksa dibawa ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian di sini, untuk menerima rawatan.
Ibu OKU berkenaan, Noraini Hassan, 50, berkata luluh hatinya apabila melihat keadaan anaknya yang cedera parah dan beliau membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Baharu di sini, hari ini.

“Anak saya itu mengalami kecacatan di bahagian tangan kiri dan kaki kiri selepas kemalangan sejak dua tahun lalu. Sebak melihat keadaannya yang cedera parah, namun mujurlah dia masih hidup. 

“Kalau dia buat salah pun, janganlah bertindak melulu dengan memukulnya, luluh hati seorang ibu apabila melihat anak diperlakukan sedemikian tanpa belas kasihan,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di IPD berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Baharu, Asisten Komisioner Rohaimi Md Isa, mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

“Di sini saya ingin tegaskan, supaya orang ramai jangan bertindak mengikut perasaan dan menghukum suspek di tangan mereka sendiri kerana ia salah di sisi undang-undang," katanya. - Bernama


35 comments:

  1. Tok nik kato tu sumo salah umno gak tu....puuiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...salah umno. rakyat miskin kerana kekayaan negara diseleweng. rakyat jahat kerana pendidikan sekular. susah nak buang penyakit masyarakat kesan dpd pemerintahan umno d kelantan dulu. piiiii

      Delete
    2. Melayu terpaksa merompak dan mencuri kerana semua company termasuk GLC prejudis kepada Melayu yang kononnya malas dan suka mengambil MC. Kalau benar, give a loud boo to the sekolah Melayu yang melahirkan manusia pemalas dan tidak daya kreativity
      Semua company termasuk GLC lebih suka mengambil pekerja asing dari Indonesia, Bangladesh, India, Nepal, Myanmar, Philippines dan Vietnam. Kalau Perkasa atau UMNO tak percaya, pergi jalan2 satu Malaysia. Pergi melawat kilang, supermarket, estet, tempat bela ayam, dan tempat pembinaan. Kira berapa banyak Melayu yang diambil berkerja. Kalau ada muka Melayu, Tanya dulu, mereka bukan orang Sabah dan Serawak

      Delete
    3. Memang betul. Sekarang orang Ketua-ketua orang Melayu dah kaya raya. Sudah jadi perkara biasa shopping untuk hari raya di Paris dan London. Sudah menjadi biasa beli apartment di London, Singapura, Sydney dan New York. Sudah menjadi biasa anak-anak dihantar ke sekolah antarabangsa di Kuala Lumpur dan terus melanjutkan pelajaran di Australia, UK dan US. Terlalu biasa sangat menempah pakaian pengantin di Hongkong, Tokyo dan Paris. Sudah biasa sangat selepas nikah pergi ngentot diluar negara berminggu-minggu. Sedang di bandar-bandar besar sudah ada yang tidur di kolong. Sudah ada yang anak tak bersekolah. Sudah ada yang bersekolah dan tak de duit nak belanja. Jurang antara yang miskin dengan yang kaya sangatlah luas. Ada yang kerja macam nak mampos pergi sebelum subuh dan balik selepas maghrib hanya dapat seribu lebih. Ada yang kaya sekali pergi ke kelab malan belanja beribu-ribu untuk semalam. Takde beza negara ini dengan negara-negaa jiran. Jadi malapetaka yang menimpa jiran-jiran juga akan turut dirasakan oleh kita semua. Tunggulah satu gegaran skala 10 richter yang akan mengegarkan negara ini!!! Kita semua sedang diuji dan akan mampus juga.

      Delete
  2. Jgn lh mu nk politikan perkara mcm ni ...x elok, ni masalah sosial setempat, harap2 budak tu sehat semula dn insaf, kesian aku tengok pulak, semoga dia mendapat hidayah Allah dn menjadi insan berjaya dn berguna kpd masyarakat...amin

    ReplyDelete
  3. Terdesak dgn kesusahan hidup skrg-Dibebankan pula dgn kenaikan sumber asas oleh kerajaan UMNO telah membuatkan org bertindak mcm2-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes di kelantan
      Yang susah rakyat kelantan
      Siapa yang perentah kelantan
      Apa kena mengena dengan umno
      Pening lah melayan orang macamko ni

      Delete
    2. Bodoh kayu maner punyer tunggul nih? Awat minyak dan elektrik kat kelantan PAS yg control ker? Lain reger dari perak Selangor ker? Kalor dah umno nih memang bengap...Betui ler ayat omputeh tu...stupid mp are come from stupid voters...

      Delete
  4. Inilah yang di terapkan oleh anuar
    Rakyat Hakim Negara

    ReplyDelete
  5. ale utoh lah korang ni ......... sikit-sikit salah anwar .......mmmmm ale otek ngan ale atat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat hakim negara
      Tangkap telanjang belasah

      Delete
  6. Dh dapat tangkap sudah lh lepas tu serah lh kpd polis, nape nk dibelasah smpai begitu teruk sekali, mungkin budak tu dh merayu jgn dipukul lg tp dibelasah sepuas puasnye smpai patah riuk ... gajah tu kalau terlalu ramai org jentik pun boleh mati ...kadang2 kita lupa apa saje yg ade pada kita bukan lh milik mutlak kita, semuanya ada lh milik Allah jua ....

    ReplyDelete
  7. Ni semua Umgokk punya angkara. Ekonomi negara makin parah. Rakyat terdesak untok hidup.Nak salahkan sapa lagi kalu bukan pemerintah negara Umgokk BN.Bangkai Negara, Baramg Naik, Bahana Najib. Macai ada apa, ada otak tak boleh pikiaq. BN Bodek Najib lingkup Bangsa dan Negara.

