KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 14 November 2014

TIDAK PUAS HATI KENA SAMAN TERUS AJAK PEGAWAI JPJ YANG MENYAMAN UKUR NO PLAT KERETA PENGUATKUASA JPJ PULA!!!!


Tidak puas hati bila kena saman dalam ops khas no plat dan cermin gelap, Orang Kena Saman (OKS) terus ajak pegawai penguatkuasa JPJ yang menyaman beliau ukur pula no plat kenderaan rasmi bahagian Penguatkuasa JPJ untuk mengetahui sama ada mengikut ukuran dan peraturan yang ditetapkan.

Ini baru dikatakan hebat .. tidak gentar dan cuak dengan kebenaran ..

Demi memuaskan hati mangsa yang kena saman, pegawai JPJ berkenaan turutkan juga kemahuannya.

Tidaklah diketahui sama ada OKS berpuas hati atau pun tidak, namun salut harus diberikan kepada beliau kerana bersifat berani tanpa perlu mengeluarkan kata-kata kesat dan bersikap biadap menghalang penjawat awam dalam menjalankan tugasnya.

Tabik spring juga harus diberikan kepada Pegawai Penguatkuasa JPJ berkenaan kerana tenang melayan kerenah rakyat tanpa bersikap kasar.

25 comments:

  1. Banyak nye masa pegawai JPJ terbuang buat kerja remeh ukur huruf plet kereta. Huruf besar kecil tak menyebabkan kemalangan. Kalau huruf fancy bolehlah disaman kerana mengelirukan namun ianye dengan mudah dikesan tanpa perlu belek2 sampai menungging. Alangkah baiknye pegawai2 JPJ bertegas buang masa 24 jam sehari kejar lori lebih muatan yg pasti mengganggu dan membahayakan lalulintas lagi merosakkan jalan. Atau kejar mat rempit, atau belasah mat rempit motor besar. Kalau pegawai2 JPJ buat kerja yg munasabah ini tentu dapat sokongan orang ramai dan taklah diperbodohkan kebudak2an .... Rasa nak muntah nengok budak2 JPJ tertonggeng2 nyukat nombor plet kereta ... ya Allah, banyakknye masa terbuang buat kerja bodoh yg tak pernah dibuah di mana2 negara dlm dunia ini ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lori besoo??? Aikk bahayoo tuu

      Delete
    2. Yer lah bos....lori besar ni macam ada kawtim plak.....xpernah kena pun....sebab tonto ikut rapat

      Delete
  2. JPJ memang bangang no 1 dlm dunia.. berketuakan KP cap ayam... puiiii

    ReplyDelete
  3. bila kepala otak cap ayam.. akan selalu buat kerja bangang cam ni la..... buat kerja ikut tak ikut priority.. yang mana lebih mustahak dan lebih penting... bab simple pun tak leh nak pikir... cam mana la orang tak kata makan gaji buta... or bangang tahap gaban... kesian tgk budak2 jpj ni... mengaji tinggi2 gak... akhir nya keja ukur plate number je... kahkah...

    ReplyDelete
  4. Di Pahang terutama di daerah Temrrloh terlalu banyak lori muatan kayu atau balak di atas jalan raya.

    Ada nfo yang menyatakan pemilik lori dah bayar yuran bulanan kepada pihak yang berkenaan.

    Minta pihak SPRM siasat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiikk bahayooo ayat2 tuu

      Delete
    2. Mcm kat ipoh....member sembang mna lori yg ada getah berjuntai kat tepi tayar tu semua dah kawtim.....yg paling kurang ajor lori bintang group.....SPRM KENA AMBIL TINDAKAN......AKTA TONTO PERLU DILAKSANAKAN

      Delete
  5. HAI! BODOH TAK BERTEMPAT

    ReplyDelete
  6. alangkah baik dan hebat jika ketua pengarah dapat berfikir diluar kotak serta dapat melihat secara menyeluruh tentang kenderan yang bersepah dijalanraya terutama kenderaan berat yang sering membuli pengguna jalanraya yang lain.contohya lori dan bas dari segi fizikalnya adakah sesuai hanya lampu brake dan signal belakangnya sebesar honda cub dan sering menggunakan laluan laju berlumba dengan kereta,mencucuk dibelakang mengeluarkan hon yang kuat ,sering meletak kenderaan ditepi jalan,nombor pendaftran terlalu kecil dan berbagai-bagai lagi sepatutnya ini diutamakan.tetapi biasa la diMalaysia yang kecil kene dulu besar belum tentu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade kira2 kut, tu la pasal lori ke bas ke treler ke hentam semacam je ...

