Friday 2 October 2015

KOLEKSI GAMBAR HIMPUNAN MENGUTUK KEKEJAMAN ISRAEL DAN SELAMATKAN MASJID AL-AQSA ANJURAN PARTI ISLAM SEMALAYSIA (PAS).



Kira kira 2000 peserta berhimpun di hadapan Masjid Jamek dekat sini sejak jam 2 petang tadi usai solat jumaat dalam satu Himpunan Membantah Pencerobohan Masjid Am Aqsa anjuran PAS.

Bermula dengan laungan takbir, himpunan yang dipengerusikan oleh Pengarah Penerangan PAS Wilayah Persekutuan Ustaz Kamaruzzaman Mohamad menjemput Naib Presiden PAS Dato Ir Iskandar Samad berucap.


Dalam ucapannya, Naib Presiden PAS ity mengecam tindakan jahat Israel laknatullah berterusan menceroboh Masjid Al Aqsa


Turut senada mengecam tindakan itu President Muslim Care Zulkifli Wahijan yang mahu negara antarabangsa dan pertubuhan dunia segera mengambil tindakan ke atas Israel.


Lebih menambah seri himpunan, Pengarah Filem dan perlakon terkenal Adam Hamid diberi kesempatan berucap.


Dalam ucapannya beliau mahu seluruh umat Islam bersatu menyelamatkan kiblat pertama umat Islam itu.


Sambil menitiskan airmata, beliau mengecam sikap membisu negara kuasa besar dunia Amerika Syarikat yang masih berdiam diri terhadap kebiadaban Israel itu.


Himpunan masih berlangsung dengan ucapan Presiden Geng Ustaz Ustaz Norazli Musa dan disambung oleh Ketua Penerangan Muslimat PAS Pusat Wan Hasrina Wan Hassan.

35 comments:

  1. Alhamdulillah. Teruskan usaha murni ini.

    Tapi kenapa buat di masjid jamik? Kenapa tak join ngo yg buat di masjid negara? Kalau join sekali dgn group di masjid negara kan lebih bagus. Jumlahnya pun boleh ditingkatkan hingga 5000 orang......

    Tak eloklah klu usaha murni mcm ni pun nak kaitkan dgn unsur2 politik kera sumbang..... Benda baik mcm ni buat la sama2. Tunjukkanlah kesatuan dlm Islam turr....Bersatu teguh, berpisah2 yahudi senyum aje.
    Ingat tu. Lain kali join sekali di masjid negara. Lagi ramai lagi bagus. Yahudi tak akan kecut kalau setakat layan suara 2000 org....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALHAMDULILLAH ROS SUDAH LULUSKAN AMANAH

      AMANAH DAPAT KEBENARAN ROS GUNA NAMA BAHARU Parti Amanah Negara (Amanah) hari ini mendapat kebenaran daripada Pendaftar Pertubuhan (RoS) untuk menggunakan namanya, menggantikan nama Parti Pekerja-pekerja Malaysia yang dikenali sebelum ini. Presiden Amanah Mohamad Sabu berkata parti itu yakin RoS juga akan memberikan lampu hijau untuk beberapa perubahan lain yang dipohon, termasuk perlembagaannya. Pada masa ini, RoS memberikan kebenaran untuk perubahan nama dan alamat, selain jawatan pengerusi parti kepada presiden. Amanah, parti baharu yang dibentuk daripada serpihan parti Islam pembangkang PAS sebelum ini cuba membentuk parti baharu dikenali sebagai parti Progresif Islam tetapi ia ditolak RoS. Ia kemudian mengambil alih dan menjenamakan semula Parti Pekerja-pekerja Malaysia yang tidak aktif. Mohamad hari ini menepis cakap-cakap yang menyatakan Amanah sedang berusaha keras memikat orang Melayu menyertai parti itu. Katanya, parti itu kini mempunyai 30,000 ahli ketika ia dilancarkan secara rasmi pada bulan lalu, dan jumlah itu dijangka mencecah 10,000 menjelang Disember. “Pada masa ini, kebanyakan ahli kita dari Kelantan,” katanya pada sidang media di George Town, hari ini, merujuk kepada negeri pantai timur yang dikawal PAS. Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata Amanah akan mengadakan siri jelajah pertamanya di Johor pada 9 Oktober, yang akan turut dihadiri veteran DAP Lim Kit Siang dan Ketua Pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Amanah menggantikan PAS dalam pakatan pembangkang baharu Pakatan Harapan, yang ditubuhkan baru-baru ini selepas Pakatan Rakyat terkubur Jun lalu akibat pertentangan tidak berkesudahan antara PAS dan DAP. – 2 Oktober, 2015.