    ReplyDelete
  8. PM Najib nak bina rumah mampu milik di India. Terbaikkk, nanti macai umgokk boleh mohon dan pi melingkup dudok kat India. Macai tak payah Bodek Najib, isi borang teruih dapat, boleh pi melingkup dudok d India. Ini bukan perkara rekaan, ini PM Najib punya cakap. PM najib paling suka pada Banglasia pasai depa rajin, tengok di cameron highland pahang. Bukan macam macai, asyik kena sogok, kena ketuk baru buat kerja. macai oh macai. umgokk oh umgok kerana kemalasan mu negara dijajah, diteroka oleh Banglasia, Napalsia, Mymarsia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rskyat hakim negara
      Polis tak betul
      Makamah tak betul
      Hskim tsk betul
      Rskyat hakim negara

      Delete
    2. الناس يحكمون بلد
      الشرطة غير صحيحة
      شامة غير صحيحة
      القاضي غير صحيح
      الناس يحكمون بلد

      Delete
  9. Biasanya perompak mcm ni ada senjata. Bila terdesak dia tikam kita. Elok le dibelasah dulu sblm dia belasah kita.

    ReplyDelete
  10. Katak gih - bukit bidang selising

    ReplyDelete
  11. katok gih,sremo pakat dok sian ko dia..ko tuan keta x sian gadar tanoh nk wak bli keta..katok berat gih-Amri bukit bidang selising

    ReplyDelete
  12. Bodoh dah lah oku ada hati buat jenayah...

    ReplyDelete
  13. jika tidak dicegah.. tidak dibendung...
    suatu hari ada penjenayah yg ditangkap org kampung.. mati dibelasah pukul..
    TUNGGGU !!!!

    ReplyDelete
  14. Berapa juta RMkah kerugian pemilik kereta dan seteruk manakah parahnya kpd pemilik kereta serta orang kampung dikerjakan oleh OKU itu? Kalau kerugian RM250juta dan 18 orang kampung masuk ICU disebabkan oleh OKU itu, rasanya tindakan penduduk kampung adalah wajar, jika tidak penduduk kampung yg memukul OKU itu amat layak dipanggil babi liar.

    ReplyDelete
  15. Yg komen ketua babi liar,babi liar ni buta barangkali,akibat jenayah ragut ini ada mangsa yg meninggal dunia,tangkap serah pada polis seminggu polis bebaskan,silap2 dibunuhnya tuan kereta,baik katak,baik katak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah uwi mu otok, mu gi taruh mano? Kat lutut ko kat jubur? Mu ghoyat sikit kalo OKU tu sedare mu, mu pikir lagu mano pulok.

      Delete
  16. Tengok kes lh pulak, budak oku tu x bersenjata, kalau bersenjata lain lah, ni dia tangan kosong dn x melawan, yg nk dibelasah smpai nk mati nape, itu je ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi liar mana ada akal, pakai sesah slalu...

      Delete
  17. Org jahat dibalas jahat itu dia punya sifir dunia

    ReplyDelete
  18. Hahaha....
    Salah bukan pemukul sebab kerana marah dgn penjenayah berluasa di negara maka sebab itu benci sgt penyamun hantu2 jenayah ini. Kalau miskin curi rompak adakah semua rakyat kena buat kerja jenayah bila miskin??? Maka masih aman ke negara ini??? Maka pihak berkuasa kena tegas malah bertanggungjawab atas keamanan rakyat. Sebab tiada hukuman tegas buat jenayahlah hantu2 jenayah semakin berani buat kerja jahat. Bagi ibubapa pula pun sama tak bertanggungjawap malah nak salahkan org lain pukul anak mrk. Kalau buat di tangkap lepas itu dilepaskan adakah mrk tak akan buat lagi??? Jadi buat apa salahkan org ramai pukul mrk sebab dgn ini mrk akan takut bila buat lagi kena lagi pasti berfikir 2 kali utk buat jenayah. Kena pukul kesian.... yg kena ragut cerah parah dan mati tak ke lagi kesian??? Maka berfikir secara seimbang bukan atas simpati tetapi kesalahan mesti dihukum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada berapa ramai yg patah riuk dibelasah oleh OKU tu? Janganlah otak kamu pun mcm babi liar juga.

      Delete
  19. Otak aku dlm kepala otak pembela penjahat ni dudok dlm jubo,kerana puak otak dikaki inilh peragut,penyamun semakin beraniberani dan semakin ramai

    ReplyDelete
  20. Kalu nak bela perompak agak2 lah manusia.nasib baik bkn ko perompak...lau ko perompak dh lama aku bgi penampar saiz 8..kat ko,entah2 ko ni dh prnah rasa penampar saiz 8 aku kot..lau dh rasa..x pyah nk jadi pnyibuk..dh x payah nk jadi bodoh lah babi hutan..

    ReplyDelete
  21. Dgn OKU seorang diri pula beranilah korang beramai-ramai. Kalau kena pd keturunan atau waris sendiri baru ada akal sebagai manusia, tapi la ini memang sah korang jenis babi liar.

    ReplyDelete
  22. Dia dibelasah bukan kerana dia OKU tapi kerana mencuri. Muga-muga terlaksanalah hukum Hudud di Kelantan tanpa tentangan dari UMNO agar peristiwa sebegini tidak berulang.
    BTW di kampung kami kalau kami dapat tangkap pencuri, kami pakaikan dia baju UMNO@BN dan kami hentam cukup-cukup. Bila lagi nak belasah UMNO...hehehe

    ReplyDelete