      Delete
  7. Jika hendak di ikut spesifikasi teknikal kenderaan merujuk ubahsuai, masa kini, terlalu banyak boleh di kenakan tindakan. Cuma nya JPJ tidak 'strict'

    Bayangkan sahaja tayar kereta sudah botak, boleh saja di saman. Kadang kala manusia ini tidak pernah bersyukur dengan keadaan. Di buat salah, tidak di buat lagi salah !

    Bayangkan anda menjadi rohingya, menjadi rakyat Palestin, menjadi melayu di Selatan Siam.... omakkau pasti nangis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kene mengena jpj dgn jadi rakyat palestin? Jpj ukur no plet kat sana ker? Bersyukur kerana kene saman? Ni kau ni MAAEee kau ni geng ahmad maslan & hasan malek ker? Wat de fak

      Delete
    2. Maae sbb kami bersyukur dgn keadaan lh kami kritik jpj ni malah kerajaan sekali pun, soalnye kenapa jpj tidak strict dn adil, kalau dibiarkn jd mcm rakyat palestine, rohingya dn melayu di selatan siam lh kami, masa itu kau yg lebih melalak menangis .... kihkihkih

      Delete
    3. Maae ni nak suruh bersyukur pada umno/bn....malaysia masih aman....tak kan tak faham

      Delete
    4. Ini komen org terlajak bengap. Bila buat perbandingan guna Sudan, Burkina Faso, Timbuktu, Somalia, Bhutan, Palestine, Selatan Siam. Kira 1Mesia sudah Ok la tu. Kita sepatutnya menyimpan cita2 nak jadi lebih baik bukan takat dapat rumah PPRT tu kira baguslah tu jika dibandingkan dengan org Ethopia. Kalau nak guna Spore sbg perbandingan mampus x mahu sebab tidak ada keupayaan bercita2 tinggi.

      Delete
  8. Betul lah,, kenderaan lebih muatan, balak lebih, ikat tong gas tak kuat, lori tanah dgn laju.. Kesalahan merata rata, yg pelik nya mlm je lori besar dan terutama kat Highway macam tak ada lampu belakang, byk mana kes kemalangan langgar belakang, bukan perkara baru. Dah berabad, langsung tak ada perubahan sehingga kini.. Ada jpj kisah.. Ada jpj nampak,, ke memang buat buat tak nampak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jpj x buat pemantauan dgn serius tu je, kalau polis atau plus boleh buat rondaan kenapa jpj tidak, bukannye x de kemudahan utk buat rondaan, ade tp x dilaksanakn...soalnye kenape?..

      Delete
  9. Hahaha....ukur2 cari salah utk dapat duit saman sebab kerajaan tak mampu nak tanggung perbelanjaan mrk, maka cari duit saman dari rakyat dgn alasan mcm2. Yg susah merana rakyat juga yg tanggung segala masalah kewangan seluruh jabatan kerajaan. Apa akan jadi pada kewangan rakyat masa depan??? Pihak dari mana akan tanggung masalah kewangan rakyat????

    ReplyDelete
  10. Tanyalah pengusaha bas2 mereka bayar bulan.tanyalah pengusaha lori2, mereka bayar bulan.isi lebih muatan, isi lebih murid2 tak siapa kesah. Tak yakin pergi siasat pasti jumpa. Tak payah suruh CIA . Mereka hidup mewah dengan gaji sama seperti pegawai awam lain yg. degrade. Rata2 ada banyak kereta tapi semua nama Orang. Tetiba ayah yg tak pernah bawa kereta ada
    kereta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh org2 atas nale punya balun org bwh pun nk jugak balun lh ....kihkihkih

      Delete
  11. Dah ada desas-desus 1MDB nak lingkup. Siap la rakyat marhaen..lepas ni tayar kurang angin pun kena check punya la..

    ReplyDelete
  12. JPJ boleh jawab ke nombor2 khas macam proton perodua bam bee putrajaya entah apa2 lagi jauh lebih kecil dari no motor....macamna tu mau sewel pemilik PUTRAJAYA kalau ikut spec tak cukup space pulak kalau lepas double standard bengong sungguh

    ReplyDelete
  13. JPJ harap dapat memantau lori-lori membawa besi buruk diwaktu pincak.

    ReplyDelete