      Delete
    2. ayoyoooooo PAN anugerek innapuchit kolepaiprek Amanah Imayam Logo kurengrek.
      mat Sabu selfie amoy vanakammmm

      Delete
    3. PEMBETULAN:

      ALHAMDULILLAH ROS SUDAH LULUSKAN AMANAH AMANAH DAPAT KEBENARAN ROS GUNA NAMA BAHARU Parti Amanah Negara (Amanah) hari ini mendapat kebenaran daripada Pendaftar Pertubuhan (RoS) untuk menggunakan namanya, menggantikan nama Parti Pekerja-pekerja Malaysia yang dikenali sebelum ini. Presiden Amanah Mohamad Sabu berkata parti itu yakin RoS juga akan memberikan lampu hijau untuk beberapa perubahan lain yang dipohon, termasuk perlembagaannya. Pada masa ini, RoS memberikan kebenaran untuk perubahan nama dan alamat, selain jawatan pengerusi parti kepada presiden. Amanah, parti baharu yang dibentuk daripada serpihan parti Islam pembangkang PAS sebelum ini cuba membentuk parti baharu dikenali sebagai parti Progresif Islam tetapi ia ditolak RoS. Ia kemudian mengambil alih dan menjenamakan semula Parti Pekerja-pekerja Malaysia yang tidak aktif. Mohamad hari ini menepis cakap-cakap yang menyatakan Amanah sedang berusaha keras memikat orang Melayu menyertai parti itu. Katanya, parti itu kini mempunyai 30,000 ahli ketika ia dilancarkan secara rasmi pada bulan lalu, dan jumlah itu dijangka mencecah 100,000 menjelang Disember. “Pada masa ini, kebanyakan ahli kita dari Kelantan,” katanya pada sidang media di George Town, hari ini, merujuk kepada negeri pantai timur yang dikawal PAS. Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata Amanah akan mengadakan siri jelajah pertamanya di Johor pada 9 Oktober, yang akan turut dihadiri veteran DAP Lim Kit Siang dan Ketua Pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Amanah menggantikan PAS dalam pakatan pembangkang baharu Pakatan Harapan, yang ditubuhkan baru-baru ini selepas Pakatan Rakyat terkubur Jun lalu akibat pertentangan tidak berkesudahan antara PAS dan DAP. – 2 Oktober, 2015.

      Untuk memudahkan rakyat Malaysia yang berminat untuk menjadi ahli Parti Amanah Negara. 1. PERLIS #019-4332318 (Shimi) 2. KEDAH #012-3300727 (Yusrin) 3. PULAU PINANG #016-4632787 (Saiful Azwan) 4. PERAK #013-3848044 (Salman) 5. SELANGOR #019-2883829. (Ar. Kamarul) 6. WILAYAH #01139118794 (Nik Abdul Razak) 7. NEGERI SEMBILAN #019-6210677 (Hj Shukri) 8. MELAKA #019-2334645 (Abd Yassin) 9. JOHOR #019-7617220 (Onn Jaafar) 10. PAHANG #019- 9101190 (Yusliyiddy) 11. TERENGGANU #01114944517 (Wan Mohd Aziadi) 12. KELANTAN #013-9015757 (Hj Rushdan) 13. SABAH #013-4618670 (Asraf Ashrafi) 14. SARAWAK #013-7202611 (Andri)

      Delete
    4. hadi tk rela jd makmum...pas msti jd ketua... tu yg buat demo asing2. tk join org lain.

      org lain semua xberapa islam...pas sj paling islam. org lain tkde hak kutuk israel.. pas sj berhak

      tp pas sepatut mengungguli dn jd KETUA MENEGAK HUKUM HUDUD.

      tp tknk pulak pas jd ketua laksana hudud. ditipunya umat islam dgn hudud

      masa anwar dizalimi kali ke2.. pas tk himpun.. pas gumbira anwar dipenjara

      isu palestin sibuk nk marah kezaliman israel

      memilih2 dlm beramal

      lagi satu... bab palestin pas hadi kedepan... bab tunjuk perasaan isu syria hadi menyorok....tk tunjuk sokongan pd rakyat syria yg dizalimi..

      sebb hadi masih sokong iran syiah dn hezbosyaitan yg telah menumpahkn darah 200 ribu lebih umat islam... lebih kejam dr israel

      hadi memang keras hati... bkn sebenar2 membela umat yg dizalimi ... hadi ikut sapa dia suka nk sokong

      dulu semasa bersama PR ... bela anwar yg difitnah.. bila dh benci anwar... redho anwar dizalimi

      kita tkmau pemimpin umat islam mcm ni.. kita mau pemimpin yg adil yg klupun najib dizalimi.. kita mesti bela ... demi mendapat redha Allah

      Delete
  2. Apa yg penting sangat masjid tu?
    Tuhan suruh kita jaga ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah suruh umat Islam jaga.... kiblat pertama umat Islam... dan satu dari 3 kota suci Islam.

      Delete
    2. -Masjid itu ada kaitan dgn israk mikraj nabi muhamad. Itu sahaja.

      Delete
    3. solat diaqsa 500pahala

      disitu qiblat pertama umat islam

      tempat nabi saw mikraj ke langit

      disitu imam mahdi akn solat dgn nabi isa as dn beberapa pengikut srbelum dajjal dibunuh

      dikatakn sesiapa yg menguasai aqsa akn menguasai dunia

      menjadi rebutan 3 agama langit

      dibwhnya dikatakn terdapat kitab2 sihir kabalah yg sedang mau diambil yahudi. peninggalan masa nabi sulaiman longgok dn kunci kitab2 tu

      berhampiran terdapat sakra dom yg kubah kuning tempat batu nk ikut nabi saw mikraj

      yahudi percaya atas aqsa adalh pintu ke langit

      Delete
  3. Kera d hutan d susu kan, anak sendiri mari kelaparan... PAS oh PAS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN oh PAN kah kah kah.

      Delete
    2. PAN Putumayam kah kah kah

      Delete
  4. Elehhhh.mana Mat Sabu. Takut kena sound dgn Abuya Sifoo Bukit Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. putumayam kata jgn hadirr nanti elaun Bukit Penang kasi kalu miss.

      Delete
  5. GAJAH DPN MATA TAK NAMPAK.. KUMAN SEBERANG LAUT BLH NAMPAK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada namanya PAN. Parti di Malaysia celok logo di Tamil Nadu

      Delete
    2. ulatmak buta hati dgn dunia mcm tula

      najib zalim rompak menyusahkn rakyat disokongnya walaupun najib sekular dn tolak hudud

      isu palestin waaah tunjuk hero semua kt KL

      Delete
  6. Mesti ada lintas langsung dlm TV IMAYAM kannn?

    ReplyDelete
  7. Bila Amanah buat depan Kedutaan Amerika dengan kehadiran puluhan ribu orang, tidak pula di tunjukkan. Apa hal buat kat Masjid Jamek bro?? Itulah bezanya antara pimpinan Pas yang dulu dengan pimpinan sekarang. Sebagai penyokong Pas, rasa amat malu sekali. Itulah hebatnya Mat Sabu ketika berada dalam Pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adoiiiiii mana ada Amanah buat . jgn Imayam bro

      Delete
    2. Kah kah kah putumayam Oren mandarin balaci Abuya Bukit Penang

      Delete
    3. Paragoniax... Kalau betul penyokong PAS mesti PEKA... Himpunan di depan Kedutaan Amerika tu atas anjuran Kempen Selamatkan AL Quds yang dalamnya di sokong oleh berpuluh NGO dan parti politik seperti PAS, PKR dan PAN walaupun ada wakil Perkasa dan Umno tapi tiada dalam kain rentang rasmi perhimpunan menyokong himpunan ini... PAS beri laluan kepada NGO untuk kehadapan... Jadi, tiada isu politik kat sini okay... PAS buat himpunan di tempat lain harus dipuji bagi memperbanyakkan lagi himpunan yang besar bagi membantah kejahatan Zionis yang menyerang Masjid Al-Aqsa...

      Delete
    4. patut pas buat dipadang merbuk mcm kwn mereka merah

      atau buat kt rusila je bereeehh

      israel kt eleeehh pas nk marah aku kunun...pas pun zalim kt jemaah sendiri... sambil senyum dn kentut je yahudi tgk pas himpun tu

      Delete
  8. WOIT PARTI PAS hampa ingat ISRAEL pedulikah dengan kutukan hampa dia tak ambil pot pun tak ada kesan langsung buat rugi masa sahaja.Di Masjidil Haram Tok Imam sejak tahun 1948 hingga sekarang ini dah berapa banyak Tok Imam dah telah berdoa agar dihancurkan rRegim Yahudi tetapi Regim Israel bertambah kuat dan kental tak juga hancur pun.Doa2 ini juga dilakukan disemua masjid di seluruh dunnia dan sudah. banyak dah TOK IMAM 2 dan juga yang mengaminkannya dah mati pun, nothing happen to Israel. TOLONG!!! BROTHERS IN ISLAM bacalah ALQURAN dan fahami isi kandungannya. THERE IS A PROPHECY OF THE JEWS IN QURAN and ALLAH KNOWS HOW TO DEAL WITH THEM. Tak payah duk nak pergi nak tunjuk perasaan.

    ReplyDelete
  9. Pas buat pperhimpunan sendiri.
    Ingatkan ada 20000 orang.
    Tapi gumbira gumbira.
    Proses pembersihan.
    Hadi hadi.
    Ego tak habis habis.
    Baca quran lancag
    Perangai loglag
    Ptuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. ego sombong bongkak tu kan sifat mazmumah yg diwarisi dr iblis laknatullah

      bukan sifat pewaris nabi mcm tu kan

      walaupun pakai serban jubah quraish

      sekarang pasug pun dh nk jadi geng KERISSSHHH

      Delete
    2. Komen Anonymous ni memang celaka wal haramjadah.

      Delete
    3. Komen Anonymous ni memang celaka wal haramjadah.

      Delete
    4. Komen Anonymous ni memang celaka wal haramjadah.

      Delete
  10. Apasal geng kuali pan kueh tat dok jual kueh tat kat sini.bloq geng depa tak laku ke tak kisah la omakkau kan.beri la org nak tumpang buat berniaga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama pon berniaga....Kalau nak berniaga kenalah menjual, buat iklan dan war warkan pada sekalian kota. Takkan dah nak berniaga tak menjual pulak, tak diberitahu pada sesiapa...apa jenis perniagaan kalau begitu. Tak tahulah kot anon1845 guna pendekatan sedemikian. Pepatah pon sebut hanya Jauhari mengenal manikam...mungkin anon1845 johari la kut...sebab tu kenai sangat dengan imayam

      Delete
  11. Perniagaan pas merosot.
    Tokey sombong.
    Macam pas tu pak dia punya.
    100 kali lebih bagus tuan ibrahim.
    Ada la akhlak islam.
    Kalau hadi mereng dengan harun jin yang pegang,
    Pi mampuih lah pas. Jadi parti ajaran setan.

    ReplyDelete
  12. Malaysia bin Israel jgn tak tau. Najib sekongkol ngn israel jgn buat tak tahu. Org israel relak msuk malaysia xlak kecoh.. Geng2 puak islam pas ni mmg celako.. Berani ckp kat public buat apa? Najib dok gelak je. Sggup cium mulut ngn yahudi janji pakcik kayooo.. Owh melayu ku yg me"mang" layu

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...